Sigarada En Etkili Mesaj: İktidarsız Yapar |
08-17-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Sigarada En Etkili Mesaj: İktidarsız YaparANKARA (AA) - Türkiye'de Ocak 2010'dan itibaren sigara paketlerinin üzerine konulacak fotoğraf ve mesajların gençler üzerindeki etkisini kapsayan araştırmada, gençlerin en çok sigaranın "cinsel iktidarsızlığa neden olur" ve "Hamileyken sigara/tütün içmek bebeğe zararlıdır" uyarılarını içeren mesajları önemsedikleri ortaya çıktı Tütün kullanımını azaltmaya yönelik yasakların ardından sigara paketlerinin üzerine konulacak fotoğrafların, tütün kullanım oranlarını ciddi oranda azaltması öngörülüyor İngiltere, Belçika ve Romanya gibi Avrupa ülkelerinin yanı sıra Brezilya, Tayland ve Singapur gibi ülkelerde de uygulanan yöntem, Ocak 2010'dan itibaren Türkiye'de de hayata geçirilecek Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumunun (TAPDK) kararı çerçevesinde sigara paketlerinde yazılı uyarıların yanı sıra, AB uygulamaları dikkate alınarak belirlenen 14 fotoğraf da yer alacak Hacettepe Üniversitesi (HÜ) Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Ana Bilim Dalı tarafından, sigara paketlerinin üzerine konulacak fotoğraflarla ilgili, 14-18 yaş aralığında 494 liseli genç arasında yapılan araştırmada ilginç sonuçlara ulaşıldı -BOYUNDA KİTLE FOTOĞRAFI- HÜ Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof Dr Nazmi Bilir, gençlerin en çok, sigaranın, "cinsellik" ve "hamilelik"le ilgili zararlarına yönelik mesajları önemsediklerinin belirlendiğini söyledi Gençlerin yüzde 70'inden fazlasının, bu iki mesajı "en etkili mesaj" olarak nitelendirdiklerini vurgulayan Bilir, şöyle dedi: "Gençler tarafından 'en az etkili' olarak değerlendirilen mesajlar ise sigarayı bırakma konusunda en yakın sağlık kuruluşundan yardım alınabileceğine işaret eden mesajlar oldu Fotoğraflar arasında da, gençlerin yüzde 90'ı boynunda tümöral bir kitle olan genç bir kişinin resmi ile ağzında yaralar ve çürük dişler olan kişinin fotoğrafını etkili buldu" |
|