Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
button, jenson, kariyeri, yarış

Jenson Button Yarış Kariyeri

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Jenson Button Yarış Kariyeri




Yarış Kariyeri
Karting
Button'ın yarış dünyasına girişi, 8yaşgününde babasının aldığı hediye karting arabasıyla başladı 11 yaşındayken, 1991 Britanya Cadet Karting Şampiyonası'ndaki 34 yarışın tamamını kazanarak müthiş bir başlangıç yapan Button'un bu başarısını, 3 Britanya Açık Karting Şampiyonluğu takip etti Button1997 yılında Avrupa Süper A Şampiyonası'nı kazanan en genç pilot ve Ayrton Senna Hatıra Kupası'nı kazanma başarılarını gösterdi, ertesinde açık araba kariyerine başladı
Formula Ford
1998 yılında, 18 yaşındayken adım attığı Avrupa Formula Ford Şampiyonası'nı 9 yarış birinciliği ile kazanmayı başardı Ayrıca aynı sene içinde Brands Hatch pistindeki Formula Ford Festivali'nde daha sonra Indianapolis 500 yarışını kazanacak olan Dan Wheldon'ı geçmeyi başardı Yılın sonuna gelindiğinde, BRDC (Britanya Yarış Pilotları Derneği) Genç Pilot Ödülü'nü kazandı Bu ödül aynı zamanda, 1999 yılı sonu için, ona McLaren-Mercedes ile bir test sürüşü yapma şansını da getirdi
Formula 3
Button 1999 yılında Promatecme takımı ile, Formula 1'in bir alt kategorisi olan (o zamanki adıyla) Formula 3'te yarıştı Thruxton, Pembrey ve Silverstone pistlerindeki yarışları kazanarak sezonu en iyi sırada bitiren çaylak pilot oldu Şampiyonayı Marc Haynes ve Luciano Burti'nin ardından üçüncü sırada bitirmeyi başardı
Formula 1
1999 yılının sonunda Silverstone'da McLaren-Mercedes ve daha sonra Prost Peugeot takımı için test seanslarına katıldı Bu sırada Williams F1 takımında bekleneni veremeyen Alessandro Zanardi, takım sahibi Frank Williams tarafından kovulunca, bu takımda bir boş koltuk oldu Bruno Junqueira ile Jenson Button arasında kalan Frank Williams, tercihini Button'dan yana kullandı ve Williams F1 takımı 2000 yılında Ralf Schumacher-Jenson Button ikilisiyle yarışacağını açıkladı
2000: Williams-BMW
Kariyerinin ve sezonun 2 yarışı olan Brezilya Grand Prix'inde, 20 yaş 67 günlükken 6 sırayı alarak 1 puan aldı ve "bir Formula 1 yarışında puan alan en genç pilot" rekorunu kırdı Sezon boyunca dikkatleri üzerine çekmeyi başaran Button, Spa-Francorcamps pistinde koşulan Belçika Grand Prix'ini yarışta sıralamada 3, yarışta da 4 olarak sezonun en iyi başarısını gösterdi Buna rağmen sezon boyunca bir çok kez çaylak hatası da yaptı, özellikle Monza pistindeki İtalya Grand Prix'inde Güvenlik Aracı periyodunda kaza yaparak yarış dışında kalması, hanesine eksi puan olarak yazıldı
Sezonu 12 puanla 8sırada bitirdi Takım bir sonraki sezon için Juan Pablo Montoya ile anlaşırken, Button da Benetton Formula takımına kiralandı






Button, Benetton Formula'sıyla (2001)


