Başkent Ekspresi |
08-22-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Başkent EkspresiBaşkent Ekspresi Ankara-Ankara Türkiye Cumhuriyetinin başkenti ve ikinci büyük şehri Nüfus bakımından İstanbul'dan, yüzölçümü bakımından da Konya'dan sonra ikincidir Bolu, Çankırı, Kırıkkale, Kırşehir, Konya, Aksaray ve Eskişehir arasında yer alır 38°33' ve 40°47' kuzey enlemleri ile 30°52' ve 34°06' doğu boylamları arasındadır Batıdan doğuya, kuzeyden güneye transit yolların düğüm noktasıdır Eskişehir-Eskişehir Türkiye'nin en hızlı kalkınan illerinden biridir 29°58' ve 32°04' doğu boylamları ile 39°06' ve 40°09' kuzey enlemleri arasında kalan il toprakları, Ankara, Afyonkarahisar, Kütahya, Bilecik ve Bolu illeri ile çevrilidir İstanbul ana hattında sefer yapan İstanbul, Marmara Bölgesi'nde il ve Türkiye'nin en büyük kenti Tarih boyunca çeşitli imparatorluklara başkentlik yapan, 133 milyar dolarlık yıllık üretimiyle Dünyada 34 sırada yer alır Türkiye'nin kültür ve finans merkezidir İstanbul, 41° K, 29° D koordinatlarında yer alır Marmara kıyısı ve İstanbul Boğazı (Boğaziçi) boyunca, Haliç'i de çevreleyecek şekilde Türkiye'nin kuzeybatısında kurulmuştur TCDD`ye ait ekspres tren Kalkış istasyonu bkz Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Ankara Garı olan tren 587 km`lik seyahatini 6:30 saatte tamamlamaktadır Başkent Ekspresi her sabah iki şehirden karşılıklı olarak hareket etmektedir Başkent Ekspresi Kocaeli`nin Gebze ilçesine bağlı Tavşancıl beldesinde ters yönde ilerleyen Adapazarı Ekspresi ile 10 Ağustos 2004 tarihinde çarpışmış ve kazada 6 kişi hayatını kaybetmiştir tren-taslak TCDDsefer Bu makale, online kullanıcı topluluğu tarafından oluşturulan ve düzenlenen özgür ansiklopedi projesi Wikipedia'nın Türkçe versiyonu Vikipedi'deki Başkent Ekspresi maddesinden kopyalanmıştır Bu makale, GNU Özgür Belgeleme Lisansı ilkeleri kapsamında özgürce kullanılabilir |
|