|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
aerodinamik, kaldırma, kuvveti, oluşan, otomobil, üzerinde |
![]() |
Aerodinamik (Otomobil) Otomobil Üzerinde Oluşan Kaldırma Kuvveti |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Aerodinamik (Otomobil) Otomobil Üzerinde Oluşan Kaldırma KuvvetiOtomobil Üzerinde Oluşan Kaldırma Kuvveti Tayfun veya hortum gibi şiddetli rüzgarların tehlikeli olmalarının bir nedeni çok alçaktan eserek yukarıya doğru basınç oluşturup herhangi bir kütleyi havaya savurmasıdır ![]() ![]() ![]() Yüksek hızlı araçlarda aracın üst kaporta yüzeyinin kambur olması doğrusal akım karakteristiği taşıyan hava akımının ( Vï?± ) bu bölgede eğrilik sebebiyle hareket yönüne dik bir hız bileşeni kazanmasına ( V2 ) neden olur ![]() ![]() Hızdaki artışa paralel olarak aracın üstündeki basınç düşer ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Öndeki otomobile fazla yanaşan bir yarış arabasının üzerindeki rüzgar baskısı azalır, çünkü rüzgarın esas baskısını öndeki otomobil karşılar ![]() ![]() Bu durumda saatte 300 km hızla giden araç birden bire açıkta kalıp esen rüzgarla karşı karşıya geldiğinde arabanın altından giren hava tekerlerin yerle olan temasını keser ve aracı havalandırır ![]() 1999 yılında 24 saatlik Le Mans yarışında Mercedes ekibinin başına gelen bu olayla ekip yarışlardan çekilmek zorunda kalmıştır ![]() Normal binek araçlarında tehlike bu boyutlarda olmamaktadır yine de savrulma riski vardır ![]() ![]() ![]() ![]() Kelime anlamıyla spoiler bozucu veya dağıtıcıdır ![]() ![]() Kaynak : Wikipedia |
![]() |
![]() |
|