Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
kasnaklar

Kasnaklar

Eski 08-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kasnaklar




Kasnaklar iki mil arasında kayışlar vasıtasıyle güç ve hareket nakleden makina elemanları Kullanılan kayış şekline göre kasnak şekilleri değişir Düz kayış kasnakları ve V kayış kasnakları yaygın şekilleridir


Üç kısımdan meydana gelir: Göbek, gövde ve ispit Mil, kasnağın göbek kısmına geçer İspit, kayışın temas ettiği dış çember kısmıdır Göbek ve ispit gövdeyle birleştirilmiştir Gövde dolu veya kollu olabilir


Kasnaklar yaygın olarak çelik, dökme demir ve çinkodan yapılır


Düz kayış kasnaklarının küçük çaplı ve kolay sökülüp takılabilenleri tek parçalı, zor sökülüp takılabilenleri ve büyük çaplıları iki parçalı olarak yapılır


Çapı 160 mmden küçük kasnaklar dolu gövdeli, 224 mmden büyük çaplı olanlar ise 4 ve 6 kollu olarak yapılır Bombeli ispitlerde kayış kayması önlenmekle birlikte kayış ömrü azalır


V kayış kasnakları, bezli kauçuklu V kayışları ile kullanılır İspit kısmıV kanalı şeklindedir Bu tip kasnaklar tek veya çok kanallı olarak yapılır Kanal sayısı, taşıyacakları güçle orantılıdır Genel makina inşaatı, motorlu taşıtlar ve dikiş makinalarında kullanılır Kasnak çapı küçüldükçe kayış ömrü azalır Döndüren kasnak ile döndürülen kasnak kayış ile bağlanırlar Kayışlar belli bir hızın üzerine çıkmazlar Aksi halde merkezkaç kuvvet sebebi ile kopma meydana gelebilir


Gücün iletilmesinde kayış kasnak kullanmak, bazı bakımlardan diğer usullerden üstündür Döndüren ve döndürülen miller birbirinden çok uzaksa, aralarında bağlantı kurmanın en ekonomik yolu kayış kasnak sistemidir Ayrıca, kayış, fazla yüklenme şartlarında kaymaya başladığı için, emniyet unsuru olarak kullanılır Darbe ve titreşimleri kayışın esnekliği sebebiyle sönümleyerek iletmez Ana mahzuru kayış ile kasnaklar arasındaki kaymalar dolayısiyle, hareketi hassas olarak iletemez Buna engel olması için, dişli kayışlar kullanılmaktadır Kayma olayı dışında, döndüren ve döndürülen kasnakların dönme sayılarının ve hızlarının oranı çaplarının oranına eşittir


Kaynak: Rehber Ansiklopedisi

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.