Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
kurtuluş, selefîn, yolu, yoludur

Selefin Yolu Kurtuluş Yoludur

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Selefin Yolu Kurtuluş Yoludur




SELEFİN YOLU KURTULUŞ YOLUDUR



بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيمِ



Hiç şüphesiz ki bu dini en sağlıklı bir şekilde anlayan,kavrayan ve onu istenildiği şekilde tatbik eden insanlar selefi salihindi… Yani,Allah resulü sav’in en yakın dost ve arkadaşları idi



Allah’u Azze ve celle onları insanların içerisinden seçmiş ve hemen hemen her hususunda kendilerini, sonradan gelenlere örnek bir topluluk yapmıştır



Çünkü onlar,inançlarını, amellerini ve ahlaki değerlerini risaletin ilk fışkıran kaynağından alıyorlardı… Onlar vahyin inişine şahid olmuşlar, bir takım mucizeler görmüşler ve peygamberlerinin dili ile de açıkça cennetle müjdelenmişlerdir



Onlar, her hususta doğruya tabi olmuşlar ve doğrulukları sebebiyle de binlerce insanın hidayetine vesile kılınmışlardır…



Ve yine onlar,Kur’an ve sünnet’in açık ve net mesajlarına göre , kur-tulacak olan taifenin kendilerini örnek alacağı bir taife olarak anlatılmışlardır



Öyleyse, elbetteki kurtuluş yolu selefin yoludur… Rabbimiz kerim kitabında şöyle buyurmaktadır :



وَمَن يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَى وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّى وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَسَاءتْ مَصِيراً



" Her kim, HUDA kendisine beyan olunduktan sonra, peygambere muhalefet eder ve mü'minlerin yolundan başka bir yola tabi otursa, onu döndüğü o yola bırakır ve onu cehenneme sokarız, orası ne kötü bir gidiş yeridir "

NİSA : 115AY



Allah’u Azze ve celle’nin bu açık ve net mesajından anlaşılıyor ki, hidayet yolu peygamber tarafından beyan edildikten sonra - yani o anki insanların anlayabileceği ve kavrayabileceği bir şekilde hidayet yolu açıklandıktan sonra - kim peygemberin beyan ettiği şekle muhalefet eder ve müminlerin ilk halkası olan sahabenin yolundan ayrılır ve başka bir yola uyarsa,o kimse uyduğu o dalalet yolunda bırakılır ve sonunda cehenneme atılırOrası ne kötü bir gidiş yeridir



Bununla beraber yine Allah resulu sav’in bir hadislerinde haber verdiği gibi, bu ümmet paramparça olacak ve ancak içlerinden bir taife kurtulacaktır Hadisin son kısmında da zikredildiği gibi kurtulacak olanların, sahabenin yolundan yürüyenler olacağıdır… İşte allah resulu sav’in vahye dayalı olarak haber verdiği bu hadisi şerif :



عَنْ عَوْفِ بْنِ مَالِكٍ؛ قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللهِ صلى الله عليه وسلم : افْتَرَقَتِ الْيُهُودُ عَلَى إِحْدَى وَسَبَعْيِنَ فِرْقَةً فَوَاحِدَةٌ فِي الْجَنَّة وَسَبْعُونَ فِي النَّارِ, وَافْتَرَقَتِ النَّصَارَى عَلَى ثِنْتَيْينِ وَسَبْعِينَ فِرْقَةً فَإِحْدَى وَسَبْعُونَ فِي النَّارِ، وَوَاحِدَةٌ فِي الْجَنَّةِ وَالَّذِي نَفْسُ مُحَمَّدٍ بِيَدِه! لَتَفْتَرِقَنَّ أُمَّتِي عَلَى ثَلاَثٍ وَسَبْعِينَ فِرْقَةُ وَاحِدَةٌ فِي الْجَنَّةِ وَسَبْعُونَ فِي النَّارِ قِيلَ : يَا رَسُولَ اللهِ ! مَنْ هُمْ ؟ قَالَ الْجَمَاعةُ



