Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
hayat, kurtaran, teknikler, trafikte

Trafikte Hayat Kurtaran Teknikler

Eski 08-17-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Trafikte Hayat Kurtaran Teknikler





Otomobil kullanırken meydana gelebilecek ciddi olaylara karşı uyulması gereken basit teknikler hayat kurtarıyor

Otomobil kullanmanın inceliklerini anlatan uzmanlar, yüksek hızla seyreden araçlarda ön camın kırılması, lastiğin patlaması ve araçta yangın çıkması gibi ciddi tehlike yaratan durumlarda sürücünün soğukkanlı davranmasını öneriyor

Cam kırılması

Uzmanlar, özellikle süratli hareket eden araçlarda ön camın kırılması halinde, sürücülerin nasıl hareket etmesi gerektiğiyle ilgili olarak şunları öneriyor:

“Aynalardan yararlanarak aracınızı yolun sağ tarafına park edin Flaşörleri açın ve dikkatlice dışarı çıkın Aracın cama yakın olan kalorifer ve havalandırma deliklerine gazete kağıdı veya bez parçası koyarak, cam parçacıklarının bu kısımlara düşmelerini önleyin Sonra krikonun arka kısmı ile camı içeriden dışarı doğru kırın Cam lastiğini dikkatlice çıkarıp temizledikten sonra, yeniden kullanılabileceği için bagaja koyun Gazete kağıdına birikmiş cam parçalarını bir naylon torba içine koyun ve en yakın çöp bidonuna atın Öylece en yakın cam tamircisine kadar gidin

Lastik patladığında

Patlayan, arka lastiklerden biriyse, arabanın arkasının sağa veya sola doğru kaymaya başlayacağını belirten uzmanlar, ön lastiklerden biri patlamışsa, mümkün olduğu kadar fren yapmamaya çalışılması gerektiğini bildiriyor Ön lastiklerden biri patladığı zaman, aracın, lastiğin patladığı yöne doğru kuvvetlice çekildiğini vurgulayan uzmanlar, bu durumda direksiyonla, aracın düz bir doğrultuda tutulmaya çalışılması ve yavaş frenleme ile durmasının sağlanması gerektiğini kaydediyor
Uzmanlar ayrıca, taşmış dereler, nehirler veya büyük su birikintilerinin içinden geçerken, aracın hızının kesilmesi gerektiğini hatırlatıyor Mütevazı bir aile otomobilinin, 25-30 santimlik su birikintisinden geçebilecek yetenekte olduğunu söyleyen uzmanlar, bu noktanın üstüne su geldiği takdirde, su damlacıklarını kuvvetli bir sprey gibi motorun üstüne püskürdüğünü, bu su bombardımanının da, bujilerin ve distribütörün ıslanmasına sebep olarak aracın stop etmesine yol açtığını belirtiyor

Araçlarda yangın

Araçlardaki yangının önüne geçilmezse, büyük bir facianın meydana gelebileceği uyarısında bulunan uzmanlar, buharlaşmış benzinin tutuşarak deponun alev almasına sebep olduğunu bildiriyor Bir süre sonra da aracın infilak edebileceğini kaydeden uzmanlar, “Araçta duman tespit edildiği an araç durdurulmalı Sonra anahtar üzerinde kontak kapatılmalı Direksiyonun kilitlenmemesine dikkat edilmeli Aksi halde, gerektiği takdirde aracın itilmesi mümkün olmaz Bütün yolcular dikkatlice dışarı alınmalı Motor kaputu kısmi olarak açılmalı Böylece alevlerin büyümesi önlenmiş olur İmkan varsa akü kutup başı sökülmeli Yangın söndürücü varsa kullanılmalı, yoksa, battaniye veya oto kılıfından yararlanılmalı Bu örtüler, alevlerin oksijen alıp büyümesini önleyecektir” tavsiyesinde bulunuyor

Kayma esnasında

Uzmanlar, aracıyla yokuş çıkarken geriye doğru kaymaya başlayan sürücülere de şu önerilerde bulunuyor:
“Ayağınızı yavaş yavaş gaz pedalından çekin ve zemine tutunma sağlanınca yavaş yavaş tekrar basın Kayarken savrulmayı engellemek için direksiyonunuzu kayma yönüne doğru çevirin, kesinlikle tekerleklerin kızaklamasına sebep olacak şekilde frene basmayın Unutmayın, dönmeyen ön tekerleklere yön verilemez Eğer kızakladıysanız, hemen fren basıncını azaltın ve tekerleklerin dönmesini sağlayın ama, sakın ayağınızı frenden tam olarak çekmeyin (ABS varsa sonuna kadar basmak gereklidir) Gaza gereğinden fazla basmışsanız ayağınızı gazdan çekin, frene çok bastıysanız frendeki basıncı azaltın, direksiyonu sert şekilde çevirmişseniz direksiyonu yumuşatın, ayağınızı debriyajdan sert çekmişseniz tekrar debriyaja basın

