![]() |
Dinin Kaynağı |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Dinin KaynağıDin de dâhil olmak üzere bütün kavramlara iki şekilde bakmak mümkündür: 1) Dinin İlâhî ve yüce kudret tarafından konulduğuna inanan düşünce, 2) İnsanın herşeyden üstün olduğuna inanarak, dini bizzat insanın ürettiğine inanan görüş ![]() Buna göre ilerlemeci ve evrim teorisine dayanan ikinci görüşe göre, insanlık her geçen gün iyiye giden geri dönülmez bir akışın içindedir ![]() ![]() ![]() ![]() “Eskiden kabileler kendilerini belli bir hayvan veya bitkiyle kan bağı içinde akraba sayar ve onlara saygılarını tapınma biçiminde gösterirlerdi ![]() “Din toplumsal bir süreçtir ![]() ![]() ![]() ![]() “Din insanın kendi kişiliğini bulurken hissettiği güçsüzlüğe karşı bir şeylere güvenme ihtiyacından doğmuştur ![]() “İnsanın kendi düşüncesini insan üstü bir plana aktarmasıyla din ortaya çıkmıştır ![]() ![]() “Din baskı altındaki insanların iç çekmesi, kalpsiz dünyanın kalbi, ruhsuz dünyanın ruhudur ![]() ![]() “Sonuç olarak din, ilkel insanın zayıflığının ürünüdür ![]() ![]() ![]() ![]() Tüm bu ve benzeri inançlar Allah’a inanmayan, hak dini kabul etmeyen, ateist, laik, materyalist, komünist ideolojileri benimsemiş olan insanların ortak inancıdır ![]() İslâm inancına göre dinin kurucusu Allah’tır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Allah’ın varlığı ve birliği, zat ve sıfatları, melek inancı, kitap inancı, peygamber inancı, âhiret inancı vahiy kaynaklı dinlerde değişmemiş, sadece şeriatler değişmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fakat peygamberler halkın arasından ayrıldıktan sonra, insanlar hak dinden uzaklaşmış, birtakım sâlih insanlara, yıldızlara, ağaçlara, hayvanlara, taşlara, hevâ ve heveslerine tapınmaya başlamışlardır ![]() ![]() Yani insanlığın çok tanrı inancından tek tanrı inancına doğru gelişme gösterdiği anlayışı İslâm inancına aykırıdır ![]() ![]() www ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Dinin Kaynağı |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Dinin KaynağıSn ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sn ![]() ![]() ![]() ![]() konuyu açtığı için ![]() Bizde iki kelam edelim; Din,İnsanlıgın düşünce sisteminin bir ürünü ,İnsanların tarihi süreç içinde geliştirdigi etik degerler bütünü '''Degildir''' Bir defa bunu ortaya koyalım ![]() Bütün dinler incelendiginde ''Bir grup Yüce Göksel Zat'' ile karşılaşılır ![]() Bu ''Gökten Gelen'' zatlar,başlangıçta direk devreye girmişler; Bizzat toplumu egitmişlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() Sonradan peygamberler eliyle Dünya insanlarına parçası oldukları Kozmosa uyumlu bir yaşantı kurabilmelerinin yol ve yöntemlerini din başlığı altında ögretmişlerdir ![]() Yani,Din aslında bireyin kendini geliştirmesi, Dünya ve Ahiret hayatının kozmosa uyumlu olabilmesinin temel esaslarını belirten bir anayasadır ![]() Çok çeşitli dinler olması ise sadece bir ''zan''dır ![]() ![]() Aslında tüm dinler özde birdirler ![]() Böyle olmalarıda gayet dogaldır ![]() ![]() ![]() Çünkü Tüm Kozmosta bir TEK yaratıcı var,ve ![]() ![]() ![]() O'nun kurdugu ve yönettigi işleyen bir tek sistem vardır ![]() Belli bir olgunluga gelenin dine gereksinim duymaması meselesi Arif için Din yoktur cümlesinde gizlidir ![]() Ama,burada da din vardır,çünkü ![]() ![]() ![]() Zaten dinlerin amacının ''Öznesi'' budur ![]() Arif olmak,İnsan-ı Kamil olmak ![]() O insan ibadetten uzaktır,çünkü zaten, aklı ve vücudu ile her daim zikr halindedir ![]() |
![]() |
![]() |
|