Prof. Dr. Sinsi
|
Peygamberlerin Putlaştırılması
Birkaç konu başlığı altında yazıldığı için aşağıdaki bana göre son derece anlamlı yazıyı alıntı ile aktarıyorum
Bunun yanında devamlı din ve din halisünasyonları ile ilgili yazmaktan diğer hiçbir konuya vaktimin kalmamasını kendi adıma bir kayıp görüyorum Din ve uygulamaları hakkında "boş" savlarla uğraşmak yerine , "aklımızın almadığı,hoş görmediğimiz" şeyleri dinde arama çabaları yerine , bize bu düşünme ufkunu bahşeden yaradanın "bu basitliklerle " işi olmayacağının bilincine vararak , bizlerin ibadetlerine ihtiyacı olmadığınında bilincinde olarak ,gerçekte temel olarak bizden "saf" ve "halis" insanlar olmamız istenmesi üzerine kafa patlatmamızın aynı zamanda dünyamızıda güzelleştirmek olacağını farketmeliyiz Bu aşamaya gelebilmeliyiz Hala şu şununla evlendi,cennette yerimiz garanti,cehennemde cayır cayır yanacaksın,sen kafirsin,sen şusun sen busun tarzındaki egosal yaklaşımlarımızı bir tarafa bırakalım Unutmayalım ki temelde insana yakın olan,iyi olan Allah'ada yakın ve iyidir İstenende en basit manada budur Daha çok ilgi duyarsın,daha çoğunu yaparsın sana kalmış Ayrıntılarla bilmeden bazı şeylere inanarak bu en temel vasfımızı kaybetmeyelim Temelde saf olalım,halis olalım  İnsan olduğumuzun farkında halka yakın olan muhakkak ki hakka da yakın olacaktır
Din bir sınıfsal örgütlenme yeri değildir Tek bir yaratan vardır ve yaratıcı için bütün yarattıkları kuldur
Farkı yapılan işler belirleyecektir,sözler değil Bunları konuşalım derim Din altındaki açılan konulara bakın,hep öte taraf ve büyü ağırlıklı Oysa din dünya içindir ve asıl yeri yaşamdır
Zira bu "yaşamı" kazanmadan öbür tarafta ne olacağını beklemekteyiz?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Alıntıdır)
Allah’ın dinini bozmak isteyenlerin en büyük hilelerinden biri de kutsal olanı putlaştırıp insanları aldatmaları olmuştur Dinin övdüğü Peygamberler’i putlaştırmak bunun en önemli örneğidir
O size melekleri ve Peygamberler’i Rabler edinmenizi emretmez Siz Müslüman olduktan sonra, size kafir olmayı mı emredecek?
3- Ali İmran suresi 80
Kutsalı putlaştıranlar “ Yoksa sen Hz İsa’yı sevmiyor musun? Sen Hz Muhammed’i yok mu sayıyorsun?” tarzındaki sorularıyla saf dinin ortaya çıkmasına çalışanları yıldırmaya çalışırlar Kutsala saygısı olan, Peygamberler’i seven birçok saf insansa, ne yazık ki bu sorularla gerilemektedir Zaten kutsalı putlaştırmanın hedefi de budur: Allah dışındaki ilahların hiçbirini kabul etmeyen dindar kitleye, kendi kutsallarını putlaştırıp, zayıf oldukları yerden yaklaşmak suretiyle dini bozmak Hz İsa gibi Allah’ın sevgili bir kuluna ilahlık makamının verilmesinin Hıristiyanlık dünyasındaki sonuçları ortadadır Peygamberimizle ilgili uydurmalar ise (Bu bölüme kadar gördüğümüz ve ilerideki bölümlerde göreceğimiz gibi) Peygamberimiz’e Allah’ın yanında ikinci bir hüküm oluşturucu sıfatının verilmesiyle olmuştur Bu sıfatla gelenekçi kitleler, Allah’ın vahyi olan Kuran’da olmayan hükümleri, kendi uydurdukları veya yanlış yorumladıkları hadis ve sünnet adını verdikleri, Peygamber’e iftiralarla dolu kitaplarda toplamışlardır Oysa Peygamberimiz’e Kuran’da şunlar söyletilir:
De ki “Size Allah’ın hazineleri yanımdadır demiyorum, gaybı da (algılanamayanı da) bilmiyorum ve ben size bir meleğim de demiyorum Ben bana vahyedilenden başkasına uymam ”
6-Enam suresi 50
