Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
etten, kemikten, olanların, sonu

Tüm Etten Kemikten Olanların Sonu

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Tüm Etten Kemikten Olanların Sonu




İnsanoğlunun kendi yazılı tarihi öncesinde bir tarih olduğu bilmecesi genel olarak hatıra- lara dayanırSebebi ise sürenin uzunluğu ve kayıt biçimlerinin ilkelliğidir

Mezapotamyadaki tanrılar mekanına taşınmasından önce Aden bahçesinde Adem ve hav vanın hikayesi ,

RAB Tanrı Adem?i topraktan Yarattı ve burnuna yaşam soluğunu üfledi Böylece Adem yaşayan varlık oldu Tekvin 2:7

RAB Tanrı doğuda, Aden?de bir bahçe dikti Yarattığı Adem?i oraya koydu Tekvin 2:8

Ona, ?Bahçede istediğin ağacın meyvesini yiyebilirsin? diye buyurdu, Tekvin 2:16

Ama iyiyle kötüyü bilme ağacından yeme Çünkü ondan yediğin gün kesinlikle ölürsün 2:17

İki hayati meyve karşısında sadece biri insana yasaklanırSapiens serisi sadece bilme ağacına yasaklanmıştırTüm eski teologlar bunu insanın düşüşü olarak yorumlarAma bu düşüş nedirBirden bire ortaya çıkan yılan ,tanrının uyarılarına karşı çıkar ve insanı neden ayartır

RAB Tanrı?nın yarattığı yabanıl hayvanların en kurnazı yılandı Yılan kadına, ?Tanrı gerçekten, ?Bahçedeki ağaçların hiçbirinin meyvesini yemeyin? dedi mi?? diye sordu Tekvin 3:1

Çünkü Tanrı biliyor ki, o ağacın meyvesini yediğinizde gözleriniz açılacak, iyiyle kötüyü bilerek Tanrı gibi olacaksınız Tekvin 3:5

Kadın ağacın güzel, meyvesinin yemek için uygun ve bilgelik kazanmak için çekici olduğunu gördü Meyveyi koparıp yedi Yanındaki kocasına verdi, o da yedi Tekvin 3:6

İkisinin de gözleri açıldı Çıplak olduklarını anladılar Bu yüzden incir yaprakları dikip kendilerine önlük yaptılar Tekvin 3:7

Bilme ağacı nedir ? ve bunu yiyen niye çıplak olduğunu kavrar ?

Dünyalıların aden bahçesinden atılmasına neden olay , ilk insanın bilme ağacından yemesidir Bilme ağacı yenebilir bir nesne olmayıp ilkel insanın bilgi ye sahip olmasıdırİlkel insan olay la ilgili olarak yılanı suçlarEski ahitteki bu hikayenin mezapotamyada bire bir tam karşılığı bulunamamış olsa bile , olayın mekanı ve zamanı belli olduğu için , Tanrıların evi ,(yaşamdan olan , kaburgadan olan) kelime oyunları bizi ANU? nun evine bilme ağacı ve hayat ağacına çe kerAhitteki ilahın sözleri Sümer metinleri ile aynıdır

Sümer silindir mühürlerinde resmedilmiş ilkinsan tasviri ; bu resimlerde tanrılarına çırıl çıplak hizmet ilk insanlar resmedilirBunun anlamı ilk insanın tanrılar için yeni evcilleştiril miş canlılar olduğudurBilme eksikliği ilkinsanın çıplak gezmesi ve cinsel ilişkiye girememe simidir ?

Gılgamış destanı gibi sümerce metinlerde cinsel ilişki biçiminin vahşi-insan ve beşeri insan arasındaki farkın açıklandığı görülür

?Uruk halkı ,steplerin derinliklerinden gelen barbar herif yani vahşi enkidu?yu uygarlaştırmak için bir zevk kızının hizmetine başvurdular ve onu su çukurunda Endiku ile buluşmaya ve ol- gunluğunu ona sunmaya gönderdiler?