2001: Benetton
Giancarlo Fisichella ile takım arkadaşı olan Button, kayıp bir sezon geçirdi Araç, tüm sezon boyunca olan bir türlü hızlı olamadı Tek başarı, Almanya Grand Prix'inde elde edilen 5 lik oldu
Sezonu 2 puanla 17sırada tamamladı
2002: Renault
Benetton Formula takımını satın alan Renault, uzun bir sürenin ardından Formula 1'e geri döndü Takım arkadaşı Jarno Trulli'ye sıralama turlarında düzenli olarak geçilen Button, yarışta daha iyi performanslar sergiledi Malezya Grand Prix'inde Michael Schumacher'i geçişi oldukça fantastikti, ancak araç süspansiyon arızası verince kariyerinin ilk podyumunu kaçırarak 4 oldu Bir diğer 4lüğü Brezilya Grand Prix'inde elde etti
Sezonu 14 puanla 7 sırada bitirdi Şampiyonayı takım arkadaşı Jarno Trulli'nin önünde bitirmesine rağmen, takımın sahibi Flavio Briatore, takımın test pilotu Fernando Alonso ile yerini değiştirdi ve Button bir sonraki sezon için BAR takımı ile anlaştı
2003-2005: BAR-Honda
2003
1997 Formula 1 Dünya Şampiyonu Jacques Villeneuve ile takım arkadaşı olan Button, iyi performanslar sergilemeye devam etti Sezonun en iyi derecesi Avusturya Grand Prix'indeki 4lüktü Monako Grand Prix'i cumartesi anteman turlarında çok ciddi kaza geçiren Button, o yarışı kaçırdı ABD Grand Prix'ine kariyerinde ilk defa liderlik etti
Sezonu 17 puanla 9sırada bitirdi






Button 2004 ABD Grand Prix'inde


2004
Takım 2004 yılı için oldukça büyük bir atılım gerçekleştirdi ve Formula 1 Markalar Şampiyonası'nı Ferrari'nin ardından ikinci sırada bitirdi Button, kariyerinin ilk podyum finişini Malezya Grand Prix'inde elde ettiği 3lükle gerçekleştirdi Bunu, sezon boyunca 9 podyum finişi takip etti
San Marino Grand Prix'inde kariyerinin ilk pol pozisyonunu elde eden Button, yarışı 2 sırada bitirdi
Sezonu 85 puanla 3 sırada tamamladı




2005




Button 2005 Kanada Grand Prix'inde pol pozisyonunu kazanıyor


5 Ağustos 2004 tarihinde Williams F1 takımıyla anlaşma imzalayan Button'ı oldukça sancılı bir dönem bekliyordu BAR takımı patronu David Richards ile Williams F1 takımı sahibi Frank Williams arasında bazı itilaflar ortaya çıktı ve konu Sözleşme Anlaşmazlık Kurulu'na gitti 16 Ekim 2004'te Jenson Button'ın BAR takımı ile yarışmaya devam etmesi kararı verildi
San Marino Grand Prix'inde illegal yakıt sistemi nedeniyle diskalifiye edilen takım, daha sonra toparlanma sürecine girdi Kanada Grand Prix'inde kariyerinin 2 pol pozisyonunu kazanan Button, 46 turda 3 sırada iken kaza yaparak yarışdışı kaldı Bir sonraki yarış ABD Grand Prix'ini Michelin lastiği kullanan takımların çekilmesi nedeniyle kaçıran Button, kendi evi Silverstone'da pol pozisyonunu kazandı, ancak yarışı 5 bitirebildi
Bu sırada Frank Williams'ın itirazları devam etmekteydi Button, haklı bulunan Williams F1 takımına 30 milyon dolar civarında bir meblağ tazminat ödemeye mahkum edildi
Sezonu 37 puanla 9sırada tamamladı
2006-2008: Honda




Button, 2006 Kanada Grand Prix'inde


2006
Bu seneye kadar BAR takımı için motor tedarikçisi olan Honda, takımı satın aldı Ferrari'den ayrılan Rubens Barrichello ile takım arkadaşı olan Button, sezonun ilk yarısında pek bir varlık gösteremezken, sezonun ikinci yarısı ile beraber müthiş bir çıkış yakaladı Kariyerinin ilk galibiyetini, Formula 1 kariyerinin 113 yarışında, 12 sırada start aldığı değişken hava koşullarının etkisindeki Macaristan Grand Prix'inde kazanan Button, bir sonraki yarış olan Türkiye Grand Prix'inde de 4 oldu İtalya Grand Prix, Çin Grand Prix ve Japonya Grand Prix'lerini de 4 ve 5 sıralarda bitiren Button, sezonun son 7 yarışı baz alındığında, bu yarışlardan 40 puan toplamayı başardı
Sezonu da, 56 puanla 6 sırada tamamladı






Button, 2007 İngiltere Grand Prix'inde


2007
Honda, bu sene içinde aracını geliştiremedi Aerodinamik paketin "tam bir felaket" olduğunu belirten Button, sezon boyunca pek bir varlık gösteremedi İngiltere Grand Prix'inin ertesinde 2008 aracına odaklandıklarını açıkladı
Sezonu 6 puanla 15 sırada bitirdi






