![]() |
Sözsüz İletişim...Vücut Hareketleri... |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sözsüz İletişim...Vücut Hareketleri...Sözsüz İletişim Yazarı : Ken KOOPER Yayınevi : İlgi Baskı : İstanbul / 1989 / 268 shf ![]() Genel Değerlendirme: “İletişimde yepyeni bir boyut keşfedildi: Vücut Dili! Bilim adamları, sesin, jest ve mimiklerin, tavırsal iletişim de sözden çok daha etkili olduğunu söylüyorlar ![]() ![]() ![]() Kitapta, insan ilişkilerinde ve yönetimde vücut dilinin nasıl kullanılacağı, insanların kullandığı vücut dilinin nasıl kullanılacağı, insanların kullandığı vücut dillerini anlamayı ve ona göre hareket etmeyi anlatıyor ![]() ![]() Kitabın Artıları: İnsan yönetiminde vücud dilinin kullanılması hususunda nadide bir eser ![]() ![]() 1 ![]() A) İletişimi dört kavramla anlarız: 1 ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() B) Kontrol Listesi Yaklaşımı: Sözsüz iletişim üç kontrol listesiyle olur ![]() 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() İnsanlar 750 kelimeyle düşünür 150 kelimeyle konuşurlar ![]() ![]() Başarıda vücut % 60, ses % 30, kelimeler % 10 etkilidir ![]() Vücudunuz gayenizin, sesiniz ise öneminizin göstergesidir ![]() 2 ![]() Burada 3 kavram araştırılıyor ![]() A ![]() ![]() ![]() 1 ![]() Mahrem, Sosyal, Kişisel, Genel Mahrem Alan: 45 cm´ye kadar olan alandır ![]() ![]() ![]() Kişisel Alan: 30 - 75 cm arasıdır ![]() ![]() Sosyal Alan: 120 - 210 cm arasıdır ![]() ![]() ![]() Genel Alan: Üç metre ve daha fazladır ![]() ![]() Egemenlik alanının kontrolü için bürolar ve salonlar dizayn edilebilir ![]() Dar yerlerde dinleyiciler tartışmacı ve zor kontrol edilir olur ![]() ![]() Geniş yerlerde zıtlıklar az olur ![]() Sizi kontrol etmek isteyenden uzak, etki edeceğinize ise yakın durun ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() Masaların durduğu yere göre kişilik ![]() ![]() Dikkatli dinleyiciler önde, sonra ortada, en son yan ve arkalarda oturur ![]() Toplantılarda oturulan yeri, “yıldız ve kalleşi” iyi belirlemek lazım ![]() ![]() ![]() 6 ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sözsüz İletişim...Vücut Hareketleri... |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sözsüz İletişim...Vücut Hareketleri...3 ![]() Kişilerin eşyaları, aksesuarları ve çevrelerini incelemek ![]() ![]() ![]() Geçici Göstergeler: Giyim kuşam, hava durum vBulletin ![]() ![]() ![]() Anlık Göstergeler: Personel görüşemediği müdür ve bir kavanoz şeker ![]() ![]() ![]() Kişisel Göstergeler: Evler ve büroların insan şahsiyetini aksettirecek şekilde döşendiğini örneklerle anlatıyor ![]() ![]() 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() Gövde, Baş, Poz, Eller, Bacaklar ![]() İnsanlarla yüzyüze bakmakla omuz üstünden bakmanın farkı vardır ![]() Baş: Öne eğikse uysal, arkaya doğruysa kibir, konuşana doğru tasdik ![]() ![]() ![]() Yüz İfadeleri: Tebessüm kalpten gelmeli ![]() ![]() Gözler: Dinlerken gözlere bakın, başka tarafa bakmaktan korkmayın, bu normaldir ![]() ![]() Dudaklar: Nötr yüzlü veya mütebessim olanlar daha çok sevilir ![]() Ten: İnce derili insanlar duyarlı nazik, kalın derili olanlar kontrollü, inatçı ve samimidir ![]() ![]() ![]() Saç Stilleri: Kısa saç tutucu, asker tıraşı çok tutucudur ![]() ![]() Poz: Eğilmek: Ezilmiş, güvensiz, yenik suçlu, korkak, utangaç ![]() Geriye Kaykılmak: Öfkeli, kavgacı, duygusuz, despot, güçlü, emin, kararlı ![]() Yükselmiş Omuzlar: Gergin, endişeli ![]() Kare Biçimi Omuzlar: Güçlülük ve sorumluluk gösterir ![]() Eller: Parmak, avuç içi, kenarı ve üstü ![]() ![]() ![]() Ayaklar: Rahat ve açık durmalı ![]() ![]() Hülasa: İlmi sima