Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
aksam, elektronik, favorit, skoda

Skoda Favorit Elektronik Aksam

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Skoda Favorit Elektronik Aksam




Elektronik Aksam
Otomobilin elektrik sistemi tek fazlı sistemdir Pozitif (-) faz aracın çelik konstüriksiyonudur Negatif (+) faz ise otomobilin kablolarındadır Voltaj 12 V olmasına rağmen çalışma gücü 14 V olup bu güç miktarı alternatör tarafından kontrol edilir ve yarı iletkenler tarafından ayarlanır Eğer elektrik sisteminde bir müdahale yapmak gerekliliği doğar ise müdahaleden önce akümülatör toprak hattı sökülmelidir Bütün sistemin temiz olması bağlantıların iyice sıkılmış olması gereklidir Elektronik sistemin enerji kaynağı akümülatördür ve bellibaşlı şartları şunlardır; motor çalıştığı zaman akümülatörün kesinlikle çıkartılmaması, yükleme devresinde hiçbir devrenin kesinlikle kısa devre yapmaması, otomobilde kaynak yapılması gerekildiğinde kaynak işleminden önce alternatörün ve bağlantılarının sökülmesi gereklidir Eğer alternatör uyarı ışığı yanarsa aynı güçte (1,2 W) yeni lamba ile değiştirilmesi gereklidir
Otomobilin akümülatörü motor bölümüne yerleştirilmiştir Akümülatörün bakımı ile bütün elektrik tesisatının ve özellikle marş ve ateşleme sisteminin iyi çalışması birbiri ile bağlantılıdır Bu yüzden akümülatöre gereken ihtimam gösterilmelidir Akümülatör temiz ve kuru olarak korunmalıdır Kutup başlıkları temiz tutulmalıdır Zaman zaman kutup başlarında biriken mineraller temizlenmeli ve bir miktar vazelin sürülmelidir
Sigorta kutusu torpido panelinin alt tarafında bulunur vidası döndürülerek açılır Sigortalar 15 A ve 8 A'dır Yedek sigortalar kapakta bulunur Web sitemizin dökümanlar bölümünde elektrik tesisat planı verilmiştir Otomobille gece seyir halindeyken lambaların kendiliğinden sönmesinin nedeni sigorta paneli üzerinde meydana gelmiş çatlaklardan kaynaklanabilmektedir
Ampullerin değiştirlmesi konusuna da değinmek gerekirse farların ampullerinden, ki bunları örtü veya duylar tutmaktadır, ve iç aydınlatmadaki platfonyerde tutturulmuş ampullerden başka diğer bütün lambalar bayonetler ile tutturulmuştur Böyle bir ampulu değiştirmek istenirse bastırarak çevirmek gereklidir Yanmakta olan helojen (iodlu) lambanın hiçbir zaman parmaklar ile temas etmemesi gereklidir Eğer temas söz konusu olursa ***** ile silinmelidir Yeni lamba takma işlemi eski lambayı sökme işleminin tersidir Lamba değişiminden sonra kontrol veya far ayarının yapılması tavsiye edilir
Skoda Favorit'te buji olarak PAL SUPER G8Y veya Bosch F6D, H6DC, F6DC, F5DC markaları tavsiye edilir Yeni buji takılıyor ise el ile sonuna kadar sıkıldıktan sonra buji anahtarı ile 90 derece, daha önce kullanılmış bujiler kullanılacaksa 15 derece sıkılır

Kaynak : Wikipedia

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.