Button, Honda'sı ile 2008 Çin Grand Prix'inde


2008
Büyük umutlarla beklenen 2008 sezonu, BAR zamanları da dahil olmak üzere, takımın en kötü performansını gösterdiği sezon oldu Sezonun daha 4 yarışında 2008 aracını geliştirmeyi bırakan Honda, kaynaklarının neredeyse tamamını 2009 aracının tasarımına ayırdı
Sadece 3 puan alabilen Button, sezonu 18 sırada tamamladı
Honda takımı, küresel ekonomik kriz nedeniyle takımı satışa çıkardı






2009: Brawn GP
Formula 1'den çekilen Honda'nın adının, 5 Mart 2009'da Brawn GP olarak değiştirildiği açıklandı Takım hemen Barcelona'da yapılan testlere katıldı, Button burada seansların en hızlı tur zamanlarını elde etti Herkes, takımın sponsor bulabilmek için boş depolarla tur attıklarını sanarken, Brawn GP ve Button'ın çok ciddi olduğu, sezonun ilk yarışı Avustralya Grand Prix'inde ortaya çıktı Sıralama turlarında pol pozisyonunu elde eden Button, yarışı kazanmayı başardı Button aynı başarıyı bir sonraki yarış olan Malezya Grand Prix'inde de gösterdi 3 yarış olan yağmurlu Çin Grand Prix'ini 3 sırada tamamlayan Button, 4 yarış Bahreyn Grand Prix'ini de kazanarak sezona çok güçlü bir başlangıç yaptı




Button, 2009 Türkiye Grand Prix'inde zafere gidiyor


"Avrupa sezonu" tabir edilen kısmın ilk iki yarışı olan İspanya Grand Prix ve Monako Grand Prix'inde de pol pozisyonunda başlayan Button, yarışları oldukça rahat kazandı Sezonun 7 yarışı Türkiye Grand Prix'ine 2 sırada başlayan Button, pol pozisyonundan kalkan Sebastian Vettel'i ilk turda geçti ve yarışın sonuna kadar rahat bir sürüş sergileyerek yarışı kazanmayı başardı Bu sonuçla birlikte, 2009 sezonunun ilk 7 yarışın 6'sını kazanarak,"bir sezona en iyi başlama" başarısını gösteren tarihteki 3 pilot oldu
İngiltere Grand Prix'ine de galibiyet parolası ile başlayan Button, yarış haftasonu boyunca aracından ve lastiklerinden istediği verimi alamadı Antremanlarda gerilerde kalan Button, sıralama turlarında üçüncü bölüme kalabildi ancak yarışa 6 sırada başlama hakkını elde edebildi Yarışta 9 sıraya kadar düşse de son pitstopunu geç yapmasının da verdiği avantajla 6sırada yarışı bitirmeyi başardı
Almanya Grand Prix'sine 3 sıradan başlayan Button kötü bir start alarak 7 sıraya kadar düştü, daha sonra 3 pit-stop stratejisiyle yükselerek yarışı 5 sırada bitirdi Macaristan Grand Prix'inde bu seneki en kötü grid pozisyonu olan 8 sıradan kalkan Button, yarışta da pek bir varlık gösteremedi ve 7 sırada yarışı tamamladı İspanya'nın Valencia kentindeki cadde pistinde koşulan Avrupa Grand Prix'ine 5 sırada başlamasına rağmen sönük bir performansla yarışı 7 sırada tamamlayarak puan alma geleneğini sürdürdü Bu yarışı takım arkadaşı Rubens Barrichello kazandı Bir sonraki yarış olan Belçika Grand Prix'i haftasonunda deyim yerindeyse kabusu yaşayan Button, sıralamalarda ilk kez üçüncü bölüme kalamadı ve 14 sırada kaldı Yarışta nispeten iyi bir start almasına rağmen ilk tur içinde meydana gelen kazaya karışarak yarış dışı kaldı
5 yarış boyunca gösterdiği bu kötü performans sırasında şampiyonada kendini takip eden pilotların da almış olduğu zayıf sonuçlar, sezonun ilk bölümünde yarattığı fark ile son yarışlara hatırı sayılır bir farkla pilotlar şampiyonasına liderlik etmeyi başardı
Avrupa sezonunun son yarışı olan İtalya Grand Prix'ine 6 sırada başlayan Button, işleyen strateji ile yarışı 2 sırada tamamlayarak uzun bir süre sonra podyumla tanıştı Rubens Barrichello'nun yarışı kazanmasıyla da, iki takım arkadaşı pilotlar şampiyonası mücadelesinde baş başa kaldı
Singapur Grand Prix'ini takım arkadaşı Barrichello'nun hemen önünde 5 sırada bitiren Button, Japonya Grand Prix'inde bir sıra gerisinde 8 sırada yarışı tamamlayarak istikrarlı bir şekilde puan almayı sürdürdü Bu iki yarışta Vettel 15 puan toplayınca Brezilya Grand Prix'ine gelindiğinde matematiksel olarak bu üç pilot arasında devam ediyordu
Brezilya Grand Prix'ine pol pozisyonunda başlayan Barrichello yarışı ancak 8 sırada bitirebilirken, 15 başlayan Vettel 4, 14 başlayan Button ise 5 sırada bitirdi Böylece Button sezonun son yarışına girilirken şampiyonluğunu ilan etti
Sezonun son yarışı Abu Dabi Grand Prix'ini 3 sırada bitiren Button, toplamda 95 puan, 6 birincilik, 7 pol pozisyonu ile 2009 Formula 1 Dünya Şampiyonu oldu


