![]() |
(Reenkarnasyon Ve Kuran) |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Reenkarnasyon Ve Kuran)Merhabalar ![]() 1(Ölü idiniz diriltti sembolik ifadesi) Reenkarnasyon ve Kur’an Kur’an/ Bakara: 2/28 “ölü idiniz sizleri diriltti, sonra öldürecek sonra tekrar diriltecek ve sonunda ona döndürüleceksiniz ![]() ![]() Kur’an/ Bakara: 2/243 “binlerce kişinin memleketlerinden ölüm korkusuyla çıktıklarını görmedin mi? Allah onlara ölün dedi ![]() ![]() ![]() ![]() Açıklama: Kur’an’da reenkarnasyona örnek olan ayetlerden biridir ![]() Evrim- nefsaniyet ve reenkarnasyon 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() Kur’an / Bakara: 2/197 “…ne iyilik yaparsanız Allah onu bilir ![]() ![]() Eski ahit/ Eyüp: bap–15/3–4 “insan işe yaramaz sözlerle mübahase eder mi? Ve faydası olmayan nutuklarla ![]() Allah korkusunu bile ortadan kaldırmaktasın ![]() Ve Allah’ın önünde murakabeye mani oluyorsun ![]() Açıklama:28 Ruhun evrimleşmekte olan bir varlık olduğu hakiki bir mevcudiyet olduğu bir hakikattir ![]() 1 ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() Eğer bunları sürekli olarak gönlünüzde yaşatırsanız kuşkusuz ki kendinizi olayların, eşyanın rölatif değerleri içerisinde hiç olmasa büyük bir kısmınızı kaybetmesiniz ![]() 1 ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() 7 ![]() 8 ![]() 9 ![]() 10 ![]() 11 ![]() 12 ![]() 13 ![]() Kur’an/ tahrim: 66/6 “ey inananlar kendinizi ve çoluk çocuğunuzu cehennem ateşinden koruyun ![]() ![]() ![]() Kur’an/ Bakara: 2/24 “yapamazsanız ki yapamayacaksınız o takdirde inkâr edenler için hazırlanan ve yakıtı insanlarla taş olan ateşten sakının ![]() Kur’an/ Bakara: 2/40 Ey israiloğulları size ihsan ettiğim nimetimi hatırlayın ![]() ![]() ![]() Açıklama: insan ancak insan ile sınanır ![]() Nitekim madde de madde ile sınanıyor ![]() Üstteki ayeti verdiğimiz bu açıklama ışığında tetkik ediniz açılacaktır sembolü ![]() Bilgi edinmede esas itibariyle ıstırap yoktur ![]() Bilgi ediniş ruhun asli meşgalesidir ![]() Sizlerin bu meşgaleleriniz, daha öncekilerin zorunlu bir sonucu olarak, sizleri muhtelif planlar içine bölmüştür ![]() Her planın kendine has bir ortamı ve etkinli vardır ![]() Bu genel olarak böyledir ![]() Özel olarak ise,her insan esas itibariyle 4 plan içinde bulunur: 1 ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() 4 ![]() ![]() Bu dörtlü ayrımı âlemi göz önüne almasanız teslis tarzında da düşünebilirsiniz ![]() İşte yukarıdaki kısa izahatımızca şu sonuç çıkartılabilir: Bilgi edinmedeki ıstırap bu ilk üç planın karşılıklı tesirleşmesinden hâsıl olan bir haldir ![]() Istırap yoktur hal vardır ![]() Bugün içinde bulunduğunuz hal kendinizi mutlu saymanıza yeterlidir ![]() Gene bir başka zaman içinde bulunduğunuz hal sizi bedbaht kılmaya yeterlidir ![]() Değişen nedir? Yalnızca siz ve sizin objenizle ilişkiniz ![]() Ve siz ile objenizin sisteminizle olan ilişkiniz ![]() Varlığı böylesi dörtlü bir plan içinde bulunması spatyomdaki varlıklar içinde varittir ![]() Yalnızca onların objeleri değişiktir ![]() Obje: varlıkların içinde bulundukları mekânın genel ahvali ve konusudur ![]() Bu duruma göre ayetinizdeki ateş sembolü ne anlama gelmektedir? Ateş, bir cevelanın ifadesidir ![]() Gene muayyen bir kesitten sonra o ıstıraptır ![]() Fakat esas olarak bir inceleme söz konusu hal ve onun yaşamının olayının ıstırap içinde yorumlanması gerekmediğini göster bizlere ![]() Bunları iyi anlayınız ![]() Aynı zamanda bu durum, esas bilgiye nazaran her şeyin rölatif olduğunu da gösterir ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() Kur’an / Bakara: 2/24 “yakıtı insanlarla taşlar olan ateşten korkun ![]() Açıklama:30 Korkun içinde bulunduğunuz hallerin bütün detaylarına kadar idraklerine varan şeklinde bu kelimenin bir yönünü aydınlatan ifadeyle açıklanabilecek bir semboldür ![]() İçinde bulunduğunuz realiteye saplanıp kalmayın ve bir üst basamağa kancayı atın ![]() ![]() Korkun aynı zamanda endişe edin demektir ![]() Korkun kelimesi havf demek değildir ![]() Peki bu endişe hali ne demektir o halde? Evrimde bir realiteye saplanıp kalmak elbette matlup bir hal değildir ![]() ![]() Endişe ile korkunun yakın ilişkileri vardır dedik ![]() Havfdaki korku büyük bir nefsaniyetin dehşetini saklar içinde ![]() Demek ki bu ayetteki korkun kelimesi havf anlamında değildir ![]() 1 ![]() 2 ![]() Kur’an / Fatır: 35/5–6 “ey insanlar Allah’ın verdi