Arap Harflerinin Gizemi |
08-20-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Arap Harflerinin GizemiArap Harflerinin Gizemi Güç kelimeleri ve harfleri bütün majikal sistemlerinin esasını teşkil etmektedir Kabala'da 22 İbrani harflerin ilişkileri sembolik şekilde o sistemde birbirlerine tekabül eden fikir ve düşünceler için bir temel oluşturmaktadır Bu tefekkürü etkilemektedir ve pratik majide şuurun yüceltilmesine yarar Geleneksel olarak, İbrani harfler Kabalistik Hayat Ağacına, Tarot kartlarına ve hemen hemen her okült tekabüle addedilmiştir Bu harfler Arap diline (Arapça'nın geldiği) Aramca'dan göç etmiştir Ancak, Arapçada birkaç harf daha gelişmiştir Modern Arapça'da 28 harf vardır ve bunlara yeni dört harf daha eklenmiştir, ama bu yeni harfler fiili olarak kullanılmamaktadır Böylece toplam 32 harfe çıkmıştır, ama sistemimizde sadece 28 harf üzerinde odaklaşırız Her harf 10 temel şeklin bir veya ikisini içermektedir Bu on şekil on tecelliye tekabül etmektedir Bunlar Ku'ran-i Kerim'de söz edilen mükemmel on, veya Hayat Ağacındaki on Sefirottur Daha fazla ileri gitmeden, Arap Alfabesinin temel ilkelerini size sunmak üzere bir tablo hazırladık İlk sütunda Arap Alfabesinin harfleri bulunmaktadır Basılı harflere kıyasla el yazısında doğal olarak bir fark oluşacağı gibi - bu harflerin şekillerini elle yazılış şekilleriyle karıştırılmamalıdır İkinci sütunda Arap harflerinin genel telaffuzu vardır Üçüncü sütunda harflerin İbrani karşılığı verilmiştir Dördüncü sütunda ise harflerin ebced değerleri verilmiştir Kabala'da Gematria olarak bilinen sistemle Arabi ebced değerleri birbirine uyumludur Bu tabloda Arap ve İbrani harfleri arasındaki benzerlikleri ve farkları görebilirsiniz: Arap Harfi Adı İbranice Karşılığı Ebced Değeri Alef 1 Ba 2 Cim 3 Dal 4 Hah 5 Waw 6 Zin 7 Ha 8 Tah 9 Ya 10 Kâf , 20(500)* Lam 30 Mim , 40(600) Nun , 50(700) Sin 60 Ayin 70 Fa , 80(800) Sad , 90(900) Qaf 100 Ra 200 Şin 300 Ta 400 Tha 500 Kha 600 Tza 700 Dad 800 Tzah 900 Ghyn 1000 Dil bilimi açısından bu alfabeye daha ayrıntılı bir şekilde göz atalım Arap dili diğer dillerde bulunmayan birkaç harf içeren fonetik bir dildir Arap asılı olmayan kişilerin çoğu özel bir eğitim geçirmeden bu harfleri telaffuz edemiyorlar Bu bağlamda aşağıdaki benzetmelerle bu harflerin telaffuzlarını mümkün olduğu kadar açıklamaya çalıştık Diğer dillerden farklı olarak harflerin şekilleri kelimelerde bulundukları konuma göre değişmektedir Bu değişimler de aşağıdaki tabloda verilmiştir Arap Harfi Adı Latin Harf Değeri Sesi Alef A At Ba B Bal Ta T Tat Tha TH Gırtlaktan "th" sesi Cim J, C Can Ha H1 Gırtlaktan "h" sesi Kha K Gırtlaktan "k" sesi Dal D Don Ağır Ses Tza The İngilizce The Ra R Ara Zin Z İngilizce Blitz Sin S As Şin Ş Aş Sad S Ağır