|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
anlar, başarısız, görevlerini, yanlış, yöneticiler, yöneticilerbazı |
![]() |
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar... |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...İşinizi Ne Gözle Görüyorsunuz? Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar Yöneticiler, sorumluluk isteyen yeni görevlerinde, tek başına karar verme imtiyazından hoşlanıyor olsalar da, yalnızlık çekmedikleri o “eski günler”i özlemeden edemezler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Subaylara verilen özel haklar, erlerin de yükselip aynı düzeye varma hevesini artırır ![]() Karşımızdakinin tüm zeka düzeyini, bizim iyi bildiğimiz bir konudaki söylediklerine dayandırır, öyle ölçeriz ![]() ![]() ![]() Yönetici, daha önce elemanlarının aklına gelmemiş yeni çözüm yolları önerme yeteneğini artırdıkça, astların şeflerinin profesyonelliğine duydukları saygı da artar ![]() ![]() Hala “İyi Adam” Olmaya Çalışmak Eğer bir elemanın verimliliği yetersizse, üstü de daha önce kendisine hiçbir şey söylememişse, üst uyarıda bulunma zorunda kaldığı zaman, eleman haklı olarak bozulur ![]() ![]() ![]() Talimatı veren yöneticilerden kaç tanesi birkaç dakikayı kaybetmeyi göze alıp da elemanından, duyduklarını, dinlediklerini tekrarlanmasını ister?Böyle yapılırsa iletişim bozukluğu daha başlangıçta ortadan kaldırılabilir ![]() Bu belki ilkel bir çare olarak görülebilir ama, birçok durumda iyi sonuç verdiği de gerçektir ![]() Eski İşlerden Bir Türlü Uzaklaşamayan Yöneticiler İş hayatının hemen her kesimindeki yöneticiler neden böyle davranırlar? Elemanlarının eski işlerini kendilerinden daha iyi yapacağından mı korkarlar? Bir çok olayda sebep gerçekten budur ama, özürü bulunmayan başka nedenler de vardır ![]() ![]() ![]() Bazı yöneticiler kendilerine bir “üretici” gözüyle bakmakta güçlük çekerler ![]() ![]() Eski işinden vazgeçemeyen yöneticilerin bazıları da, fıtraten yapmaya eğilimli oldukları için, makineleri çalıştırmaktan büyük zevk alırlar ![]() ![]() ![]() ![]() Merdivene tırmanmakta olan bir insan, ancak son bastığı basamaktan ayrılmayı göze alabilirse daha yukarılara tırmanır ![]() Denge Kuramayan Yöneticiler Dini-ahlaki inanç ve ilkelerini çiğneyen hiçbir profesyonel yönetici kendine ve kuruluşuna karşı dürüst olamaz ![]() Yöneticilerin Sözleri, İstemedikleri Kadar Ağırlık Taşır Yeni bir yönetici, daha yöneticilik pelerinini sırtına ilk defa geçirirken, yüksek sesle düşünme hakkından hemen feragat etmelidir ![]() Düşünceler, birer politika olup olgunlaşıncaya, ya da bir talimat olarak bildirilmeye hazır oluncaya kadar son derece gizli tutulmalıdır ![]() ![]() ![]() “Bu İşi Çavuşa Bırak” Bir askeri komutanlıkta, subayların toplandıkları odanın duvarına, “İşi çavuşa bırakmayın!”diye sert bir uyarı asılmıştı ![]() ![]() ![]() Elbette ki yönetici ayrıntıları elemanlara yaptırmalı, ama kendisine bilgi verilmesini şart koşmalıdır ![]() ![]() Yönetim Dili Hitap ettiğimiz, derdimizi anlatmaya çalıştığımız insanlar yönetici olmadıkları için, onlar bizi bir başka dilde dinlerler ![]() Planlama ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Karşısındakiler ise bu söylenenleri “katkı” dilinde, “katılma” dilinde dinlemiştir ![]() ![]() ![]() ![]() Organizasyon ![]() ![]() ![]() Entegrasyon ![]() ![]() ![]() Değerlendirme ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yönetici, organizasyonu