08-15-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
8. Uluslararası Sinema-Tarih Buluşması Filmi
<p>Festival
<strong> S&uuml;re: </strong>
<strong> Y&ouml;netmen: </strong>
<strong>Filmin Orijinal Sitesi</strong>
<strong>8 ULUSLARARASI SİNEMA -TARİH BULUŞMASI</strong>
"Kadersiz", "Nikifor", "Sansar", "Ay&ccedil;i&ccedil;eği", "T&uuml;m Ruhlar"�
Avrupa Avrupanın En İyileri
8 İstanbul Uluslararası Sinema Tarih Buluşmasında
9 � 16 Aralık 2005
T&Uuml;RSAK Vakfı tarafından bu yıl 8 si d&uuml;zenlenen İstanbul Uluslararası Sinema Tarih Buluşması "Avrupa Avrupa" ana temasıyla bu yıl, Avrupayı "kendi sinemasına" anlattırıyor
&Uuml;stelik Avrupa Avrupanın En İyi Filmleriyle�
<strong>2005 Macaristan En İyi Yabancı Film Oscar Adayı Fateless</strong>
2 D&uuml;nya Savaşı, Toplama kampları� Babası kamplara g&ouml;nderilen Budapeşteli k&uuml;&ccedil;&uuml;k Gyorgy daha g&uuml;venli olacağını d&uuml;ş&uuml;nerek Almanyadaki bir kampa gitmek i&ccedil;in g&ouml;n&uuml;ll&uuml; olur Savaşın korkun&ccedil; olayları i&ccedil;erisinde gittik&ccedil;e yalnızlaşan Gyorgy Kavesin sıra dışı hikayesi, Avrupanın farklı bir d&ouml;nemini ve farklı bakış a&ccedil;ılarını izleyiciye ulaştırıyor "Fateless / Kadersiz" adlı bu &ccedil;arpıcı filmin y&ouml;netmeni Lajos Koltai &Uuml;nl&uuml; romancı Imre Kerteszin, 2002 yılında Nobel Edebiyat &Ouml;d&uuml;l&uuml; kazandığı aynı adlı romandan uygulanan film, 2005 Berlin Film Festivalinin de Altın Ayı adayı Macaristandan 2005 yılı "En İyi Yabancı Film Oscarı"na aday olan "Fateless / Kadersiz" 8 Uluslararası Sinema Tarih Buluşmasında 2 D&uuml;nya Savaşı yıllarına farklı bir bakış olarak izleyicinin karşısına &ccedil;ıkacak
<strong>2005 Karlovy Vary "Kristal K&uuml;re &Ouml;d&uuml;ll&uuml;" "My Nikifor / Nikifor"</strong>
&Ccedil;ek ressam Nikifor Krynicki`nin ger&ccedil;ek yaşam &ouml;yk&uuml;s&uuml;nden uyarlanmış "My Nikifor / Nikifor" , fiziksel ve zihinsel a&ccedil;ıdan &ouml;z&uuml;rl&uuml; bir sanat&ccedil;ının i&ccedil; d&uuml;nyasını anlatıyor 2005 yılında kırkıncısı d&uuml;zenlenen Karlovy Vary Film Festivali`nde `Kristal K&uuml;re`ye değer bulunan filmin y&ouml;netmeni Krzysztof Krauze
<strong>2005 Cannes Film Festivalinde Seyircinin B&uuml;y&uuml;k İlgisini &Ccedil;eken "Slepeers / Sansar"</strong>
"Sleepers / Sansar" 2005 yılı Avusturya Almanya ortak yapımı Ş&uuml;phe, d&uuml;ş kırıklığı, ihanet�
2005 Cannes Film Festivalinde seyircinin b&uuml;y&uuml;k ilgisini &ccedil;eken, y&ouml;netmenliğini Benjamin Heisenbergin yaptığı "Sansar" &Uuml;niversitede yeni asistan olan Johannes`ten, gizli ajan olduğundan ş&uuml;phelenilen Cezayirli bir iş arkadaşı hakkında bilgi toplaması istenmesiyle başlar Johannes bu isteği reddetse de ş&uuml;phe tohumları ekilmiştir Profesyonellik ve duygusal rekabetin g&ouml;lge d&uuml;ş&uuml;rd&uuml;ğ&uuml; kırılgan bir arkadaşlık ihanetle son bulacaktır
<strong>2005 San Sebastian Film Festivali "En İyi G&ouml;r&uuml;nt&uuml; Y&ouml;netmeni" ve "En İyi Y&ouml;netmen" &Ouml;d&uuml;l&uuml;</strong>