{ … Avf İbni Malik ra dan Resulullah sav şöyle buyurdular : Yahudiler – dinleri hususunda - yetmiş bir fırkaya ayrıldılarBunlardan bir taifesi kurtuldu, yetmiş’i cehennemlik oldu Hırıstiyanlar da yetmiş iki fırkaya bölündüler Onlardan da bir taifesi kurtuldu, yetmiş bir’i cehennemlik oldu Muhammedin nefsi elinde olan Allah’a yemin ederim ki, benim ümmetim de yetmiş üç fırkaya bölünecektir Bunlardan bir taifesi cennet’te, yetmiş ikisi de ateştedir Denildi ki :

- Ya Rasulallah ! bu kurtulan taife hangisidir ? Resulullah sav :

- O, “ cemaat’tir “ buyurdular

ما أنا عليه اليوم وأصحابي



Diğer bir rivayette ise ;



“ Onlar, bu gün benim ve ashabımın yolunda yürüyenlerdir “ buyurdu }



AHMED : 3120 145 - İBNİ MACE : 10C3993N - EBU DAVUD : 5C4597N - SSAHİHA : 204 1492N





قال العرباض : رسول اللّه صلى اللّه عليه وسلم قال : أوصيكم بتقوى اللّه والسمع والطاعة ، وإن عبداً حبشيّاً فإِنه من يعش منكم بعدي فسيرى اختلافاً كثيرا ، فعليكم بسنتي وسنة الخلفاء المهديِّين الراشدين تمسكوا بها وعضُّوا عليها بالنَّواجذ، وإياكم ومحدثات الأمور، فإِنَّ كلَّ محدثةٍ بدعةٌ، وكلُّ بدعةٍ ضلالةٌ



“ … Irbad bin Sariye ra’dan gelen bir hadislerinde ise allah resulü sav şöyle buyurmaktadır : … Ben size dinleyip itaat etmenizi ermediyorum İçinizde yaşayanlar ileri de bir çok ihtilaflarla karşılacaklardır Sizler, benim ve benden sonraki raşid halifelerin yolundan ayrılmayınO yola azı dişlerinizle sımsıkı sarılın Sonradan meydana gelen işlerden de sakının, çünkü bunlar dalalettir



TİRMİZİ : 4C2815N - EBU DAVUD : 5C4607N - İBNU MACE : 1C42N - AHMED : 4126-127

İşte bu ve emsali hadisi şeriflerin bizlere vermiş olduğu mesajı şudur :



“ … Dinini yaşamak isteyen kim olursa olsun,ister bir fert olsun ,isterse bir cemaat veya bir topluluk olsun,bu kimselerin kurtuluşu ancak, Allah resulu’nun kendilerine ilk elçilik yaptığı sahabenin yoluna uymakla mümkün olacağıdır



Allah’u Azze ve celle aynı noktaya işaretle kerim kitabında yine şöyle buyurmaktadır :



فَإِنْ آمَنُواْ بِمِثْلِ مَا آمَنتُم بِهِ فَقَدِ اهْتَدَواْ وَّإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّمَا هُمْ فِي شِقَاقٍ …



“ Eğer sizin iman ettiğiniz gibi iman ederlerse doğru yolu bulurlarYok eğer bundan yüz çevirirlerse onlar mutlaka anlaşmazlık içerisine düşerler ………… “

BAKARA : 137AY



Yani, inançta olsun, amelde olsun asrı saadet, herkes için en güzel örnek alınması gereken bir devirdir



Allah resulü sav şöyle buyurmaktadır : Ümmetimin en hayırlısı benim asrımdırSonra onlardan sonra gelen - yani tabiin - ler Sonra onların ardından gelen - et-baut tabiun - lardır

BUHARİ : 73412S



Bir önceki hadisi şerifte de zikredildiği gibi ; içinizde yaşayanlar ileride bir çok ihtilaflarla karşılaşacaklardır, sizler o zaman benim ve hidayete ermiş Raşit halifelerin yolundan ayrılmayın … ifadesi, adeta, ihtilaf ve ayrılık gibi gayri İslami arızalar söz konusu olduğunda, selefin yolunun bu arızaları telafi etmede bir ölçü olduğu anlatılmaktadır



