08-23-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Giorgio De Chirico
Giorgio de Chirico - Ressam
Çok genç yaşta desen ve resim çalışmaları yapmaya başlayan Giorgio de Chirico, 1911-1915 arasında Paris'te kalarak, Max Jacob'la ve Bağımsızlar Salonu'ndaki tuvallerini fark ederek onları Guillaume Apollinaire'e gösteren Picasso'yla tanıştı
O dönemde "yeni sanat'ı tanıtmaya çalışan Guillaume Apollinaire, De Chirico'ya destek oldu; ardından da, sonradan gerçeküstücüler topluluğunu oluşturacak olan sanatçılar Chirico'yu kendilerinden biri gibi gördüler Uzun yıllar İtalya'da kaldıktan sonra 1925'te yeniden Paris'e dönen De Chirico'nun sanat evrimi daha o yıllarda tamamlanmıştı; ama sanatçı çok geçmeden faşizm hareketine katıldı ve bu düşüncenin resmî sanatçılarından biri oldu Gerçekten, İtalya'dan döndüğünde, zaman zaman yinelemekle birlikte, gerçeküstücü ürünlerini yadsıyarak, beceriksiz bir anlayışa yöneldi Ayrıca, ilgi çekici bir özyaşamöyküsü (Hebdomeros) yazarak alaycı bir dille eski arkadaşlarını kınadı
YAPITLARI
Andre Breton Le Surrealisme et la Peinture (Gerçeküstücülük ve Resim) adlı yapıtında De Chirico'nun, üretiminin en iyi dönemine raslayan 1910-1917 yılları arasında birçok evre ayırt eder Sanatçı ilk tablolarında kemerler ve kesin bir üslupla belirginleştirilmiş gölgeli kuleler dekoru içinde, düşsel görüntüleri işlemiş ve ön planda yalnızca heykeller, alçı büstler, eldivenler gibi (Kâhinin Bilmecesi, 1910) alışılmamış bazı "aksesuarlara" yer vermiştir (bazen de tek tük siluet, bu mimari manzara içinde yitip gitmiş gibidir) Daha sonra, boş bir perspektifler fonu üstünde, insan biçiminde bazı eklemli birleştirmeler göze çarpar: Bu, 1930'a kadar yaptığı tablolarda görülen mankenler dönemidir
|
|
|