|  | Öz’E Doğru Yolculuk |  | 
|  08-16-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Öz’E Doğru YolculukO öyle bir vardır ki, O’nun başlangıcı ve sonu bulunmaz!   O öyle bir vardır ki, O’nun önü ve ardı olmaz!   O, bütün bilinecekleri varetmiş olan, bütün bilgilere müdriktir  O’nun hazinesi tükenmez  O, usanmayı, yorulmayı bilmez  O’nun bilgi için hükmettiği yer kâinatları doldurur  ” Evet, evrende yaratılmış olan herşey Tanrı bilgisinin ve sevgisinin tezahürleridir  Dolayısıyla insanın özünde de Tanrı bilgisi ve sevgisi vardır  Asırlardır insan, özündeki bu bilginin arayışına girmiştir  Çünkü varoluşunun amacı, özündeki bu bilgiye ve sevgiye ulaşarak, onu yaşamak ve yansıtmaktır  Sonuçta BİR OLAN’a, TEK OLAN’a kavuşmaktır  Gerçek tekâmül de budur  Ama insanın kendi özüne doğru yol alabilmesi için, maddi ve mânevi alemlerde tekâmül ederek bilgisini arttırması gereklidir   Bunun için insan; 1  Kendi yaptığı tecrübelerden, 2  Diğer insanların tecrübelerinden, 3  Yaptığı gözlemlerden, 4  Okuduğu kitaplardan (Bilim, teknik, sanat, felsefe dinsel bilgi vs  ) sürekli olarak bilgisini arttırabilir  İnsanın gelişim için bilgiye, yeniliğe açık olması da gerekir  Bilgilenmede düşünce eylemi de çok önemlidir  Çünkü doğru bilgiye ancak düşünerek ulaşılır  Bütün bilgilenmenin ve bilginin başı düşüncedir  İnsanın uyanışı düşünceyle başlar  Çünkü insanın, çalışarak, deneyerek, kıyaslayarak elde ettiği “doğru düşünceler ve bilgiler” onun aklını geliştirir, gelişen bu akılla kendini çok daha iyi görebilir  Hislerini, sezgilerini, benini daha iyi sorgulayabilir  Gerekli değişim ve dönüşümleri yaparak kendi özüne doğru yol alabilir  Özündeki Tanrısal bilgiye ve sevgiye biraz daha yaklaşabilir  Sabır, sevgi, iyilik, hak, sorumluluk vb  bilgiler öze doğru gidişi hızlandıran bilgilerdir  Aslında bütün bu bilgiler, insanın özünde vardır  Ama insan bunun ne kadar farkındalığındadır? Önemli olan, günlük yaşantımızda karşılaştığımız olaylar içinde bu bilgilerin farkındalığında olarak, kendimizi görebilmektir   İşte insanın bilgilenerek ulaştığı bu şuur ve şuurluluk düzeyi, içinde iki önemli kavramı barındırır  Bunlar idrak ve farkındalıktır  İdrak nedir? Sözlük anlamı olarak idrak; anlamaktır, kavramaktır  Felsefi anlamda ise, algılamaktır  Farkındalığa gelince; Farkındalık, aydınlanma, uyanmadır  Peki o zaman aydınlanma, uyanma ne demektir? Aydınlanma ve uyanma, varlıkların olgunlaşmalarıdır  Tekâmülü gereği gibi yaşamalarıdır  Ve bu her bir bireyin kendi seçme özgürlüğüdür  Olgunlaşma ve uyanma; insanın aklını, mantığını, duygularını, gönlünü hiç kimsenin yardımı olmadan Tanrı sevgisiyle ve inancıyla kullanmasıdır, hiçbir korkuya kapılmadan, yüreklilikle ve kararlılıkla  Olgunlaşma, uyanış, aydınlanma budur  Dolayısiyle, idraksiz ve farkındalıksız bir şuur düzeyi düşünülemez | 
|   | 
|  | 
|  |