08-20-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Hz.Meryem'i Hz.Muhammed İle Nikahlayarak Birleştirme (Gülen Cemaati)
İSLÂM VE HIRİSTİYANLIĞI, HZ MERYEM’İ HZ MUHAMMED İLE NİKAHLAYARAK BİRLEŞTİRME
Kur ’an’ dan İdrake Yansıyanlar adlı eserinde Gülen, Meryem Suresi nin 17 ayetinin meâlini kendi ifadesiyle şöyle verir:
“Sonra, insanlardan gizlenmek için bir perde germişti Ruhumuzu göndermiştik de ona tam bir insan olarak görünmüştü ” (Meryem Suresi-17 Ayet)
ve Gülen şu yorumunu ilâve eder: “Acaba ne idi bu ruh? Hemen büyük çoğunluğu itibariyle bütün tefsirler, ayeti kerime de: “… ruhumuzu gönderdik… ”diye belirtilen ruhun Cebrail (a s ) olduğunu ifade etmektedirler Ne var ki, burada Kur ’an “Ruh” tabirini kullanıyor; ruh ’un tayinin de ise ihtilaf vardır İhtimalin sınırları ise ihtilafın çerçevesini aşkındır; hatta Efendimizin ruhunu içine alacak kadar da geniştir Evet bu da muhtemeldir; zira Hz Meryem çok afife ve nezihe bir kadındı Bu itibarla da gözlerinin içine başka bir hayal girmemişti ve girmemeliydi de Ona sadece kendisine helal olan biri bakmalıydı O da olsa olsa Efendimiz olabilirdi; zira o bir münasebetle Hz Meryem’in kendisiyle nikahlandığına işaret buyuruyordu Bu açıdanda “Ruh”un Efendimizin ruhu olabileceği de ihtimal dahilindedir…
”(Fetullah Gülen: Kur’an’ dan İdrake Yansıyanlar, İstanbul, 2000, s 247-248 )
Her ne kadar Gülen cümlesinin sonunda bu konuda başka kanıtlar bulunmadan bunun katiyet ifade etmeyeceğini belirtiyorsa da, söz konusu ayeti böyle yorumladık tan sonra geriye ne kalıyor ki? Gülen, kendi yorumuna Hz Peygamberi de ortak ederek, “O … Hz Meryem ’in kendisiyle nikahlandığına işâret buyuruyordu ” Diyor Hz Peygamber’in “işâreti ” Kenzu’l-Ummal’da ki bir rivayettir Bu rivayet gerçek bir hadis bile olsa,Hz Peygamber’in Hz Meryem ile nikahının ve zevceleşmesinin Ahiret’te,Cennet’te olacağını belirtiyor (Bu nikahlanma olayına eserin 146 nolu dip notu ile Gülen, Ali el-Muttaki’ nin “Kenzu’l-Umma -l” (11/424) adlı eserinden dayanak gösteriyor Ancak rivayetin metnini vermiyor OradaHz Peygamber’e isnad edilen söz şudur:
“Sa’d İbn Cünade’den, Allah Resûlü dedi: Cennet’te Allah beni İmrân kızı Meryem, Firavun’un hanımı ve Musa’nın kız kardeşi ile evlendirecek… ”
Bu rivayet farklı ravilerden az çok farklarla Taberânî: Mu’cemu’l-Kebîr, VI, 52, no: 5485;Heysemî: Mecmu’a, IX, 128, gibi diğer kaynaklarda da geçmektedir Ancak rivayet sahih hadislerin kaynağı Kütub-i Sitte’de yoktur )
Gülen’in bu akıl ve mantık dışı yorumlarıyla Hz İsa’nın annesinin, Hz Meryem ve babasının, haşa, Hz Muhammed olarak bu dünyada olmuş bir nikahlanma gibi anlatması dinlerarası diyalog çerçevesinde Hıristiyanlığı ve İslâmı“evlendirmeye ” yönelik bir girişimden başka ne gibi bir değeri olabilir?
Gülen’in diyalog için Hz İsa’ya anlattığımız özel ilgisini, cemaatin bir başka üyesi ve Aksiyon Dergisi’nin editörü İ Karayeğen de sözleriyle doğrulamaktadır Söz konusu derginin 470 nolu özel sayısında “İnsanlık O’nu Bekliyor: Hz İsa ” başlıklı bir kapak dosyası hazırlamıştır Editör şöyle yazıyor: “Müslümanlık ile Hıristiyanlık sanılanın aksi ne Musaviliğe nisbeten birbirine daha yakındır Buradaki ortak payda Hazreti İsa(A S )’dır Hz İsa bizim de peygamberimizdir ve Kur ’an’ da tek kadın Hz Meryem aynı zamanda bir surenin de adıdır Bunlar müşterek çizginin en büyük delilidir Müdakkik araştırmacılar, teslis inancını terkeden samimi İsaviler ile İslâm Dini arasındaki mesafenin kısaldığını görmektedirler ” (Karayeğen (İ ): “10 Yıldır Doğru Adrestesiniz”,Aksiyon Özel Sayı, No: 470, s Ara lık 2003, s 5 )
Görüldüğü gibi Gülen ve cemaatinin Hıristiyanlarla özel ilişkilerini Hz İsa’ nın da Müslümanların peygamberi olduğu inancıyla Hz İsa üzerinden kuruyorlar Peki Hz Musa, Müslümanların inandığı bir peygamber değil mi? Eğer ilişkiler böylece peygamberler üzerinden kurulacaksa niçin Hz Musa’nın müntesipleri museviler Müslümanlara Hıristiyanlardan daha uzak oluyor?
Prof Dr Mehmet Bayraktar
(alıntıdır)
Gülenin Kurandan İdrake Yansıyanlar kitabının Meryem Suresi yorumunu görmek için
Tıklayınız
|
|
|