Yıl 1976, &Ccedil;inde K&uuml;lt&uuml;rel Devrimin son yılı 9 yaşındaki Xiangyang, varlığını hatırlamadığı babası ile karşılaşır Babası son 6 yılını &ccedil;alışma kampında ge&ccedil;irmiş, bu sırada Xiangyang, &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml;n e d&uuml;şk&uuml;n, b&uuml;t&uuml;n g&uuml;n&uuml;n&uuml; diğer &ccedil;ocuklarla beraber Beijing sokaklarında ge&ccedil;iren bir &ccedil;ocuk olmuştur Ancak babası ayrı ge&ccedil;en zamanı telafi etmeye karar verince şansı d&ouml;nen mutsuz Xiangyang, sokaklardaki eğlencesinin bitmek &uuml;zere olduğunu anlar
2005 San Sebastianda ZHANG Yanga "En İyi Y&ouml;netmen &Ouml;d&uuml;l&uuml;"n&uuml; kazandıran "Sunflower / Ay&ccedil;i&ccedil;eği" bir ailenin hikayesini anlatırken bir yandan da &Ccedil;in tarihinin otuz yılını ele alan bir film
<strong>2005 yılı "En İyi Yabancı Film Oscar Adayı"</strong>
"All Souls / T&uuml;m Ruhlar" Hollandalı y&ouml;netmen Theo Van Goghun dinsel nedenlerle &ouml;ld&uuml;r&uuml;lmesi &uuml;zerine onyedi y&ouml;netmenin &ccedil;ektiği, toplam onaltı kısa filmden oluşan bir film
"T&uuml;m Ruhlar"da Theo Van Goghun &ouml;l&uuml;m&uuml; &uuml;zerine hayali kurgular sunuyor, bu yolla meselenin a&ccedil;ık a&ccedil;ık tartışılabilmesi i&ccedil;in diyalektik bir zemin hazırlıyor Hikayelerden birka&ccedil;ı, 2004 Amerikan başkanlığı se&ccedil;iminin Theo Van Gogh cinayetiyle aynı g&uuml;n olması ger&ccedil;eğinin ironik bir dille altını &ccedil;iziyor Hikayelerin bir&ccedil;oğu politik meseleleri kişisel bir bakış a&ccedil;ısıyla ele alıyor ve &ouml;rneğin ırk&ccedil;ılığın &ccedil;ocuklar &uuml;zerindeki etkileri &uuml;zerinde duruyor Kısa filmlerden bazıları da hoşg&ouml;r&uuml; ve baskı &uuml;zerinde d&ouml;nen tartışmaları Hollandalı eşcinseller temelinde ele alıyor Bazı filmler de van Goghun &ouml;ld&uuml;r&uuml;lmesini, İslami &ouml;ğretilerin kadınlar &uuml;zerindeki etkileriyle bağdaştırarak anlatıyor
Sonu&ccedil;ta film boyunca Hollandada g&uuml;ncel yaşama dair canlı kesitlere tanık oluyoruz "T&uuml;m Ruhlar"da g&uuml;&ccedil;l&uuml; bir &uuml;lke, bir sinemacının anısı &ouml;n&uuml;nde diz &ccedil;&ouml;k&uuml;yor, hayran olunacak bir mirası kutsuyor
Yaklaşık 70 filmin g&ouml;sterileceği 8 İstanbul Uluslararası Sinema Tarih Buluşmasındaki b&ouml;l&uuml;m başlıkları ise; Avrupa Avrupa, Osmanlıdan G&uuml;n&uuml;m&uuml;ze Yansıyanlar, Bir &Uuml;lke Sineması : Polonya, Fransız Klasikleri, Hangi Avrupa ?, Ustaya Saygı: Andrzej Wajda, ARTEnin Avrupası, Avrupa K&uuml;lt&uuml;r&uuml;n&uuml;n Dışında, Avrupa Medeniyetlerinde Osmanlı K&uuml;lt&uuml;r&uuml;, Kadans, "Avrupadaki Osmanlılar" � Konferans / Prof Dr İlber Ortaylı
<strong>FESTİVAL SALONLARI </strong>
A&ccedil;ılışı L&uuml;tfi Kırdar Uluslararası Kongre ve sergi Sarayının "Anadolu" salonunda yapılacak olan, 8 İstanbul Uluslararası Sinema Tarih Buluşmasının film g&ouml;sterimleri ATLAS SİNEMASI ve ALKAZAR SİNEMALARI ile FRANSIZ K&Uuml;LT&Uuml;R MERKEZİ Sinema Salonunda; Prof Dr İlber Ortaylının konferansı ise Topkapı Sarayı M&uuml;zesinde yapılacaktır
Festival filmleri Atlas ve Alkazar Sinemalarında 5 YTL, Fransız K&uuml;lt&uuml;r Merkezinde ise &uuml;cretsiz olarak g&ouml;sterilecektir
<strong>
</strong></p>
|
|
|