Video Oyunları Tarihi Geçmişi |
08-20-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Video Oyunları Tarihi GeçmişiGeçmişi Thomas T Goldsmith Jr ve Estle Ray Mann Cathode-Ray Tube Eğlence Cihazı (Amusement Device) adlı bir cihaz için patent başvurusu yapıldı, patent 25 Ocak 1947'de alındı ve 14 Aralık 1948'de yayımlandı Sekiz adet lambadan (vacuum tube) oluşan oyun belirli bir hedefe füze atılmasını simüle eden ve füzenin hızı ve atış eğimini belirlemek için düğmeler ihtiva eden bir cihazdı O dönemde bilgisayarın henüz elektronik olarak grafik çizme yetenekleri olmadığı için, küçük hedefler basit bir ekran üzerinde çizgi ile gösteriliyordu 1949-1950 yıllarında, Charly Adams "Bouncing Ball" (Zıplayan Top) programını MIT's Whirlwind computer adlı şirket için yazdı Program etkileşimli (interaktif) olmamakla birlikte, yakınca ortaya çıkacak oyunların bir göstergesiydi Şubat 1951'de Christopher Strachey, İngiliz Ulusal Fizik Laboratuar'ının programı olan Pilot ACE için dama oyunu (draughts) programı yazdı ve çalıştırmayı denedi fakat program Pilot ACE'nin tüm hafıza kapasitesini aşacak kadar hafızaya ihtiyaç duyuyordu Ekim ayında oyun Manchester'da daha büyük bir hafızaya sahip bir makinede çalıştırabildi OXO 1952 yılında AS Douglas Cambridge Üniversitesinde insan-bilgisayar etkileşimi üzerine verdiği tezde kullanmak üzere tic-tac-toe (Türkiye'de SOS olarak oynanmaktadır) oyunun grafik versiyonu olan OXO yazdı OXO, EDSAC adı verilen ve görsel olarak kullanılacak için ampuller kullanan bir bilgisayar üzerinde geliştirildi Oyunda, oyuncu bilgisayara karşı oynuyordu Tennis for Two oyunu 1958'de William Higinbotham osiloskop ve analog bilgisayar kullanarak bir oyun geliştirdi Oyuna uygun bir ad olan Tennis for Two (İki kişilik tenis) denildi ve oyun New York'taki Brookhaven National Laboratuarında ziyaretçileri eğlendirme amaçlı kullanıldı Tennis for Two adlı oyun bir tenis kortunun basitleştirilmiş bir yandan görünüşü gibiydi, daha sonrakilerden farklı olarak yerçekimi kontrollü bir top ağın üzerinden oynanılabilecek şekildeydi Oyun iki adet kutu şekilli kumanda (kol) ile oynanıyordu, kollar üzerinde bir adet topun izi (yolu) için ve bir adet de topa vurmak için olmak üzere iki düğme bulunuyordu Tennis for Two oyun cihazı 1959'da sökülmesinden önce iki sezon boyunca sergilenmişti Kaynak : Wikipedia |
|