Bu ise,ihtilaf anında Kur’an’a ve Sünnet’e müracaat etme kaidesine aykırı değildir Biz bununla şunu demek istiyoruz :



“ İnananlar ihtilaf anında kur’anı ve sünneti, sahabenin anladığı manada anlayıp ve yaşadığı şekilde de yaşayarak, ona göre ihtilaflarını halletmeleri gerekir Çünkü Allah resulü sav Kur’anı ve Sünneti onların anlayacağı manada izah etmiştir



Bu da elbette ki sahabenin umumunu göz önünde bulundurarak yapılacak bir değerlendirme olmalıdır Değilse sahabeden ara sıra birinin veya ikisinin hata yaparak anlattığı veya yaptığı bir takım şeyler delil kabul edilemez Çünkü burada resule muhalefet vardır



Durum bu merkezde olduğuna göre, öyleyse Kur’an’ın ve sünnetin en güzel bir şekilde anlatıldığı, anlaşıldığı ve yaşandığı bir dönemde ; amelin imandan olduğunu sahabe kabullenirken, birilerinin kalkıpta, kendi içtihadlarıyla buna karşı çıkmaları kabul edilemez…



Ve yine ; Kur’an ve sünnet tarafından, namazın terki şirk ve küfür olarak anlatılmışken, sahabe tarafından da bu konu açıkça anlaşılmış ve hatta bu konuda aralarında icma da söz konusu iken, hiç kimse kalkıpta burdaki şirk ve küfürden kastın namazın farziyetini inkar etmekten kaynaklanan şirk ve küfürdür şeklinde bir te’vil de bulunması asla kabul edilemez…



“ … Ebu Hureyre ra’dan Şöyle dedi : Resulullah sav’in ashabı, namazdan başka hiçbir amelin terkini küfür görmezlerdi

TİRMİZİ : 4 2757 N - HAKİM : 1 / 7



“ … Mücahid ibnu Cebr ra’dan, oda Cabir ibnu Abdullah ra’dan – ki bu adam - Allah resulü sav’e arkadaşlık yapmış birisidir Kendisine dedim ki : Allah resulü sav’in zamanında, sizce amellerden, küfür ile imanın arasını ayıran ne idi ? o, namaz dedi



İBNU NASR : KİTABUS SALAT : 892 – HİBETULLAH ET TABERİ : USULÜS SÜNNE :1538N



Ve yine bu dönemde ; zamanımızın insanlarının anladığı ve uyguladığı manada bir mezhep ve meşrep anlayışı olmamasına rağmen, hiç kimsenin dini dörde beşe bölerek bunların hak olduğunu iddia etmesi ve bu yapılanmaların da dindenmiş gibi gösterilmesi asla kabul edilemez…



Bu devirde yine ; kabirlerle alakalı ziyaret şekli olsun, oralarda zikredilmesi gereken dua şekli olsun bilinen bir hakikat olmasına rağmen, hiç kimse bu uygulamaların hilafına hareket etmeye de hakkı yoktur…



Ve yine Allah resulü sav’in : size cennete yaklaştıracak ne varsa onu anlatmışımdır ve yine size, cehennemden uzaklaştıracak neler varsa onu da anlatmışımdır, buyruğuna rağmen,hiç kimse o devirde olmayan ve yapılmayan bir takım şeylerle kendini cennete yaklaştıracağını ve ateşten de uzaklaştıracağını zannetmesin…



Yani, Nisa suresi : 115 Ayetin delaletiyle ; müminlerin ilk halkası olan sahabenin anlayışı ve kavrayışı asla terk edilmemelidir…



Bakara suresi : 137 Ayetinin delaletiyle : bir müslümanın doğru yolu bulabilmesi için selefi salihinin iman ettiği gibi iman etmesi gerekmektedir



Allah resulü sav’in 73 fırka hadisinin delaletiyle ; kurtulmak isteyenlerin takip etmeleri gereken yolun sahabenin takip ettiği yolun oluşunu aklından çıka-mamaları gerekir…

