Nesne Yönelimli Çözümleme Ve Tasarım Tasarım |
08-20-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Nesne Yönelimli Çözümleme Ve Tasarım TasarımTasarım Nesne Yönelimli Tasarım (NYT), problemin mantıksal çözümlerinin arandığı bir etkinlik olarak tanımlanabilir Nesne yönelimli tasarım, nesne yönelimli çözümlemenin çıktısı olan kavramsal modeli alır ve tasarımın temeli olarak seçilen mimari kararlarla birlikte ortamdan, programlama dilinden ve seçilen araçlardan gelen uygulama kısıtlamalarını bu model üzerine uygular Kavramsal modeldeki kavramlar - niteliklerine göre - sınıflara, API'lerin soyut arayüzlerine ve nesnelerin değişik durumlarda gerçekleştirecekleri rollere yansıtılır: Nesne yönelimli çözümlemedeki değişmez kavramlar, tekrar kullanılabilir arayüzleri ve uygulamaları oluşturur Nesne yönelimli çözümlemedeki değişken kavramlar, karar veren, ortama özgü veya duruma özgü mantık veya algoritmaları uygulayan sınıfları oluşturur Nesne yönelimli tasarım sonucunda, nesneleri kullanarak sistemin nasıl yapılandırılacağının detaylı bir tanımı verilir Kaynak : Wikipedia |
|