diyebileceğimiz sadece kısa bir kanaat veren şu ana kadarki bilgiler şahsın kültürü, siması, inancı, sosyal konumu, genel durumu vBulletin ![]() ![]() 5 ![]() Sağır ve dilsizler alfabesi, dalgıçların ellerle anlaşması, otostop ifadesi, nanik hareketi hep bir dildir ![]() Dokunma: Bir saatlik konuşmada dokunma sayıları ![]() ![]() ![]() ![]() Bekleme: Bahşiş, dua, karateci vBulletin ![]() ![]() Gerilim: Yumruğu masaya vurma, enseyi ovma, alnı ovma, gözleri ovuşturma, tırnak kemirme, iç çekme, bıyık yolma, yüz sıvazlama vBulletin ![]() Şüphecilik: Yüzü kaşıma, kolları çapraz bağlama ![]() ![]() Sinirlilik: Masada davul çalma, şekil karalama, kağıt yırtma, anahtarlık şıkırdatma, ıslık çalma, kravat düzeltme, saç düzeltme vBulletin ![]() Kendine Güven Ve Üstünlük: Gerinmek, parmakları birleştirmek (örümcek gibi), elleri beline veya arkasına koyma ![]() Hakaret Ve Öfke: Nanik, dandik, bılı bılı vBulletin ![]() Hülasa: Bütün bunlar iyi bir gözlemci için muhataba ne konuşacağını, ne kadar, nasıl ve kaç dakika konuşacağını gösteren delillerdir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sözsüz İletişim...Vücut Hareketleri... |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sözsüz İletişim...Vücut Hareketleri...6 ![]() Asansör gerginliği - Selamlaşmada kaş önce az, sonra fazla yukarı kalkar, bu tanıma emaresidir ![]() ![]() ![]() ![]() Konuşma: Konuşma sırasını almak, muhatabı anlayıp, konuyu bitirmesini beklemek çok önemlidir ![]() Muhatabı dinlerken iyice bitirdiğine emin olmadan konuşmamalı, hemen cevap hazırlayıp, konuşma biter bitmez devreye girmemeli, insanlar sözlerini bitirmeden pozisyon değiştirmez ve başka yere bakmazlar ![]() Kontrollü konuşan insanda hafif bir tebessüm olur ![]() ![]() İyi bir konuşmacının muhatabı farkında olmadan hareketleri taklit eder ![]() Sunuş: Başlamadan önce muhataplarla ısınma dönemi olmalı, konuşurken bütün dinleyicileri taramalı, herkes onunla konuşuyormuş hissine kapılmalı, çok bakmak rahatsız eder, 5 m ![]() ![]() Kürsüye sıkı sıkı yapışmamalı ![]() ![]() Ayağı titretme, yere vurma, donuk, ciddi ifadeler vBulletin sıkılma emareleri ![]() ![]() Büro, resmi toplantı, gayri resmi toplantı salonları özel dizayn edilmeli ![]() Hülasa: Nerede olursa olsun muhatapların hal dilini okuyabilmeli, sözünü kesmeden ve anlayarak, biter bitmez hemen söze girmeden bekleyerek dinlemeye alışılmalıdır ![]() 7 ![]() İnsanların davranışları kendilerini ele verir ![]() ![]() ![]() Lokantaların koltuğu az rahat yapılırsa çabuk boşaltma imkanı olur ![]() ![]() ![]() 8 ![]() 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() Ses Şifreleri: Düşünerek, “eee” veya “mmm” demeden konuşmak akıcı ve etkileyicidir ![]() ![]() ![]() Sesin Tonu: Fazla bağırma, sesi düşürme, vurgulara dikkat, içten olma, ses yüksekliği, rezonansı önemlidir, tempo önemlidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hülasa: Vazifesi hitabet ve tebliğ olan bu cemaatin her ferdi sünnetteki hitap tarzını, canlı mübelliğ hocamızı örnek alarak inceleyip kendi konuşma tarzını (ama mutlaka ihlas ve samimiyete dikkat ederek) geliştirmelidir ![]() Kitabın devamında Kennedy-Nixon-Carter-Ford tartışmalarını mukayeseli olarak anlatıyor ![]() Davranışların tutarlı, mantıklı, kendimizden, taklitsiz, çevreye karşı dikkatli, rahatsız etmeden, mütecessis, nazik, muhatabı anlayarak, üç düşünüp bir konuşarak, vakarlı ve sevimli vBulletin ![]() ![]() Kendimiz hakkındaki müspet bakışlara “ fihi nazar “ deyip eksiklileri öğrenmeye ve değiştirmeye çalışmalıyız ![]() Şahıs, ev, çevre hep düzenli tertipli olmalı, imajımızın halden ziyade makamımızı temsil etmesine