![]() |
Eğitim Psikolojisi 2 |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Eğitim Psikolojisi 2Eğitim psikolojisi, çağdaş psikolojinin, Çocukların eğitiminde ve yetiştirilmesinde rol oynayan öğrenme süreçlerini ve karşılaşılan ruhsal sorunları inceleyen kuramsal ve uygulamalı dalı ![]() ![]() Daha özel olarak da, öğrenme ve öğret*me süreçlerini anlamayı amaçlayan akade*mik psikolojiyle, kişinin öğrenme yeteneği*ni tam olarak gerçekleştirmesini engelleyen handikapları teşhis edip ortadan kaldırmayı amaçlayan uygulamalı psikolojinin bir sentezini yapan psikoloji türü ![]() Eğitim psikologları yalnızca öğrencilerin bilişsel gelişmesiyle değil, yetenek ve öğrenme düzeylerinin ölçümü, yaratıcılık süreçleri gibi öğrenmede rol oynayan çeşitli etkenlerle ve öğrenciler ile öğretmenler arasındaki dinamik iletişimi belirleyen güdüleyici güçlerle de ilgilenirler ![]() ![]() Eğitim psikolojisinin kökeni, İngiliz bilim adamı ve öjenik biliminin kurucusu Psikolji, Psykhe (ruh) ve logos (bilgi) kelimelerinin birleştirilmesi ile türetilmiş bir sözcüktür, insan ruhunun, özünü, değişik durumlarını inceleyen, duyum, coşku ve düşünme gibi olguların kurallarını bulmaya çalışan bilim dalıdır ![]() Sir Francis Galton'ın (1822-1911) çağrışım ve duyumsal etkinlik konusundaki deneysel çalışmaları ile The Contents of Chitdren's Minds'm (1883; Çocukların Kafasındakiler) yazarı, ABD'li psikolog G ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|