Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
aichi, d3a

Aichi D3a

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Aichi D3a






Aichi D3A

Akagi'den bir Aichi D3A1



Genel Özellikler




Görev Türü


görev türü



Dönemi


II Dünya Savaşı



Üretici


Aichi Kokuki KK



Tasarımcı


tasarımcı



İlk Uçuş


Ocak 1938



Hizmete Giriş


1940



Hizmetten Çıkış


?



Durumu


durumu



Başlıca Kullanıcılar


başlıca kullanıcılar



Diğer Kullanıcılar


diğer kullanıcılar



Üretim Dönemi


üretim dönemi



Üretim Sayısı


üretim sayısı



Tasarım Maliyeti


tasarım maliyeti



Birim Maliyeti


birim maliyeti



Teknik Özellikleri



Taban Tasarım


taban tasarım



Değişimleri / Türevleri


değişimleri/türevleri



Mürettebat


mürettebat



Uzunluk


uzunluk



Yükseklik


yükseklik



Kanat Açıklığı


kanat açıklığı



Pali Çapı


pali çapı



Kanat Alanı


kanat alanı



Boş Ağırlık


boş ağırlık



Yüklü Ağırlık


yüklü ağırlık



Azami Hız


azami hız



Menzil


menzil



Uçuş Yüksekliği / Servis Tavanı


uçuş yüksekliği/servis tavanı



Motor


motor



***** Donanımı


***** donanımı



Aichi D3A (anlam: Doksan Dokuzuncu Tip Uçak Gemisinde Üslenen Bombardıman Uçağı, kısaca:Kan-Baku, Müttefik çağrı kodu: Val)

Japon Aichi şirketi tarafından üretilmiş bir II Dünya Savaşı pike bombardıman uçağıdır Japon İmparatorluk Donanması uçak gemileri tarafınca kullanılmak üzere savaşın ilk başlarında üretilen uçaklar, Pearl Harbor saldırısı da dahil olmak üzere neredeyse tüm harekatlarda kullanıldı

1936 yılında Japon Donanması eskimiş D1A çift kanatlı uçaklarını servisten kaldırıp yerine geçecek tek kanatlı uçak gemisi tabanlı pike bombardıman uçağı özellikleri olan 11-Shi yayınını yayımladı Aichi, Nakajima Mitsubishi tasarımlarıyla katıldılar ve Aichi ile Nakajimaya her birinin de iki prototipi soruldu

Aichi, eliptik aşağıdan monte kanatlı, Heinkel He-70 Blitz 'den ilham alınmış tasarımına başladı Gövde, pike bombardımanının sertliğine çok daha dayanıklı inşa edilmesine rağmen Zero'lara çok benzemekteydi Çok ciddi bir konu olmayan iniş takımlarının yavaş çekişi yüzünden basitlik için sabit takımlar takılarak uçtu 710 Beygir gücündeki tek radyal silindirli Nakajima Hikari motoru ile güçlendirilmiştiAichi D3A1 uçuş sırasında


Bakım gören bir Aichi D3A2


Aichi D3A1 "Val" pike bombacıları Pearl Harbor'a saldırmak üzere 7 Aralık 1941 günü Japon uçak gemisinden kalkışa hazırlanırken



İlk prototip Aralık 1937'de tamamlandı ve uçuş testleri bir ay sonra başladı İlk testler hayal kırıklığı yarattı, uçak geniş dönüşlerde kötü yönlendiriliyor ve güçten düşüyor, dar dönüşlerde ise yalpalama yapıyordu Pike frenleri tasarım hızı olan 370km/s hızda ağır bir şekilde titreşim yapıyordu ve Donanma zaten daha hızlı pike hızı istiyordu

İkinci uçak sorunları çözmek için muazzam bir modifikasyon sürecindeydi Güç 840 BG lik üçlü Mitsubishi Kinsei bulunan Hikari ile arttırıldı ve dikey kuyruk yönlendirmeye yardım için genişletildi Kanatlar uzunlukta çok az daha genişlemişti, ön kanatlar güçlendirilmişti ve güçlendirilmiş dalma frenleri monte edilmişti Bütün bu iyileştirmeler yönlendirme kararsızlığı hariç tüm sorunları gidermişti ve bu sonuç Nakajima D3N1'den üstün olmaya yeterliydi

Aralık 1939'da Donanma, Donanma Tip 99 Uçak gemisi Bombardıman Model 11 siparişi verdi Üretim modelleri çok az daha küçük kanatlar ve 1000 BG'lik Kinsei 43 veya 1070 BG lik Kinsei 44 motorlarla güçlendirilmiş bir şekle sahipti Yönlendirmede kararsızlık ise uzun bir sırt kuyruğu ile çözülmüş ve uçak daha büyük bir manevra kabiliyetine ulaşmıştı

***** olarak ön tarafta 77 mm Tip 97 makinalı tüfek ve kokpitin önünde savunma amaçlı bir adet hareketli 77mm Tip 92 makinalı tüfek bulunuyordu Normal bomba yüklemesi tek bir 250 kg bombayı gövdenin altında trapezle bırakılacak şekilde taşınıyordu Ek olarak iki adet 60 kg'lık bomba her bir kanatın altına pike frenlerinin dışına bir adet olacak şekilde yüklenebiliyordu

Savaşın Pearl Harbor saldırısı ile başlamasından sonra savaşınilk on ayı neredeyse tüm uçak gemilerinde aktif görevde bulundular Nisan 1942'de HMS Cornwall ve HMS Dorsetshire kruvazörleri ile HMS Hermes uçak gemisine yapılan ve bırakılan bombaların %80 başarı ile isabet ettirildiği Hint Okyanusu baskınında ün kazandılarBazı durumlarda avcı uçağı görevlerinde bulundular ve manevra kabiliyetleri bu görevde başarılı olmalarını sağladı

Haziran 1942'de 1300BGlik Kinsei 54 ile güçlendirilerek geliştirilmiş D3A modeli Model 22 olarak test edildi İlave güç menzili geliştirdi bu yüzden toplam kapasiteyi 900L'ye çıkaran ve Solomon Adaları üzerinde etkin bir şekilde uçmayı sağlayan ek yakıt deposu tasarlandı Donanma bilgilerine göre Model 22 1942 kışında cephe hattındaki Model 11'ler ile değiştirilmeye başlandı ve Model 11'lerin çoğu eğitim birimlerine gönderildi

Yokosuka D4Y Suisei kullanılabilir olduğu zaman D3A2'ler kara üsleri veya hızlı inen Suisei'ler için kısa kalan daha küçük uçak gemilerine görevlendirildiler Amerikan kuvvetleri 1944'de Filipinlere girdiği zaman kara üslerindeki D3A2'ler çatışmalarda görev aldı fakat oldukça eskimişlerdi ve kayıplar büyük oldu Bir çok D3A1 ve D3A2 Japonya'da eğitim görevlerinde kullanıldı, baızları dual kontrol modifiyesiyle Donanma Tip 99 Bombardıman eğitim uçağı Model 12 (D3A2-K) halini aldı Savaşın son yılında ise D3A2'ler kamikaze görevi için cepheye geri döndü


Kaynak : Wikipedia

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.