söz şüphesiz gerçektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kur’an/ Zuhruf: 43/36 “rahman olan Allah’ı anmaya göz yumana, yanından ayrılmayacak bir şeytan arkadaş veririz ![]() Açıklama:31 Görünüşte geri tesirlerin beslendiği kaynak mahal nefismiş gibi gözükmektedir ![]() Hâlbuki evren çerisinde bu vazifeyi gören bir tesir alanı mevcuttur ![]() Bu kutsal metinlerde iğvaya düşürücü şeytan ile sembolize edilir ![]() 1 ![]() 2 ![]() Hadisler: HZ ![]() “öz şeytanları ile baş başa kaldıkları zaman sapmaları ![]() ![]() ![]() “şüphesiz şeytan insanoğlunun kanının dolaştığı yer olan damarlarında dolaşır ![]() Açıklama:32 Buradaki öz şeytanları kelimesinden öz nefisleri kelimesini anlayınız ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() Kur’an / Maide: 5/67 “ey peygamber rabbinden sana indirileni tebliğ et eğer bunu yapmasan onun elçiliğini yapmamış olursun ![]() Kur’an/ Ahkaf: 46/35 “ey Muhammed peygamberlerden azim sahibi olanların sabrettiği gibi esen de sabret inkârcılar için acele etme(…) emredildiğin yönde ol ![]() Kur’an /Tur: 52/48 “ey Muhammed rabbinizin hükmü yerine gelinceye kadar sabret doğrusu sen bizim nezaretimiz altındasın, kalkarken rabbini överek tespih et ![]() Açıklama:33 Bu ayette bir peygamber söz konusu ise, muhakkak ki rabbi mertebesinde bulunan; 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Emredildiği işte bunlardır ![]() Burada özgür düşünceli bulunan bir kimse için emir… Açık vicdanlı bulunan bir kimse için emir… makul faaliyetleri bulunan bir kimse için emir… 1 ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() 4 ![]() ![]() Görülüyor ki bir fikrin açıklamasını ve bir fikrin tatbikat sahasını sorar ve anlamaya çalışırken onun muhtelif realiteler içerisindeki tersimini nazarı itibara alarak sorunuz ![]() Cebrail için ise emrolunduğu gibi olmak çok daha başkadır ![]() Bu son cümlede demek istedik ki, bir ruhsal mekanizmada planlar arasındaki emir ve kabulün ne derecede cereyan ettiğidir ![]() Yani Cebrail olarak tesmiye edilen bir planın da emredildiği gibi olması Kur’anda zikredilir ![]() Görülüyor ki önceden vermiş olduğumuz tesirlerin işleyiş mekanizmasında anlatılan husus yani enformasyon konusu her yerde caridir ![]() 1 ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() 7 ![]() 8 ![]() 9 ![]() 10 ![]() 11 ![]() Kur’an/ Mutaffifin: 83/6 “o gün insanlar âlemlerin rabbinin huzurunda dururlar” Kur’an/ Mutaffifin: 83/22-24 “iyiler şüphesiz nimet içerisinde ve tahtlar üzerinde etrafı seyrederler ![]() ![]() İnsan her ne kadar fizik dünyaya ait planda enkarne olup, devresini tamamlayıncaya kadar bağlı bir şuur içerisinde kalırsa da, beden içerisinde yapmış olduğu faaliyetler ve edinmiş olduğu deneyler içerisinde muhakkak ki, bilincine malik olarak tanzim ettiği birçok noktalar vardır ![]() Yani insan yürürken sadece ayaklarının ucunu görecek kadar dar bir görüş sahasına sahip değildir ![]() Bu yüzden insanın bedene bağlı olmasından dolayı bilinçsiz addedilmesi veya hiç olmasa çok dar bir bilinç içerisinde bulunduğunu ısrarlar iddia etmek hatalıdır ![]() İnsan varlığı bakımından bilinçli bir faaliyetin semeresini teşkil eder ![]() Sizin dar şuur tabiriniz şundan ileri gelmektedir ![]() ![]() ![]() Sizler ancak birçok noktalardan daraltılmış bir şuur içerisinde deney gördürülmek durumda olabilirsiniz ![]() Sizler ancak birçok noktalarda daraltılmış bir şuur içerisinde bekletilmek durumunda olabilirsiniz ![]() Sizler ancak birçok noktalarda daraltılmış bir şuur içerisinde bazı şeyleri hıfzetmek durumunda olabilirsiniz ![]() Görüp ve gözeticileriniz, devrenizin özelliğine ve şartlarına uygun olarak sizlerdeki örtüyü yavaş yavaş aralar ![]() Rüyetiniz ve idrakiniz önünüze çekilmiş olan setin yani alacağınız ve vereceğiniz tesirin kontrolü tekâmül seyrinizin özellikleri de nazarı itibare alınarak tanzim edilir ![]() Devreniz içerisinde bir kısmınızı kapalı bir rüyet ve idrake kavuşması mukadderdir ![]() Devreniz içerisinde bir kısmınızın da giderek açılan bir rüyet ve idrake kavuşması mukadderdir ![]() Kutsal metinlerinizdeki arafta iki türlü teşhisten bahsedilir ![]() 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() Siretinden tanınmak o aşamaya gelinceye kadar takip ve terbiye edilenler demektir ![]() Görüp ve gözeticileriniz, Rabbiniz bunları hak ettikleri safhaya kadar çeker ![]() Onların başlangıcı arz üzerinde iken bilinçlerinin berraklığını