Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
aracın, favorit, kullanımı, skoda

Skoda Favorit Aracın Kullanımı

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Skoda Favorit Aracın Kullanımı




Aracın Kullanımı
Otomobili çalıştırmaya başlamadan önce motorun yağı ve suyu kontrol edilmeli eksikse tamamlanmalıdır Eğer otomobil uzun süre kullanılmamışsa çalıştırmadan önce benzin pompası üzerindeki küçük kol birkaç kez hareket ettirilerek karburatöre benzin gelmesi sağlanmalıdır Eğer motor soğukta çalıştırılacaksa önce gaz pedalına sona kadar basıp yavaşça çekip sonra marşa basılmalıdır Çünkü Piergburg karbüratörde gaz pedalına bir kez basma ile devreye giren jigle tertibatı vardır Favorit'te elektrikli marş motoru vardır Marş motoru 10 saniyeden fazla çalıştırılmamalıdır Tekrar marşa basmak gerektiğinde 30 saniye beklenilmelidir
Otomobili kullanmanın standart 3 pedallı otomobillerden bir farkı yoktur Otomobil kullanılırken stop edilmemelidir, hidrolik basıncı kaybolacağından fren verimi azalacaktır Dik yokuşlar inilirken otomobil küçük vitese takılmalıdır böylece motor freni frene yardımcı olacaktır Frenler çift devirli, bağımsız ve diagonaldir Yani frenlerden birisi arıza yapsa bile diğerleri tutmaya devam eder Eğer fren pedalı sonuna kadar basılıp sonuç alınamazsa fren pedalına sonuna kadar basmaya devam edilmelidir Frenin tutuşunu arttırmak için freni pompalamanın hiçbir faydası yoktur
Araç güvenli bir yerde durdurulduktan sonra motor stop edilmelidir Tekrar hareket edilmeyecekse el freni çekilmeli ve yolun eğimine göre vites 1 veya geri vitese takılarak frenleme direnci artırılmalıdır Soğuk hava koşullarında uygun düzgünlükte bir alana otomobil park edilebiliyorsa otomobil sadece viteste bırakılmalıdır
Eğer soğutma suyu harareti 115 C'yi geçerse, zor sürme koşullarından dolayı, aracın motorunun durdurulup soğuması için beklenmesnde fayda vardır Aracın fan motoru bağlantıları vs kontrol edilmelidir
Otomobile eğer romörk takmak gerekiyorsa romörkun ağırlığı frenli 750 kg'ı, frensiz 400 kg'ı geçmemelidir Ayrıca çekiş halinde 3500 devir veya 1 viteste 30 km/h, 2 viteste 50 km/h, 3 viteste 70 km/h hız sınırı aşılmamalıdır Otomobile yapılan bir tamirat sonucu yeni bir motor yapılmış ise ilk 2500 km motora aniden gaz verilmemeli ve motor son gücüne kadar zorlanmamalıdır
Kadrandaki uyarı ışıklarına değinecek olursak; şarj lambası, kontak marştan önceki konumda yanar, motorun çalışmasından sonra gaz verince sönerse normaldir Eğer sönmezse dinamo da arıza vardır Elektrikli aletler kapatılarak enerji tasarrufu sağlanmalıdır Yağlambasının motor çalışınca sönmemesi yağlamanın yetersizliğinin göstergesidir motor hemen durdurulup servis istenmelidir

Kaynak : Wikipedia

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.