08-20-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Bellelli Ailesi Kompozisyon Ve İçerik
Kompozisyon ve içerik
Nedimeler Diego Velazquez, 1656 Bellelli Ailesi'nde tıpkı Nedimeler'de olduğu gibi iç alanı geniş göstermek için bir tablo, bir ayna ve bir kapı kullanılmıştır
Tabloyu yaptığı dönemde Degas, Anthony van Dyck, Giorgione ve Botticelli gibi pek çok ressamın etkisi altındaydı Eserde ayrıca 17 yüzyıl Hollanda tür ve portre resimlerinin[12], Ingres'in portre çalışmalarının[13] ve Diego Velazquez'in Las Meninas (Nedimeler) isimli tablosunun da etkileri görülebilir Hans Holbein'in portreleri, Francisco Goya'nın IV Carlos ve Ailesi tablosu, Gustave Courbet'nin Ornans'ta Akşam Yemeğinden Sonra'sı ve Honore Daumier tarafından yapılan bir taşbaskı da Bellelli Ailesi'ne örnek oluşturmuştur [14] Bellelli Ailesi'nde tıpkı Nedimeler'de olduğu gibi iç alanı geniş göstermek için bir tablo, bir ayna ve bir kapı kullanılmıştır Ressam, resim tarihinden örnek aldığı tüm bu örnekleri çağdaşlarına benzemeyen kendi tek eserini yaratabilmek için kullandı [14] Konu olarak kendi ailesini ve onların yaşadığı ortamı seçerek Degas, bir odayı kişilikler ve ilgi alanlarıyla ilişkilendiren ilk ressam oldu [15]
Degas'nın çalışmasının çağdaşlarının eserlerine göre olan benzersizliği büyük ölçüde kompozisyonundan kaynaklanmaktadır [14] Ressam bir aile portresini tarihi bir dramı ele alır büyüklükte işlemişti Ebeveynlerin birbirine yabancılaşmasını ve çocukların onlara karşı olan bölünmüş bağlılıklarını figürleri tabloya yerleştirişi ile vermeyi başarmıştı [16] Laura Bellelli resmi bir portreye poz vermiş gibiydi Yüzünden mutsuzluğu okunuyordu Bir eli koruyucu bir şekilde Giovanna'nın omzunu tutarken diğer eli ile hamile vücudunu dengelemişti [17] Resmin merkezinde yer alan Giulia, küçük bir sandalyede oturuyordu Yüzünün ifadesinde gençliğin verdiği tasasızlık vardı Elleri belindeydi, babasına doğru dönmüştü ve birbirine uzak olan ebeveynlerin arasında bağlantı sağlıyor gibiydi [14] Arkası dönük bir şekilde ailesinden uzak oturan Gennara'nun yüzünün büyük kısmı gölgede kalmıştı [18] Laura, bir resim çerçevesinin hemen önündeydi Öte yandan Gennaro şömine rafının üzerindeki bir aynanın önünde betimlenmişti Rafın üzerinde bir şamdan ve başka aksesuarlar da vardı Kadının çevresindeki nesnelerin kesinliğine karşı erkeğin çevresindeki belirsizlik onların duygusal uzaklığının dokunaklı bir yorumu gibiydi [19] Ayrıca, ressam tarafından bilinçli bir şekilde birbirlerinden uzağa yerleştirilmişlerdi [20] Adam, yeğenleri olan ressama poz veren ailesini izler gibi betimlenmişti Ailenin köpeği sağ alt köşede yatıyordu Köpeğin bu duruşu felaketten gizlice kaçmaya çalışıyor olduğu şeklinde yorumlandı [21] Laura Bellelli, yeğeninin Paris'e dönmesinin ona yazdığı mektupta: "Benimki gibi üzgün bir yüz ve kocamınki gibi can sıkıcı bir yüzle karşı karşıya olmaktansa ailenle yeniden bir arada olduğun için çok mutlu olmalısın" demişti [22]
Ailenin arka tarafındaki duvarda yer alan resim bir süre önce vefat etmiş olan Hilaire Degas'nın portresiydi ve büyük ihtimalle Degas'nın bir çalışmasıydı Bu tabloyu halasının arkasına yerleştirerek ressam, ailesinin hayat ağacıyla da bağlantı kurdu Ayrıca, Rönesans'tan beri süre gelen portre geleneğini de devam ettirmiş oldu [23]
Bellelli Ailesi'nde fark edilen tedirginlik sanatçının çalışmaları göz önüne alındığında anormal sayılmazdı Ressam 1860'larda farklı cinsiyetler arasındaki yabancılaşmayı sık sık resimlerine konu etti Somurtmak ve İç Mekan gibi tablolar da dönemin Paris'ini yansıtıyordu Genç Spartalı Kızlar Oğlanları Ayartıyor gibi tarihi tablolarında bile cinsiyetler arasındaki ayrım açıktır [24] Bellelli Ailesi ise ressamın kendi ailesinden insanların psikolojik ikilemlerini yansıtması açısından ilginçtir
Kaynak : Wikipedia
|
|
|