F1 Hattı Yapımı |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
F1 Hattı YapımıYapımı Kabataş-Taksim hattı M2 hattı ile T1 hattını birbirine bağlaması ve yolcuların Kabataş'ta bulunan İDO iskelesiyle Anadolu yakası ve Boğaziçi yerleşim birimlerine ek kısa sürede ulaştırılabilmesi amacı güdülerek oluşturulmuştur Deniz seviyesinde yer alan Kabataş semti ile denizden yüksekliği yaklaşık 70 metre olan taksim semtlerini %22 19'luk eğime sahip bir tünelle yeraltından birbirine bağlar![]() Hattın yapımı süresince 87 000 m3 katı atık çıkarılmış, 30 000 m3 betonarme betonu, 34 000 m2 püskürtme betonu, 4 000 ton betonarme demiri, 4 500 metre fore kazık, 5 100 metre mini kazık, 6 000 metre şemsiye borusu, 6 600 metre zemin ankrajı, 10 400 metre ayna çivisi, 9 300 adet kaya bulonu, 27 000 m2 su yalıtımı, 750 metre hat işi ve 2 adet makas kullanılmıştır![]() Kaynak : Wikipedia |
|
|
|