Bermuda Trıangle (Bermuda Şeytan Üçgeni) |
08-16-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Bermuda Trıangle (Bermuda Şeytan Üçgeni)Bermuda Üçgeni, diğer adıyla �Bermuda Şeytan Üçgeni� Atlantik Okyanusu�nda, Florida�da çok sayıda uçak ve geminin kaybolduğu bölgenin adıdır Yaklaşık 140000 km�lik bir alanı kapsar Araştırmalara rağmen bir türlü açıklama getiremeyen bu esrarengiz fenomen, içinde bilim adamlarının da bulunduğu pek çok insan tarafından �doğaüstü bir takım güçlerin yaptırımı� olarak algılanmıştır Uzun yıllardır devam eden araştırmaların sonucunda bu esrarengiz üçgen ile ilgili ortaya atılan son iddia ise yer altından fışkıran gazların bu olaylara sebep olduğu yönündedir Yer altından fışkıran doğal gazlar, sadece yüksek kara parçalarından değil, deniz ve okyanus tabanlarından da çıkarlar Çünkü deniz tabanları da üstü suyla kaplanmış alçak kara parçalarıdır Ancak, okyanusların derinliklerindeki bölgelerden çıkmak isteyen doğal gazlar, oradaki çok düşük ısının da etkisiyle katı hâle dönüşürler ve �hidrat� denilen beyaz ve tebeşirimsi bir madde hâline gelirler Çok derinlere dalabilen robot kameralarının bu bölgedeki kar beyaz okyanus tabanını ve bazı gemi enkazlarını görüntülemesinden sonra, konuya şu bilimsel açıklama getirilmiştir: Bu bölge, �Gulf Stream� denilen sıcak su akıntısının da geçtiği yerdir Tabanın bazen ısınması yüzünden, bu �tebeşirimsi gazlar� erir ve sudan hafif oldukları için yüzeye doğru yükselirler O anda, tabandan yüzeye kadar suyun yoğunluğu azalır O sırada oradan geçen ne varsa, derin bir kuyuya düşer gibi hızla okyanusun dibini boylar Çünkü yoğunluğu düşen su, gemileri taşıyacak kaldırma kuvvetini oluşturamaz Gazın yükselmesi sona erince yoğunluk tekrar eski haline döner ve geride hiçbir iz kalmadan, kocaman gemiler kilometrelerce derine gömülmüş olurlar Uçakların düşerek kaybolması ise yine aynı sebeptendir Yüzeye çıkan doğal gazlar, havadan da hafif oldukları için yükselmeye devam ederler Bu kez yoğunluk azalması, bölgenin üzerindeki atmosferde oluşur Oradan tesadüfen geçen bir uçak hemen irtifa kaybeder ve motorları durur Çünkü motorlardaki benzinin yanması için oksijene ihtiyaç vardır ve düşük yoğunluklu havanın içindeki oksijen miktarı motorların çalışması için yeterli değildir Böylece uçak da hızla okyanus tabanına doğru inişe geçer Kimsenin açıklama getiremediği bu esrarengiz fenomen, içinde bilim adamlarının da bulunduğu pek çok insan tarafından �doğaüstü bir takım güçlerin yaptırımı� olarak algılandı ve öyle lanse edildi Bu açıklamalar arasında kayıp kıta Atlantis�in orada bulunup (bu düşünceyle paralel olarak Atlas Okyanusu ismini almıştır) Kayıp Kıta�nın hiçbir zaman anlaşılamayan teknolojik ve manyetik kayıp aygıtlarından birinin etkisinden veya o bölgenin defalarca Dünya dışı varlıkların ziyaretlerinde orada yarattıkları manyetik alanın bir etkisi olduğu, hatta Kristof Kolomb�un bile tuttuğu günlüklerde, o bölgede gökyüzünde uçan tanımlanamaz cisimlerden bahsedildiği iddia edilmiştir Bu esrarengiz üçgen ile ilgili olarak yapılan son iddia ise uzun yıllardır devam eden araştırmaların birkaç yıl önce bir sonuç verdiğinin iddia edilmesi ile ortaya çıktı Bu son iddia ya göre tüm bu gizemli olaylar aslında basit bir doğal gaz cilvesi