BAZI ÖNERİLER…

* Otonuzu kullanırken yaptığınız iş, hayatınızın en önemli işidir

* Otonuzun mekanik viteslerini kullanmadan önce beyninizi vitese takın

* Bir probleme girmemek, problemi çözmeye çalışmaktan çok daha kolaydır

* Trafik canavarlarla dolu bir arena değil, yaşamın büyük bir bölümünün zorunlu olarak geçirildiği çok riskli bir ortaklıktır Trafiği paylaşan ortakların risklerini, ülke gerçeklerini en iyi değerlendiren sürücünün yaşam şansı çok daha yüksektir

* Bir motorlu araçta en önemli faktör sürücüdür; otolar kendi kendilerine hiç bir şey yapmazlar, onlara yanlışı ve doğruyu yaptıran sürücülerdir

* Bir otoda sürücüden sonra en önemli faktör lastiklerdir Lastikler yol ile olan yaşam bağınızdır En güçlü motor ve en iyi fren sistemi ile donatılmış yüksek teknoloji ürünü bir otoda bile ancak iyi lastikler ile güvenli sürüş yapılabilir Orta büyüklükte bir otonun bir lastiğinin yere bastığı alan, bir avuç içi büyüklüğündedir

* Lastiklerle ilgili yapılan yanlışlar yaşamlarla ödenir Yere sağlam ve doğru basın Otolar lastiklerin üzerinde değil, lastiğin içindeki havanın üzerinde gider İnik lastik, ayağa bol gelen ayakkabıya benzer, değil koşmak yürümek bile olanaksızdır Sıcak havada, yağmurda ve karda lastik havaları indirilmez Karlı yol yüzeylerinde geniş lastik değil, dar lastik daha iyi tutunma sağlar

* Görün ve görülün Camlar, aynalar ve ışık donanımını temiz tutun Kısa farlarınızı gündüzleri de yakın Unutmayın en ölümcül kazalar gündüzleri güneşli günlerde ve düz yol kesimlerinde oluşur

* Trafik 360 derecedir Her görmediğiniz santimetre karenin arkasında bir tehlike gizlenir Onun için aynalarınızı her 10 saniyede bir kontrol edin Şerit değiştirirken başınızı sağ veya sol arkaya çevirip ölü noktayı kontrol edin

* Direksiyon tek elle kullanılmazTek elle ayakkabınızın bağcığını bağlayamayacağınız gibi Direksiyonu her zaman iki elle ve 09:15 pozisyonunda tutun

* Yalnızca etkin fren hayat kurtarır En iyi fren dönerek yavaşlayan tekerleklerle yapılır Dönmeyen, kızaklayan ön tekerleklere yön verilemez, dönen ön tekerleklere yön verilir

* Otolar kendi kendilerine kaymazlar Onları kaydıran sürücülerdir

* Gidilen yol kesimine göre yapılan aşırı hız, amaca uygun
olmayan eski veya inik havalı lastikler, gereğinden fazla gaz, gereğinden fazla fren, gereğinden fazla direksiyon hareketi ve ani kompresyon (vites küçültmelerde debriyaj pedalını ani bırakma) sürücü kaynaklı kayma hareketini başlatan faktörlerdir

* Emniyet kemerini her zaman, her yerde ve tüm yolcularınıza taktırın

* Sarı ışıkta hareket etmeyin, kırmızı ışıkta geçen kamyon ilk olarak size çarpar

* Hoşgörü ve akılcılığı siz başlatın Her isteyene yol verin Birisine yol vermek en çok 5 saniyenizi alır Bir günde 50 kez yol verseniz 250 saniye eder Bu da 5 dakikanın altında bir zamandır Hem trafiğe saygı ve hoşgörü katmış, hem de sinirlenmeden, gülümseyerek araç kullanmış olursunuz

* Doğru bilgi, tehlikeleri tanımak ve motorlu taşıtı daha iyi kullanmayı öğrenerek, beceriyi sağduyu ve saygı ile uygulamak, sürücülerin trafikteki tek yaşam şansıdır

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.