Ve yine Allah resulü sav’in ; içinizde yaşayanlar ileride bir çok ihtilaflarla karşılaşacaklardır, sizler o zaman benim ve hidayete ermiş Raşit halifelerin yolundan ayrılmayın … hadisinin delaletiyle : resulullah sav’in sünnetine ve o sünnete hakkıyla ittiba eden Raşit halifelerin yoluna azı dişlerimizle sıkı sıkıya sarılmak her türlü ihtilaf ve ayrılığın çözüm kaynağı olacağı da asla unutulmamalıdır…



Değerli kardeşlerim ! Kur’an ve sünnetten derleyerek sunduğumuz bu delillerle selefin yolunun en sağlıklı bir yol olduğunu açıkça öğrenmiş bulunmaktayız… Ve hasetsen de ; o güzide insanların bizler için en güzel bir örnek toplum olduğunu da anlamış bulunmaktayız…



Şimdi ise,o sağlıklı yolda yürüyen sahabelerin bir takım nasihatlarını ve sünnete olan bağlılıklarını anlatan rivayetlerden biraz bahsedelim



Öyle ya, madem ki bu insanlar dini en güzel şekliyle öğrenmiş,yaşamış ve bu yaşantıları nedeniylede cennetle müjdelenmişler Öyle ise bu güzide topluluğun yaşantısı, nasihatleri ve sünnete olan bağlılıkları bizim içinde örnek alınması gereken önemli hususlardan birisidir



SÜNNETE İTTİBA HUSUSUNDA SAHABENİN SÖZLERİ



ABDULLAH İBN MESUD RA :



“ … Sizden kim bir sünnet izleyecek olursa, ölmüş olanların sünnetini takip etsin çünkü hayatta olanın fitneye düşmeyeceğinden emin olamazsınız Sözünü ettiğim bu ölmüş kimseler ise Muhammed sav’in ashabıdır Onlar bu ümmetin en faziletlileri, en iyi kalplileri, en derin bilgilileri ve yapmacığa saparak kendilerini külfetlere sokmaktan en uzak olanlarıydı Bunlar Allah’ın, peygamberine arkadaş olmaları ve dinini dimdik ayakta tutmaları için seçtiği bir topluluktu Onların faziletlerini bilip kabul ediniz ve onların izlerinden gidiniz Elinizden geldiği kadar onların ahlakları ile ahlakınız ve onların dinlerine sarıldıkları gibi siz de dininize sarılınızÇünkü onlar dosdoğru hidayet üzere idiler

EBU NUAYM : HİLYE : 1305 – BEĞAVİ : ŞERHUS SÜNNE - EL ALBANİ EL İRVA : 2445



“ … Abdullah ibn Mes’ud ra şöyle dedi : - sünnete - tabi olunuz, bidat çıkarmayınız, bu size kifayet eder



DARİMİS :1C211N - TABERANİK : 8770N - MZECAİD : 1181-853N



… Amr b Yahya haber verip dedi ki ; babamı, babasından şöyle rivayet ederken duydum : Babam dedi ki : Sabah namazından önce Abdullah ibni Mesud’un kapısı önünde otururduk Çıktığında,onunla beraber mescide giderdikYine bir sabah Ebu Musa el-Eşari yanımıza geldi ve ; ebu Abdurrahman – yani ibn mesud – evden çıktı mı ? diye sordu Hayır, dedik Oda bizimle beraber oturduNihayer – ibni mesud - çıktı Bizde gitmek için ayağa kalktıkSonra –yürürken- ebu Musa ona şöyle dedi :



