Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Yazılar & Hikayeler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
manevi, ordu

Manevi Ordu

Eski 08-06-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Manevi Ordu




Manevi Ordu



KUTUB
Kutub ve diğer velilerin tarifine ve mesleklerine gelince: Denilmiştir ki, her topluluğun manevi büyüğü,o topluluğun kutubudur Bütün olgunluğu şahsında toplamış olan GAVS dediğimiz kutub ise her devirde bir tanedir O da Gavsül Azam’dır

GAVS;Gavs Kutb-u azamdır Ulu bir kişi efendi ve mübarek bir kimsedir Mühim ve esrarlı müşkilleri halletmeye mecbur olanlar o’na muhtaç olurlarTeberrüken vasıta kılınarak, Onun duası talep olunur Zira onların duaları asla reddedilmez, kabul buyurulurKutb-u Azam duasının kabulü hakkında Allah’a yemin etse, yeminininde hanis (yalancı)olmaz Yani yemini kefaret icabettirmez Rasulüllah(sav)zamanında Veyasel Karani’nin yemin ettiği gibi

EVTÂD: Evtad denilen Allah dostları dört tanedir Bunların içlerinden birisi de Evtad’ın kutbudur Evtad, veted’in cem’idir Veted çivi veya kazık demektir Bunlar kainatı tutan çiviler durumunda oldukları için kendilerine bu isim verilmişdir Yerleri doğu,batı,kuzey,güney olmak üzere evrenin dört ayrı köşeleridir Bunların da dördü gözüken olmak üzere sekiz özellikleri vardır

Zahirdeki hasletleri:
1-Ekseri günleri oruçla geçer,
2-Seheridirler,geceleri uykusuz ibadetle geçer
3-İlahi emirleri sıkı sıkıya bağlıdırlar
4-Geceleri sabahlara kadar Allah’a yalvarma halindedirler

Batındaki hasletleri:
1-Allah’a i’timatları tamdır,tam tevekkül(kayıtsız şartsız bağlanma) sahibidirler
2-Bütün işlerini Allah’a teslim etmişlerdir
3-Her hususta güvenilir kimselerdir,ihanet bilmezler
4-Selamlaşmaya ehemmiyet verirler

İMÂMEYN:İmameyn iki şahıstır ki,bunlardan birisi kutbun sağında, birisi de solunda bulunur Kutbun sağında bulunan imam Melekut alemine; Ruhani aleme bakar Onun vücudu kutbiyyet merkezinden ruhaniyet alemine yönelen şeylere aynadır Sağdaki imam, aynı zamanda kutbun halefidirYani kutub namzedidir Solunda olan imam da mülk alemine (maddi alem) bakar Onun vücudu da cismaniyet alemine aynadır Kutbiyet merkezinden cismaniyete yönelen şeyler bu imamda yankılanır

Her iki imamın dört zahir dört batın olmak üzere sekiz özelliği vardırZahir olanları:
1-Zühd ve takva sahibidirler
2-Haramın büyüğünden ve küçüğünden ziyade sakınırlar
3-Marufu emreder,(Allah’ın emirlerini yayarlar)
4-Münkerden sakındırırlar(yasakları bildirirler)

Batın hasletleri:
1-Sadakat
2-İhlas
3-Haya
4-Mürakabe(Kendini düşünce planında tamamen Hak’ka vermek)


* EBDAL (Büdela): Ebdal dediğimiz veliler yedi kişidirBunlar fazilet,kemal,istikamet,kerem ve i’tidal ehli kimselerdirKuruntu ve hayalden uzaktırlarBunların da dört zahir dört batın olmak üzere sekiz hasletleri vardır

Zahiri hasletleri:
1-Az konuşurlar,çok düşünürler
2-Erken kalkarlar;az uyur,gecenin çoğunu ibadetle geçirirler
3-Az yerler,açlığa karşı çok sabırlıdırlar
4-Uzlet ehlidirler,halktan uzak,Hak’ka yakındırlar

Ebdal’a ait dört batın hasletleri:
1-Tecerrüd ehlidirler,Hak’tan gayriden soyunmuşlardır
2-Tefrid ehlidirler,Birlik sırrına ermişlerdir
3-Cemi’ ehlidirler,Hak’kı Hak’ta bulmuşlardır
4-Tevhid ehlidirler,tevhidin sırrında erimişlerdir


* NÜCEBÂ: Nüceba adı verilen veliler kırk tanedirBunların yetmiş tane olduğunu söyleyenler de vardır Bunlar bütün yaratıkların yüklerini taşır, sıkıntılarını gidermeye çalışırlar Hak’tan gayrısına bakmazlar Bunların da dördü zahir dördü de batın olmak üzere sekiz hasletleri vardır