Görüldüğü gibi Peygamberimiz de aynı bizim gibi vahye, yani Kuran’a uymakla yükümlüdür Ve bu vahiy dışında başka bir şeye uymayacağına göre, bu vahiy dışında bir hüküm oluşturması da mümkün değildir Peygamber’e sünnet, hadis gibi Kuran’ın belirtmediği başlıklarla hükümler atfedenler, uydurdukları din rağbet görsün diye Peygamberimiz hakkındaki birçok ayete aykırı yargılar ortaya atmışlardır
PEYGAMBERLERİ YARIŞTIRMA
O’nun elçileri arasında hiçbirini ayırt etmeyiz
2- Bakara suresi 285
Kuran’ın bu ayetine göre bizim Peygamberimiz’i, Hz İbrahim’i, Hz Musa’yı, Hz Nuh’u, Hz İsa’yı yarıştırmamız yasaktır “Bizim Peygamberimiz en üstündür ” dememiz yasaktır Museviler’in ve Hıristiyanlar’ın düştükleri bu hataya, Kuran’ın bu açık ayetine rağmen ne yazık ki düşülmüştür Peygamberimiz’in sayesinde tüm insanların yaratıldığı, Peygamberimiz olmasa ne dünya, ne de daha bir çok mekanın yaratılmayacağı şeklindeki meşhur uydurma, hadis başlığıyla insanlara yutturulmuştur Oysa Kuran’da böyle bir ifade geçmemektedir Peygamberimiz’in hammaddesinin diğer insanlardan ayrı olup nurdan yaratıldığı, Kuran’da anlatılmayan yüzlerce mucizesinin olduğu, namaz vakitleri için adeta Allah’la pazarlık yaptığı şeklindeki uydurmalar hep Peygamber putlaştırma gayretlerinin neticesidir Bu gayret sonucu Peygamberimiz’e utanç kaynağı olacak şekilde cinsel mucizeler yakıştırılmış, kişileri kötürüm etmek için beddualar ettiği iftiraları ileri sürülmüştür Tüm bu iftiralar hep uydurulmuş hadislerle halka sunulmuştur ki, kutsala karşı gelme korkusunu içinde taşıyan ve dini az bilen halk, bu uydurmaları itirazsız kabullensin Diğer dinlerin düştüğü hataları Kuran’da okuyup, onları hem eleştirip, hem de aynı hataya düşmek ne acıdır! Diğer bir uydurma hadise göreyse tüm Peygamberler kıyamet günü kendi dertlerine düşmüşken, Peygamberimiz “ümmetim, ümmetim” diyerek ümmetini düşünecektir Bu uydurma kaş yapayım derken, göz çıkarmanın çok güzel bir örneğidir Peygamberimiz’i yüceltmek isteyenler, diğer Peygamberler’in bencilliği manasına gelebilecek yukarıdaki hadisi uydurmuşlardır Bunlar Peygamberimiz’i diğer Peygamberlerle yarıştırmakla kalmamış; 1-Hz Muhammed 2-Hz İbrahim, 3-Hz Musa, 4-Hz İsa şeklinde diğer Peygamberler’i de üstünlük sırasına göre dizerek hadlerini iyice aşmışlardır
Seni sapmış bulup doğru yola iletmedi mi?
93-Duha suresi 7
Bu ayete göre Peygamberimiz vahiy gelmeden önce sapmış bir haldedir Allah’ın gönderdiği vahiy ile düzelmiştir Allah’ın açıkça söylediği bu gerçeğe Şura suresi 52 ayette de rastlıyoruz
İşte böylece sana da emrimizden bir ruh vahyettik Sen kitap nedir, iman nedir bilmezdin
42-Şura suresi 52
Bazı gelenekçiler Peygamberimiz’in vahiy almadan önce de hak bir dine mensup olduğunu söyleyerek ayetlerle açıkça çelişmektedirler Bu ayetlerin birinden Peygamberimiz’in evvelden sapmış olduğu, diğerinden ise imanı, kitabı evvelden bilmediğini anlıyoruz Hak bir dine mensup olan nasıl imanı bilmez, nasıl kitabı bilmez, nasıl sapmış olur? Peygamber’i Kuran’da anlatıldığı gibi değil de kafalarında şekillendirdikleri gibi bulmak isteyenlerin bu çelişkilere düşmeleri hiç de sürpriz değildir Gelenekçilerin düştükleri çelişkilerden biri de Peygamberimiz’in atalarında hiç putperest olmadığı ve bunun Hz Adem’e kadar böyle gittiği izahıdır Oysa Kuran’dan Hz İbrahim’in babasının putperest olduğunu anlıyoruz Hz İbrahim’in Peygamberimiz’in atası olduğunu düşünürsek bu iddia da dayanaksız kalır Gerçi gelenekçi zihniyet, Hz İbrahim’in babasından kasıt gerçek babası değil, üvey babasıdır veya amcasıdır şeklinde saptırmalara gitmektedir Ama Kuran’da açıkça babası denmektedir Bu çekiştirme gelenekçilerin dini bozucu zihniyeti için bir delil niteliğindedir
