|  | Karting Yarışma |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Karting YarışmaYarışma Granja Viana'daki sprint yarışı, Brezilya Kart yarışı genellikle motorsporlarının en ekonomik türü olarak kabul edilir  Serbest zaman aktivitelerinde, neredeyse herkes tarafından yapılabilen, ve kendisi gibi motorsporlarının içinde kendisine, FIA(CIK adıyla) tarafından düzenlenenen tek spor, 8 yaşından büyük kişilere de lisanslı olarak kart sürme izni verilir  ABD'de kartinge FIA'nin bu işte adı bile gözükmez, bunun yerine birçok organizasyoncular yarışı düzenler, örneğin IKF (Uluslararası Kart Federasyonu), WKA (Dünya Karting Birliği), IRA (Uluslararası Yarış Birliği), KART (Amerikalı Kartçıların Yarış Üçlüsü), ve daha yakında olan Karting Yıldızları tarafından düzenlene Indy Yarış Ligi'dir  Birleşik Krallık'ta MSA (Motor Yarışları Birliği Karting yarışlarını düzenler  Bazı birlikler, örneğin NatSKA Uluslararası Karting Birliği organize yarış toplantılarını başından sonuna kadar MSA'nın yetkisindedir  Avustralya'da Avustralya Karting Birliği tarafından yönetilen biri adına FIA ve CAMS'dır  Çeşitli kart pistleri tecrübeli olmaya izin veren türdedir  (Avrupa'dan resmi olarak onaylanan yarışlarda bile olsa  ) Yarış sınıflandırmalar yaşları 7 veya 8 (Amerika'da 5 yaşındaki çocuklar için "Çocuk Kartları" vardır  ) ve genellikle sürmeye 3 yıllık-yaşlık gruplandırmalar veya kilo taksimatlıya değin "uzman" statüsü için 15 veya 16 yaş arası, diziler üstüne bağlı olur  Yarış formatları Genellikle, yarış formatları aşağıdaki gibidir: Sprint Sprint yarışı ayrılmış, benzer kart pistleri küçük yol adetleri, sola ve sağa dönüşlerle olur  Pistlerin uzunluğu genel çeyrek mil (400 metre) ile bir mil (1600 metre) arasındadır  Sprint formatı dizisi kısa-devam eden şeklinde, normal olarak kısa sayıda turlar için, finali nitelendirmek için, çeşitli puan skorlarını hesaplanması, yarışın ayrıntılı kazananına belirmek için kullanılır  Genellikle devam süresi normal olarak 15 dakikayı aşmaz  Burada, hızlı ve mükemmel geçiş en çok önemlilik taşıyan şeydir  Bu normalde formatın içinde üç ısınma turu ve final yarışında birincilik pozisyonu için çalışılır  FIA Şampiyonalarında, Karting Dünya Şampiyonası da dahil bu formatın içinde yer alırlar  Dayanım Az dayanım yarışı, Daytona, ABD Dayanım yarışları büyütülmüş periyotlarda, 30 dakikadan 24 saate kadar veya daha fazla, bir veya daha fazla sayıda pilottan oluşur  Genelde, tutarlılık, güvenirlilik, ve pit stratejisi hızdan daha büyük önemlilik taşır  "Dayanım" olarak bilinen yarışlar ABD'de, en çok WKA & IKF tasdik edilmiş yarışları genellikle son 30 dakikada (Sprint dayanımı) veya 45 dakikada (Az dayanım) ve yarışın devamlılığı dışında pit stoplarıdır  Dayanım yarışları tamamen dolu-ölçü yol yarışı pistleri genellikle 1  5 ila 4 mil arasında uzunlukta beklemektedirler  (Mesafe değişmektedir  ) Daha güzeli kadar iyi 24 Saat Le Mans yarışı ayrıca otomobiller için 24 saat karting için yer almak ki onu Alain Prost, Fransa'da yapmıştır  Bu yarış 1986'dan beri yapılmaktadır  Kazananlar listesinde Sébastien Bourdais (1996'da), dört kere Champ Car şampiyonu ve şimdilik geçici Formula 1 Toro Rosso pilotu