planlarken, yalnız bu organizasyonla gerçekleşebilecek şeyleri düşünmekle kalmamalı, aynı zamanda yeni yapıyı herkes için çekici hale getirmeyi de düşünmelidir ![]() Bazı Yöneticiler Sorumluluklarını Çevreye Yüklerler Eğitim programının belli amaçları olmalı ve su şekilde saptanmalıdır: (1) Eski becerileri geliştirmek veya yenilerini kazanmak, (2) Yeni bilgiler sağlamak, (3) Davranışlarını değiştirmek, (4) Eski ve İstenmeyen alışkan-lıkları kırmak veya yeni, istenen alışkanlıkları geliştirmek, (5) Bir yönetim sorununu bertaraf etmek veya çözümlemek ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar... |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...BÖLÜM 2 Herkese Eşit Davranmak İnsanları grup halinde ele almak, ortalama bir verim elde edilmesine yol açar ![]() ![]() ![]() Profesyonel bir yönetici, grubunu tamamen farklı bireylerden oluşmuş bir bütün olarak görmelidir ![]() Eleman İş Yapmak İçin Yararlanılan Bir Araçtır Her birimizin bilinç altında, hayatta ne istediğimize, ne beklediğimize ilişkin belli belirsiz de olsa bir fikrimiz vardır ![]() ![]() ![]() Unutmayalım ki, gayri resmi sohbetlerde hep ilgi duyduğumuz konuları konuşuruz ![]() Yöneticiler elemanlarının en çok neye ilgi duyduğunu genellikle anlayamazlar ![]() ![]() Elemanları Eski Halleriyle Hatırlayan Yöneticiler Bazı elemanlarımıza baktığımız zaman onları hala yıllar önceki halleriyle görürüz ![]() ![]() Çaresi? 1 ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() “Ama O Elli Yaşında” Yaşlıları kapıya koymak gerekir, nedeni de onların tecrübe ve bilgi birikimini yeniden sağlamanın yılları gerektireceğindendir ![]() Profesyonel yönetici insanları kalıplara dökmemeye dikkat edecektir ![]() ![]() “Ama O Bir Kadın” Pek çok erkek, karşısına oldukça zor, kendisine meydan okuyan bir durum çıkmadıkca gerçek potansiyelini göstermez ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar... |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...BÖLÜM 3 “Memnun Olmaları Gerekir -Ben Olsam Memnun Olurdum” “Arkamdan iyi adam denmesini istiyorum” sendromunun bir örneği de, Altın kural`ı harfi harfine uygulayan yöneticilerin başlarını altından çıkmaktadır ![]() başkalarına da yaparlar ![]() ![]() ![]() ![]() Bu tur yönetici kusuru konusunda ne yapabilir? (1) “Bir birinden farklı her bireye, kendi istediğini yapın !” Hareketlerimizi onların ölçülerine göre belirlemeliyiz, kendi ölçülerimize göre değil ![]() (2) Eğer başkalarının ne istediğini bildiğimizi sanmaktan vazgeçersek, bu yönetici hatası ortadan kalkabilir ![]() “Önceden ilgili kimselerin fikrini alın” “Eh, ben onları uyum sağlama kursuna gönderdim” Yönetici, elmanı birlikte çalışacağı kimselere tanıştırmalıdır ![]() ![]() ![]() Elemanı sormak isteyebileceği soruları sorması için teşvik etmeli, yada daha sonra çıkabilecek soruları cevaplayabilecek birinin adını vermelidir ![]() Yanlış Standartlar Koymak Her elemanın yeteneğinden en iyi şekilde yararlanın ![]() ![]() ![]() ![]() Yöneticiler bazen de kesin bir verimlilik standardı koyamazlar çünkü bunu yapamayacaklarını anlarlar ![]() ![]() Eğer standartların konmasında bir hata yapılacaksa, yüksek tutmak her zaman için düşük tutmaktan iyidir ![]() ![]() Ne olursa olsun, standartlar işin yapısının izin verdiği kadar kesin ve ölçülebilir olmalıdır ![]() Onlara Asla Aferin Deme Dışa dönüğe iltifat ettiğinizde, etkisi pek kısa sureli olur ![]() ![]() elemanların ihtiyaçları konusunda ne zaman bir tesbit yapılsa, çıkan sonuçta “para”,önem sırasına göre ancak üçüncülüğü almaktadır ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar... |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...