08-16-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Heykelcilik
Malzeme
Heykelcinin elinde çeşitli malzeme vardır Taş (kireçtaşı, mermer), tahta, fildişi, kemik, yontulmağa elverişlidir Kil, balmumu, alçı, yalancı mermer (mermertozu katılmış alçı), alçıyla telden oluşan staff, çimento, kaba mukavva (kartonpat), biçimlenmeğe veya kalıplanmağa elverişlidir Madenler eritilir, dökülür, dövülür, kaynatılır, üzerlerine bir kazı kalemiyle motifler kazılır veya kaplanır

__________________________________________________ _____
 
(Solda) Binici Rampin'in başı (M Ö IV yy ) Mısır sanatından etkilenen ilk Yunan heykelleri çoğu zaman fazla ciddî ve sert ifadelidir; sadece hafif gülümseme, V yüzyılda doruğuna varacak gelişmenin ilk işareti sayılabilir
(Sağda) Taş kabartma: kraliçe Maya, geleceğin Buda'sını doğuruyor (IX yy Nepal) Eski Buda heykelciliğinin bu örneği çizgi inceliği, eğimlerin zarafeti ve kalça hareketinin belirginliğiyle dikkati çekiyor

Bir mermer şaheseri: Michelangelo'nun ünlü «Pieta»sı Soğuk ve sert malzemeden, sanatçı, çekiç ve kalem kullanmadaki ustalığını kanıtlayan şefkat dolu, duy Bulandırıcı bir bütün yaratmıştır Biçim ve yüz ifadesi olarak insana bakışı, Rönesans anlayışına tam anlamıyla uygundur San Pietro Kilisesi, Roma
 
(Solda) Aile Toplantısı» (bronz), İngiliz Henry Moore'un (doğ 1898) eseri Bu sanatçının, içi boşaltılmış, kaya görünümünde ve anıtsal insan heykelleri, figüratif ve soyut sanat akımları arasında yer alır Phillips koleksiyonu, Washington
(Sağda) Nicolas Schöffer'in cilâlı çelikten «uzaysal-dinamik» kurgusu (1954) Matematik olarak hesaplanmış hareket, ışık ve ses oyunları, ses düzeni çağdaş heykelciliğin ufuk genişliğini gösterir
|
|
|