Zahirde olan hasletleri:
1-Cömert kimselerdirHer şeylerini halka vermekten zevk duyarlar
2-Mütevazidirler,(alçak gönüllü)
3-Edep ve terbiyeye çok dikkat ve riayet ederler
4-İbadet ve taata düşkündürler

Batıni hasletleri de:
1-Ziyade sabırlıdırlar
2-Kadere her türlü durumda rıza gösterirler,
3-Mevcut hallerine daima şükrederler,
4-Haya sahibidirler,

Kırklar tabir edilen bu Allah dostlarının hepsi de ahlâkı kerime sahibi,irfanlı kimselerdir


* NÜKEBÂ: Veliler; nükeba dediğimiz Allah dostları üçyüz tanedir Bunlar nefislerin gizledikleri fenalıkları ortaya çıkarır,kalpleri manevi kirlerden temizlerlerOnların dördü zahir,altısı batın olmak üzere on hasletleri(huy)vardır

Zahirdeki olan dört alametleri:
1-Çok ibadet ederler,
2-Zühd(kendilerini ibadete verirler)ve takva sahibidirler,
3-İradelerini Hak’ka vermişlerdirOndan gelen her şeye razıdırlar
4-Nefisleri ile çok şiddetli mücadelede bulunurlar

Onların batın’da olan altı tane hasletleri de:
1-Devamlı tevbe ve istiğfar ederler,
2-Geçmişteki hatalarından dolayı devamlı olarak pişmanlık duyarlar
3-Nefislerini her zaman hesaba çekerler
4-Tefekkür ehlidirler,daima Hak’kı düşünürler
5-Kur’an-ı Kerim ve sünnete sıkıca bağlıdırlar
6-Riyazat ehlidirlerNefislerinin zimamı(ipi)ni ellerinde devamlı tutabilmek için birtakım fedakarlıklarda bulunurlarOnun desiselerinden bir an bile gafil olmamak için mücadele halindedirler

Bunlar nefislerin derinliklerindekini açığa çıkarırlarBunu batın ismi şerifinin tecellisi ile tahakkuk ettirirlerİnsanların içinde sakladıklarını bilir,batınları inkişaf ettirmek için,gizli kalmış yotulardan gönülleri arıtırlarNükeba dediğimiz bu üçyüz ulular üç kısma ayrılırlar

1-Nefsleri yüceliği yönelmiş olanlar, bunlar Hakaik-i emriyyeye dönüktürler

2-Nefsleri bayağılığa yönelmiş olanlar, bunlar Hakaik-i halkiyyeye dönüktürler

3-Nefsleri orta yola yönelmiş olanlar, bunlar Hakaik-i insaniyyeye dönüktürler

Bu üç grubu temsil eden kimselerden her birerlerinde bir takım sır olan ilahi emanetler vardır Hiç birisi bu emanetlere katiyen kötülük etmezler Bilmiş olalım ki, veliler için ayrıca dört makam daha vardır Bu makamlardan:

1-Nübüvvet hilafeti makamı,
2-Risalet hilafeti makamı,
3-Ülül Azim hilafeti makamı,
4-Ülül Asdıfa hilafeti makamı,

Bunlardan Nübüvvet hilafeti makamı, Alimlere mahsustur Risalet hilafeti makamı ebdaldan olan velilere mahsustur Ulü'l-Azm hilafeti makamı evtada mahsustur Ulü'l-asdıfa hilafeti makamı Kutb’ül Aktab’a mahsustur

Velinin iki türlü tarifi vardır:

1-Dini maslahat üzerinde velilik tasarrufu (kerameti) görülen kimsedir
2-Veli bilfiil velilik tasarrufu bulunmasa da,bilkuvve tasarruf sahibi olduğu sabit olan kimsedir

ÜMENÂ:Bunlar Melamiler taifesidir(Melami aynı zamanda dışı halk ile,içi hak ile olan kimselere denir)Melami olan ümena öyle kimselerdir ki,içlerindeki olgunluklarını dışa vermezlerHepsi de fütüvvet ehli(cömert)kimselerdirDünya ve dünyalığı sevmezler

MECZÛB:Meczubun Allah katındaki yeri bir sabinin Allah katındaki yeri gibidirMemedeki bir çocuk üzerinde annenin tasarrufu ne ise,Kudret elinde tasarruf ettiği meczuba karşı Allahu teala’nın tasarrufu da odurMeczublar,irademizin terbiye kucağında keremimizin sütünü emerlerMeczubların makamı da dostluk makamıdır


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.