Ey ebu Abdurrahman ! biraz önce mescid de yadırgadığım bir durum gördüm, ama yine de Allah’a şükür hayırdan başka bir şey görmüş değilim Abdullah ibni mesud : Nedir o ? diye sordu O da : Yaşarsan birazdab sen de görürsün,dedi ve şöyle devam etti : mescid de halkalar halinde oturmuş namazı bekleyen bir topluluk gördümHer halkada idareci bir adam,halkada ki diğer insanların ellerinde de çakıl taşları var , idareci : yüz defa ALLAH’U EKBER deyin,diyoronlarda yüz defa Allah’u ekber ,diyorlarSonra yüz defa LA İLAHE İLLALLAH deyin diyor, onlarda yüz defa la ilahe illallah, diyorlarYüz defa SUBHANALLAH deyin diyor, onlar da yüz defa subhanallah diyorlar Abdullah ibni mesud : Peki onlara ne dedin ? Dedi Ebu Musa : Senin görüşünü ve emrini sormadan bir şey demedim,dedi Abdullah ibn Mesud dedi ki : Onlara ,kötülüklerinizi sayıp hesap edin, ben sizin iyiliklerinizin zayi olmayacağına güvence veririm, deseydin ya… Sonra beraberce gittik, nihayet bu halkalardan birinin yanına gelip,başlarına dikildi ve onlara : bu yaptığınızı gördüğüm şeyler de nedir ? dedi Dediler ki : Ey ebu Abdurrahman ! Bunlar çakıl taşları Onlarla ALLAH’U EKBER, LA İLAHE İLLALLAH ve SUBHANALLAH sözlerini sayıyoruz Abdullah ibn Mesud dedi ki : Siz kötülüklerinizi sayıp hesap edin, ben sizin iyiliklerinizden hiçbir şeyin zayi edilmeyeceğine kefilim Yazıklar olsun size ey ümmeti Muhammed ! ne çabuk sapıttınız Daha Peygamberinizin bir çok sahabesi hayatta İşte onun elbiseleri henüz eskimemiş, kabı kacağı henüz kırılmamışNefsim elinde olan Allah’a yemin olsun ki ,sizler ya Muhammedin dininden daha doğru bir din üzeresiniz, ya da yeni bir sapıklık kapısı açmaktasınız Onlar ; vallahi ey ebu Abdurrahman, biz başka bir şey için değil, sadece hayrı istedik, dediler İbn Mesud ise şöyle karşılık verdi : hayrı isteyen niceleri var ki onu – sadece istemekle - elde edemezlerResulullah sav bize haber verdi ki ; bir kavim Kur’anı okuyacaklar, fakat bu okuyuşları onların köprücük kemiklerini ileriye geçmeyecektir Vallahi bilmiyorum, belki de onların çoğu sizdendir Sonra onlardan yüz çevirdi Ravi Amr b Selime bundan sonra şöyle dedi : bu halkadaki insanların tamamını, nehrevan savaşında haricilerin yanında bize karşı vuruşurken gördük

DARİMİ : 1C210N - ENUAYM HİLYE :



“ … Salet ibnu Behram’dan ,şöyle dedi : elindeki tesbihle zikreden bir kadının yanından geçen ibnu Mesud – tesbihi kadının elinden alarak – parça parça edip attıSonra ufak çakıl taşları ile zikreden bir adamın yanından geçti O adamı da tekmeleyerek ; ne çabuk sapıttınız, böyle kötü kötü bidatlar ihdas ettiniz, siz Muhammed sav’in ashabını ilimde geçtiniz,dedi



İBNU VADDAH : BİD’AT VE ONDAN NEHY KİTABI : 12S

İBNU ABBAS RA :



“ … İbnu Abbas ra sünnete karşı ebu Bekr ve Ömer ra’nun sözleri ile karşı çıkana şöyle demiştir : Bu gidişle semadan başınıza taş yağma-sından korkarım Ben size resulullah dedi diyorum, siz ise bana ebu Bekr dedi, Ömer dedi,diyorsunuz



ABDURREZZAK MUSANNEF - CAMİUL BEYANİL İLM : 2196 - EL FAKİH : 1145



“ … İbn Abbas ra şöyle dedi : “ resulullah şöyle dedi, falan ise şöyle dedi “ demenizden dolayı cezalandırılmaktan veya yere batırılmaktan korkmuyor musunuz

DARİMİ : 1437N



İBN ÖMER RA :



“ … Salim b Abdillah b Ömer’den ; şöyle dedi : ben ibn Ömer ile birlikte mescide otururken,şam’lı bir adam gelerek ; ibn Ömer’e temettü haccın-dan sorduİbn Ömer şöyle cevap verdi : güzeldir hoşturBunun üzerine adam : fakat senin baban bunu yasaklardı ,diye karşılık verdi ibn Ömer ise şöyle devam etti : yazıklar olsun sana ! babam bunu yasaklamış olabilir,fakat resulullah böyle yapmış ve böyle emretmiştir, şimdi sen babamın sözünü mü alırsın,yoksa resulullah’ın emrine mi uyarsın ? adam : resulullah’ın emrine uyarım,dediibn Ömer’de : o zaman kalk git,dedi