“Neden Hepsi Birbiri Gibi Olamıyor” İçedönük elemanın en iyi randımanı verebilmesi için ya tek başına, ya tek başına, ya da içe dönük kimselerin arasında çalışıyor olması gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Galiba içe dönük kişiyi istenmeyen eleman olarak gösterdik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İçe dönük bir elemanın veriminden yararlanabilmek için, verilecek işin gereklerini bu yukarıda sayılan özelliklerle karşılaştırıp ölçmek gerekir ![]() Peki ya dışa dönük tip? ![]() ![]() Dışa dönük insanlar başkalarıyla bir arada pek kolay çalışırlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dışa dönük insan iyi bir ekip oyuncusudur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dışa dönük insan kendi başarılarını abartır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukardaki iki tipin de dışında kalan, ama bu iki uç kişiliği ılımlı ölçülerde ve uyumlu bir denge içinde benliğinde kaynaştıran “çift yönlü” kişi için o kadar kaygılanmak gerekmez ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar... |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...Onlara Yalnızca Bilmeleri Gerektiği Kadarını Söyleyin Bu da yöneticilikte işlenen bir iletişim kusurudur ![]() ![]() Yıllar önce, Amerikan Yönetim Derneği’nden Larry Appley, yönetim toplantıları için ABC sistemi diye bir sistem geliştirmişti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sonuçta tüm teşkilat, vakit kaybetmeden ve sürekli olarak, en üst düzeyin neler istediğinden haberdar oluyordu ![]() ![]() Biz bir insanla konuşurken onu aşağı düzeyde gördüğümüzü belirten bir hava içine girersek, o da bize bu düzeyden cevap verir ![]() Yabancılarla teması az olanlar, güvenli gördükleri çevrelerde çok rahat konuşma eğilimindedir ![]() İletişim Tuzakları Değişiklik, ilk önerildiğinde hemen her zaman bir tehdittir ![]() ![]() Değişiklik genellikle insanların karar vermesini gerektirir ![]() ![]() İnsanlara kendilerini etkileyecek değişiklikleri, nedenlerini de açıklayarak önceden söyleyin ![]() Değişikleri birdenbire açıklarsak, bundan etkilenenler aslında değişikliğin kendisine kızmaktan çok, onlara sunuluş biçiminden rahatsız olurlar ![]() İnsanların yazı yazarken süslü kelimeler kullanma eğilimindedir ![]() ![]() Birisi bize birşeyler, anlatıyorsa herhalde o konuyu önemli sayıyordur ![]() Konuşmaya başlamadan önce dinleyicinizin dikkatinin sizin üzerinizde olduğundan emin olun ![]() Kesintiler iletişimin akımını, sürekliliğini tehdit eder ![]() Dinleyici olduğunuz zaman da, konuşmacının sözünü kesmemeye özen gösterin ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar... |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...