Mustafa Dad D Ağır Doku Tah T Ağır Fatma Tzah Th/Z İngilizce Those/ Nizam Ayin A' Ara Ghyn Gh İngilizce Ghana Fa F Fas Qaf K Ağır İngilizce Quote Kaf K Kes Lam L El Mim M Mim Nun N En Waw W İngilizce Dawn Hah H His Ya Y/İ Yedi Arapça'yı öğrenmenizi beklemiyoruz, ama alfabeyi aşina olmanız gerekir Talim dizisinde bir sonraki metinlerinde ileri seviyede majikal ve mistik teknikler verilmiştir Uygulayıcının, İbrani ve Arap alfabelerine aşina olmaması bir handikap olur Harflerin hepsini bir anda ezberlemeniz şart değildir, ama bir sonraki seviyeye çıkmadan önce ezberlemeniz önerilir Dil bilimine bu basit önsözden sonra alfabenin temel bazı okült prensiplerini irdeleyelim Daha önce söz edildiği gibi bu harflerin on temel şekilleri vardır Aşağıdaki resimde bu on temel şekilleri Hayat Ağacında gösterilmektedir Ağaçtaki ilk tecelli Kether'dir (Taç) Bu tek nokta ile ilintilidir Kether evrendeki her şeyin başlangıcıdır Bütün şekiller noktayla başlar, o bütün şekillerin en basit ve temel olanıdır Mümkün olan her şeklin potansiyelini temsil eder, aynı şekilde Kether evrendeki her şeyin potansiyelini temsil etmektedir O Eheieh'in şekli halidir Kether'in potansiyelinden Hokmah (Hikmet, Bilgelik) tecelli eder Bunu iki noktaya benzetebiliriz O eril ve dişili temsil eder Herşeyin içindeki mevcut kutupluluğu temsil eder Bir bakıma tek olan kendini bölerek iki meydana getirdiği için, yaşam başlangıcı ve sperm ve yumurta birleşerek bir zigot (döllenmiş yumurta) yaratıkları meosis sürecine benzetebiliriz Bu Tzim Tzim süreci, evrenin yaratılışıdır Bu belirli bir başlangıç noktası ve sonu, ama aynı zamanda yaşamın doğal sürekliliğini temsil eder Binah (Anlayış) ise, Hokmah'tan form ve işlev yaratma enerjisine kısıtlamak için gelen alıcı güç, İkilem, Duad'den zuhur eden Üçlem, Triad'dır Üçgen tek bir form olarak çalışan üçlemi simgeler Burada iki zıt güç ve üçüncü bir dengeleyici güç aralarında dördüncü bir güç, İlahiliğin tezahürünü ortaya koyarlar Onu hayatın doğduğu evrensel rahme benzetebiliriz O, İlahiliğin fiziksel formda tezahür edebilmesi için yaratılan Tzim Tzum boşluğudur İlk üç şekiller bütün şeylerin tezahür olmayan yönünü veya özünü içermektedir Onlar safi özlerinde noktadırlar Bu şekil görülebilir, ama aklın gözünde doldurulması gerekir O, tezahürattan hemen önceki hali Ain, Ain Sof ve Ain Sof Aur [Hiçlik, Sonsuzluk ve Sonsuz Işık] halini temsil etmektedir Tezhürat süreci başlar başlamaz, her şeklin özü somut çizgilerden belirlenmiş bir şekil alır Tezahür olmayan Tanrının özünden rahim de oluşan ve sonradan olgunluğa varan süreci içeren, fiziksel tezahürata dek insan yaratılışına paraleledir Hesed (Merhamet), Binah'ın faaliyetlerinden yaratılan tezahürattır Burada tek yatay çizgiyi bulmaktayız Bu fiziksel