ŞERHU MEANİL ASAR : 1372 - EBU YALA MÜSNED : 31317 - AHMEDMÜS : 295-5667N - TİRMİZİ : 2C823N



“ … Nafi rh’dan, şöyle dedi : adamın biri ,ibn Ömer ra’nın yanında aksırdı ve el hamdu lilahi ves selamu ala rasulillah dediBunun üzerine ibn Ömer şöyle dedi : ben aksırdığım zaman elhamdu lillah ves selamu ala rasulillah mı diyorum ? Resulullah sav bize senin dediğin gibi öğretmedi Bize her halukarda el hamdu lillah dememizi öğretti

TİRMİZİ : 4C 2881N



“ … Abdullah ibnu Ömer ra şöyle buyurdu : insanlar öncekilerin - yani selefin - izlerine uydukları sürece doğru yol üzere kalmaya devam edeceklerdir



Şerhu usuli itikadi ehli sünneti vel cemaat



MUAZ İBN CEBEL RA :



“ … Muaz ibn cebel ra şöyle demiştir : ey insanlar ! ilim kaldırılmadan önce,ilim öğrenmeye bakınızŞunu iyi biliniz ki ilmin kaldırılması ,ilim ehli olan kimselerin gitmesiyledirBidatlerden,bidat ortaya koymaktan ve aşırılıktan sakınınSiz eski halinize uymaya bakınız

İbn vahhad- el bidau ven nehyu anha

HUZEYFE RA :



“ … Huzeyfe ra şöyle buyurdu : Resulullah sav’ashabının ibadet diye yapmadığı bir şeyi siz de yapmayınızÇünkü önce gelen,sonra gelecek olana söyleyeceği bir şey bırakmamıştır Ey alimler topluluğu ! Allah’tan korkunuz ve sizden öncekilerin izlediği yolu izleyiniz



İBN BATTA : EL İBANE



ÖMER RA :



“ … Ömer ibnul hattab ra’dan; şöyle buyurdular : ey insanlar ! din üzerinde kendi görüşlerine göre hareket edenleri kötüleyip zemmediniz Benim kendi görüşümle hareker ederek resulullah’ın emrine karşı geldiğim bir gün vardıBunu yaparken de haktan ayrılmak niyetiyle yapmadımBu gün, resulullah sav’in Mekkeli müşriklerle yaptığı bir anlaşmadan dolayı Müslüman olan ebu cendel’i medine’ye almayıp geri çevirme günü idiAntlaşma yapılırken şöyle oldu : resulullah sav buyurdu ki : bismillahirrahmanirrahim yazınız Müşrikler dediler ki : bizim senin dediğin şeyleri kabul ettiğimizi mi görüyorsun da ,böyle yazdırıyorsun : sen bismike allahumme diye yazdırResulullah sav’de buna razı oldu,ben ise karşı geldimResulullah sav buyurdu ki : ben kabul ettikten sonra sen neden karşı geliyorsun,bunun üzerine onu kabul ettim

TABERANİMKEBİR : 82 - BUHARİ : 16C7191S



“ … Ömer ra şöyle buyurdular : Sünnet, Resulullah sav’in verdiği fetva ve koyduğu hükümlerdirŞunun bunun yanlış olabilen rey ve görüşlerini kendinize sünnet yapmayın

CAMİUL BEYANİL İLM : 2136





“ … Abisa b Rabia’dan dedi ki : ben Ömer ibnu’l Hattab’ı haceru’l esvedi öperken ve bu arada da şunları söylerken duydum : ben senin ne fayda ve nede zarar veremeyen bir taş olduğunu çok iyi biliyorumeğer resulullah sav’i öperken görmemiş olsaydım,ben de seni öpmezdim



BUHARİ : 4C1536S - MÜSLİM : 4C1270N - MUCEMUS SAĞİR : 1116



ALİ BİN EBİ TALİB RA :



