08-20-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Kimi Raeikkönen Scuderia Ferrari (2007-2009)
Scuderia Ferrari (2007-2009)
Kimi Raeikkönen'in Ferrari ile üç yıllık anlaşma imzaladığı Ferrari'nin evinde düzenlenen İtalya Grand Prix'si sonrası açıklandı Sezonun son yarışı olan Brezilya Grand Prix'sinin ardından beş sezon geçirdiği McLaren takımına ve çalışanlarına gelecekte başarılı olmalarını dilemiştir
2007 sezonu
2007 sezonunun ilk yarışı Avustralya Grand Prix'sine pole pozisyondan başlayıp, bu yarışı kazanan Kimi, sezonun sonraki yarışlarında aynı performansı yakalayamadı Malezya Grand Prix'si ve Bahreyn Grand Prix'sinde üçüncü oldu Ancak bir sonraki yarış olan İspanya Grand Prix'sinde henüz 11 turda aracında elektrik problemi çıkması üzerine yarış dışı kaldı Monako Grand Prix'sinde ise sıralamalarda Swimming Pool'a girerken aracını duvara sürtmesi üzerine yaşadığı sorunlar sonucu 16 sırayı alabildi, yarışta ise sekizinci oldu Kanada Grand Prix'sine 4 sırada başlayan Kimi, yaşanan kazalar ve güvenlik aracının dört kez girmesi sonucu ancak beşinci olabildi Agresif sürüş stiline uymayan yeni Bridgestone lastiklerine ilerleyen yarışlarda uyum sağlamaya başladı ve mühendisi Chris Dyer'la aracını agresif sürüş stiline uygun olarak geliştirdi Bunun ilk sonuçlarını Amerika GP'sinde en hızlı tur (fastest lap) kaydederek aldı Fransa Grand Prix'sine 3 sırada başlayan ve startta Lewis Hamilton'ı geçen Raeikkönen in-out lap'ler denen rakibin ve kendinin pite girdiği/çıktığı turlarda attığı kusursuz turlar sonucu takım arkadaşı Felipe Massa'yı geçerek sezonun 2 zaferini kazandı ve 4 yarış sonra da podyuma çıktı Britanya Grand Prix'sinde ise sıralamalarda son virajı geniş alması sonucu pole pozisyonu kaçırdı ve yarışa 2 sıradan başladı Harika bir yarış sonrası Fernando Alonso'nun 2 4 saniye önünde bitirdi ve bu sezonki 3 birinciliğini kazandı Olaylı geçen Nürburgring Avrupa Grand Prix'sine pole pozisyonda başlayan Raeikkönen, yağan yağmur altında pit yolunu yağmur sonucu kaçırarak gerilere düştü Yağmur sonrası iyi durumda ve podyuma çıkabilecekken yarışın 37 turunda gerçekleşen bir hidrolik arızası sonucu yarış dışı kaldı Macaristan Grand Prix'sine 3 sırada başlayan Raeikkönen, yarışın ilk turunda Nick Heidfeld'i geçerek 2 sıraya yükseldi Yarışın son turlarında Hamilton'u zorlamasına rağmen, yarışı başladığı sırada bitirdi Bu yarışta GP'lerde nadir rastlanacak şekilde en hızlı turu son turda kaydetti Türkiye Grand Prix sıralama turlarında 3 lüğü elde eden Kimi, yarışın ilk virajında 2 liğe yükseldi ve pole pozisyonda başlayan takım arkadaşı Felipe Massa'yı zorlamasına rağmen, yarışı 2 olarak bitirdi Ferrari pilotları Kimi Raeikkönen 2 ve Felipe Massa 1 olarak İstanbul Park'ta duble yaptılar 26 Ağustos 2007 Türkiye Grand Prix'sini takım arkadaşı Ferrari pilotu Felipe Massa kazandı Aynı zamanda sezonun 5 en hızlı turunu kaydetti Bu hızlı tur da Macaristan gibi yarışın sondan bir önceki turunda geldi (1 27 295) Raikkonen ikinciğini elimden geleni yaptım ama yarış sıralama turlarında planlanmıştı ve 1 lik için tek şansım Massa 'nın hata yapmasını beklemekti şeklinde yorumladı
İtalya Grand Prix'sinin ilk serbest antrenmanlarında en hızlı tur zamanını kaydettikten sonra Cumartesi antrenman seansının ilk turlarında Ascari şikanına girilirken büyük hızla lastik bariyerlere çarptı Aracı büyük oranda kullanılmaz hale gelince sıralama turlarında yedek araçla yarıştı ve 5 olabildi Yarışın startında Nick Heidfeld'i geçerek 4 lüğe yerleşti Felipe Massa'nın yarış dışı kalmasıyla 3 sıraya yerleşti Hafta sonu boyunca çok hızlı gözüken McLaren'e karşı alışılmadık biçimde tek pit stop stratejisiyle yarıştı 2 pit stoplar sonucu Lewis Hamilton'u geçmesine rağmen aşınmış