tezahürata girmenin ilk safhasıdır Hesed, daha somut bir şekilde Hokmah'ın yansımasıdır Hesed ayrıca Hayat Ağacında arketipsel eril şeklidir O dışa yayılma gücünün tezahüratıdır Dolayısıyla, onun nihai ifadesini düz çizgide bulmak mümkündür Çizgi sürekli genişler ve uzar O Hesed faaliyetlerini çok iyi temsil eder Hokmah-Hesed ilişkisine benzer olarak, Geburah (Güç) da Binah'ın daha somut bir şekilde yansımasıdır Ancak burada daireyi buluyoruz Daire kısıtlama gücünün iyi bir simgesidir O, hepimizin içinde dünyaya geldiği rahmi simgelemektedir Bu bizi tezahürat sürecinde yardım eden kısıtlayıcı güçtür Onu ayrıca kendi kuyruğunu ısıran kuyruklu yılan Ouroboros'a benzetebiliriz Daha önce belirtildiği gibi, çizgi ve daire, iki nokta ve üç nokta ile temsil edilen güçlerinin tezahüratının sonucudur Altıncı şekil bu tezahür eden güç temasını devam etmektedir Bu Kether noktasının tezahürat sürecinin bir sonraki evresidir Eğer noktanın sayfadan aşağı akmasına izin verilseydi, o kolaylıkla bir dikey çizgi oluştururdu Altıncı şekil Tifaret (Güzellik) tecellisiyle ilgilidir Düz çizginin basitliğinde büyük bir güzellik vardır Yatay çizginin temsil ettiği genişleme yerine, çizgi, yükseliş ve inişi belirtmek üzere dikeydir Dikey ve yatay çizgilerin birleşimi yedinci şekli ortaya çıkarır Bu şekil Netzah (zafer) ile ilgilidir İlginçtir ki yatay çizgi ister üste veya altta olsun, sonuç hep aynıdır Her birinde Dal (Dalet) harfinin (kapı) iki farklı şekli vardır Harf aşk gezegeni Venüs ile ilintilidir ve bu Netzah'a atfedilen gezegendir Bu tezahüratın zuhur ettiği kapıdır, rahmin kapısıdır Sekizinci şekil Geburah'in Tifaret'ten çıkarılmasından ortaya çıkar Çıkarma, dişil işlev kısıtlamayla yakınlığı vardır O, Geburah gücüne yakındır, nitekim Adalet Kılıcı olarak kir ve tortuyu kesip yakar ve kutsal ve kutsanmış olanı açıya çıkarır Yarım daire tecelli Hod ile ilgilidir O yukarısındaki Ağaçtan enerji alır ve Yesod'a yönlendirir Dokuzuncu şekil Tifaret'in dikey çizgisine benzer ama eğiktir ve bir hilal oluşturur Bu hilal şekli tecelli Yesod'a (Temel) atfedilir Kabala, Yesod'u aysal nitelikli olarak tanır O, insan ve İlahi arasından gelip giden enerjileri temsil eder ve İlahilikten insana ve insandan Tanrı'ya geri enerji gönderebilme özelliğine sahiptir Son tecelli bir kupa şeklinde hilaldir Şekil son tecelli Malkut'ta (Krallık) yatar Bu ykarıda sıralan bütün şekillerin alıcı sondur Bu Kether'de başlayan sürecin son tecellisinin kabıdır Biraz irdelemeden sonra, okuyucu görecek ki Arap Alfabesinde mevcut olan tek şekiller bu on şekillerdir Teorimize göre, eğer bir harfin üstü ve altı varsa, enerjisinin birden fazla yönü vardır Üst şeklin onu dış veya tezahür eden tarafı olduğu ve alt şeklin onun içsel tarafı olduğunu