![]() |
Sınavdan Önce Havuç Ve Limon Yiyin |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sınavdan Önce Havuç Ve Limon YiyinÖğrencilerin sınav öncesinde havuç ve limon tüketmeleri iyi sonuçlar verecek ![]() 04 Haziran 2009 / 11:43 Ögrenciler için yaklaşan üniversite sınavları ile birlikte artan sınav kaygısının başarısızlıklara ve yıl kayıplarına sebep olmaması gerekir ![]() ![]() Öğrencilerin sınav öncesinde yaşadıkları stresin oluşturduğu karmaşık fizyolojik ve duygusal tepkilerin tümünü kapsayan sınav kaygısını atlatmaları için bazı özel methodlar bulunuyor ![]() Bu dönemi başarılı bir şekilde geçirebilmek için heyecanı, kaygıyı, stresi bir kenara bırakmak ve sınav engelinin ötesindeki hedeflere konsantre olmak gerekiyor ![]() ![]() Bu öğrencilerin girecekleri sınavların sonucunda elde edecekleri akademik başarı ya da başarısızlığın hayatlarına getiri/götürülerini yorumlamaları sonucunda sınav öncesinde yaşadıkları stresin oluşturduğu karmaşık fizyolojik ve duygusal tepkilerin tümüne “sınav kaygısı” denilir ![]() Öğencilerin yaşadığı sınav kaygı belirtileri üç ana grupta toplanılabilir ![]() • Duygusal Belirtiler: Sinirlilik, endişe/kaygı, panik, güvensizlik, çaresizlik, bunaltı/sıkıntı hissiyatı, karamsarlık, vb ![]() • Zihinsel (Davranışsal Belirtiler): Unutkanlık, konsantrasyon/dikkat güçlüğü ![]() ![]() • Fiziksel (Psiko-somatik Belirtiler): Çarpıntı, nefes darlığı, uyku düzensizliği, iştah artışı/azalması, titreme, baş dönmesi, ateş basması, bulantı, kusma, ishal, kan basıncının artış, vb ![]() ![]() • Performansı ile ilgili olumsuz beklentilerde olabilir ![]() ![]() ![]() • Sınava yanlış/olumsuz anlam yükleyebilir ve/veya kendini alternatifsiz bırakabilir ![]() ![]() • Önceki deneyimlerdeki fizyolojik tepkilerin tekrarlayacağı korkusu yaşayabilir ![]() ![]() ![]() • Başkalarıyla kendini kıyaslama içine girebilir ![]() ![]() • Çevrenin kendisini yargılama endişesi yaşayabilir ![]() ![]() ![]() Bunlar: • Sınava gerçekten hazırlanmamış olmak • Fizyolojik ihtiyaçların karşılanmamasına bağlı olarak düşük performansla sınava girecek olmak (Bir gece öncesinde alkol kullanmış olmak, uyumamış olmak vb ![]() • Ailesinden/çevresinden başarılı olmasına dair baskı altında tutulmak olabilir ![]() ![]() • Zihinsel Methodlar: * Öğrencinin kendini ve yeteneklerini tanıması ve olası beklentiler içine girmesi ![]() ![]() * Sınava yüklenen anlamın netleştirilmesi ve seçeneksizliğin önlenmesi (Bu sene sınavı kazanamazsam bir sonraki sene tekrar girebilirim veya diğer alternatiflerim şunlar şunlar olabilir gibi) * Meli/ Malı düşünce kalıplarının farkına varılıp yeniden yapılandırılması (Sınavı kazanmalıyım yerine sınavı kazanmak istiyorum vb ![]() • Bedensel Methodlar: * Solunum Egzersizleri: Bir uzmandan öğrenilebilecek ve bedenin rahatlamasını sağlayacak methodlardır * Gevşeme Egzersizleri: Yine bir uzmandan öğrenilebilecek ve bedenin rahatlamasını sağlayacak methodlardır * Fizyolojik ihtiyaçların karşılanması: Düzenli uyku, beslenme, spor yapma vb Sınav sırasında uygulanabilecek başaçıkma methodlarının başlıcaları ise: • Konsantre olmak • Süreyi iyi kullanmayı hedeflemek • Heycanlandığı hissedildiğinde veya bir soru karşısında zorlanıldığında panik yapmak yerine başka bir soruya geçilmesi ve bu rahatsız edici duygunun kısa bir süre içinde geçeceğine inanılması • Sınavda kolay gelen kısımların önce yapılması • Fiziksel olarak rahat olmak (Kıyafetlerin ona göre ayarlanması, kaygı hissedildiği anda kısa bir nefes egzersiziyle kaygının azaltılması, vb ![]() ![]() ![]() ![]() Yukardaki öneriler uygulandığı halde öğrenci hala sınav kaygısı ile ilgili bir sıkıntı yaşıyorsa bir uzmandan yardım alması yararlı olacaktır ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|