Enkidunun hayvanlarla ilişki kurmasını önlemek için bu şarttı

Enkidu kızın göğsünü açtı çıplak ettiVe onun olgunluğuna sahip olduKız ona , vahşiye bir kadının göreviGibi davrandı

6 gün 7 gece sonra kızın büyüleyiciliğinden doyduktan sonra eski oyun arkadaşlarını hatırladı

Yüzünü vahşi hayvanlara döndü amaOnu gören ceylanlar kaçtıStepin vahşi hayvanlarıOnun bedeninden gerş çekildiler

İnsanla cinsel ilişki enkidu da derin izler bırakırTüm değişim metinlere yansır ,

Artık görüşü vardı, daha geniş bir anlayışıFahişe ona ,enkidu ya dediBiliyorsun enkiduBir tanrı gibi oldun

Bu mezapotamya kayıtları Eski ahite girmiştirBurda sormamız gereken soru adem ve havanın hayvanla cinsel ilişki kurmayı bıraktıktan sonra niye ilahi gazaba uğramalarıdır

Eski ahite aktarılan metinlerde ;

RAB Tanrı kadına, ?Çocuk doğururken sana Çok acı çektireceğim? dedi, ?Ağrı çekerek doğum yapacaksın Kocana istek duyacaksın, Seni o yönetecek Tekvin 3:16

Adem karısına Havva adını verdi Çünkü o bütün insanların annesiydi Tekvin 3:20

Eski ahitte bilme kelimesi ahit boyunca cinsel ilişkiyi ve cocuk edinmeyi anlatırSapiens in ilk temsilcilerinin üreyememeleri şaşırtıcı gelmemelidirNefilimler kendi genetik özellikle rini kullanarak ortaya çıkardıkları yeni tür bir melezdirAkraba olsalar bile iki farklı tür arasın da bir çaprazlamadırTıpkı (bir kısrak ve eşek arasındaki çaprazlama gibi) olan katır gibiBöy lesi memeliler kısırdırYapay döllenme veya farklı metodlarla üremeleri sağlansa bile katırlar üreyemezler ve başka bir katır doğuramazlar

Güney elam da bulunan mağaralarda bulunan resimlerde doğum tanrıçası Nintinin önünde sıra halimde bekleyen insanların niye çizildikleri merak konusudur?

Enki mükemmel modeli yani Adapa/Adem üretmeyi başardıktan sonra , sümerce metinler de seri üretim tekniklerinden bahsedilirMelezlerin üreyememesi yakın zamanda keşfedildiği üzere ,hücrelerdeki bir yetersizlikten kaynaklanırTüm hücreler sadece 46 kromozom içermek teyken ,insan ve diğer memeliler, cinsiyet hücreleri 23 kromozom içerirAma bu özgün özellik melezlerde görülmez Onları normal yapacak çalışmalar çalışmalar yapılmaktadır

Sıfatı yılan olan tanrının insanlık için başardığı bumudur?

Ahite yansıyan yılanın bildiğimiz yılan olmadığı açıktırKökleri Sümer tanrısı olan, bilen ve savaşan yüksek mevkide bulunan bir tanrıdırKonuyla ilgili Sümer metinleri ahitteki ilah ve yılanın Enlil ve Enki yi temsil ettiğini düşünmek oldukça mantıklıdırEnli ve Enki hikayesin de Dünya komutanlığına Enlil in atanmasından sonra ,Enki uçuş kontrol merkezinde kalır ve aşağı dünyanın madencilik işlerini yönetirAnunnaki isyanı Enki ve oğlu Ninurtaya karşı yapıl mıştırisyancıların sözcüsü ise Enki dirİlkel işcilerin yaratılması ve üslenilmesi Enki fikridir Metinlerde Enki her zaman insanın yanında ,Enki ise dolaylı olarak ıslah edilmesi ,yani baskı altında tutulması taraftarıdıryeni insanı cinsel açıdan bastırılması ve kontrol edilmesi şüphe-siz Enki dirEski ahitte yılan için kullanılan terim nahaş tırNahaş , NHSH kökünden gelen deşifre edebilen ,şeyleri arayıp bulabilen demektirBilgi tanrısı Enki ye doğrudan uyarMeza potamya metinleri ile ademin hikayesi arasındaki paralelliği SLangdon ortaya çıkarmıştır Sümer silindir mühürlerinde bulunan , bir dala sarılmış ağzında onun meyvasını tutan bir yı- lan ve göksel sembolleri gösteren , Anu? yu temsilen geçiş gezegeni , yılanın yanında ise En kiyi temsilen Ay hilali vardır

Tüm bulgulardaki sonuç ; insana bilmeyi bahşeden Enki den başkası değildir

Onun için geniş anlayışı mükemmelleştirdiBilgelik verdiOna bilgiyi verdiEbedi hayat vermedi ona