ALLAH’IN PEYGAMBER’E ÖVGÜLERİ
Mezhepçilerin anlamadığı nokta, Peygamberimiz’in tüm bu uyduruk sözde yüceltmelere ihtiyacı olmadığıdır Kuran’da Allah Peygamberimiz’i övmekte, onun üstün bir ahlak üzerinde olduğunu söylemektedir Allah’ın kendisine elçilik görevi vermesi, kitabında kendisini övmesinden daha büyük yüceltme ne olabilir? Peygamber’in vahiy almadan önceki durumu veya atalarından birinin putperest oluşu Peygamber’i küçültmez Kuran’dan herkesin kendi davranışlarından sorumlu olduğunu anlıyoruz Ne Peygamber oğlu olan yücelir, ne de kafir babası olan küçülür Nitekim Hz İbrahim’in babası da Peygamber babasıydı, ama sapkınlığı Kuran’da geçmektedir Kişileri soyuna sopuna göre değerlendiren gelenekçi kafa, Peygamberimiz’i de böyle değerlendirmeye kalkmış ve uydurma hadisler türetmiştir Bu uydurmalar Kuran’la, gelenekçilerin bu zihniyeti İslam’la çelişmektedir
Allah Peygamberimiz’i seçti ve ona büyük bir iyilikte bulundu (4 -Nisa Suresi 113) Onu güzel ve büyük bir ahlak sahibi kıldı (68-Kalem Suresi 4) Onu alemlere rahmet yaptı (21-Enbiya Suresi 107) ve Peygamberimiz’in tüm günahlarını bağışladı (48- Fetih Suresi 2)
Görüldüğü gibi Kuran’da Peygamberimiz en güzel şekilde övülmektedir Örneğin Enbiya suresi 107 ayette Peygamberimiz’in alemlere rahmet olduğu söylenmektedir Eğer tüm alemlerin Peygamberimiz için yaratıldığı doğru olsaydı, bu da Peygamberimiz’in alemler için rahmet oluşu gibi söylenirdi Çünkü bu izah doğru olsaydı tüm bu izahlardan daha önemli bir bilgi olurdu Gerçek olsaydı, Kuran, bu daha da önemli olan bilgiyi hadis gibi Kuran’da belirtilmeyen bir kaynağa elbette bırakmaz, kendisi belirtirdi
KIL TAPINMACILIĞI
Allah en güzel şekilde Peygamberimiz’i övmüşken, Kuran’ın onay vermeyeceği kıl tapınmacılığı görüntüleri verenler akılları sıra Peygamberimiz’e saygı göstermektedirler Camilerde Peygamber’in sakalı diye bir sürü, beze dolandırılıp sarılmış kılları büyük bir tören havasında açıp, halka bu kılları öptürenler bu yazılarımızı okuduklarında elbette rahatsız olacaklardır Onlara göre bu kıl öptürme törenleri Peygamber sevgisidir, Peygamber’e saygıdır Ne yazık ki Peygamber’in olduğu iddia edilen kılları dini bir ibadet havasında insanlara öptürme faaliyeti hâlâ devam etmektedir Hıristiyanlığı ikonlarından dolayı kınayanlar, benzer hurafeleri dinimize kendileri sokmuşlardır
Peygamberimiz Kuran’da iki sıfatla anılır (Peygamber kelimesi bu iki sözcüğe de karşılık kullanılan, Farsça’dan dilimize geçmiş bir kelimedir ) Birinci kelime “nebi” kelimesidir ve haber getiren manasındadır Kuran’da bu kelime aynı Türkçe’deki Peygamber kelimesi gibi yalnız Allah’tan haber getiren insanlar için kullanılmıştır İkinci kelimeyse “resul” kelimesidir ki Türkçemiz’deki elçi kelimesinin karşılığıdır ve Kuran’da Peygamberler en çok bu kelimeyle anlatılırlar Bu kelime aynı Türkçe’deki gibi hem Allah’ın elçileri, hem diğer elçilikler için kullanılır Peygamberimiz’i ve diğer Peygamberler’i tarif ederken kullanılan bu kelimeler Peygamber’in nebi (haber getirici), resul (elçi) olduğunu gösterir Yani Peygamber Allah’tan aldığı mesajı insanlara ileten kişidir, Peygamber %1 bile kendinden dine bir şey katamaz O zaman din, haşa Allah’ın olmaz O zaman din, Allah ve Peygamber ortak yapımı bir müessese olur Peygamberimiz’e gelen vahiy Kuran’dır Bunun dışında bir hadis, bir mezhep izahı, birisinin içtihadı dinin bir hükmü veya bir bölümüdür demek Allah’ın olan dini Allah, Peygamber (elçi, haber getiren) ortaklığına veya Allah, mezhep imamı, Peygamber ortaklığına çevirmek olur Kısacası Peygamber’i doğru yere oturtmak, dini doğru kavramanın bir şartıdır Peygamberimiz sadece ve sadece aldığı haberi (Kuran’ı) insanlara iletir Din, bu haberdir Elçilik (resullük), nebilik (haber getiricilik) bu mesajı (Kuran’ı) insanlara ulaştırmaktır Allah’ın elçisi olmak çok büyük bir onurdur Peygamberimiz açısından düşünürsek, bir insanın milyarlarca insana öncülük etmesidir Ne yazık ki bazıları Kuran’dan anlaşılan bu Peygamber tarifini yaptığımızda “Siz Peygamber’i çok basit görüyorsunuz” demektedirler Ne yazık ki bu davranışlarıyla bundan sonraki 29 Bölüm’de inceleyeceğimiz Hıristiyanlar’a benzemektedirler Peygamberler hakkında aşırıya gitmek sadece Peygamber’i Allah’ın oğlu ilan etmekle olmaz Sadece Allah’ın olan din oluşturma yetkisi; sünnet, hadis gibi süslü, sözde Peygambersever tavırlarla Peygamber’e de veriliyorsa o da dinde bir sapmadır
GÜDÜLEN SÜRÜ OLMAYALIM
Biz Peygamber’i putlaştırmayalım diye feryat ederken, ne yazık ki birçok tarikatta evliya, şeyh, ulema gibi yaftalar yapıştırılmış adamlar bile putlaştırılmaktadır Peygamber’in bile putlaştırılmaması gerekir dedikten sonra herhalde bunlar için ilave bir açıklamaya gerek yoktur Bakara suresi 104 ayete değinerek bu konuyu bitirmek istiyoruz Bakara suresi 104’te: “Ey iman sahipleri raina (bizi çobanın sürüyü güttüğü gibi güt) demeyin ” denmektedir Bu ayette Peygamber’e bile “Raina” denmesi yasaklanmaktadır Kuran toplumun sürü, bireyin ise onların güdücüsü olmasını istememektedir Buna karşın tarikatlardaki uygulamalarda, mezhep bağlılığında tam bir sürü psikolojisi hakimdir Hatta tarikatlardaki müritleri ifade eden “sufi” kelimesinin kökünün, “koyun yünü, koyun postu” tipi manalar taşıması da ilginçtir Tarikat sufileri, Kuran’ın güdülen sürü olmamamızı söylemesine rağmen tam “sufi” isminin hakkını vererek yaşamaktadırlar Kuran’ın insanı; düşünen, akleden, Allah’ın mesajı Kuran’a sıkı sıkıya sarılan, Peygamber’i canından çok seven fakat hiçbir şirke bulaştırmayan, Allah’ın gücünü, hüküm yetkisini hiçbir kişiye paylaştırmayan insandır
Müslümanlar’ın görevi Allah’ı, Kuran’ı, Peygamber’i tam yerli yerine oturtmaktır Allah’ın yetkisinde olan hüküm koymayı, kutsal olanı istismar ederek Peygamber’e verenler, daha sonra uydurdukları hadislerin sahibini Peygamber olarak göstermiş, böylece dini bozmuşlardır Dini bozmada kullanılan araç Peygamber olunca, Kuran’la ters düşen hadisler uydurulmuş, her şeyin Peygamberimiz için yaratıldığı şeklinde saçma iddialar, Peygamberler’i yarıştırmak gibi haddini bilmezlikler ortaya çıkmıştır Hiç şüpheniz olmasın ki, nasıl kendisi hakkındaki aşırı izahları görse en çok kızan Hz İsa olacaksa, Kuran’ın ruhuna aykırı şekilde kendisi hakkında uydurulan hadisleri, Allah’la miraçta pazarlık ettirmeleri görse bunları uyduranları ilk kınayan, bu hadis kitaplarını ilk yakan Peygamberimiz olurdu
|