Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
nicolas, poussin

Nicolas Poussin

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Nicolas Poussin






Fransız ressamı (Villers, Andelys ya*kınları, 1594-Roma, 1665) Yoksul bir ailenin çocuğu olan Nicolas Poussin, küçük yaşta resme ilgi duydu; 1612'de Paris'e giderek orada önce Flaman portreci Ferdinand Elle' in atölyesinde, daha sonra da Georges Lallemand'ın yönetiminde çalıştı Ama aslında Fransa'daki on yıllık öğ*renim ve yolculuk süresi içinde Pous*sin hep kendi kendine çalıştı Daha sonra İtalya'ya giden ressam, 1624 ilkbaharında, 1622-1623'e doğru raslamış olduğu İtalyan ozanı Giambattista Marino'nun himayesi sayesinde, uzun süredir hayal ettiği şeyi gerçek*leştirdi, yani Roma'ya yerleşti Roma'da hayranlık duyduğu yapıtlar (Raffaello'nun Stanze'si, Tiziano'nun Bacchanalia'si: Domenichino'nun freskleri) aracılığıyla sanatının oluşu*munda payı bulunan büyük etkileri yavaş yavaş özümledi Aralıksız çalı*şıyor, kendini yetiştiriyordu Poussin koruyucusunun ölümünden (1625) sonra tanınmaya başladı: Kardinal Barberini'nin siparişi üstüne Germanicus'un Ölümü'nü (1627), San Pietro bazilikası için de Aziz Erasmus'ım Din Uğruna Şehit Olmasını (1628-1629) yaptı
1629'da Jacques Dughet'nin kızı An*ne Dughet'yle evlenen Poussin, tema*sı Ovidius'un Metamorphoseis'inden (Değişimler) alınmış olan Hora İmparatorluğu'nu (1630-1631) gerçekleştir*di
Yeni-Venedik tarzındaki bu yapıttan başka 1630'dan 1635'e kadar "Vene*dik" esinlive Tiziano'nun Bacchanalia'sının etkisinde kalan daha başka tablolar da gerçekleştirdi 1635'te Richelieu kendisinden dört Bacchanales'lik (Bacchus Şenlikleri) bir tablo dizisi yapmasını istedi (Neptunus'un Zaferi, 1636'ya doğru) Poussin'in sanatı bu tarihten sonra büyük saygınlık kazandı Richelieu ve Louis XIII ün istekleri üstüne, bir sü*re kararsız kaldıktan sonra, Poussin Aralık 1640'ta çalışmak üzere Paris'e gitti Kral kendisini çok iyi karşıladı; ama aralarında Simon Vouet'nin de bulunduğu çok sayıda Parisli sanatçı, Poussin'i kıskanarak yapıtlarını yer*di 1642 sonbaharında Poussin, karı*sını Roma'ya götürme bahanesiyle İtalya'ya dönme izni aldı ve ülkeden ayrıldıktan sonra bir daha Fransa'ya dönmedi Roma'da yeniden eski oturduğu eve yerleşti; 1648'den başlayarak kendi*ne özgü üslubuyla eşsiz bir dizi yapıt verdi
Bunu 1644-1648 yıllarında gerçekleş*tirdiği ikinci bir dizi izledi (Yedi Kut*sal İşlem) Birkaç tablo (bunlar arasında iki Ken*di Portresi [1640; 1650] de vardır) dı*şında Poussin bundan böyle çalışma*sını yalnızca kompozisyonlara dayan*dırmaya başladı; bunlar ya kutsal ki*taptan esinlenilerek gerçekleştirilmiş yapıtlar (Eliezer ve Rebeka Kutsasal Aile, 1651) ya da gerçek yaşamın hem düzenli hem de panik yaratıcı bir görünümünden hareketle oluşturul*muş tablolardı (Phokion'un Cenaze Töreni, 1648; Polyphemos; Kör Orion, 1658; Sonbahar, Dört Mevsim dizisi, 1660-1664)
Poussin'in, sanat yaşamının sonlarma doğru resimlerinde doğanın gösterimi*ne giderek daha çok önem vermeye başladığı görüldü

ESERLERİ

* Hagar and the Angel 1660
* The Finding of Moses (Poussin) 1651
* The Assumption of the Virgin 1650
* The Exposition of Moses 1650
* Self-Portrait (Poussin) 1649
* The Ecstasy of St Paul 1649 - 1650
* The Judgment of Solomon 1649
* Landscape with the Funeral of Phocion 1648
* Rebecca at the Well 1648
* Ideal Landscape 1645 - 1650
* Venus Presenting Arms to Aeneas 1639
* Helios and Phaeton with Saturn and the Four Seasons 1635
* The Nurture of Jupiter 1635 - 1637
* The Triumph of Neptune 1634
* The Empire of Flora 1631
* Acis and Galatea 1630
* Selene and Endymion 1630
* The Nurture of Bacchus 1630 - 1635
* Bacchanal of Putti 1626
* Rinaldo and Armida 1625
* Sleeping Venus and Cupid
* The Adoration of the Shepherds
* The Martyrdom of St Erasmus
* The Massacre of the Innocents
* The Rape of the Sabine Women
* The Triumph of David (detay)
* The Institution of the Eucharist 1640
* The Rape of the Sabine Women 1634 - 1635
* Apollo and the Muses Alternative title: Parnassus 1630 - 1639
* The Matyrdom of St Erasmus 1628
* Landscape with a Man Killed by a Snake 1648
* Landscape with Orpheus and Euridice 1648
* Landscape with Polyphemus 1648
* Landscape with Diogenes 1647
* Landscape with St Matthew and the Angel 1645
* Sacrament of Baptism 1642
* Dance to the music of Time 1638
* 'Et in Arcadia Ego' 1637 - 1639
* Pan and Syrinx 1637 - 1638
* The destruction of the Temple at Jerusalem 1637
* Adoration of the Golden Calf 1634
* Triumph of Neptune 1634
* Adoration of the Magi 1633
* Bacchanal before a Statue of Pan 1631 - 1633
* The Triumph of Flora 1631
* The Inspiration of the Poet 1630
* The Plague at Ashod 1630
* Midas and Bacchus 1629 - 1630
* Bacchanal: the Andrians 1628 - 1630
* Echo and Narcissus 1628 - 1630
* St Cecilia 1627 - 1628
* The Death of Germanicus 1627
* The victorious David 1627
* Apollo and Daphne 1625
* Self-Portrait 1650
* Landscape With Polyphemus 1649
* Landscape With Orpheus And Eurydice 1648

The Assumption of the Virgin






Adoration of the Magi



'Et in Arcadia Ego'




ALINTIDIR


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.