|  08-20-2012 | #1 | 
	| 
Prof. Dr. Sinsi
 | 
				  İslam Düşünürlerinin Astral Seyahat Hakkındaki Görüşleri 
 
            Mevlana Celalettin Rumi, ruhun uykuda  bedenden ayrıldığını söyler ve Mesnevi'sinde bu düşüncesini şöyle  belirtir: "Can; atlarınızı eğersiz koyar, bu sır ölümün kardeşidir,  sırrıdır
  Ama gündüzün geri gelmesi için  ayaklarını uzun bir bağla bağlar  Can; boşlukta astar gibi gizlidir,  bedense yorgan altında döner durur  Sen bedensiz bir bedene sahipsin  " 
 İbni Sina,   insanın ruhla bedenden oluştuğunu belirtir
  Ve şöyle der: "Beden nefsin  çalışmasına uygun bir hale gelince, ruh bedene gönderilir, istenirse  bedenden ayrılır  Tamamen ayrılınca bir daha yok olmaz  " 
 Tasavvufi çalışmalarda ruh ve beden ilişkisinin üzerinde özellikle durulur
  Mesnevi'nin birçok yerinde,  Ahmed Efla-ki'nin "Ariflerin Menkıbeleri" adlı eserinde ve sayısız evliya, ermiş ve veli öykülerinde; ruhun gerek istenildiğii  anlatılmıştır  Genellikle bu olay keramet ve mucize olarak  nitelendirilir  Şeyh Bedrettin, "Varidat" adlı eserinde bunu açıkça  anlatır: 
 "Bazen kendimi latifleşmiş hissederim, fizik bedenim o varlığın bir  kopyasıdır
  Bu latif varlık, beden şeklinde görülür  Tıpkı buharın  yoğunlaşmadan evvel görülememesi gibi, buhar yosunlanınca bulut olur,  görülür  " 
 Alıntı
    zaman, gerekse istemeden bedenden ayrılabildiğ 
 | 
	|  |   |