|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
aerodinamik, azaltmak, çalışmalar, direnç, hava, için, katsayısını, otomobil, yapılan |
![]() |
Aerodinamik (Otomobil) Hava Direnç Katsayısını Azaltmak İçin Yapılan Çalışmalar |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Aerodinamik (Otomobil) Hava Direnç Katsayısını Azaltmak İçin Yapılan ÇalışmalarHava Direnç Katsayısını Azaltmak İçin Yapılan Çalışmalar Aracın kaportası çevresinde akan havanın mümkün olduğunca kesintisiz ve pürüzsüz bir yüzey etrafında akması sağlanarak direnç katsayısı daha da düşürülebilmiştir ![]() ![]() Binek araçlarında 0,25'e Otobüslerde 0,5'e Motosikletlerde 0,4'e Kamyonlarda ise 0,65'e dek düşürülebilmiştir ![]() Hava akımı içinde akım yönüne dik olarak tutulan bir levha için bu değer 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu arada laboratuvar çalışmalarında bulunan sonuçların normal trafikte tespit edilenler ile uyuşmaması çoğunlukla rastlanan haldir ![]() ![]() ![]() Açık bir pencere, bagajdaki 20 kg'lık fazla yükün oluşturduğu yere yaklaşma veya kullanılan lastiklerin daha kalın olanlarıyla değiştirilmesi gibi hallerde direnç katsayısı değeri %10-12 artış gösterir ![]() ![]() Aracın altındaki düzgünsüzlüklerin alt kaplama ile kamufle edilmesi halinde cw değeri 0 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cw değerini azaltma çalışmalarının sonucu olarak şu söylenebilir : Geliştirilen farklı önlemler sayesinde direnç kaybı oldukça düşürülebilmiştir ve hatta daha da düşürülebilir ancak bu amaç için uygulanacak ilave önlemlerin doğurabileceği maliyet artışı cw değerinin küçültülmesi sonucu ortaya çıkacak avantajı aşacağından bu gibi önlemler şimdilik sadece deneme, geliştirme ve yarış gibi özel amaçlı araçlara uygulanabilmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu konuda rekor 0 ![]() ![]() ![]() ![]() Kaynak : Wikipedia |
![]() |
![]() |
|