2010: McLaren Mercedes




Button 2010 Bahreyn Grand Prix'sinde


Şampiyonluğu kazanmasının üzerinden çok geçmeden, 18 Kasım 2009'da, Vodafone McLaren Mercedes takımı ile 3 sezon için toplam 18 milyon sterlin (40 milyon lira) değerinde sözleşme imzaladı 1988'de McLaren-Honda takımında yarışan Ayrton Senna - Alain Prost ikilisinden beri ilk kez iki şampiyon pilot; 1967'de Lotus takımında yarışan Jim Clark - Graham Hill ikilisinden beri ilk kez iki Britanyalı şampiyon pilot; ve tarihte ilk kez arka arkaya, 2008 ve 2009 şampiyonları Lewis Hamilton ve Jenson Button, 2010 senesinde bir takımda yarışıyorlar
Sezonun ilk yarışı Bahreyn Grand Prix'sini 7 sırada tamamlayan Button, ikinci yarış Avustralya Grand Prix'sinde harika bir strateji belirleyerek yağmurlu havada başlayan yarışta ilk olarak kuru zemin lastiğine geçen pilot oldu ve 51 tur boyunca bu lastiklerle yarışarak yarışı kazandı Üçüncü yarış Malezya Grand Prix'sine 17 sıradan başlayarak 8 oldu ve puan almayı başardı Dördüncü yarış Çin Grand Prix'inde kuru zemin lastiği ile 5 sırada başlayan Button, yağan hafif yağmura rağmen pit stop yapmadı ve kuru zemin lastiğinde kalarak önce 2 sıraya, daha sonra da ilk sıraya yükselerek yarışı kazandıdaha sonra ki yarış İspanyada 5 olabilen Button Monaco GP'sinde yarış dışı kalarak 2 yarışta 10 puan alırken,Mark Webber'in iki yarışıda kazanması şampiyona liderliğini ona kaybettirdiBu yarıştan sonra Turkiye GP'sinde Vettel ve Webber liderlik mücadelesi verirken kaza yapmışlar Hamilton 1 Button 2 olmuş ve duble yapmışlardı ama takım Hamilton'a yakıt tasarrufu yap dediğinde Hamilton yakıt tasarrufu yaparsam Button beni geçecekmi sorusuna hayır Lewis,hayır cevabı verilmiştirBu sırada Button,Hamilton'u geçmiştirki bir dahaki virajda yerini geri vermiştirBu da akıllara takım emrini getirmiştirDaha sonraki yarışlar Kanada ve Avrupa'da 2 lik ve 3 lük alan Button kendi evi İngiltere'de 4 Almanya'da 5 olup Macaristan'da berbat bir yarış sergileyip 8 olmuştur Button şu anda şampiyona da 4 sırada ve şampiyonluk mücadelesinde gösterilen 5 pilottan bir tanesi

Kaynak : Wikipedia

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.