Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bermuda, trıangle, üçgeni, şeytan

Bermuda Trıangle (Bermuda Şeytan Üçgeni)

Eski 08-16-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Bermuda Trıangle (Bermuda Şeytan Üçgeni)







Bermuda Üçgeni, diğer adıyla �Bermuda Şeytan Üçgeni� Atlantik Okyanusu�nda, Florida�da çok sayıda uçak ve geminin kaybolduğu bölgenin adıdır Yaklaşık 140000 km�lik bir alanı kapsar Araştırmalara rağmen bir türlü açıklama getiremeyen bu esrarengiz fenomen, içinde bilim adamlarının da bulunduğu pek çok insan tarafından �doğaüstü bir takım güçlerin yaptırımı� olarak algılanmıştır Uzun yıllardır devam eden araştırmaların sonucunda bu esrarengiz üçgen ile ilgili ortaya atılan son iddia ise yer altından fışkıran gazların bu olaylara sebep olduğu yönündedir
Yer altından fışkıran doğal gazlar, sadece yüksek kara parçalarından değil, deniz ve okyanus tabanlarından da çıkarlar Çünkü deniz tabanları da üstü suyla kaplanmış alçak kara parçalarıdır Ancak, okyanusların derinliklerindeki bölgelerden çıkmak isteyen doğal gazlar, oradaki çok düşük ısının da etkisiyle katı hâle dönüşürler ve �hidrat� denilen beyaz ve tebeşirimsi bir madde hâline gelirler



Çok derinlere dalabilen robot kameralarının bu bölgedeki kar beyaz okyanus tabanını ve bazı gemi enkazlarını görüntülemesinden sonra, konuya şu bilimsel açıklama getirilmiştir:
Bu bölge, �Gulf Stream� denilen sıcak su akıntısının da geçtiği yerdir Tabanın bazen ısınması yüzünden, bu �tebeşirimsi gazlar� erir ve sudan hafif oldukları için yüzeye doğru yükselirler O anda, tabandan yüzeye kadar suyun yoğunluğu azalır O sırada oradan geçen ne varsa, derin bir kuyuya düşer gibi hızla okyanusun dibini boylar Çünkü yoğunluğu düşen su, gemileri taşıyacak kaldırma kuvvetini oluşturamaz Gazın yükselmesi sona erince yoğunluk tekrar eski haline döner ve geride hiçbir iz kalmadan, kocaman gemiler kilometrelerce derine gömülmüş olurlar
Uçakların düşerek kaybolması ise yine aynı sebeptendir Yüzeye çıkan doğal gazlar, havadan da hafif oldukları için yükselmeye devam ederler Bu kez yoğunluk azalması, bölgenin üzerindeki atmosferde oluşur Oradan tesadüfen geçen bir uçak hemen irtifa kaybeder ve motorları durur Çünkü motorlardaki benzinin yanması için oksijene ihtiyaç vardır ve düşük yoğunluklu havanın içindeki oksijen miktarı motorların çalışması için yeterli değildir Böylece uçak da hızla okyanus tabanına doğru inişe geçer



Kimsenin açıklama getiremediği bu esrarengiz fenomen, içinde bilim adamlarının da bulunduğu pek çok insan tarafından �doğaüstü bir takım güçlerin yaptırımı� olarak algılandı ve öyle lanse edildi Bu açıklamalar arasında kayıp kıta Atlantis�in orada bulunup (bu düşünceyle paralel olarak Atlas Okyanusu ismini almıştır) Kayıp Kıta�nın hiçbir zaman anlaşılamayan teknolojik ve manyetik kayıp aygıtlarından birinin etkisinden veya o bölgenin defalarca Dünya dışı varlıkların ziyaretlerinde orada yarattıkları manyetik alanın bir etkisi olduğu, hatta Kristof Kolomb�un bile tuttuğu günlüklerde, o bölgede gökyüzünde uçan tanımlanamaz cisimlerden bahsedildiği iddia edilmiştir Bu esrarengiz üçgen ile ilgili olarak yapılan son iddia ise uzun yıllardır devam eden araştırmaların birkaç yıl önce bir sonuç verdiğinin iddia edilmesi ile ortaya çıktı Bu son iddia ya göre tüm bu gizemli olaylar aslında basit bir doğal gaz cilvesi idi



