![]() |
Hannah Arendt |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Hannah ArendtHannah Arendt ( 14 Ekim, 14 Ekim Gregorian Takvimine göre yılın 287 ![]() ![]() ![]() 1906 ? 4 Aralık, 4 Aralık Gregorian Takvimine göre yılın 338 ![]() ![]() ![]() 1975) Alman Almanya Orta Avrupa'da Kuzey Denizi ile Alpler arasında uzanan bir devlet ![]() ![]() ![]() ![]() siyaset bilimcidir ![]() ![]() ![]() Hanover'in bir parçası), seküler bir Hannover Yahudi ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi ve Yahudilik ırkına mensup kişi ![]() ![]() Königsberg (hayranı olduğu Immanuel Kant'ın şehri, bugünkü adı ile Kaliningrad) ile Berlin'de büyüdü ![]() Martin Heidegger ile birlikte Marburg Üniversitesinde felsefe çalışan Arendt'in onunla uzun, fırtınalı romantik bir ilişkisi oldu ![]() ![]() Heidegger'den ayrıldığı dönemlerden birinde Heidelberg'e taşındı ve orada varoluşçu felsefeci Karl Jaspers'in danışmanlığında Aziz Augustine'in düşüncesinde aşk kavramı üstüne bir tez yazmaya başladı ![]() Arendt'in tez çalışması 1929 yılında yayınlandı ancak 1933 yılında Yahudi olduğu gerekçesi ile gerekli hocalık niteliklerine sahip olmadığı belirtilerek Alman üniversitelerinde ders vermesi engellendi ![]() ![]() ![]() Ancak Fransa'nın II ![]() ![]() ![]() 1941 yılında kocası ve annesi ile birlikte, ona ve yaklaşık 2500 Yahudi göçmene yasadışı vize veren Amerikalı diplomat Hiram Bingham IV yardımı ile ABD'ye kaçan Arendt New York'taki Alman-Yahudi topluluğun aktif bir üyesi oldu ve haftalık '' Aufbau'' için yazılar yazdı ![]() II ![]() ![]() ![]() 1975 yılında, 69 yaşında hayata gözlerini yumduğunda Annandale-on-Hudson, New York'ta kocasının uzun süre ders vermiş olduğu Bard Koleji'nin mezarlığına gömüldü ![]() ![]() "Politikanın bittiği yerde özgürlük başlar" şeklindeki libertaryan var sayıma karşı çıkan Arendt, özgürlüğü kamusal ve birlikteliğe dair bir kavram olarak temellendirir, buna dair antik Yunan şehir devletleri, Amerikan kasabaları, Paris Komünü, 1960lı yıllardaki toplumsal özgürlük hareketleri ve başka alanlardan örnekler sunar ![]() En önemli eserlerinden biri İnsanlık Durumu (1958) olup, bu eserinde emek, iş ve eylem arasındaki farkları ve bu farkların yol açtığı önemli sonuçları kışkırtıcı şekilde ortaya koyar ![]() ![]() İlk büyük eseri olan '' Totaliterizmin Kökenleri'' isimli kitapta Komünizm ve Nazizmin kökenlerini ve bunlarla antisemitizm arasındaki bağlantıları incelemiştir ![]() ![]() Daha sonra '' Eichmann in Jerusalem'' isimli kitaba dönüşecek Eichmann davasını '' The New Yorker'' dergisinde anlatırken kötülüğün temel ve kökten bir şey mi yoksa basitçe insanların banalitesinin -- sıradan insanların diğerlerinin emirlerine uyma ve eylemlerinin ya da eylemsizliklerinin sonuçlarını düşünmeksizin çoğunluk görüşüne itaat etmelerinin bir sonucu olup olmadığı sorusunu sormuştur ![]() Son kitabı ''The Life of the Mind'' öldüğünde yarım kalmıştır ancak günümüzde mevcut hali ile hala okunmaktadır ![]() :"1962'nin güneşli Mart sabahlarından birinde Hannah Arendt'i taşıyan bir taksi Central Park'a doğru hızlanırken bir kamyonla çarpıştı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Totaliterizmin Kökenleri (1951) Rahel Varnhagen: Bir Yahudi Kadının Hayatı (1958) İnsanlık Durumu (1958) Geçmişle Gelecek Arasında (1961) On Revolution (1963) Eichmann in Jerusalem: A Report on the Banality of Evil (1963) Men in Dark Times (1968) Crises of the Republic: Lying in Politics; Civil Disobedience; On Violence; Thoughts on Politics and Revolution (1969)"Civil Disobedience" originally appeared, in somewhat different form, in ''The New Yorker'' ![]() ![]() The Jew as Pariah: Jewish Identity and Politics in the Modern Age; Edited by Ron H ![]() Life of the Mind (1978) ==Diğer okumalar== Young-Bruehl, Elisabeth, ''Hannah Arendt : For Love of the World'', Yale University Press (1982) ![]() ![]() ![]() Villa, Dana ed ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|