lastikleriyle Hamilton'a karşı koyamadı ve 2 tur sonra ilk virajda rakibine geçildi Yarış bu şekilde sona erdi ve Raeikkönen damalı bayrağı 3 sırada gördü Yarış sonrası yaptığı açıklamada boyun ağrısı nedeniyle özellikle frenajlarda çok problem yaşadığını söyledi Bu yarış ayrıca F1 tarihinde yedek araçla podyuma çıkılan ilk yarış ve Raeikkönen bunu başaran ilk pilot oldu Belçika Grand Prix haftasonu boyunca antreman turlarında en hızlı turları atan ve sıralama turları pol pozisyona hak kazanan Raeikkönen pazar günü düzenlenen yarışı kazandı Yağmurun tüm yarış boyunca sürdüğü Japonya Grand Prix'si birçok pilot için sorunlu geçti Ferrari pilotları sıradışı hava lastikleri kullanımı konusunda haberdar edilmedikleri için yarışın ilk turlarında son sıralara gerilediler Ancak tüm koşullara rağmen Kimi 3 lüğü elde etmeyi başardı Çin Grand Prix'sinde, pazar günü yağmurun sık sık yağdı, fakat koşullar Japonya Grand Prix'si kadar kötü olmadığı için pilotlar intermediate lastikleri tercih ettiler Yarışın 30 turunda Lewis Hamilton'ın lastikleri yol tutuşu kaybetti ve pit yoluna sapan Hamilton çakıl havuzundan çıkamayınca 2 sırada bulunan Kimi ilk sıraya yerleşti ve yarışı sonuna kadar lider olarak götürdü Çin Grand Prix'sini Kimi'nin kazanmasıyla 1986'dan bu yana ilk defa pilotlar şampiyonluğu sezonun son yarışına kalmış oldu
Sezonun son yarışı olan Brezilya'da şampiyona lideri Lewis Hamilton'un 7 puan gerisinden başlayan Kimi, yarışı takım taktikleri ve takım arkadaşı Felipe Massa sayesinde kazandı Aracı 7 turda arızaya uğrayan Hamilton 18 sıraya kadar düştüğü yarışta ancak 7 sıraya yükselebildi ve aldığı iki puan şampiyonluk için yeterli olmadı Fernando Alonso'nun da 3 olduğu İnterlagos'taki yarışta, 1986'dan beri ilk defa 3'lü şampiyonluk yarışı yaşandı ve 9 defa son yarışta şampiyonun belirlendiği bir yarışta Kimi Raeikkönen şampiyona liderini geçerek 2007 sezonunun şampiyonu olmayı başardı
2008 Sezonu
Kimi Raikkonen Kanada Grand Prix'sinde poz verirken
Sezonun ilk yarışı olan Avustralya Grand Prix'sinde 15 sıradan start almış olan Raeikkönen bu yarışı 8 olarak tamamladı Sezonda kazandığı ilk yarış olan Malezya Grand Prix'sini Heikki Kovalainen ve Robert Kubica'nın önünde bitirdi 4 sırada başladığı Bahreyn Grand Prix'sini takım arkadaşı Felipe Massa'nın ardından 2 sırada tamamlayarak şampiyonada puan sıralamasında lider konumuna geçti
Saniyenin onda biri ile Fernando Alonso'nun önüne geçerek kariyerinin 15 pol pozisyonunu elde ettiği İspanya Grand Prix'sini kazandı Sıralama turlarının son sırasında hata yapan Raeikkönen, Türkiye Grand Prix'sine 4 sırada başladı Yarışın başında Kovalainen'in aracı ile küçük bir çarpışma yaşayarak yer kaybetti fakat daha sonra kaybettiği yerleri geri kazanarak yarışı 3 sırada tamamladı
Yağışlı ve olaylı geçen Monaco Grand Prix'sine 2 sıradan başlayan Raeikkönen, yarışın başında Lewis Hamilton'a yerini vermiş, yarışın sonlarına doğru yaşadığı lastikleri ısıtma problemi nedeniyle Adrian Sutil'in aracı ile çarpışmış ve yarışı 9 sırada bitirebilmiştir Bu olaydan dolayı Force Insia takımı Raeikkönen'in ceza almasını istemiş olsa bile hakemler Adrian Sutil'in yarışı puan alabilecek bir sırada bitirmiş olsa bile puan alamayacağını çünkü yarış esanasında sarı bayraklar sallanırken toplam 3 aracı geçtiğini söylemişlerdir Bu yarıştan sonra puan sırasında liderlik konumuna Lewis Hamilton geçmiştir Bir sonraki yarış olan Kanada'da ise Hamilton'ın pit yolunda arkadan çarpmasına maruz kalarak yarış dışı kalmıştır Fransa'da yarışı 1 sırada götürürken mekanik sorunlar yüzünden galibiyeti Massa'ya vermiştir Valencia'da pit-stop sırasında pitten erken çıkmak isteyince benzin hortumu kalmış ve bir mekanikeri ezmiştir Daha sonra yarışın bitmesine 