Aden bahçesindeki çatışmalarla ilgili bilgi bulunmazModern tıp?ın sembolününde çubuğa sarılmış yılan olduğuda dikkat çekicidirİnsan bilmeyi öğrendikten sonra eski ahit ondan adam diye bahsetmeyi bırakır ve adem diye bahsetmeye başlarYolların ayrılması insanın tanrıların aptal bir kölesi olmaktan kendisine bakan bir kişi olması tekvin bölümünde insan tarafından alınan bir karar değil ,ilahın verdiği verdiği cezanın dayatması olarak tarif edilirKaynaklara göre , insanın bağımsız mevcudiyeti nefilimlerin kendi bahçelerini kurdukları zargos dağların da başlamıştırTanrıların mekanından sürülmüş ölümlü bir hayat sürmeye lanetlenmiş ama üreyebilen insan , üremeye başlar ve bununla ilgili anlatılar bulunur Tanrıların sümerde yan lız oldukları o ilk dönemleri tarif eden sümerce metinler aynı kesinlikle daha sonraki zaman larda ama tufan dan önce insanların sümerdeki hayatınıda tarif ederTufanın sümerce orijinal hikayesinde nuh dünyaya indiklerinde nefilimler tarafından kurulan yedinci şehir olan Şupur ak lı bir adam olarak adı geçerDemekki mezapotamyadan kovulan insanın tekrar orda yaşama sına izin verilirEski ahitte tufan sürecine kadar olan bölümde insan nesliyle ilgili örnekleme ler verilirBu döneme kadar insanlık hakkında olumlu bilgiler verilmez

RAB baktı, yeryüzünde insanın yaptığı kötülük çok, aklı fikri hep kötülükte Tekvin 6:5

İnsanı yarattığına pişman oldu Yüreği sızladı Tekvin 6:6

?Yarattığım insanları, hayvanları, sürüngenleri, kuşları yeryüzünden silip atacağım? dedi, ?Çünkü onları yarattığıma pişman oldum? Tekvin 6:7

Nuh tufanıyla ilgili gerek bilginlerin gerekse ilahiyatçıların tatmin edici cevapları bulun mazEtten teriminin tüm suçlamalarda kullanılması yozlaşmalar için kullanılmıştırAnlaşılan o ki cinselliği keşfeden insan sex manyağı olmuşturFakat nefilimler için insanoğlunun yeryü zünden silmesi için karılarıyla sevişmesi kabul edilebilir bir sebep değildirMezapotamya metinlerinde tanrıların özgürce sevişmelerinden bolca söz ederNefilimlerin amacının insan ahlakı için kaygılanması pek mantıklı değildirTekvin 6 bap tamamen kafa karıştırıcıdır

Yeryüzünde insanlar çoğalmaya başladı, kızlar doğdu Tekvin 6:1

İlahi varlıklar insan kızlarının güzelliğini görünce beğendikleriyle evlendiler Tekvin 6:2

Bu dizelerde netleşmiş olduğu üzere nefilimlerin çocukları dünyalıların nesilleri ile cinsel ilişkiye başladıklarında işte o zaman dur deme vakti gelmiştir

RAB, ?Ruhum insanda sonsuza dek kalmayacak, çünkü o ölümlüdür? dedi, ?İnsanın ömrü yüz yirmi yıl olacak? Tekvin 6:3

Bu cümle binlerce yıl muamma olarak kaldı fakat genetik manipülasyonla ilgili çıkarım sonucunda oldukça anlam kazanırTanrıların ruhu , yani insanoğlunun genetik açıdan mükem melleşmesi bozulmaya başlamıştırİnsanlık yanlış yola sapmıştır dolayısıyla etten beden olma ya yani hayvansal köklerine geri dönmüştür

Artık Eski ahit?in zürriyetinde saftı?dürüst adamdı dediği nuh ile diğer bütün beşer insan arasındaki fark ortaya çıkarGenetik saflık hem insanda hemde nefilimlerde bozulmaktadırBu nun önüne geçebilmek için nuh tufanı denen olaya karar verilirBununla ilgili tüm detaylar Es ki ahitte mevcutturBu hikayede mutlu son?a kadar çelişkiler mevcutturYedinci günün sonun da nefilimler ani bir kararla insanoğlu ve diğer yarattıkları zürriyetlerin yok olmasından vazge çerlerİnsanoğlunun kötü düşüncelerini gençliğe verme bahanesi ile her şey bir yana bırakılır