“ … Ali ra’dan,şöyle buyurdular : eğer din, şahsi yorum ve görüşle olmuş olsaydı - bana göre - mestlerin altına mesh etmek, üstüne mesh etmekten daha iyi olurdu Ama ben peygamber sav’i mestleri üzerine mesh ederken gördüm

EBU DAVUD : 1162N



EBU’D DERDA RA :



“ … Büyük sahabi Ebu’d Derda ra şöyle buyurmaktadır : sen öncekilerin yolunu izlediğin sürece asla sapıtmazsın



İBNİ BATTAEL İBANE



EBU SAİD EL-HUDRİ RA :



“ … Ebu said el-Hudri ra’dan şöyle dedi : Resulullah sav bir gün ashabına namaz kıldırıyorduNamazda ayakkabılarını çıkarıp onları sol tarafa koyduCemaat bunu görünce onlarda ayakkabılarını çıkardılar Resulullah sav namazını bitirince ; ayakkabılarınızı çıkarmanıza sizi sevkeden şey nedir ? buyurduOnlar : senin ayakkabılarını çıkardığını gördük,biz de onun için çıkardık,dediler Peygamber sav şöyle dedi : Bana Cibril geldi ve ayakkabılarımda pislik olduğunu haber verdi,sizden biriniz mescide geldiği vakit ayakkabılarını kontrol etsin,eğer pislik veya tiksindirecek bir şey görürse onu silsin ve ayakkabılarıyla namaz kılsın



EBU DAVUD : 1C650N



İşte bu ümmetin ilk halkasını oluşturan ashabı kiramın dinlerine karşı tavırları böyle idi, Allah hepsinden razı olsun



Değerli kardeşlerim ! şüphesiz ki selefin yolunun araştırılması ,incelen-mesi ve bunun ders haline getirilmesi ,o yolun bizler için çok önemli bir yol oluşundan dolayıdır… Çünkü bu yol sayesinde ancak Müslümanların safları birleşir ve bu yol üzerinde ancak söz birliği edilebilir



Çünkü bu yol, Kitabın ve Sünnetin ortaya koyduğu sağlıklı bir yoldur Bu yolun dışındaki bir yolda yapılanmaya çalışmak, şüphesiz ki devamlı başarı-sızlıkla sonuçlanacaktır



Bu yol,Müslümanların kitap ve sünnetteki nasları nasıl anlayacağının en kolay ve en kestirme yoludur



Bu yolun diğer yollardan farklı oluşunun en bariz özelliği açık ve anlaşılır olmasıdır Çünkü bu yol, şahsi yorum ve anlayışlardan, akli ve mantiki tevillerden ve tahriflerden uzak, kitabın ve sünnetin direkt delil olarak alındığı bir yoldur



Bu yola sarılan kimse,Allah’ın dini hakkında delilsiz söz söyleyip helak olmaktan kurtulan kimsedir … Bu yolun yolcusu ; Allah’ın kitabını ve peygamberinin sünnetini - dolaylı olarakta olsa - tevil ederek terk etmekten korunan kimsedir



Hulasa bu yol, insanların güç yetiremeyecekleri bir yol değildir Bu yol ; Allah resulü sav’in de bir hadislerinde buyurduğu gibi : gecesi gündüzü gibi apaydın olan bir yoldur

İBN MACE : 1C43N



Öyleyse söylenecek tek söz, yine Allah resulü sav’in söylediği şu sözdür : artık bu yoldan sapan halek olur

İBN MACE :143N - AHMED :4126




Ve’l hamdu lillahi rabbil alemi

TACUDDİN EL - BAYBURDİ

Alıntı Yaparak Cevapla

Selefin Yolu Kurtuluş Yoludur

Eski 08-20-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Selefin Yolu Kurtuluş Yoludur




Selefin yolunda giden selefimizin sözleri :



Ebu Hanife rh :



1 - Hadis sahih ise işte benim mezhebim yani odur

2 - Nereden aldığımızı bilmedikçe hiç kimseye bizim görüşümüz ile amel etmesi helal değildir

3 - Allah’ın Kitabına Resulünün Sünnetine ters düşen bir söz söylediğim zaman benim görüşünü terkedin



