|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
avrupa, çerçeve, değerlendirme, dilleri, koşulları, ortak, programı |
![]() |
Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı Değerlendirme Koşulları |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı Değerlendirme KoşullarıDeğerlendirme koşulları ANLAMA Dinleme A 1: Benimle, ailemle ve yakın çevremle ilgili tanıdık sözcükleri ve çok temel kalıpları, yavaş ve net konuşulduğunda anlayabilirim ![]() A 2: Beni doğrudan ilgilendiren konularla ilişkili kalıpları ve çok sık kullanılan sözcükleri anlayabilirim ![]() ![]() ![]() B 1: İş, okul, boş zaman vb ![]() ![]() ![]() B 2: Güncel bir konu olması koşuluyla uzun konuşma ve sunumları anlayabilir, karmaşık tümcelerle yapılan tartışmaları takip edebilirim ![]() ![]() ![]() C 1: Açıkça yapılandırılmamış ve ilişkiler açıkça belirtilmemiş sadece ima edilmiş olsa bile uzun konuşmaları anlayabilirim ![]() ![]() C 2: İster canlı ister yayın ortamında olsun, hiçbir konuşma türünü anlamakta zorluk çekmem ![]() ![]() Okuma A 1: Katalog, duyuru ya da afiş gibi yazılı metinlerdeki bildik adları, sözcükleri ve çok basit tümceleri anlayabilirim ![]() A 2: Kısa ve basit metinleri okuyabilirim ![]() ![]() B 1: Meslekle ilgili ya da günlük dilde en sık kullanılan sözcükleri içeren metinleri anlayabilirim ![]() ![]() B 2: Yazarların belirli tutum ya da görüşü benimsedikleri, güncel sorunlarla ilgili makaleleri ve raporları okuyabilirim ![]() ![]() C 1: Üslup farklılıklarını da ayırt ederek uzun ve karmaşık, somut ya da edebi metinleri okuyabilir, ilgi alanımla alakalı olmasalar bile herhangi bir uzmanlık alanına giren makale ve uzun teknik bilgileri anlayabilirim ![]() C 2: Kullanım kılavuzları, uzmanlık alanına yönelik makaleler ve yazınsal yapıtlar gibi soyut, yapısal ve dilbilgisel açıdan karmaşık hemen hemen tüm metin türlerini kolaylıkla okuyabilir ve anlayabilirim ![]() Konuşma Karşılıklı konuşma A 1: Karşımdaki kişinin söylediklerini daha yavaş bir konuşma hızında yinelemesi ve söylemek istediklerimi oluşturmada bana yardımcı olması koşuluyla, basit yoldan iletişim kurabilirim ![]() ![]() A 2: Bildik konular ve faaliyetler hakkında doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve alışılmış işlerde iletişim kurabilirim ![]() ![]() B 1: Dilin konuşulduğu ülkede seyahat ederken ortaya çıkabilecek bir çok durumla başa çıkabilirim ![]() ![]() B 2: Öğrendiğim dili anadili olarak konuşan kişilerle anlaşmayı mümkün kılacak bir akıcılık ve doğallıkla iletişim kurabilirim ![]() ![]() C 1: Kullanacağım sözcükleri çok fazla aramaksızın, kendimi akıcı ve doğal bir biçimde ifade edebilirim ![]() ![]() ![]() C 2: Hiç zorlanmadan her türlü konuşma ya da tartışmaya katılabilir; deyimler ve konuşma diline ait ifadeleri anlayabilirim ![]() ![]() ![]() Sözlü Anlatım A 1: Yaşadığım yeri ve tanıdığım insanları betimlemek için basit kalıpları ve tümceleri kullanabilirim ![]() A 2: Basit bir dille ailemi ve diğer insanları, yaşam koşullarımı, eğitim geçmişimi ve son işimi betimlemek için bir dizi kalıp ve tümceyi kullanabilirim ![]() B 1: Deneyimlerimi, hayallerimi, umutlarımı, isteklerimi ve olayları betimlemek için çeşitli kalıpları yalın bir yoldan birbirinebağlayabilirim ![]() ![]() ![]() B 2: İlgi alanıma giren çeşitli konularda açık ve ayrıntılı bilgi verebilirim ![]() ![]() C 1: Karmaşık konuları, alt temalarla bütünleştirerek, açık ve ayrıntılı bir biçimde betimleyebilir, belirli bakış açıları geliştirip uygun bir sonuçla konuşmamı tamamlayabilirim ![]() C 2: Her konuda bağlama uygun bir üslupla ve dinleyenin önemli noktaları ayırt edip anımsamasına yardımcı olacak şekilde konuşmamı etkili ve mantıksal bir şekilde yapılandırabilir, açık, akıcı bir betimleme ya da karşıt görüş sunabilirim ![]() Yazılı Anlatım A 1: Kısa ve basit tümcelerle kartpostal yazabilirim ![]() ![]() ![]() A 2: Kısa, basit notlar ve iletiler yazabilirim ![]() ![]() B 1: Bildik ya da ilgi alanıma giren konularla bağlantılı bir metin yazabilirim ![]() ![]() B 2: İlgi alanıma giren çok çeşitli konularda anlaşılır, ayrıntılı metinler yazabilirim ![]() ![]() ![]() C 1: Görüşlerimi ayrıntılı bir biçimde, açık ve iyi yapılandırılmış metinlerle ifade edebilirim ![]() ![]() ![]() ![]() C 2:Uygun bir üslup açık, akıcı metinler yazabilirim ![]() ![]() ![]() Kaynak : Wikipedia |
![]() |
![]() |
|