Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Biyografiler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
auguste, renoir

Auguste Renoir

Eski 08-23-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Auguste Renoir




Auguste Renoir - Ressam


Ailesi 1844'te Paris'e yerleşmiş olan Auguste Renoir, 1854'te bir porselen fabrikasına çırak olarak girdi ve bu­rada porselen üstüne nasıl resim ya­pıldığını öğrendi Bu ve aynı türden daha başka deneyimlerden sekiz yıl sonra Renoir, Güzel Sanatlar Okulu' na girdi Bir yıl boyunca, okul arka­daşları olan Alfred Sisley, Frederic Bazille ve Claude Monet'yle birlikte Gleyre'in derslerini izledi, daha son­ra Narcisse Diaz'ın yüreklendirmesiyle Fontainebleau ormanında "motif üstünde" çalıştı

RENOİR VE İZLENİMCİLİK

1864'ten başlayarak sanatçı Salon'da sergi açmayı denedi; 1865'te buraya kabul edildi; 1866'da Corot ve Daubigny'nin araya girmelerine karşınreddedildi; bir yıl sonra, Courbet'nin o dönemde Renoir üstündeki etkisini gözler önüne seren Avcı Diana adlı yapıtıyla da pek şansı olmadı 1868 Salonu'nda gene Courbet'nin etkisin­de gerçekleştirilmiş olan Şemsiyeli Li­se [1867] adlı tablosunu sergiledi Ama bir süredir, çalışmaları, daha sonra ortaya çıkacak olan izlenimci­lik akımının doğrultusundaki ressamların çalışmalarıyla aynı gidiyordu; ünlü Grenouillere (Kurbağalı Dere, 1869] tablosu, yapılışları bakımından yeni okulun üslup temellerini atan ilk yapıtlardan biri olarak ortaya çıktı Bununla birlikte her ne kadar Grenou­illere ve 1869-1870 yıllarında ger­çekleştirdiği daha birkaç tuvalle Re­noir, izlenimci resmin temel bileşen­lerini (tonların bölünmesi ve matlık) doğruladıysa da, matlığın (donuk olma özelliği9 yadsınması, daha 1872'de ge­leneksel olarak izlenimcilik dönemine bağlı yapıtların çoğunun yapımında bile ortaya çıkmıştır (Loca, 1874; Uzun Otlar Arasındaki Patika, 1874; Le Moulin de la Galette, 1876; Salın­cak, 1876; Jeanne Samary'nin Portresi,1877; Chatou'daki Sandalcılar) Bu yadsımanın, sanatçının o tarihlerde­ki plastik araştırmalarını dayandırdı­ğı temel öğeyi oluşturduğu sanılır Ressam kısa süre sonra da kimi uz­manlar tarafından karşı-izlenimci ola­rak nitelenmesine (sözgelimi, Andre Lhote'a göre Renoir da Cezaime gibi karşı-izlenimci bir ressamdı) yol açan bir tarzda çalışmaya başladı Başlıca özelliği, paletindeki boyanın az çok ka­im, ama her zaman için reçineli olma­sıdır; sanatçı terebentin esansıyla çok az sulandırdığı boyayı, dolayısıyla çok az inceltmiş oluyordu Renoir'ın 1872'den sonra Delocroix'ya büyük hayranlık duyması, katılmış olduğu 1874,1876 ve 1877 izlenimci sergiler­den sonra geçirdiği ve 1879 Sergisi'nde (Bayan Charpentier ve Çocukları­nın Portresi, 1878) büyük başarı elde etmesini sağlayan bu evrime pek ters düşmez Gerçekten de 1879'da yapıt­larım dostlarının yanı sıra sergilemek­ten kaçındığı doğrudur

İNGRESCİ DÖNEM ARAŞTIRMALARI

1881-1882'de İtalya'da bir süre kalan sanatçı, orada Floransalı ustaları, Raffaello'yu, Pompei'deki freskleri ya­kından inceleme fırsatını buldu 1883-1884 yılları arasındaysa izle­nimcilikten daha da kopmuş olduğu­nu açıkladı: 1883'e doğru bir kopuk­luk olduğunu söyleyen sanatçı, izle­nimciliğin sonuna kadar gittiğine ve belli bir noktadan sonra ne resim yap­mayı, ne de desen çizmeyi bildiği so­nucuna vardığına, kısacası çıkmaza girdiğine inanmıştı Renoir'ın "kuru" ya da "İngresvari" (1839-1890) olarak nitelenen yeni ça­lışma döneminin başlıca özelliği desenin daha belirgin olması ve aplalara yer vermesidir (yani renkleri düz olarak sürmesi); daha sonra figürleri belirgin konturlarla çevirmeye ve ışı­ğı tekdüze bir biçimde dağıtmaya baş­ladı (Les Grandes Baigneuses, 1883-1885)

"SEDEFLİ" DÖNEM VE SON YAPITLAR

1890'a doğru Renoir'ın yeni bir üslup edindiği görüldü; bunun başlıca özel­liği, fırça tuşlarının çok daha yumu­şak ve akıcı olmaları ve sanatçının saydamlık etkilerine yer vermesidir Bu dönem "sedefli" dönem(1890-1897) olarak adlandırılır Sedefli üslubun, ellisine yaklaşan Renoir tarafından benimsenmesi raslantısal değildirSanatçı, Andre Lhote'a göre bu dönemde gençlik yapıtlarının çatlak çatlak olduğunu, tonlarının da bozulduğunu fark etmiş ve bundan böyle karıştırdığı boyalara dikkat etmeye başlamıştı Gerçekten de, Rubens gibi, boyaları karıştırma işini en aza indirdi; yalnızca ince ve tek bir boya tabakasıyla yetindi Piyano Çalan Genç Kızlar (1892) sa­natçının devlet tarafından satın alı­nan tuvali oldu; bu, söz konusu döne­min ünlü bir yapıtıdır Artık çalışma­ları ilgi çekmeye başlamıştı 1897'den sonra ve yaşamının sonuna kadar Renoir, içinden geldiği gibi ve dolaysız bir biçimde, rötuşlara başvurmadan çalışmaya başladı; bu biçimde pek çok tombul ve çıplak kadın resmini

(Bacağını Kurulayan Kadın, 1905; Yı­kanan Kadınlar (Les Baigneuses, 1918'e doğru) çoğunlukla bir oturuş­ta ve aşıboyası-kırmızı ağırlıklı renk­lerle gerçekleştirdi Eklem romatizmasına yakalanmış olan sanatçı, XX yy'ın başlarında, da­ha yumuşak iklimi olan Güney Fran­sa'ya gitmek zorunda kaldı Önce Grasse'a (1900) yerleşti, daha sonra Cannet'ye (1902), ardından Cagnes'a (1903) gitti; burada 1912'de kol ve ba­cakları felç oldu Aynı yılın ağustos ayında ameliyat olan sanatçı, yaşamı­nın geri kalan yedi yılında da, fırça eline bağlı olarak resim yapmayı sür­dürdü
Renoir öldüğü zaman geride çok sayı­da ve önemli yapıtlar bıraktı Sayıla­rı dört binin üstünde olan bu yapıtlar, Manet, Cezanne ve Degas'nın yapıt­larının toplamından fazladır

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.