örten cehalet perdesini yavaş yavaş kaldırmakla ortaya çıkar ![]() Suretinden tanınmak; onlar genel evrim yasalarına bağlı kalabilmiş çaba ve gayreti ancak o noktaya kadar nüfuz etmiş varlıkların görüp ve gözetilmesi demektir ![]() Böylece bağlı ve açık şuur konusunda daha değişik bir kavrama ulaşmanız zaruri olmuştur bu açıklamalar ile ![]() İnsan nefsaniyetinin ve şeytanın iğvası ile kendinsin muktedir ve hükümran olduğunu sanır ![]() Aslında esas olan dünyasal bilginin spritüel bilgiye yani göksel tesirlerle birleşmesinden hâsıl olan yüksek bir moralitedir ![]() Yüksek bir moraliteyi haiz olanlar, esasında dünya üzerinde hiçbir zaman birinci olmamışlardır ![]() Ayrıca bilinçlerinin derinliklerinde meknuz ve esas bir cevher olarak bulunan yüksek yetenekleri ve yüksek evrimleri görüp ve gözeticiler tarafından kendilerine gösterildiği zaman o kişiler ebetteki hakikate daha çok vakıf olduğu için ön planda gelir ve onlar siretleri ile belli olurlar ![]() Celse- 7/ 1-2-1971/ açıklama:35 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() 7 ![]() Kur’an/ Al-i İmran: 3/185 “her insan ölümü tadacaktır ![]() ![]() ![]() ![]() Kur’an/ Yunus: 10/45 Onları toplayacağı kıyamet günü sanki gündüz birbirleriyle tanışacakları bir saat kalmış gibidirler ![]() ![]() ![]() Kur’an/ Araf: 7/8 “gerçek tartı kıyamet günündedir ![]() ![]() Kur’an/Nisa: 4/109 “işte siz dünya hayatından onları savunuyorsunuz ama kıyamet günü onları Allah’a karşı kim savunacak veya onların vekâletini kim üzerine alacaktır?” Kur’an/Nisa4/87 “Allahtan başka tanrı yoktur ![]() ![]() ![]() Kur’an/ Vakıa: 56/1–7 “kıyamet koptuğundan kimini alçaltacak ve kimini yükseltecek olan o hadisenin yalan olmadığı ortaya çıkacaktır ![]() ![]() Açıklama:35 Kıyameti kısaca iki kısımda açıklayınız ![]() Birincisi: varlığın lafsıyla ilgili bir kıyamet İkincisi: varlıkların şahıslarıyla ilgili bir kıyamet Birinci kıyamet: bedenini terk eden varlığın gerçek ahret âlemine intikalinden sonra bütün geçmişinin hülasasını ve varlığının asıl dokusunu keşfedecek bir şuur uyanıklığına yükselişine sahip olması demektir ![]() Bu arada bu aşamaya gelinceye kadar gerçekten varlığın bir hayli meşakkatli yok kat etmesi gerekir ![]() İkinci kıyamet: her mektebi tedrisi sonunda meydana gelen genel bir şuurlanmadır ![]() Bu şuurlanma beşeriyetin daha önce kat ede geldiği realitenin bir hakikat içerisinde birliğe ulaşması demektir ![]() * Orada bütün fazlalıklar usulü dairesince terk edilir ![]() * Orada bütün hatalı hareketler usulü dairesince terk edilir ![]() * Orada bütün hatalı düşünceler usulü dairence terk edilir * Orada bütün hatalı ifadeler usulü dairesince terk edilir * Orada bütün hatalı doktrinler usulü dairesince terk edilir ![]() 1 ![]() ![]() Ve yüksek bir liyakat içerisinde bir hakikatin kapsamına dâhil olunur ![]() Yani gerçek serbest şuura ulaşılır ![]() Bu tip topyekûn kıyam etmek uzun devreler içerisinde vuku bulur ![]() Şahsi kıyam etmek çok daha kısa devreler içerisinde söz konusudur ![]() Burada şu hususu göz önüne almalısınız ki her yeni enkarnasyon sonucu bir şahsi kıyamet söz konusu değildir ![]() Belki de birçok enkarnasyonlar sonucu yaşanan realitelerin hazmından sonra ulaşılan yeni merhaleler yeni merhalelerin kat edilişinden kat edilişinden sonra varılan hakikat planları; 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() ![]() 1 ![]() ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() 6 ![]() 7 ![]() 8 ![]() 9 ![]() Kur’an/Kehf: 18/60–82 “Musa genç arkadaşına “ben iki denin birleştiği yere ulaşmaya yahut yıllarca yürümeye kararlıyım” demişti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Açıklama:36 Musa ile idrak sahibi varlığın diyalogu müstesna tutulursa, kaybedilmiş olan ve kendi yolunda giden bir balık sembolü musanın bir devreyi tamamlayışını belli eder ![]() Bu devre doğrudan doğruya görev devresine sıçrayıştır ![]() Balık daha önceki ifadelerde sevgi ve vicdani sevgi olarak ifade edilmişti ![]() Musanın özel durumu onun böyle bir tatbikata girmesine mani idi ![]() Ve zaten beni İsrail beni israile de sembolize olmuş nefsaniyet insanına herkes şamil bir sevginin ve zorlayıcı şeraitin dışında olan bir vicdanın izahı gayri kabil idi ![]() Bu yüzden Musa ve yoldaşı yan Harun ![]() ![]() Balığın unutuluşundan şeytana yapılan atıf şu anlamı ihtiva eder: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Ve ortam da bunu