12 tur kala motor patlatmış ve yarışa veda etmiştir Belçika'da yarışa 4 başlayıp 1 'liye yükselen Fin pilot önce İngiliz pilot Lewis Hamilton'a geçildi, ardından yağmurdan dolayı kayarak duvara çarpıp ön kanadını kırarak yarışı veda etti Ve Singapur'da yarışa 3 başlayıp 5 sırada götüren Fin pilot yarışın bitmesine 4 tur kala viraji dönerken hızını kesemedi ve duvara çarptı Sağ ön tekerlek ve ön kanadını kıran Raikkonen yarışa veda etti Raikkonen şampiyonluk şansını mucizelere bıraktı 12 Ekim 2008'de yapılan Japonya Grand Prix'inde 3 olan Raikkonen 2008 yılı için şampiyonluk şansını matematiksel olarak kaybetti 19 Ekim 2008 tarihinde yapılan Çin Grand Prix'inde ikinci sırada giderken şampiyonluk adaylığı devam eden takım arkadaşı Felipe Massa'ya yol vererek yarışı üçüncü sırada bitirdi 2 Kasım 2008'de sezonun son yarışı olan Brezilya Grand Prix'inde yarışı üçüncü sırada tamamlayarak sezonu da üçüncülükle bitirdi
Ayrıca Fin Pilot yarış içinde attığı en hızlı 10 turlada Michael Schumacher'e ait olan rekoru egale etmiştir Ve 2009 sezonu öncesi Ferrari ile tüm sezon attığı turlardan daha fazla sayıda test sürüşü yapacaktır Kimi Raikkonen hayranları onun 2009 da daha rekabetçi bir araçla döneceğini tahmin ediyorlar
2009 Sezonu
2009 sezonu Ferrari takımı ve dolayısıyla Raikkonen ve Massa için pek parlak başlamadı KERS sistemine adapte olmaya çalışan Ferrari takımı tüm dikkatini ve parasını bu yöne aktardığı için aracı 2009 sezonunun kuralları ve şartlarına hazır hale getiremedi Raikkonen ilk yarış olan Avustralya Grand Prix'inde 15 olarak sezona kötü bir başlangıç yaptı Malezya'da 14 , Çin'de 10 , Bahreyn'de 6 oldu İspanya'da yarış dışı kalan Raikkonen sonraki yarış olan Monaco'da 3 , Türkiye'de 9 , İngiltere'de 8 olurken Almanya'da yarış dışı kaldı Sonraki yarış olan Macaristan'da 2 olan Raikkonen, Avrupa GP'sinde 3 ve sonrasındaki Belçika Grand Prix'inde kendisi ve takımı adına sezonun en başarılı sonucunu elde ederek yarıştan birincilikle ayrıldı Sezonun 13 yarışı ve takvimin en hızlı yarışı olan Monza Grand Prix'inde ise 4 sırada giderken son tura girmeden hemen önce Lewis Hamilton'ın kaza yapması üzerine 3 olarak bitirdi
Gelecek
Ferrari takımı, resmi internet sitesinden yaptığı açıklamada, 2010 sezonunda Fernando Alonso ile yarışacağını duyurdu
Açıklamada Alonso'nun, takımdan ayrılacağı daha önce açıklanan Kimi Raeikkönen'in yerini alacağı ve Felipe Massa ile takım arkadaşı olacağı bildirildi Ayrıca Ferrari takımı Kimi Raikkonen'e 2010 sezonunda yarışmaması halinde 17 milyon euro ödeyecek; yarışırsa bu rakam 10 milyon euroya düşecek Bu nedenle McLarenden en az 10 milyon euroluk teklif bekleyen Kimi Raikkonen, 5 milyon euroluk bir teklif aldı İsteklerini yineleyen Raikkonen'in menajer ekibi, küçük sponsor tekliflerine izin verilmesini istedi 
Formula1'de yarışırsa bu takımın McLaren olacağını söyleyen Fin pilot, Jenson Button'ın McLaren'e geçmesinin ardından 2010 yılında WRC(dünya ralli şampiyonası)'de Citroën Junior takımı adına yarışacak Bu durum sevenlerini çok üzdü Kimi Raikkonen ilk Rallisi İsveç Rallisinde kazalara karıştı ve iyi bir derece elde edemedi 2 Rallisi Meksıka'da takla attı ve Ralliyi bitiremedi Ardından Ürdünde 8 lik Türkiyede 5 lik elde ettikten sonra 5 ayak Yeni Zelanda'da derece yapamadı Portekiz Rallisinde 10 luk alan Kimi İtalya'da Lanterna Rallisine katıldı orası yarıştığı ilk asfalt parkurdu ve son tura doğru liderlikle giderken sonturda takım arkadaşına sadece 0 5 saniye gerisinde 2 oldu Takım patronu bu başarısından sonra onu överek asfalta kendi iyi hissedeceğini bliyorduk ve sadece 0 5 saniyeyle ikinci oldu WRC'de bundan sonraki yarışların 4 tanesi asfalt olduğundan dolayı Kimi ümit verici dedi
Kaynak : Wikipedia
|
|
|