idi Yer altından fışkıran doğal gazlar, sadece yüksek kara parçalarından değil, deniz ve okyanus tabanlarından da çıkarlar Çünkü deniz tabanları da üstü suyla kaplanmış alçak kara parcalarıdır Ancak, okyanusların derinliklerindeki bölgelerden çıkmak isteyen doğal gazlar, oradaki çok düşük ısının da etkisiyle katı hâle dönüşürler ve �hidrat� denilen beyaz ve tebeşirimsi bir madde hâline gelirler Çok derinlere dalabilen robot kameralarının bu bölgedeki karbeyaz okyanus tabanını ve bazı gemi enkazlarinı resimlemesinden sonra konuya şu bilimsel açıklama getirilmiştir: Bu bölge, Gulf Stream denilen sıcak su akıntısının da geçtiği yerdir Tabanın bazen ısınması yüzünden, bu �tebeşir gazlar� erir ve sudan hafif oldukları için yüzeye doğru yükselirler O anda, tabandan yüzeye kadar suyun yoğunluğu azalır O sırada oradan geçen ne varsa, derin bir kuyuya düşer gibi hızla okyanusun dibini boylar Çünkü, yoğunluğu düşen su, gemileri taşıyacak kaldırma kuvvetini oluşturamaz Gazın yükselmesi sona erince yoğunluk tekrar eski haline döner ve geride hiçbir iz kalmadan kocaman gemiler kilometrelerce derine gömülmüş olurlar Uçakların düşerek kaybolması ise yine aynı sebeptendir Yüzeye çıkan doğal gazlar, havadan da hafif oldukları için yükselmeye devam ederler Bu kez yoğunluk azalması, bölgenin üzerindeki atmosferde oluşur Oradan tesadüfen geçen bir uçak hemen irtifa kaybeder ve motorları durur Çünkü, motorlardaki benzinin yanması için oksijene ihtiyaç vardır ve düşük yoğunluklu havanın içindeki oksijen miktarı motorların çalışması için yeterli değildir Böylece uçak da , hızla okyanus tabanına doğru inişe geçer Burda anlatılanlar her kes tarafından söylenilen fakat kanıtlanamayan bilgilerdir KAYIP GEMİLER Distant Horizons,Disappearances long ago Marine Sulphur Queen,A 504-foot T-2 Tanker ss Poet,A 520-foot cargo ship Silvia L Ossa,A 590-foot ore carrier Samkey,A 416-foot Liberty Ship For Whom the Bell Tolls,Freighters posted missing Ride the Savage Sea A Fleet of Yachts: Witchcraft,December 22, 1967 Polymer III,A 43-foot power yacht, 1980 Kalia III,A 38-foot sailing yacht, 1980 Saba Bank,A 54-foot yacht, 1974 KAYIP UÇAKLAR Piper Aztec N1435P,December 21, 1979 Beech 58 Baron N9027Q,February 11, 1980 Piper Turbo Arrow N505HP,July 5, 1982 Beech H35 Bonanza N5999,September 28, 1982 Piper Navajo N777AA,October 20, 1982 Beech Queen Air 65-B80 ,November 5, 1982 Cessna T-210-J N2284R,October 4, 1983 Cessna 340A N85JK,November 20, 1983 Cessna 402B N44NC,March 31, 1984 Cessna 337 N505CX,January 14, 1985 Cessna 210k Centurion N9465M,May 8, 1985 Piper Cherokee Lance N8341L,July 12, 1985 Piper Navajo N3527E,March 26, 1986 Twin Otter charter,August 3, 1986 Cessna 402C N2652B,May 27, 1987 Cessna 401 N7896F,June 7, 1987 Cessna 152 N757EQ,December 21, 1987 Beech Queen Air N884G,February 7, 1988 Cessna 152 N4802B,January 24, 1990 Piper Cherokee N7202F,June 5, 1990 Piper Comanche N8938P,April 24, 1991 Grumman Cougar N24WJ,October 31, 1991 Cessna 152 N93261,September 30, 1993 Piper Cherokee Six N69118,August 28, 1994 Piper Aztec N6844Y,September 19, 1994 Piper Cherokee II N5916V,December 25, 1994 Aero Commander 500-B N50GV,May 2, 1996 Piper Cherokee Archer N25626,August 19, 1998 Aero Commander 500 N6138X,May 12, 1999 |
|