gerektirir ![]() ![]() ![]() Halbuki Musa ve Harunun insanlığın evriminde insanlığı menfi yoldan baskı altına almak suretiyle geliştiren diğer bir mekanizmanın tesiri altında kaldıklarını görüyoruz ![]() Bu bir icaptır ![]() Bu icap Musa şeraitinin kurulmasında bu şeraite çok yakın bir haleti ruhiye içerisinde bulunmak zorunluluğu var idi ![]() Menfi bir idare mekanizmasının darbesi altında sınavlar geçirmek zorunluluğu vardı onlar için ![]() Hiçbir peygamber bu bapta Musa kadar meşakkatli bir hayat geçirmemiştir ![]() Buradan da şu sonucu çıkarabilirsiniz ki; bir kademeden diğer bir kademeye geçer kenardaki vasıta kademelerin atlanılması zarureti ruhun üzerinde çok büyük basınçlar meydana getirir ![]() Ve bu atlanılma hiçbir zaman bir affedilme tarzında değildir ![]() Bu muhakkak tatbik edilmesi zorunlu olan bir kademedir ![]() Yaşanılması zorunlu olan bir kademedir ![]() Bilinmesi ve bilincine varılması zorunlu olan bir kademedir ![]() O halde bu ancak varlığın planlı ve teferruatlı ıstıraplı bir hayat içerisinde olması ile Gerçekleşir ![]() Hızlı realite değiştirebilecek olan kimseler, başkalarına nazaran çok daha fazla yük indirebilecek kimselerdir ![]() ![]() Şimdi şu manayı iyi kavrayınız ki evren içerisinde cari olan ıstırap mekanizması ve insanın üzerine bindirilen yük ve karşısına çıkarılan ve defaatle çıkarılan sınav ve olaylar onun daha süratli realiteler değiştirmeye aday olduğunu gösterir ![]() Burada ferdin cehdi ve vicdan sesi çok önemlidir ![]() Daha önce de söyledik: Varlığın çabası; 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() ![]() Musanın idrak sahibi olan adamla muhasebesine gelince, orada vicdan adamının bilgisizce ve fakat çok samimi davranışlarının bilgili ve görev içerisinde olan bir kimseyle olan çatışmasını görürsünüz ![]() Yeryüzünde bundan daha yüksek bir ifade tarzı yoktur ![]() Bu olayı bu noktadan tetkik ediniz ![]() Kademe–3/ celse–6/ 23–2–1968/ açıklama:37 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() Kur’an/ enfal: 8/16–17 “tekrar savaşmak için bir tarafa çekilmek veya bir başka topluluğa katılmak maksadı dışında o gün arkasını düşmana dönen kimse Allah’tan bir gazaba uğramış olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Açıklama: 37 Tebliğ: Ruhsal bir plan bir insan olarak insanda tecelli ederek peygamberde yaşamıştır ![]() ![]() Kur’an:, “O kumu sen atmadın, senden Allah attı” Hadis: “Beni gören hakkı görür” Alttaki ayet ve hadi üstteki tebliğin sembolik ifadeleridir ![]() 1 ![]() 2 ![]() İnsan kendi devresinin icapları olarak bilmesi gereken hakikatleri kapalı ve resmi tarzda alır ![]() Sizin yolunuzun sizlere bahşettiği en büyük nimet yüzyıllardan beri tomurcuklanmamış bir bilincin her türlü neşvünema bulmadığı bir zaman iyi beslenmenizdir ![]() Şunu iyi tespit ediniz ki insanların içinde yüksek ruhsal planların derin bir noktası vardır ![]() Bu derin nokta ile bu yüksek planlar sürekli irtibat halinde bulunurlar ![]() Bu irtibatın sayesindedir ki insanlar doğruyu yakalayabilme hassasını yani vicdanı bilebilirler ![]() Vicdan sizdeki bir idareci planı mana ve gayesini tefrik eden ve onu izleyen bir yol göstericidir ![]() Bun öyle bilesiniz ki: 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() ![]() Sizde vicdan teşekkül etmiştir; 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() Buna kısaca çok yüzeysel ve değişik anlamlarda olmak üzere ilahi murat dersiniz ![]() İlahiliği de murat oluşu da doğrudur fakat sizin anlayışınız dardır ![]() Kademe–96/ celse–25/ 2–1–1964/ açıklama: 38 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() 7 ![]() 8 ![]() Kur’an/ Secde: 32/11 “ey Muhammed deki: size vekil kılınan ölüm meleği(Azrail) canınızı alacak, sonra rabbinize döndürüleceksiniz ![]() Kur’an/ Nahl: 16/32 “melekler onların canını temizlemiş olarak alırken selam size yaptıklarınıza karşılık haydı cennete girin derler ![]() Kur’an/Kadir: 97/4 Melekler ve Cebrail o gecede rablerinin izniyle her türlü iş için inerler” Kur’an/ Nahl: 16/102 “ey Muhammed deki: kur’anı ruhul Kudüs(Cebrail) rabbinin katından inananların inançlarını pekiştirmek, Müslümanlara doğruluk rehberi ve müjde olmak üzere gerçekle indirmiştir ![]() ![]() Açıklama:38 Varlık organizatör, organizatör gruplar plan: Varlıklar evrimleşerek bu gibi yeni yeni varlıklar sistemleri meydana getirirler ![]() Ve gelişim daima bir ileriye doğru olur ![]() Üstte anlayışınıza