olarak yer almaktadır  Hız yolu Hız yolu yarışları asfaltta veya oval kil pistleri ki bunlar normalde 1/6 mil ve çeyrek mil uzunluğundadır  Pistler aslında iki düz ve dört sola dönüşlü virajlardan meydana gelirken, bazı pistler simetrik ve sık sık paralel biçimde yumurta gibi veya üçlü ovallerden meydana gelir  'Ofset' kart şasileri gelişmiş kesin elle ayarlanabilme için sadece sola dönüş içinde yarış rekabeti oval veya üçlü oval pistleri olarak yer alırlar  Hız yolu yarışları dereceli olarak uzunluğu 4 turluk olanları hızla ilerleme kupasında, 20 turlukları ise ana yarışlar içindir  İki ana yarış formatı pis hız yolu yarışlarında kullanılıp ısınma yarışlarında ve süreli yarış niteliğindedir  Uluslararası Kart Federasyonu (IKF) yarışlarında yarış formatları iki 10 turluk ısınma turlarını izleyen 20 turluk final vardır  Bitiş pozisyonu iki ısınma yarışında kullanılan hesaplayıcı başlangıç pozisyonundan yarışın asıl belirleyici niteliğine göre hesaplar  Dünya Karting Birliği (WKA) zaman niteliğini kullanır  Kartlar donanımlı aktarıcılarla dışarıdan pistin içine grup olarak 5 veya daha az sayıyla en hızlı turu başarmaktır  20 tur sonunda yarış özellikleri belirli sıralama turu zamanlarına bağlıdır  Amerikan Kart Yarışı Birliği (AKRA) grup aktarıcı sıralama turu hesaplamaya 20 tur özelliği başlangıç pozisyonuna göredir  Yarış kategorileri Burada birçok farklı sınıflandırmalar veya formula karting içindedir  Uluslararası CIK-FIA yaptırımlı uluslararası şampiyonaları KF1, KF2, KF3, KZ1, KZ2 ve Süperkarttır  Bu addedilen en üst seviye gibi karting ve ayrıca bütün dünyadaki ulusal şampiyonalarda yarıştırılır  Buna Dünya Şampiyonası (KF1) karar vermiştir  2008 geçici Dünya Şampiyonu İtalyan Marco Ardigò'dur  CIK-FIA kategorileri: KF1 (en üst seviye), KF2, KF3, KF4'tür  (bu yüzden basit kategorisindedir  ) Hepsi de su soğutmalı vites kutusu olmayan 125 cc'lik uzun ömürlü iki vuruşlu motoru başlatıcı ve debriyajlı, her biri farklı teknik belirtimler (ses emiciler, hava kutuları, karbüratör, devir limiti vb  ) vardır  KZ1 ve KZ2 125 cc'lik vites kutulu kategorisindedir  Süperkartlar 250 cc'lik vites kutulu kategorisindedir  İngiltere'de, en çok bilinen karting dizileri Ulusal Karting dizileri, ayrıca Süper 1 olarak bilinir  Üç değişik Süper 1 şampiyonası vardır: MSA dizileri: Formula A, ICA, Junior ICA, Formula 100 ve Formula Cadet Rotax dizileri: Minimax, Junior Max, Senior Max, Senior Max 177 ve Rotax DD2 TKM dizileri: Formula Junior TKM, Formula Junior Intermediate, Formula TKM Extreme, TKM Junior and Senior 4-stroke and since 2006, Honda Cadet  NatSKA bütçesini karting birliğine (İngiltere'de) okula ve genç gruplara ayırmaktadır  13 sınıfına ayırmaktadır  ABD'de en büyük yarışçı oranı, kirli oval sınıflarındaki ona Briggs & Stratton endüstriyel motorları sağlanmaktadır  Bu stil yarışı en güneyde ve ortabatıda belirginleşmiştir  Batıda, Avrupa stili sprint yarışı daha çok ortaktır  Avustralya'da sınıflar, Midget, Rookie, Junior ve Senior'u içerir  Birçok insan bütün dünyada Spec dizilerindeki gibi Rotax Max (Dokun-ve-İlerle sınıfında) veya bunları kullanan Yamaha KT100 motoru ile yarışır  Kaynak : Wikipedia | 
|   | 
|  | 
|  |