dikkat etmeliyiz ![]() ![]() EK 1 ![]() ![]() Karar alırken basit ve güveniliri aramak yerine birden fazla ve istişareyle karar almalı ![]() Daha makul öneriler getirildiğinde kararlarınızı değiştirebilmelisiniz ![]() İyi yöneticiler her işten sorumludurlar ama en az karar verirler ![]() ![]() İyi idareci daha büyük yeni ve atılımcı kararlar alırken, basit ve rutin kararları alta bırakır ![]() Personel karar alıp, iş yapacak, başarılı olacak işte tavzif edilmeli ![]() İnsanlar niyet ve eylemi karıştırırlar ![]() ![]() İcraatın safhalarını takip edecek rapor sistemi olmalı, vaatlerden çok teslim tarihleri ve sonuçla ilgilenilmelidir ![]() Kriz dönemlerinde yanlış bile olsa hızlı karar almalı ki kriz yayılmasın ![]() Önemli detay veya kozu en sona saklayın ![]() ![]() Bir cemaatte hizipler oluşur, bazıları icraate katılmaz, sorunlar değil kişiler eleştirilirse, sorumluluklar savsaklanırsa ekibin çalışma problemleri var demektir ![]() Çözüm olarak yeni bir planlama, yakınlık-anlayış vBulletin ![]() ![]() İdarecinin altında karar alabilen bir fikir heyeti olmalı, problemleri çözmeli ![]() Anlayış göstermek kalbe girmenin en iyi yoludur ![]() ![]() ![]() İyi bir dinleyici mütehammil, başka şeyle uğraşmaz ve düşünmez, anlamaya çalışır, hemen karar vermez, yüzüne bakar, konudan sapmaz ![]() ![]() Kötü bir toplantıda gereksiz kişiler vardır, altı kişiden fazlası karar almaya çalışı-yordur, bazıları hiç katılmıyor öneri getirmiyordur, istenilen şeyler sonraki toplantılara erteleniyordur, takip edecek kişi görevlendirilmiyordur, telefonlar açıktır, masa yuvarlaktır ![]() ![]() Resmi veya uzun toplantı yerine hızlı karar alan alt gruplar verimlidir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sözsüz İletişim...Vücut Hareketleri... |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sözsüz İletişim...Vücut Hareketleri...Beyin Fırtınası: 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() 7 ![]() Yönetici üzerindeki istişare yükünü dağıtmalı, bazı toplantılara altları göndermeli ![]() Toplantının sonuçlanması için yöneticinin biraz cesur ve patavatsız uzlaştırıcı olması lazımdır ![]() İnsanlar bitiş saati belli olmayan, aktif katılımları sınırlı olan, kendilerini ilgilendiren gündem sayısı az olan, gündem maddelerinin görüşme süresi belli olmayan, ruzname maddeleri ehemmiyet sırası belli olmayan toplantılara geç gelirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yönetici: 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() ![]() Yönetici bir psikolog gibi anlayışlı ve adil olmalı ![]() ![]() ![]() Toplantıda en başarılı kişi duygu ve tepkilerini kontrol edendir, ses tonu iyi ayarlanmalı ve gerektiği kadar az ve öz konuşulmalıdır ![]() Fonksiyonunuz olmayan ve ilgisiz konularda izin alıp ayrılabilmelisiniz ![]() Tahrik edici cümle, davranış, fikirleri takmayın, şövenist olmayın ![]() İyi bir iletişim için hemen konuya girin, nedenleri izah edin, ne yapılacağını, planınızı aktarın, beklentilerinizi söyleyin ![]() ![]() Çalıştığınız insanların doğum, ölüm, hastalık vBulletin ![]() ![]() İyi Bir Konuşma: 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() İyi Bir Yazı: 1 ![]() 2 ![]() başlıklar olmalı 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() 7 ![]() 8 ![]() ![]() Netice: İslam fıtrat dini, Kur´an fıtratı yaratanın kelamı ve fıtratın fihristesi Hz ![]() ![]() O (sav) ´nun hayatının tetkik etmeli, Kur´an´ı hayata hayat yapmalı, Avrupa´lının afakta delillerini bularak enfüse yöneldiği şu dönemde enfüsteki hakikatlerden yola çıkarak Kur´an´ı asrın idrakini söyletmenin temsilcileri olabilmeliyiz ![]() |
![]() |
![]() |
|