göre yapılmış sıralama, size birçok şeylerin izahını kolaylaştırıcı mahiyettedir ![]() Çünkü, gerçekten verite olarak da bir organizasyon ancak bir organizatör grubu payesine ulaşabilir ![]() Organizatör grubu ise bir planın yardımcı grupları mertebesine çıkabilir ![]() Yardımcı grupların işi en zor iştir ![]() Bütün istihbarat, bütün münakale bu saçak planlar vasıtası ile icra edilir ![]() 1 ![]() ![]() 2 ![]() İsrafil ve Mikail sembolleri için gerek olsaydı söyledik ![]() ![]() Her bir melek, büyük ve değişik tertipte bir koninin ifadesidir Tesir noktayı nazarından ![]() Güneş sisteminizin uzay içerisindeki hareketini bir spiral tarzında düşünün ![]() Fakat sisteminiz ve içindekiler için şu şekilde bir devrilik aynen bir yayın dış yüzeyleri gibidir ![]() O spiral muayyen bir yasalar topluluğu dâhilinde belirsiz bir noktaya doğru gider ![]() Spiralliğin muhtelif açılarını bir önceki geçiş yönü yörüngesi ile onu müteakip geçiş yönü muayyen yasaların muayyen etkinlikleri tahtında olacaktır ![]() Ve her spiral halkanın kapsadığı ancak onu o yönde tevcih etmiş olan yasanın ilkelerine bağlıdır ![]() Yahut o yasalar onda mündemiçtir ![]() Bunlar melektir ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() Kur’an/ Hicr: 15/50-51 “ey Muhammed! Kullarıma benim bağışlayan merhamet eden olduğumu azabınım can yakıcı bir azap olduğunu haber ver ![]() Kur’an/ Hicr: 15/61–66 “elçiler lutrun ailesi gelince Lut: “doğrusu siz tanınmamış kimselersiniz” dedi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Açıklama: 39 Sodom, gomorra olayındaki iki melek yeryüzünde en karne olmuş iki yüksek ruhsal şahsiyettir ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() ![]() Ve hatta ruhsal etkinlik bakımından Lut’un peygamberliğini ifasına yardım ediyorlardı ![]() Bu varlıkların kökeni kuşkusuz, dünya dışı bir sistemden olmaktadır ![]() Fakat onlar dünya bedenine sahiptiler ![]() Bunlara melek demek yerindedir ![]() Bu tip varlıklar yeryüzünde halen vardır ![]() Fakat bunların isimleri her devrede değişir ![]() Sizler onarla görevli varlıklar dersiniz ![]() İşte onlardan bir örnek bu cemiyetin banisi olarak geldi geçti ![]() Lut, yalnızca basit bit görevi yerine getirmeye mükellef bir yüksek ruhtu ![]() Fakat bedenli iken mensup olduğu kavmin fizik tesiri altında bulunuyordu ![]() ![]() Zira birçok noktalardan yapılmasa da olabilecek davranışları göstermişti ![]() Bu yüzden, o enkarnasyonun muhitinde kendisinden önce veya kendisi ile birlikte enkarne olmuş ve fakat serbest şuurun büyük bir kısmına haiz olarak bedenli halde bulunan diğer o söz konusu varlıklar, söz gelimi oradaki iki melek ona şifahen bir ihtarda bulunmayı yerine getirmişlerdir ![]() İşte bu iki melek bu iki varlık, bu iki insan, sanki ruhsal yaşamları içerisindeki geniş şuurluluk ve parlak idraki, fizik beden içerisinde devam ettiriyorlardı ![]() Onlara sizin lisanınızla melekten gayrı kelime yakışmaz ![]() İşte birçok peygamberlerin çevrelerinde bu tip insanlar varlıklar mevcut idi ![]() Onlar rabbin meleği olarak zikredilirler Kutsal metinlerinizde ![]() Bu tip varlıklar yüksek kudrete haiz oldukları için kâh bedenli kâh bedensiz tarzda istedikleri müessiriyeti ödevleri dâhilinde olmak üzere ifa etmek kudretiniz haiz ve sahiptirler ![]() Ve Cibril bütün bunların organizatörüdür ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() Kur’an/ bakara: 2/97–98 “deki: her kim Cebrail öfkelenirse ne yapar? Çünkü Cebrail kur’anı kalbine önlerindeki kitabi tasdik ederek müminlere mahzı hidayet ve beşaret olarak Allahın izniyle indirdi ![]() ![]() Açıklama:40 Dünyanın sevki idaresi ile sorumlu ilahi mekanizmanın bütün haberlerini yerine ulaşmasını teminden görevli varlık Cebrail olarak isimlendirilmiştir ![]() Bu bizatihi kendisi için mevcut olan bir varlık mıdır, yoksa bir kudret toplumu mudur? Bunu biz de bilmiyoruz ![]() Yani varlıklar mıdır yoksa varlık mıdır? Malumatımız yoktur ![]() Yalnız bu mekanizmanın bu tarzda çalışışını biliyoruz ![]() Bizim de mevcut olduğumuz görev grubu, zaman zaman bu varlığın haberleri ile karşılaşabilir, karşılaşmaktadır ![]() Bu genel bir çalışış sistemidir ![]() Yalnız bizim gurubumuz için değil, havsalanızın anlamayacağı geniş gruplar için de vaziyet aynı olduğu için bir rüçhaniyet asla değildir ![]() Bir mutat haldir ![]() Nitekim en küçük bir insanın dimağında oluşan gerçek bir sezgi dahi cibrilden gelir ![]() Kademeler teşkil etmek sureti ile haberin dağıtımı ona aittir ![]() Bu hususu dikkate almalısınız ![]() Ve gerçek sezginin ne yaman bir şey olduğu hakkında da malumatınız olur ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() Kur’an/ enbiya ![]() “geceyi ve gündüzü, güneşi ve ayı yaratan odur ![]() ![]() Kur’an/ Araf: 7/54 “rabbiniz gökleri ve yeri altı günde yaratan ve sonra arşa hükmeden, gündüzü- durmadan kovalayan- geceyle bürüyen; güneşi ayı, yıldızları,hepsini buyruğuna baş eğdirerek var eden Allah’tır ![]() ![]() ![]() Açıklama:41 Felek, yalnızca sizin sisteminizin içinde bulunan madde türünün sembolüdür ![]() Sisteminiz ki, bunun kapsamını tayin etmeniz ve idrakle kapsamanız mümkün değildir ![]() 1 ![]() 2 ![]() Siz arş nedir bilir misiniz? Arş, her biri ayrı bir planetin, görüp gözetilmesi ile görevli ruhsal planlardır ![]() Arş, üst üste yığılmış idareci mekanizmaların tesirini ifade eder ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() Kur’an/ Yusuf: 12/104 “oysa sen buna karşılık onlardan bir ücret de istenmiyorsun ![]() ![]() Kur’an/ enbiya:21/107 “ey Muhammed! Biz seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik ![]() Açıklama:42 Âleminiz; güneş sisteminiz, galaksiniz ve birçok galaksilerin hepsini birden kapsayan fakat çok değişik tertipte madde sistemleridir ![]() Bu madde sistemlerini felek tanımı ile bağdaştırabilirsiniz ![]() İçinde spatyomlarda bulunan bir madde türünün sembolü olarak ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() Kur’an/Mümin: 40/64 “sizin için durak göğü bina eden, size şekil verip de şeklinizi güzel yapan, sizi temiz şeylerle rızıklandıran Allah’dır ![]() ![]() ![]() Kur’an/ Şuara: 26/23–24 “fravun: “âlemlerin rabbi nedir?” dedi ![]() ![]() ![]() Kur’an/ yunus:10/37 “bu kur’an Allah’tandır ![]() ![]() ![]() ![]() Kur’an/ Tekvir: 81/29 “âlemlerin rabbi olan Allah dilemedikçe sizler bir şey dileyemezsiniz ![]() Kur’an/ hakka:69/43 “kur’an alemlerin rabbinden indirilmedir ![]() Açıklama:43 Evreninizin içinde dünyanız ve dünyanızın kaderi ile mukadderatı bağlı olan dünyalar toptan sisteminiz ve âleminizin tanrısı, rablerinizin rabbi olan bir ilahi plandır ![]() ![]() Rablerin rabbi olan bir ilahi plan kendisine bağlı olan bütün yaratıkların sahibidir ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() 7 ![]() 8 ![]() 9 ![]() 10 ![]() 11 ![]() 12 ![]() Kur’an/ Maide: 5/64 “…Allahın iki elide açıktır ![]() ![]() Açıklama:44 Kutsal kitabımız kur’an ademin yaratılışından bahsederken “onu ki eli ile halk etti” der ![]() İki el işte bu rablerin rabbi ilahi planın tasarrufudur ![]() Kutsal kitaplar onun bir kıvılcımıdır ![]() Fakat insan onun temsilcisidir 1 ![]() 2 ![]() Varlığa karışacak olan ve ebediyen ifa edeceği görevi rablerin rabbi olan bu ilahi planın emrinde bir kul olmak ve onun tayin etmiş olduğu yönde seyretmektir ![]() İşte vicdanınız öyle bir cevheri mahsustur ki, büytün neşriyatı ile yukardan almış olduğu direktifi; 1 ![]() 2 ![]() Bu ellerin gücü çok büyüktür Sizin ta can noktanıza kadar uzanır Mana olur uzanır Madde olur uzanır Tesir olur uzanır Zaman olur uzanır Bu plan tanzim eder ![]() Bu plan tedvir eder ![]() Bu plan yaratır ![]() Bu plan yok eder ![]() O bütün bunları kadiri mutlakın emri ve iradesi tahtında icra eder ![]() Var olan her şeyin biricik başlangıcı kadiri mutlak, mahlukatını gelişiminde gene mahlukatını kullanır ![]() Yasası böyledir Rablerin rabbi olan ilahi plan: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Mekanizmalar bir boyut idaresiyle meşgul olabilecekleri gibi âlemlerin rabbi ismi altında zikrettiğimiz büyük mekanizma ise birçok boyutların idaresi ile görevlidir ![]() Bir planetin sevki idaresinde bulunan bir plan teksif olunmuş bir plan değildir ![]() O plan o planetin her noktasıyla ilgilenebilecek tertipte bir organizasyonu maliktir ![]() Sizler organizasyonu ilahlar, rabler olarak bilirsiniz ![]() Bir idare mekanizması ise bu türlü müesseselerin birçoğunu kapsar ![]() Biz ancak şu kadar söyleyebiliriz ![]() ![]() Ve iyi hazmetmekte çalışınız ![]() Gayri şahsi olarak, varlık dışı bir ilahi ilkenin somutlaşmış durumu, şuurlarınız için en yararlı bir tahayyül unsurudur ![]() Böylece basit putunuzu ilahi bir put olmaktan çıkarmış kurtarmış olursunuz ![]() Sizler, nasıl dünyanızın üzerinde enkarne olarak bir hizmette bulunuyorsanız, tasavvurunuzun fevkinde bir evrim düzeyinde