08-20-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ferrari 599 Gt
Ferrari 599 GTB Fiorano
Ferrari 599 GTB Fiorano, Ferrari'nin 2007 yılı için hazırlandığı Berlinetta modelidir (GTB - Gran Turismo Berlinetta) Önden motorlu 12 silindirli coupe modellerde 550 - 575M Maranello serisinin yerini almıştır Sportif performansta önemli rol oynayan ön - arka ağırlık dağılımını dengeleyerek aracın stabilitesini yükseltmek amacı ile motor diğer önden motorlu Ferrari'lerde olduğu gibi ön aksın arkasında, mümkün olduğunca geride konumlandırılmıştır
Araç ismindeki "599" ibaresini motor hacminden almaktadır Ferrari Enzo ile aynı temeli paylaşan 12 silindirli, 5999cc hacimli Tipo F133F motor, 612 bhp güç ve 608 Nm tork üretmektedir Bu özelliği ile 599GTB, Maranello'da şimdiye kadar üretilmiş en güçlü Ferrari Berlinetta Modeli olma özelliğini taşımaktadır 0-100 km/h hızlanması 3 7 saniye, 0-200 km/h hızlanması 11 saniye süren otomobilin son hızı 330 km/h olarak açıklanmıştır
F1 Superfast vites kutusu kullanılan araçta vites değişimleri direksiyon simidinin arkasındaki pedallar vasıtası ile 100 milisaniye içerisinde tamamlanmaktadır Diğer bir Formula 1 teknolojisi olan F1-Trac çekiş sistemi ile kalkışlarda ve hızlanmalarda standart çekiş kontolü sistemlerinden %20 daha çabuk bir hızlanma sağlanmaktadır
İlk olarak 1996'da Formula 1 araçlarında kullanılmaya başlayan , araç sürüş dinamiklerininin yarış-sürüş esnasında da direksiyona bağlı buton sayesinde değiştirilebilmesine olanak sağlayan Manettino yeni nesil bir çok Ferrari'de olduğu gibi 599GTB'de de bulunmaktadır Süspansiyon sertlikleri , motor gücü - zamanlaması , vites geçişleri ve çekiş sistemi üzerinde yaptığı değişiklikler ile 5 farklı ayarı bulunan Manettino , 599GTB'nin her türlü yol koşulunda mümkün olan en yüksek performansı ve yol tutuşu sunmasına olanak tanımaktadır
Ayrıca 599GTB'de kullanılan , yoldan gelen tepkilere anında adapte olarak her koşulda optimum yol tutuşu sağlayan SCM (Magnetorheological Suspension Control) sistemi spor otomobiller dünyasında bir ilktir Bu sistem ile süspansiyon sertliği , elektronik olarak kontrol edilen bir manyetik alan ile süspansiyon sıvısının viskozitesinin değiştirilmesi yoluyla ayarlanmaktadır Bu sistem sayesinde süspansiyon tepkileri değişen yol koşullarına anlık olarak cevap verebilmektedir
Araç içi sürücü ve yolcu departmanlarında farklı ruhlara sahip olacak şekilde tasarlanmıştır Sürücü tarafında Ferrari'nin safkan yarışçı ruhunu yansıtan karbonfiber hakimken, yolcu tarafında daha çok konfora yönelik deri ve kumaş döşemeler hakimdir Ayrıca aracın günlük kullanımını pratikleştirmek amacı ile de iyileştirmeler yapılmıştır Bu hususta 599GTB'nin en dikkat çekici özelliği standart binek otomobiller ile boy ölçüşebilecek bir bagaj bölmesine sahip olmasıdır
Aracın dizaynında diğer birçok Ferrari'de olduğu gibi Pininfarina'nın imzası mevcuttur
Kaynak : Wikipedia
|
|
|