İbn abidin el - Haşiye 1c63 - Fullani İkazul Himem 50 say



İmam Malik rh :



1 - Beni bir beşerim hatada ederim isabet de Sizler benim görüşlerime bakın, Allah’ın Kitabına Resulünün Sünnetine uyanı alın uymayanı da bırakın

2 - Peygamberin dışında insanların sözleri alınır da reddedilir de



İbnu Abdil Ber el-Cami : 291 - İbn Hazm el-İhkam : 6 c 149



3 - Din işlerinin en hayırlısı sünnete uygun olandır En kötüsü ise, bid’at olarak uydurulandır

Şatibi el İ’tisam : 1 / 361



İmam Şafii rh :



1 - Bir kimse için Peygamber sav den nakledilen bir sünnetin açıkça belirlenmesi halinde, onu bir başkasının sözünden dolayı terk etmenin helal olmadığı hususunda müslümanlar ittifak halindedirler

2 - Kitabımda Peygamber sav’in sünnetine aykırı bir şey bulursanız Peygamber sa,v’in sözünü alınız, benim sözümü terkediniz - diğer bir rivayete ise - Sünnete uyunuz, başka birinin sözüne itibar etmeyiniz

3 - Had sahih ise benim mezhebim odur

4 – Peygamber sav’den nakledilen her hadis benden duymamış bile olsanız o, benim görüşümdür



İbn Ebi Hatim : 9394S - Fullani İkazul Himem : 147 S



Ahmed ibn Hanbel rh :



1 - Beni taklit etme,malik’i,Şafii’yi,Evzai’yi ve Sevri’yi de taklit etme Sende onların aldığı kaynaktan al

2 - Evzai ‘nin, Malik’ in, Ebu Hanife’nin sözlerinin hepsi şahsi bir görüşten ibaret olup bence hepsi eşittir Delil ancak hadislerdir



İbn Abdir Berr : El-Cami : 2I49 - İbn Kayyum el-İlam : 20302



3 - Bize göre sünnetin temeli, Allah resulü sav’in ashabının tutunduğu yola sımsıkı sarılmak, onlara uymak ve bid’atleri terk etmektir



Lalakai ; şerhu usulu’s ehli’s süne : 1 / 175



İmam el Evzai :



1 - İlim, Muhammed sav’in ashabından gelen şeylerdir Bunun dışındakiler ilim değildir



İbnu Abdil Berr Camiu’l beyani’l ilm





İbrahim en Nehai :



1 - Şayet Muhammedin ashabı tırnak üzerine mesh etmiş olsaydı, onlara uymanın faziletini kazanmak için onu yıkamazdım



İbni Batta el İbane : 1 / 361



İmam Zehebi :



1 - Şeyhu’l İslam ibn Teymiyyenin yanımızdaki sevgisi büyüktür Anacak hak, bize ondan daha sevimlidir



Evet değerli kardeşlerim ! işte islamla ilk önce müşerref olan selefimiz ve onlara hakkıyla uyan değerli ilim ehli önderlerimizin gerek akide konusunda, gerek amel konusunda ve gerekse ahlak konusundaki menhecleri



Allah hepsinden razı olsun … görüldüğü gibi onların birleştiği tek nokta Kur’an ve Sünnet’ti…

Onlar, Kur’anın ve Sünnetin önüne geçmiyorlardı Kur’anı Sünnet’le konuşturuyorlardı

Onlar, Kur’anı resulullah sav’in anladığı gibi anlıyorlardı…

Onlar, aklı Kur’anın ve sünnetin önüne de geçirmiyorlardı…

Onlar, dini meselelerde birbirlerinden delil soruyorlardı…

Onlar, delil denildiği zaman Kur’an ve Sünnet akıllarına geliyordu…

Ve yine onlar, Kur’ana ve Sünnete uymayan hiçbir söze de iltifat etmiyorlardı…



Rabbim bizlere ; gerek akide konusunda, gerek amel konusunda, gerek ahlak konusunda ve gerekse medod ve menhec konusunda onların yolunda yürümemizi nasip etsin



Amin



Vel hamdu lillahi rabbil alemin

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.