bulunan varlıklar da bu ilahi müessesede hizmette bulunur ![]() Kuşkusuz, müessesenin de bir organizasyonu mevcuttur ![]() İşte, kadiri mutlakın kendi ilke ve bilgisini derece derece indirerek sizlere rehber olarak verdiği kutsal kitaplarınız bu müesseseler tarafından hazırlanmıştır ![]() Bunlar ilahi müesseselerdir ![]() Bunlar, ancak yaratılışla beraber aynı plana dâhil olarak zuhur etmiş müesseselerdir ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() ![]() 1 ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() Kur’an/ Nisa: 4/64 “biz her peygamberi ancak Allahın izniyle, itaat olunması için gönderdik ![]() ![]() Açıklama:45 kur’andaki ben ve o zamirlerinin açıklaması Evrenlerle bütün âlemlere sahip ve hâkim olan ve fakat onlarla gene onlar vasıtası ile tecrit edilmiş kadiri mutlak katiyen alakadar değildir ![]() 1 ![]() ![]() 2 ![]() 3 ![]() ![]() Kanatınız inancınız ve fikriyatınız ne merkezde olursa olsun sunu ifade etmeliyiz ki ne sizin dünyanıza ne de başka dünyalara kadiri mutlaktan bir tebligat nazil olmamıştır ![]() Böyle bir şey beşeri bir şeydir, varlıklara ait bir şeydir ![]() Mutlaka ait bir olay izafi bir âlemde, bir planda mevcut olamaz ![]() Bu bir çelişkidir ![]() Dolayısıyla evrenlerde her ne türden olursa olsun, her ne düzeyde bulunursa bulunsun alınmış olan her şey en fazla o âlemin idarecisi o âlemin rabbinden gelir ![]() Ve zaten beşerin bir hadde kadar idraki ve bilgisi bu üst planların mevcudiyet sahasına dâhil olabilir ![]() Bu yüzden sizlerin tasavvur ve tahayyül ile bu konuyu kavramanız mümkün değildir ![]() Fakat, şunu bilesiniz ki, bütün dünya insanlığının sevki idaresini eline almış olan varlık planı, idare planı, ruh planı; yeryüzünde her türlü olayı tanzim edecek derecede hak ve liyakat sahibi olarak kudretli ve kudret sahibi olarak, kadiri mutlak Allah'ın tam rızasına haiz olanlardır ![]() 1 ![]() 2 ![]() Kur’an / Bakara: 2/217 “(…) içinizden dininden dönüp kafir olarak ölen olursa bunların işleri dünya ve ahrette boşa gitmiş olur ![]() ![]() ![]() Kur’an/ Bakara: 2/257 “Allah inananların dostudur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Açıklama:46 Bir varlık bir realiteden müşrik olarak kaldıkça bu yüzden kendi cehennemi hali de kendisi için daim olarak kalacaktır ![]() ![]() Kademe–3/celse–11/5–2–1966/ açıklama:47 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() 7 ![]() ![]() Kuran/İbrahim: 14/23 ‘ inanan ve yararlı işler yapanlar, içlerinden ırmaklar akan cennetlere konulurlar, rablerinin izniyle orada temelli kalırlar ![]() ![]() Kuran/beyine: 98/6 ‘ kitap ehlinden ve puta tapanlardan inkâr edenler, şüphesiz içinde temelli kalacakları cehennem ateşindedirler ![]() ![]() Açıklama 47: ezel ve ebediniz muayyen bir sınırı ihtiva ettiğine göre; ebedi cennet ve cehenneminizde muayyen bir hali ifade eder ![]() Bu hal, beden içerisinde bulunan ruhun idrak edemeyeceği bazı ruhsal teşevvüşler veya ruhsal hazların sürekliliğini ortaya koymak içindir ![]() Bütün problem varlığın üstün bir bilince ulaşabilmesindeki çabasıdır ![]() ![]() Ve varlık git gide birbiri içerisine katlanan ve bu şekilde genişleyen bir şuur kadrosu içerisinde hareket etmek durumunda bulunacaktır ![]() Varlığın halledemediği üstesinden gelemediği, üstüne çıkamadığı herhangi bir ruhsal hali bir yaşayış ünitesi, o varlık için sürekli bir ıstırap ve bunların tersi olan durumlar ise bir mutluluk halini doğurabilir ![]() İşte bu şekilde varlığın diyeli ki ıstıraplı halinin süresi kendini ebede kadar yani yeni bir siklusun ortaya çıkışına kadar açıklamayacak bir kader içerisine sevk etmişse, o varlığın ıstırabı ebediyen demektir ![]() Bu kapı açıldıktan sonra, yani varlık daha üstün bir bilincin içerisinde tatbikata geçtikten sonra, o ıstırap ebedilikten çıkmış geride bırakılmış olur ![]() Çünkü, mutlak Allah, mutlak derecede adil ve evrim mutlak derecede sonsuzdur ![]() Bu sonsuzluk içerisinde hiçbir ıstırap veya mutluluk sonsuz olamaz ![]() Kademe–3/celse–5/10–3–1967/ açıklama:48 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() Kur’an/ Muhammet: 47/12 “doğrusu Allah, inanıp yararlı işler işleyenleri, içlerinden ırmaklar akan cennetlere koyar ![]() ![]() ![]() Açıklama:48 “altından ırmaklar akan cennet” şu manada anlaşılmalıdır: Bu arada şunu zikredelim ki kur’anın manalarını dereceleri vardır, bir, üç, beş, vb ![]() ![]() Biraz daha üstün bir düzeyden anlaşılması