Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular > Dualar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
başına, dua, için, olmayan, sesle, yanlız, yüksek

Yüksek Olmayan Bir Sesle, Yanlız Başına İçin İçin Dua

Eski 08-23-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Yüksek Olmayan Bir Sesle, Yanlız Başına İçin İçin Dua



بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla

Yüksek Olmayan Bir Sesle, Yanlız Başına İçin İçin Dua



Çok çaresiz ve sıkıntı içerisinde kaldığınız, Allah-u Teala'ya dua etme ihtiyacı hissettiğiniz bir anda dua etmek için nasıl bir ortamı tercih ettiğinizi hatırlıyor musunuz? Hiç şüphesiz gece yastığa başınızı koyduğunuzda ya da çok sessiz ve gürültüsüz, Allah-u Teala ile başbaşa olabileceğinizi hissettiğiniz bir ortamda dua etmeyi tercih etmişsinizdir

İbadetler sırasında manevi yoğunluk en fazla yalnız başına, kimsenin bilmediği zamanlarda, tam bir konsantrasyonun sağlanabildiği sırada yaşanır İhtiyaçları, hataları veya eksikleri konusunda Allah-u Teala'ya dua etme gereksinimi duyan insan, yalnız başına ve için için dua etmeyi tercih eder Buna güzel bir örnek Hz Zekeriya'nın duasıdır Kuran-ı Kerim'de, onun Allah-u Teala'dan soyunu devam ettirecek bir varis isterken gizlice dua ettiğine işaret edilir:

Hani o Rabbine gizlice seslendiği zaman demişti ki: "Rabbim, şüphesiz benim kemiklerim gevşedi ve baş, yaşlılık aleviyle tutuştu; ben sana dua etmekle mutsuz olmadım
Gerçekten ben, arkamdan yerime geçecek varislerden endişedeyim Karım da kısır bulunuyor Onun için katından bana bir çocuk ihsan et"
6 - "Ki bana da mirasçı olsun, Yakub ailesine de mirascı olsun Rabbim, onu sen rızana kavuştur"
" (Meryem Suresi, 3-6 )

Duanın tanımı için "gücü sınırlı ve sonlu bir varlığın gücü sınırsız bir kudret karşısında acizliğini ortaya koyarak istekte bulunmasıdır" demiştik Bu yüzden dua, gerçekten Allah-u Teala'a karşı acizlik ve fakirlik bilinerek yapılmalıdır Fakat elbette ki bu birtakım yapmacık hareketlerle, kalıpçı ve taklitçi düşünce yapısıyla sağlanamaz Zaten gerçek anlamda samimi olan, acizliğini hisseden insan doğal olarak bunu yaşayacaktır Kuran'da, müminlere şu şekilde dua etmeleri tavsiye edilir:

Rabbinize yalvara yalvara ve için için dua edin Şüphesiz O, haddi aşanları sevmez (A'raf Suresi, 55)

Rabbini, sabah akşam, yüksek olmayan bir sesle, kendi kendine, ürpertiyle, yalvara yalvara ve için için zikret Gaflete kapılanlardan olma Şüphesiz Rabbinin Katında olanlar, O’na ibadet etmekten büyüklenmezler” (A’raf Suresi, 205-206)

Kur'an-ı Kerim'de duanın yalnızken, yalvararak ve için için yapılabileceğine dikkat çekilir Dolayısıyla duanın nerede yapıldığı, dua sırasında düzenlenen "tören"in büyüklüğü, katılımın fazla olması ve dua eden şahsın sesinin çok fazla çıkması ölçü değildir

Öncelikle bilinmelidir ki, duadaki yüksek ses tonları duanın Allah-u Teala'ya ulaşmasını ya da Allah-u Teala'nın duaya icabetini kolaylaştırmaz Dua ettiğimiz Rabbimiz, içimizden geçirdiğimiz düşünceleri bilen, herşeyden haberdar olan ve bize şah damarımızdan daha yakın olandır (Kaf Suresi, 16) Bize bu kadar yakın olan Allah-u Teala'ya dua ederken sesimizi gereksiz yere yükseltmemizin bir anlamı yoktur Kişi içinden dua edebileceği gibi, ancak kendisinin duyabileceği bir tonla da dua edebilir

Kur'an-ı Kerim'de gerek ibadet sırasında, gerekse yaşamın her anında ses tonunun uygun tutulması gerektiği insanlara aşağıdaki ayetlerde şöyle bildirilir:

Yürüyüşünde orta bir yol tut, sesinden de (yüksek perdeleri) eksilt Çünkü, seslerin en çirkin olanı gerçekten eşeklerin sesidir (Lokman Suresi, 19)

De ki: "Allah, diye çağırın, 'Rahman' diye çağırın, ne ile çağırırsanız; sonunda en güzel isimler O'nundur" Namazında sesini çok yükseltme, çok da kısma, bu ikisi arasında (orta) bir yol benimse (İsra Suresi, 110)

Görüldüğü gibi Kur'an-ı Kerim'de tarif edilen ibadet modeli gösterişten uzaktır Başkaları görsün veya duysun diye yapılmaz, sadece Allah-u Teala'ya karşı olan vazifenin hakkıyla yerine getirilmesi amacını taşır Ku'an-ı Kerim'ea bunun üzerinde önemle durulur Dua ile ilgili ayetlerde defalarca "dini Allah'a halis kılarak dua etmek"ten söz edilir Bunun anlamı, dinin, yani ibadetin sadece ve sadece Allah-u Teala için yapılması, O'ndan başkalarının rızasının kesinlikle aranmamasıdır:

O, Hayy (diri) olandır O’ndan başka ilah yoktur; öyleyse dini yalnızca Kendisi’ne halis kılanlar olarak O’na dua edin Alemlerin Rabbine hamdolsun (Mü’min Suresi, 65)

Öyleyse, dini yalnızca O’na halis kılanlar olarak Allah’a dua (kulluk) edin; kafirler hoşgörmese de
(Mü’min Suresi, 14)

De ki: “Rabbim adaletle davranmayı emretti Her mescid yanında (secde yerinde) yüzlerinizi (O’na) doğrultun ve dini yalnız Kendisi’ne has kılarak O’na dua edin “Başlangıçta sizi yarattığı” gibi döneceksiniz
(A’raf Suresi, 29)

Din sadece Allah-u Teala'nındır İbadetlerin hepsi sadece O'nun hoşnutluğunu kazanmak amacıyla yapılır Bunun yegane yolu da O'nun istediği ve tarif ettiği gibi yapmaktır Duasını, ya da başka herhangi bir ibadetini Allah-u Teala'ya halis kılmadan yapanlar, yani etraflarındaki insanlara "takva" görünmek endişesinde olanlar büyük bir dalalet içindedirler Allah-u Teala Kur'an-ı Kerim'de onlardan şöyle söz eder:

İşte (şu) namaz kılanların vay haline, Ki onlar, namazlarında yanılgıdadırlar, Onlar gösteriş yapmaktadırlar (Maun Suresi, 4-6)

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.