![]() |
Engellilere '112 Sessiz Yardım' |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Engellilere '112 Sessiz Yardım'ENGELLİLERE '112 SESSİZ YARDIM' İzmir İl Sağlık Müdürü Mehmet Özkan, ülkemizde ilk kez uygulanan bu projenin, dünyada çok az sayıda ülkede deneme aşamasında olduğunu bildirdi ![]() İzmir İl Sağlık Müdürlüğü ve Turkcell işbirliğiyle gerçekleştirilen '112 Sessiz Yardım' projesi, işitme ve konuşma engelli vatandaşların acil sağlık ve ambulans hizmetinden kolayca yararlanmasını sağlayacak örnek bir proje olarak İzmir Valiliği'nde düzenlenen törenle hayata geçirildi ![]() ![]() İzmir Valiliği'nde düzenlenen toplantıda bir konuşma yapan İzmir İl Sağlık Müdürü Mehmet Özkan, 24 saat ulaşılabilir olan 112 acil sağlık hattına, işitme ve konuşma engelli vatandaşların kendilerinin veya yakınlarının bir acil sağlık sorununda kimseden yardım istemeden ulaşabilmelerinin, yardım istemelerinin, sağlık ekipleri ile hızlı bir iletişim kurabilmelerinin bugüne kadar mümkün olmadığını belirterek, konunun gelişmiş ülkelerin de üzerinde çalıştıkları, farklı yöntemler geliştirdikleri, araştırma programları yaptıkları bir sorun olduğunu ifade etti ![]() İzmir İl Sağlık Müdürlüğü olarak Bakanlık ve Valilik bilgisi dahilinde yaklaşık bir yıldır çalışmaları sürdürdüklerini dile getiren Özkan, şunları söyledi: '112 yazılım programı ile Turkcell yazılım programı arasında bir uyum sağlanarak, isim, adres ve sağlık bilgileri önceden sisteme kayıtlı olan engelli vatandaşlarımızın, cep telefonundan kısa bir mesaj ile 112 ambulans merkezine kolaylıkla ulaşabilmelerinin teknik alt yapısı üzerinde çalışıldı ![]() ![]() Turkcell Kurumsal Katma Değerli Servislerden Sorumlu Bölüm Başkanı Pelin Şeker de, hizmet anlayışlarının artık mobil ses iletişim sağlamanın önüne geçtiğini belirterek, 31 Temmuz'dan itibaren Türkiye'de 3G teknolojisi ile engellilerin ve tüm vatandaşların daha rahat iletişim sağlayabileceklerini dile getirdi ![]() Demir: “Hastanelerde Tercüman Sıkıntısı Çekiyoruz” Toplantıda bir konuşma yapan Türkiye İşitme Engelliler Milli Federasyon Başkan Yardımcısı Bahattin Demir ise, 112 acil sağlık hattına işitme ve konuşma engelli vatandaşların da rahatlıkla ulaşabilecek olmalarından dolayı çok mutlu olduklarını belirterek, işitme ve konuşma engelli vatandaşların en önemli sıkıntılarının cümle kuramamak olduğunu ve bu doğrultuda hastanelerde tercüman sıkıntısı çektiklerini dile getirdi ![]() ![]() ![]() ![]() Kıraç: “15 Bine Yakın Çağrının Sadece Yüzde 5’i Gerçekten Acil Servis Çağrısı” Sistemin ilk kez İzmir'de başlayacak olmasından dolayı memnuniyetlerini dile getiren İzmir Valisi Cahit Kıraç ise, 112 servislerine günde 15 bine yakın çağrı geldiğini ancak bunların yüzde 5'inin gerçekten acil servise ihtiyacı olan vatandaşlar olduğunu söyledi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Konuşmaların ardından konuyla ilgili söz almak istediğini belirten Federasyon Ege Bölge Temsilcisi Ertuğrul Bursalı, tercüman yardımıyla yaptığı konuşmada, İl Sağlık Müdürlüğü tarafından işitme ve konuşma engelli vatandaşlara 112 personelinin müdahale edebilmesi içih hazırlanan kitapçıklardaki yazıların çok küçük olduğunu belirterek, 'Kalp krizi anında o yazıları anlayıp okuyabilmek çok zor ![]() ![]() Bursalı'nın talebine cevap veren Vali Kıraç da İl Sağlık Müdürü Özkan'a söz konusu kitapçıktaki yazıların büyütülmesi için talimat verdi ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|