gerekirse, ırmaklar, sisteminizin içerisinde mevcut olan tesirlerin tümünü ifade eder ![]() Bu tesirler dünya realitesinin her siklus boyunca tekrar ortaya çıkan periyodik tesirleridir ![]() İnsanın böyle bir tesirin üzerine çıkması gerçekten dünya realitesinin hitamında ruhun en büyük sevinci olan cenneti temsil eder ![]() Böylece altından ırmaklar akan cennette bulunan varlık, yani bir siklusun tamamlanması esnasında başlangıçtan sona kadar alması gereken bütün tesirleri; 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() ![]() Ve bu insanın içinde bulunduğu hal ise, sizlere anlatılması gayri kabil olan yüksek bir kudret ve sürur dur ![]() Zaten cennet deyini insanın müessiriyet noktayı nazarından bir realite içerisinde yüzde yüz bilkuvve olması demektir ![]() Yani, varlık her türlü otomatizmadan ve her türlü münakil durumda olmadan kurtulmuş bizatihi idrak irade ve müessiriyet sahibi olmuştur ![]() ![]() Kademe—5/celse-6/29-3-1964/ açıklama:49 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() Kur’an/ Al-i İmran: 3/15 “ey Muhammed, deki: bundan daha iyisini size haber vereyim mi? Allaha karşı gelmekten sakınanlara, rablerinin katında altlarından ırmaklar akan ve orada temelli kalacakları cennetler, pak ve nezih eşler ve Allahın rızası vardır ![]() ![]() Kur’an/ Nisa: 4/57 “inanıp yararlı iş işleyenleri, içinde temelli ve ebedi kalacakları, içlerinden ırmaklar akan cennetlere koyacağız ![]() ![]() ![]() Açıklama:49 Pak ve nezih hepsi temizdir ![]() Temiz olan her şey yüksek olan şeydir ![]() Yüksek olan ulvi olan şeydir ![]() Ulvi olan ise ancak kendi mekânı içinde bulunur ![]() Sonuç; siz kendi kendinizin eşi olursunuz ![]() 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() Siz, sizlikten çıkarsınız o zaman ![]() Bu, öyle bir halin ifadesidir ki, onu kelimelerle ifade etmek mümkün değildir ![]() Nitekim kur’anda indirilirken aynı güçlükle karşılaşılmıştır ![]() Ve üstteki bu ayetin kavranılış tarzı, bunca yüzyıllardan beri bir karınca boyu dahi ilerleyememiştir ![]() İlerleyemeyecektir de ![]() ![]() Zira bu hal, ancak çok geniş bir şuura sahip adeta dünyayı kavrayabilecek kadar geniş bir şuura sahip bir varlıklar kombinezonunun müşterekliğini ifade eder ![]() Biz size bu sembolün üçüncü ve dördüncü derecesini verdik ![]() İkiyi biri siz kendiniz bulun ![]() Bunlar daha alt kademelerdeki manaları ifade ederler ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() ![]() 6 ![]() 7 ![]() Kur’an/ Muhammet: 47/15 “sakınanlara vaat olunan uçmağın sıfatı şudur ki; orada tadı, kokusu bozulmamış su ırmakları, tadı değişmemiş süt ırmakları, içenlere lezzet verir şarap ırmakları( ![]() ![]() Kur’an/Tur: 52/23 “orada birbirinin elinden şarap kâselerini çekecekler, orada ne boş söz ne günah bir iş vaki olmaz ![]() Açıklama:50 Kur’anda zikredilen Kevser, esas itibariyle astral ismini verdiğiniz ve dünya insanının cennet yaşamı olarak vasıflandırdığı dünya sorumluluğunun dışına çıkmış bir ortamın tesirleridir ![]() Görülüyor ki, bütün sembollerin hiçbir zaman evrensel hale getirmeyiniz ![]() Kutsal yazışlarınız yalnızca sizler içindir ![]() Ve ancak sizin, belirli bir boyut içerisindeki anlayışınıza perdah çekecek tarzda inşa edilmiştir ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() ![]() Unutmayınız ki, peygamberleriniz “her şeyin en doğrusunu Allah bilir” demişlerdir ![]() 1 ![]() 2 ![]() Yukarıdaki açıklamaya göre kutsal metin ve diğer sembollerini anlamaya ve çözmeye çalışırken, daima; 1 ![]() 2 ![]() Ve yalnızca insanı şu dünya insanını düşüneceksiniz ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() ![]() ![]() Kevser, öyle bir özel tesirdir ki; 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() 7 ![]() 8 ![]() 9 ![]() Kevser, yalnızca anlam bakımıyla mevcut olan bir tesir değildir ![]() Maddi olarak da mevcut olan bir tesirdir ![]() Bunun en yalın en ilkel görüntüsünü, siz zaman zaman şifa ile ilgili terslerde tatbik edebiliyorsunuz ![]() Sembollerinizi çözerken unutmayınız ki, geçmiş deneyim ve bilgiler, size pek büyük yardımlar sağlayacaktır ![]() Sizin avamı beşerden olan farınız anlayışınızın kapsamı olmuş bulunacaktır ![]() 1 ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() Ve fakat sizlerin anlayışınız onlardan farklı olacaktır ![]() (Sevgi ve Saygımla Ünal) (Kaynak: (Spiritüalizm ![]() (Soru ve sıkıntılarınız için buradan ulaşabilirsiniz) |
![]() |
![]() |
|