08-20-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Meditasyon Notlar
Notlar
* Peter Kelder, Tibetin Gençlik Pınarı, İkinci Kitap, ??
* B Alan Wallace, Contemplative Science , Columbia University Press, 2007, s 81
* Yazar Charles S Prebish'e göre, "Japonya'da bir çok farklı Zen okulu ortaya çıkmış olmasına rağmen, bunların tümü Zen'in kutsal metinlere dayanmadığını vurgularlar; doğrudan kavrayış için bir potansiyel yaratırlar; bu kavrayış, her duyarlı varlığın sahip olduğu Buda doğasının kavranmasından başka bir şey değildir " (Prebish, Historical Dictionary of Buddhism, Sri Satguru Publications, Delhi, 1993, s 287)
* Prebish şöyle yorumlar (a g e, s 244): "Sadece otuma meditasyonunun (örn zazen) Buda doğasının bir ifadesi olduğu kabul edilir " Bu metod zihni kavramsal düşünme modundan ayırmak ve Gerçeği doğrudan kavramak amacını taşır Budist araştırmacı Stephen Hodge şöyler der (Zen Masterclass, Godsfield Press, 2002, s 12-13): "  Zen uygulayıcıları Aydınlanmanın, Buda-zihninin ya da Buda-doğasının uyanışının, bizim doğal halimiz olduğuna inanır, ancak bu doğal durum olumsuz duygu ve saptırılmış düşünce katmanlarıyla örtülmüştür Bu görüşe göre, Aydınlanma parça parça edineceğimiz bir şey değil, zihinsel ve duygusal karanlığın örtüsünü kaldırdığımızda aniden ortaya çıkabilecek bir durumdur "
* Hisamatsu Shin'ichi, Critical Sermons on the Zen Tradition, Palgrave Macmillan, New York, 2002, pek çok yerde Rinzai Zen okulu ve onun Çinli kurucusu Linji hakkında Hisamatsu şöyle der: "Linji bizim gerçek varoluşumuzun yoluna 'Gerçek Kişi' ve 'Gerçek Ben' gibi doğrudan terimlerle değinir Kelimelerden veya harflerden bağımsızdır, ruhani öğretilerden ayrı olarak iletilmiştir Budizm gerçekte yazmalara ihtiyaç duymaz O yalnızca bizim Ben'imize doğrudan uyanışımızdır " (Hisamatsu, a g e , s 46)
* Harvey, Introduction, s 165
* Williams, Mahayana Buddhism, Routledge, 1st ed , 1989, s 185
* Routledge Encyclopedia of Buddhism, s 781
Kaynak : Wikipedia
|
|
|