Ödül: Tek Şeritli Bir Yol Almanya’da İkinci Dünya Savaşı’nın sonu yaklaşırken, bir ara müttefik kuvvetlerinin bir konvoyu yakıt almak üzere durduğunda, konvoy komutanının yanına bir çavuş yaklaşmış, savaştan önce aynı şirkette çalıştıklarını, kendisinin bu komutan tarafından verilen uç kursa katılmış olduğunu söylemişti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ödüller psikolojik ihtiyaçları doyurur ![]() ![]() Bazı Yöneticiler Başarılı Elemanlarını Saklarlar Etkin bir profesyonel yöneticinin bir önemli niteliği de, onu elemanlarının başarılı kılacağını anlamasıdır ![]() Elemanlarını saklayan yöneticiler, kendi kişisel büyümelerine şirketin büyümesinden daha fazla önem verdiklerini organizasyon üst yönetimine gösterirler ![]() ![]() “Onları Yukarı İtmeli! ![]() ![]() Bazı yöneticiler (sayıları ne yazık ki hiç de az değildir),astlarını disiplin altına alma cesaretine sahip olmadıklarından, transfer, hatta terfi yoluyla onlardan kurtulmak için her yolu denerler ![]() “Bilgileri Sonra Toplarız” Kalabalık önünde azarlanan insan, öyle utanır, öyle gücenir ki, yöneticinin söylediklerinin pek azından yararlanabilir ![]() Bu dünyada hiç kimse sabah uyandığında, “Bugün kimin hayatını cehenneme çevirsem acaba ![]() ![]() ![]() ![]() Hep biliyoruz ki ne siz, ne ben, nede elemanlarımız, işyeri binasına girerken kapıdaki bekçiye uğrayıp, “Kişisel sorunlarımı sana teslim etmek istiyorum, giderken alırım ,” diyemeyiz ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar... |
![]() |
![]() |
#7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...“Aman, Düzeltici Görüşme Yapmak Benden Uzak Olsun” Yöneticilerini düzeltici görüşmeler yapmak konusunda eğitmeyi pek çok kuruluş ihmal eder ![]() ![]() (1) Her şeyden önemlisi, görüşmeyi başbaşa ve yalnız olacağınız bir ortamda yapın ![]() (2) Görüşmelerin aceleye getirilmeyeceği uygun bir zaman seçin ![]() ![]() (3)Görüşmeye sinirleriniz sakinken başlamayı planlayın ![]() ![]() ![]() ![]() (4)Görüşmeden önce kendinizi hazırlamış olun ![]() a) Bilgileri toplayın ![]() ![]() ![]() ![]() b) Verimsizliğin nedenini saptamaya çalışın ![]() c) Verimsizlikten kısmen kendinizin sorumlu olup olmadığınızı saptayın ![]() ![]() ![]() Kusurunu kabullenenden kimse asla nefret etmemiştir ![]() d) Görüşmenin amacını tüm sure boyunca kesinlikle aklınızda bulundurun ![]() ![]() e) Unutmayın ki herkes hiç değilse bazı işleri tatmin edici biçimden yapıyordur ![]() f) Elemanın verimli çalışmayı istediğini varsayarak ise başlayın ![]() g) Görüşmenin ana konusuna yaklaşırken, elemana bir kaçış kapısı sunmayı asla ihmal etmeyin ![]() (5) Konuşmayı nötr bir havada başlatın ![]() ![]() (6) Görüşmenin amacını hemen belirtin ![]() (7) Elemanın tüm görev sorumluluklarını daha önceden belirlemiş ve hatırlıyor olmanız gerekir ![]() ![]() (8) Bu görev sorumlulukları, elemanın iyi başardıklarına öncelik tanınarak sıralanmalıdır ![]() (9) Listedeki görevleri birer birer almaya devam edin ![]() (10) Derken sıra başarısızlık alanına gelecektir ![]() ![]() (11) Bu noktada “zayıf” verimin nedenini anlamaya çalışmanız gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() Çalışmasındaki verimsizliğin somut örneklerini elemana göstermeniz zorunludur ![]() ![]() (12) Artık elemana, hikayeye kendi açışından açıklayıp anlatabileceği ortamı tanımış bulunuyorsunuz ![]() ![]() ![]() (13) Eleman sözlerini bitirdiği zaman ona şöyle sorun: “Bu konuda benim size yardımcı olmak için yapabileceğim bir şey var mi, yoksa kendi kendimize düzeltebileceğiniz bir konu mu bu? (14) Aşağıdaki sonuçları elde etmeden görüşmeyi bitirmeyin: a) Davranışın nedenini gerçekten saptayabildiğinizden emin olun ![]() b) Eleman odadan çıkmadan, sizin neyi “kabul edilmez verim” olarak gördüğünüzü mutlaka anlamış olsun ![]() c) Yaptığınız bu görüşmenin sonuçlarını izleyeceğinizi elemanınıza açıklayın ![]() (15) Görüşmeyi hoş bir sözle bitirmeye çalışın ![]() ![]() ![]() (16) İzleyin! ![]() ![]() ![]() (17) Verimi yükseldiği zaman elemana hoşnutsuzluğunuzu belirtmeyi ihmal etmeyin ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar... |