Yer altından fışkıran doğal gazlar, sadece yüksek kara parçalarından değil, deniz ve okyanus tabanlarından da çıkarlar Çünkü deniz tabanları da üstü suyla kaplanmış alçak kara parcalarıdır Ancak, okyanusların derinliklerindeki bölgelerden çıkmak isteyen doğal gazlar, oradaki çok düşük ısının da etkisiyle katı hâle dönüşürler ve �hidrat� denilen beyaz ve tebeşirimsi bir madde hâline gelirler Çok derinlere dalabilen robot kameralarının bu bölgedeki karbeyaz okyanus tabanını ve bazı gemi enkazlarinı resimlemesinden sonra konuya şu bilimsel açıklama getirilmiştir: Bu bölge, Gulf Stream denilen sıcak su akıntısının da geçtiği yerdir Tabanın bazen ısınması yüzünden, bu �tebeşir gazlar� erir ve sudan hafif oldukları için yüzeye doğru yükselirler O anda, tabandan yüzeye kadar suyun yoğunluğu azalır O sırada oradan geçen ne varsa, derin bir kuyuya düşer gibi hızla okyanusun dibini boylar Çünkü, yoğunluğu düşen su, gemileri taşıyacak kaldırma kuvvetini oluşturamaz Gazın yükselmesi sona erince yoğunluk tekrar eski haline döner ve geride hiçbir iz kalmadan kocaman gemiler kilometrelerce derine gömülmüş olurlar



Uçakların düşerek kaybolması ise yine aynı sebeptendir Yüzeye çıkan doğal gazlar, havadan da hafif oldukları için yükselmeye devam ederler Bu kez yoğunluk azalması, bölgenin üzerindeki atmosferde oluşur Oradan tesadüfen geçen bir uçak hemen irtifa kaybeder ve motorları durur Çünkü, motorlardaki benzinin yanması için oksijene ihtiyaç vardır ve düşük yoğunluklu havanın içindeki oksijen miktarı motorların çalışması için yeterli değildir Böylece uçak da , hızla okyanus tabanına doğru inişe geçer

Burda anlatılanlar her kes tarafından söylenilen fakat kanıtlanamayan bilgilerdir



KAYIP GEMİLER

Distant Horizons,Disappearances long ago
Marine Sulphur Queen,A 504-foot T-2 Tanker
ss Poet,A 520-foot cargo ship
Silvia L Ossa,A 590-foot ore carrier
Samkey,A 416-foot Liberty Ship
For Whom the Bell Tolls,Freighters posted missing
Ride the Savage Sea
A Fleet of Yachts:
Witchcraft,December 22, 1967
Polymer III,A 43-foot power yacht, 1980
Kalia III,A 38-foot sailing yacht, 1980
Saba Bank,A 54-foot yacht, 1974

KAYIP UÇAKLAR

Piper Aztec N1435P,December 21, 1979
Beech 58 Baron N9027Q,February 11, 1980
Piper Turbo Arrow N505HP,July 5, 1982
Beech H35 Bonanza N5999,September 28, 1982
Piper Navajo N777AA,October 20, 1982
Beech Queen Air 65-B80 ,November 5, 1982
Cessna T-210-J N2284R,October 4, 1983
Cessna 340A N85JK,November 20, 1983
Cessna 402B N44NC,March 31, 1984
Cessna 337 N505CX,January 14, 1985
Cessna 210k Centurion N9465M,May 8, 1985
Piper Cherokee Lance N8341L,July 12, 1985
Piper Navajo N3527E,March 26, 1986
Twin Otter charter,August 3, 1986
Cessna 402C N2652B,May 27, 1987
Cessna 401 N7896F,June 7, 1987
Cessna 152 N757EQ,December 21, 1987
Beech Queen Air N884G,February 7, 1988
Cessna 152 N4802B,January 24, 1990
Piper Cherokee N7202F,June 5, 1990
Piper Comanche N8938P,April 24, 1991
Grumman Cougar N24WJ,October 31, 1991
Cessna 152 N93261,September 30, 1993
Piper Cherokee Six N69118,August 28, 1994
Piper Aztec N6844Y,September 19, 1994
Piper Cherokee II N5916V,December 25, 1994
Aero Commander 500-B N50GV,May 2, 1996
Piper Cherokee Archer N25626,August 19, 1998
Aero Commander 500 N6138X,May 12, 1999

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.