Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
gerekir, kara, kaydetmesi, kutu, neleri

Kara Kutu Neleri Kaydetmesi Gerekir?

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kara Kutu Neleri Kaydetmesi Gerekir?




Neleri kaydetmesi gerekir?
Kara kutular kullanıldıkları uçaklara göre farklılıklar gösterirler En detaylı kayıt büyük yolcu uçaklarında yapılır Küçük bir uçakta kaydedilecek parametre sayısı ve çözünürlükleri uçağın kullanılacağı sınıfa göre değişir 2 kişilik bir akrobasi uçağında kaydedilecek veriler 15 ile 20 arasında değişir Bu konuda referans olarak SAE AS 8039A dokümanı referans alınabilir Büyük uçaklarda ise 88 temel parametre vardır Bu parametrelerin türetilmesi ile bir uçakta toplam kaydedilecek bilgi belli olur Yolcu uçaklarında bu kriter sayısı 250 ye yaklaşabilir Bu veriler bir kaza olması durumunda incelenir ve kaza nedeni anlaşılır Örneğin Pilotun motor gücünü arttırdığı Güç kolu nun herhangi bir andaki değeri motor gücü değeri ile aynı değilse güç kolu ile motor bağlantısı kopmuştur diye yorumlanabilir Bu bilgiler kokpit ses kayıtları ile kıyaslanarak emin olunur Şayet arıza fark edilmişse pilot bunu yere bildirmeye çalışacak, bu konuşmalar da karakutuda kaydolacaktır

Bu kayıtlar sadece kaza durumunda değil, aynı zamanda bir öğrenci pilotun uçuş performansının değerlendirilmesinde de incelenebilir
Aşağıdaki listede verilenler orta büyüklükte bir uçakta kaydedilecek 88 parametreden bazılarıdır:




Kara kutunun iki yönlü görünüşü



(1) Zaman;
(2) Basınç irtifası;

(3) Hava hızı;

(4) Baş doğrultusu;

(5) İvme (Dikey);

(6) Yunuslama durumu;

(7) Roll durumu;

(8) Pilotun Teslsizi açma kapamaya elle müdahalesi;

(9) Motor gücü;

(10) Autopilot çalışıyor mu?;

(11) Uzunlamasına ivme;

(12) Yunuslama Kontrol verisi;

(13) Lateral Kontrol verisi;

(14) Rudder pedal verisi;

(15) Asli yunuslama kontrol yüzey pozisyonu;

(16) Asli lateral kontrol yüzey pozisyonu;

(17) Asli yalpa kontrol yüzey pozisyonu;

(18) Lateral ivme;

(19) Yunuslama yüzey kontrol posisyonu;

(20) Kokpittte flap yüzey seçimi, firar kenarı;

(21) Kokpittte flap yüzey seçimi, hücum kenarı;

(24) Dış ortam sıcaklığı;

(25) Otopilot durumu;

(26) Radyo irtifası;

(32) Hücum açısı;

(33) Hidrolik basınç;

(34) Yer hızı;

(68) Fren basıncı;

(75) DC elektrik dağıtıcı statüsü;


Kaynak : Wikipedia

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.