![]() |
![]() |
#8 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...Korkutarak Yönetmek Kuruluş açısından, korkutmayla yöneten yöneticinin mümkün olduğu kadar görevden alınması iyi olur ![]() ![]() Moral yüksekliğinin bir kuruluşun sürekli başarısı için temel olduğuna inanıyorsanız, size bu tur yöneticinin moral çöküntüsü yaratacağını anlatmak elbette gereksizdir ![]() “Onlardan Hoşlanmıyorsanız Yok Farzedin” Elemanların biri yada pek çoğuyla uyuşamayan pek çok yönetici vardır ![]() ![]() İnsanlarda zayıf tarafı tutmak doğal bir eğilimdir ![]() ![]() ![]() Genellikle aradaki soğukluk, bir tek yanlış anlamadan, bir tek şanssız olaydan, ya da görüş ayrılığından kaynaklanır ![]() ![]() ![]() “Onlara Hata Yapma Hakkı Tanıma” Bu söylediğimizin anlamı, yöneticiler hataları hoş görsün değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vücut Dili Yüz ifadeleri genellikle iç duygularımızı açığa vurur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yani mimik veya davranışlarınızla ilgisizliğinizi ya da görüşlere katılmadığınızı belli edip karşınızdakinin konuşmayı kesmesine neden yaratmayın ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar... |
![]() |
![]() |
#9 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...BÖLÜM 4 Mesafeli yönetici Bunlar genellikle sorunlara iş işten geçtikten sonra el atarlar ![]() ![]() “Kötü Haberi Bilmek İstemiyorum” Kötü haberi duymazlıktan gelmek, onu iyi haber haline getirmez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Ben Haklıyım ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanın ağzından en zor çıkan söz, “Yanılmışım!” sözüdür ![]() ![]() ![]() “Bu Tatsız İse Yarın Bakarım” Tüm insanların ortak özelliklerinden biri de, tatsız kararları erteleme eğilimidir ![]() Hiç sorunlar “yarına” daha kolaylaşır mı? Zaman gemisi genellikle sorunu daha büyütür, daha kritik hale getirir ![]() Deşarj: Yersiz Saldırganlık Yıllar önce The Saturday Evening Post dergisi, bir dizi küçük resimden oluşan bir kapak kullanmıştı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Haksız saldırıyı sık sık yapanlar, ki sayıları hiç de az değildir, Başkalarının gözüne olgunluktan uzak insanlar olarak gözükür ![]() ![]() İyi Bir Dinleyiciden Kimse Nefret Etmez Başarılı yöneticiler, kendilerinin iyi bir dinleyici olmadığını kabul eden, iletişimde bulundukları insanların da aynı hastalığa müptela olduğunu bilen kimselerdir ![]() ![]() ![]() Çoğu zaman dinlemeye niyetimiz yoktur!Bu akla eski bir fıkrayı getiriyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar... |
![]() |
![]() |
#10 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...Esasen bu konuda yayımlanmış çok sayıda kitap bulunmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1 ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() ![]() 4 ![]() ![]() ![]() ![]() 5 ![]() ![]() ![]() 6 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 7 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar... |
![]() |
![]() |