Ahitte anlatılan tufan , orijinal sümerin kısaltılmışı olması hikayenin doğruluğu konusunda şüpheleri ortadan kaldırırSümerdeki birkaç tanrı tarafından oynanan roller teke düşürülmüş- türMezapotamya uygarlığının arkeolojik bulguları deşifre edilene kadar hikaye sadece eski ahitte bulunmakta olup sadece dünyanın çeşitli yerlerine dağılmış mitolojiler tarafından des teklenmekteydiMezapotamya tufan hikayesinin baş kahramanı tufandan sonra orada mutluluk içinde yaşadığı tanrıların göksel mekanına götürülen Sümerli ziusudra dırAkadça Utnapiştim

Gılgamış ın en sonunda utnapiştim tarafından tüm tufan sonrası insanlığına ,hayatta kalışı nın sırrını , gizli bir mesele ,tanrıların sırrı olarak açıklarUpnapiştim e açıklanan sır ,tanrılar tarafından alınan kararın Enki tarafından insanoğlunun yok edilmesini engellemek için Şurup pak ın hükümdarı olan gizlice bilgi vermesi ile açıklar ,

Şuruppaklı adam ,ubar-tutu oğluEvini yık,gemi yapMalını mülkünü bırak,canını kurtarMallarını düşünme ,hayatını kurtarGemiye tüm canlı şeylerin tohumunu yükle

Eski ahitle benzerlikler oldukça fazladırFakat babil versiyonu daha akla yatkındırYok etme kararı ve kurtarma çabası aynı yaratıcının değil farklı yaratıcıların fikirleridirEnki diğer kardeşlerine karşı cıkarak insanlığı kurtarmak için kardeşi enlil ile rekabete girmiştirİki kardeş arasındaki bu bu çatışmanın varlığı tufan hikayesinde açıklanmaktadırUtnapiştim, En kiye şu bariz soruyu sorar , Utnapiştim geminin yapımını ve tüm malı mülkü terk edişini şu-pur aktaki vatandaşa nasıl açıklayacaktıEnki şu öğüdü verir ,

Onlara şöyle diyeceksinEnlil in bana karşı düşmanca olduğunu öğrendimDemek ki şehrinizde kalamamAyağımı enlil in toprağına basamamÖyleyse absu ya gideceğimEfendim Ea ile birlikte oturmaya

Utnapiştim sağaı dünyaya yelken açmaya orda efendisi Ea/Enki ile oturmaya gideceği bir gemi inşa ederGeminin inşasında haklıda yardım ederYedinci günde gemi hazırlanırGemi hazır olunca eski ahittekine pararlel hazırlıklar yapılırKendisi gelen bir sinyal üzerine gemi ye binecektirEnki bu sinyali ona : Şamaş, yani ateşli roketlerden sorumlu ilah tarafından sap tanacak belirli bir zamandaŞamaş tarafından bir uzay roketinin ateşlenişi olduğu anlatılan bu sinyal gerçekleşir ve meclisin istediği olurDaha sonra eki ahit in baş tanrısı yahve insanı hatır lar ve yokolmasına engel olurBu babil versiyonunda Büyük tanrıçadırNefilimler arasındaki tartışmalarda Enki suçlanır ve , ?tanrıların sırlarını açığa vuran ben değildim, tek bir insanın son derece akıllı olan bir insanın kendi bilgeliği ile tanrıların sırlarını anlamasına izin verdim

Tüm bunlar ve detayları gılgamış destanında anlatılırDestanın bir bölümü kayıptırAma genelde insanlığa ne olmuşt? Eski ahit daha sonra insanoğluna semereli olun ve çogalın iznini verdiği ve onları takdis ettiği iddiasıyla son bulurMezapotamya versiyonunda ise insan oğlunun üremesiyle ilgili dizelerle son bulurBir kategori oluşumundan bahseder;

İnsanlar arasında bir üçüncü kategori olsunİnsanlar arasındaDoğuran kadınlar ve doğuramayan kadınlar olsun

Cinsel ilişki için yeni düzenleme vardır ;

İnsan ırkı için düzenlemeler Erkek?genç bakireGenç bakire?Genç adam?genç bakireyeYatak serildiğinde,Eşi ve kocası birlikte yatsınlarEnlil yol üstünden çekilir ve insanlık kurtularak üremesine izin verilirTanrılar dünyayı insana açmışlardır

Kaynakça/sitchin

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.