inanıyoruz Bir bakıma dışsal enerji veya tecelli makro-kozmik etkiyi gizler Maalesef bazı harflerin karmaşıklığı onları Hayat Ağacında belirli bir yola oturtmayı çok zor kılmaktadır Ancak bu metodu kullanarak yapılan derin irdelemeler, harflerin birçok özelliklerini ortaya çıkarmaktadır Bu özelliklerin bir çoğu ağızdan kulağa intikal eden öğretiler tarafından desteklenmektedir Arap Harfi Adı Dışsal Enerji İçsel Enerji Alef Tifaret Tifaret Ba Malkut Keter Jim Hesed Hod Keter Dal Netzah Netzah Hah Geburah Geburah Waw Geburah Yesod Zin Keter Yesod Ha Hesed Hod Tah Tifaret Geburah Ya Hod Malkut Hokmah Kâf Tifaret (Hod Hesed) Malkut Lam Tifaret Malkut Mim Geburah Tifaret Nun Keter Malkut Sin Malkut Malkut Ayin Hod Hod Fa Keter Geburah Malkut Sad Hod Malkut Qaf Hokmah Geburah Malkut Ra Yesod Yesod Şin Binah Malkut Malkut Ta Hokmah Malkut Tha Binah Malkut Kha Kether Hesed Netzah Tza Kether Netzah Dad Kether Geburah Malkut Tzah Kether Tifaret Geburah Ghyn Kether Hod Hod Bu harflerin majikal operasyonlarda kullanıldığı birçok farklı usul vardır Burada Shemusu Al-Anwar Fe Kenuz - Al-Asrar (Okült Hazinelerde Güneşsel Işıklar) kitabında İbn Al-Haja Al-Talmasani Al-Magribi tarafından verilen temel uygulamalara değineceğiz Hitabın Hicri 737 yılında veya 12 (Miladi) asırda yazıldığı söylenmektedir İlk önce uygulayıcı harfin majikal imajına aşina olması gerekir Harflerin majikal imajları üç kısımdan oluşmuştur İlk ve son kısımlarda harfler normal şekilde yazılır, ancak orta kısımında harf tersine çevrilir Örneğin Şin harfinin majikal imajı şöyledir: Bundan sonra öğrenmeniz gereken şey, Ay Mevzileri ve gökyüzündeki yıldızlara göre konumlarıdır Ancak bu Mevzileri sadece Üstat Çırağı derecesinde kapsamlı gireceğiz Burada sadece birden yirmi sekize dek belirteceğiz, ve şimdilik aya doğru çalışmanızı yapmanız yeterli olacaktır Mevziler Sayıları Mevzi İsmi Zodyak Derecesi 1 Şartayin 5° Boğa - 17° Boğa 2 Butayin 18° Boğa - 30° Boğa 3 Turaya 1° İkizler - 12° İkizler 4 Dubran 13° İkizler - 25° İkizler 5 Haka'ah 26° İkizler - 8° Yengeç 6 Hana'ah 9°Yengeç - °21 Yengeç 7 Zura'a 22° Yengeç - °4 Aslan 8 Nathra °5 Aslan - °17 Aslan 9 Tarfah °18 Aslan - °30 Aslan 10 Jabha °1 Başak - °12 Başak 11 Kurthan °13 Başak - °25 Başak 12 Sarfa °26 Başak - °8 Terazi 13 A'wa °9 Terazi - °21 Terazi 14 Samak °22 Terazi - °4 Akrep 15 Gafer °5 Akrep - °17Akrep 16 Zabana °18 Akrep - °30 Akrep 17 Akil °1 Yay - °12 Yay 18 Kaleb 13° Yay - °25 Yay 19 Şulah °26 Yay - °8 Oğlak 20 Na'ayem °9 Oğlak - °21 Oğlak 21 Baldah °22 Oğlak - °4 Kova 22 Zabeh °5 Kova - °17 Kova 23 Bala'a °18 Kova - °30 Kova 24 Sa'aud °1 Balık - °12 Balık 25 Akbiah °13 Balık - °25 Balık 26 Mukkadem °26 Balık - °8 Koç 27 Muakher °9 Koç - °21 Koç 28 Raşa °22 Koç - °4 Boğa |
|