#11 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...Doğru Dürüst Yapılmasını İstiyorsan Kendin Yap” Yetki dağılımında aksaklığın bir başka nedeni de, astlara duyulan korkudur ![]() ![]() ![]() Bizim kendi etkinliğimiz de elemanların büyümesiyle zenginleşir ![]() ![]() Panik ve Karamsarlık Başarısızlığın en kestirme yolu, kendimizi paniğe ve karamsarlığa kaptırmaktır ![]() İşler ters giderken yöneticinin sırıtıp durması zordur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Profesyonel yönetici, şoka dayanıklı olmayı öğrenmelidir ![]() ![]() Önemsiz Şeylere Sinirlenmek “Öfkeme öfkelenmeye değecek şeylere saklarım!” “Çünkü sorunların öfke tutumuyla giderilemeyeceğini öğrenmiş bulunuyorum ![]() Ufak tefek nedenlere sinirlenmek, elemanlarımızın neyin gerçekten önemli olduğunu anlayamamasına yol açar ![]() Tutarsızlık Eğer profesyonel yönetici olarak başarı istiyorsak, yönetme sorumluluğunu taşıdığımız kimselere tutarsız görünemeyiz ![]() ![]() Dışarlıklılık ve “BBD” Dünyaya baktığınız pencereyi açın!Başkalarının daha iyi fikirler bulabileceğini reddedenler, yalnızca zayıf insanlardır, bunu unutmayın ![]() ![]() “Konuşmayın ![]() ![]() ![]() Konuşurken genellikle pek az şey öğrendiğimiz gerçeğini gözden kaçırırız ![]() ![]() ![]() Aşağıdaki örnekler konuyu tümüyle kapsamıyorsa da, amacımız okuyucumuza genel soru tiplerini tanıtmak, bu konuda daha fazla okumaya kendisini heveslendirmektir ![]() Genel soru: Böyle bir soruyu, bir toplantıda tartışmaları başlatmak için sorabilirsiniz ![]() ![]() Doğrudan soru: Bu tur soru genellikle bir kimseden belli bir cevap istediğiniz zaman kullanılır ![]() ![]() ![]() ![]() Kılavuz soru: Bu tip soru, ne tur bir cevap almak istediğinizi belli eden sorudur ![]() ![]() Bilgi sorusu: Bu tur sorular, bilgi almak, yada karşımızdakilerin ana konudan kaçması, veya başka konulara sapmasını engelleyip onları tekrar esas konuya döndürmek için kullanılır ![]() ![]() Seçenekli soru: Bu soruya “Evet” veya “Hayır” diye cevap verilebilir ![]() ![]() Belirsiz soru: Bu tip sorunun birden çok cevabı vardır ve bu bilhassa böyledir ![]() ![]() ![]() ![]() Kışkırtıcı soru: Bu tip soru, karşınızdaki kişiyi iğnelemek için sorulur ![]() Usulen soru: Bu soruya bir cevap beklenmiyordur ![]() ![]() ![]() Bu tur soruların bazı tehlikeleri vardır ![]() ![]() Yönü çevrilen soru: Bu sorular toplantılarda etkin bir biçimde kullanılabilir ![]() ![]() Peki yedek parçaları nerede depolayacağız?” Siz şöyle cevap verebilirsiniz ![]() ![]() Kaçınmanız gereken konular: Genellikle cevabı yalnızca “Evet”veya “Hayır”olabilecek sorulardan uzak durun ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar... |
![]() |
![]() |
#12 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...Kendi Gücünü Azımsayan Yöneticiler Birçok yönetici, kuruluşun başındaki insanı anıtlaştırır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kendi büyümenizi de hedeflere göre ölçmeyi hiç duşundunuz mu?Kısa vadeli kişisel amaçlarınızı hiç yazdınız mı?Bunlar ölçülebilir şeyler mi?Yanlarına tarihler koydunuz mu? Onları yılda bir kere gözden geçiriyor musunuz?Kişisel amaç ve hedeflerinizi bir programa göre gerçekleştirmek için kendinize bir kişisel geliştirme planı kurdunuz mu? Izdırap Verici Öz-Değerlendirmelere Karşı İsteksizlik Eğer yönetici ilerleyecekse, şu dört adımı atması gerekir ![]() Ön-Analiz Öz-Tanıma Öz-Geliştirme Öz- Doyum Yöneticinin atması gereken ilk adım, aşağıdakileri saptamaktır: (1)Kısa vadeli amaçlar(bugünden başlayarak 2 yıl içinde); (2)Orta vadeli hedefler(2-5 yıl arası); (3)Uzun vadeli hedefler(5-10 yıl ve daha ilerisi) ![]() Eğer ortaya dengeli bir birey çıkacaksa, Bu hedefler o bireyin hayatının diğer yönlerini de kapsamalıdır ![]() (1)Mesleki beklentiler; (2)Mesleki beceri geliştirme; (3)Parasal amaç ve hedefler; (4)Yaratıcı amaç ve hedefler; (5)Eğitim hedefleri; (6)Kişisel okuma programı; (7)Gezi amaç ve hedefleri; (8)Fiziksel ve zihinsel koşullanma; (9)Açık seçik tanımlanmış ruhsal ve ahlaki ilkeler; (10)Aile ilişkileri; (11)Aileye karşı sorumluluklar; (12)Topluma katılma ![]() Kağıda geçirilmeyen amaç ve hedefler değersizdir ![]() Öz değerlendirme şu ölçütlere göre yapılmalıdır: (1)En güçlü yanlarım (az bir gelişme gerektirenler); (2)Tatmin edici randıman verdiği halde, yine de gelişme payı olanlar; (3)Gelişmesi gerekli zayıf yanlarım; (4)Çok gelişmesi gerekli en zayıf yanlarım ![]() Elemanlar, gereğinde yönetici kendilerini eleştirdiği zaman, bu eleştirileri daha kolay kabullenirler ![]() “Çok Fazla İş” Profesyonel yönetici de, tıpkı profesyonel doktor gibi, kendi dalındaki yenilikleri her an bilmelidir ![]() ![]() ![]() Okumayan Yöneticiler Demek ki profesyonel bir yöneticinin günlük olayları, özellikle de dış haberleri izlemesinin uç ana nedeni vardır ![]() Çevresindekiler onu daha iyi bir ışık altında görür, sohbeti ilginç, bilgili biri diye değerlendirir ![]() Dünya olaylarını izleyen bir profesyonel, TAHMİNLERLE YÖNETİM konusunda daha iyi bir uygulamacı olabilir ![]() ![]() Bilgili olmaktan ötürü kendine daha çok güvenir ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar... |
![]() |
![]() |
#13 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...BÖLÜM 5 Seçim Süreci Pan American Havayollarının hepimize ibret olacak bir sloganı vardır: “Biz uçağın önünde uçan pilotlar istiyoruz ![]() ![]() Yönetici olarak, başarımızın da sorunlarımızın da çoğu elemanlardan kaynaklanır ![]() “Giderleri Kısın da ![]() ![]() ![]() İş kârlılığı doruk düzeydeyken, kuruluş pekala başarı düzeyi vasat yöneticilerle idare edilebilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar... |
![]() |
![]() |
#14 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...BÖLÜM 6 Organizasyon Başarısızlıkları 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 6 ![]() ![]() 7 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 8 ![]() ![]() ![]() 9 ![]() ![]() 10 ![]() ![]() 11 ![]() ![]() ![]() 12 ![]() ![]() Değişen koşulların gerektirdiği en iyi yapıyı yansıttığından emin olun ![]() ![]() 13 ![]() ![]() ![]() ![]() 14 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Bu bilgiyi nereden alabilirim?”, “Esas sorumluluk kimde?” gibi sorulara o cevap verecektir ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar... |
![]() |
![]() |
#15 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...BÖLÜM 7 Değerlendirmede Başarısızlık Verim incelemesi, başka hiçbir işe yaramasa bile, elemana birilerinin kendisinin ilgi gösterdiği, kendisini özel ve kendine özgü bir birey saydığını anlatmak gibi bir yarara sahiptir ![]() ![]() Tecrübeden yararlanabilen yöneticiler, zaman ayırıp başarıları da, başarısızlıkları da not eden, yıl boyu bunlara sık sık bakarak, sorunların gelecekteki tasarımlarda tekrarlanmasını önleyen, geçmişte yararlı olmuş teknikleri kullanan insanlardır ![]() Geleceği ancak tahmin edebiliriz ama, geçmişten ders alabiliriz ![]() Yazan : John Mc CARTHY |
![]() |
![]() |
|