![]() |
Kur’An’Da Tenasüh (Ruhun Bedenden Bedene Geçmesi) Var Mıdır? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kur’An’Da Tenasüh (Ruhun Bedenden Bedene Geçmesi) Var Mıdır?![]() ![]() REENKARNASYON NEDİR? Reenkarnasyon:Ruh göçü demektir ![]() ![]() ![]() Reenkarnasyonun mümkün olamayacağı meselesini dört başlıkta inceleyeceğiz: ·İlk önce Kur’an’a bakacağız ve Kur’an bu konuda ne diyor, bunu öğreneceğiz ![]() ·Daha sonra hadislere bakarak, bu konuda Efendimiz (s ![]() ![]() ![]() ![]() ·Daha sonra ise bu konudaki İslam âlimlerinin görüşlerini inceleyeceğiz ![]() ·Ve daha sonra da reenkarnasyonun aklen ve mantıken mümkün olamayacağının delillerini beyan edeceğiz ![]() Zira bir meselenin hak olabilmesi için: ·Ya Kur’an haber vermeli, ·Ya Peygamberimiz (s ![]() ![]() ![]() ·Ya İslam âlimleri o meselede ittifak etmeli, ·Ya da en azından o mesele akla ve mantığa uygun gelmelidir ![]() Eğer: ·Kur’an’ın haber vermesi bir kenara, Kur’an ona karşı çıkıyorsa, ·Peygamberimiz (s ![]() ![]() ![]() ·İslam âlimleri onu küfür sayıyorsa, ·Ve akıl ve mantık da onu reddediyorsa, artık bu meselenin batıllığı güneş gibi ortaya çıkmış demektir ![]() İşte bizler, bu dört başlık altında reenkarnasyonun batıllığını kat’i olarak ispat edeceğiz ![]() ![]() KUR’AN REENKARNASYON HAKKINDA NE DİYOR? DELİL 1 Nihayet onlardan (müşriklerden) birine ölüm gelince, “Rabbim, beni (dünyaya) geri döndür, ta ki yapmadan bıraktığımı tamamlar, iyi iş işlerim” der ![]() ![]() ![]() Mezkûr ayet-i kerime, reenkarnasyonu çok açık bir şekilde reddetmektedir ![]() Soru:Onlara ölüm gelince ne diye dua etmeye ve yalvarmaya başlarlar? Cevap:Bir daha dünyaya geri dönmek ve dünyada iken terk ettikleri salih ameller işlemek isterler ![]() Soru:Onlara müsaade edilir mi? Cevap:Hayır, müsaade edilmez ![]() Soru:Peki, onların bu istekleri hakkında ne buyrulur? Cevap:“Bu söyledikleri boş bir sözdür!” buyrulur ![]() Soru:Peki, onların akıbetleri ne olur? Cevap:Dirilme gününe kadar beklemek üzere Berzah adı verilen âleme götürülür ![]() Acaba, ayet-i kerimenin beyanları bu kadar açık ve net iken, nasıl olur da bir Müslüman reenkarnasyona inanabilir? Ve reenkarnasyona inanana nasıl Müslüman denilebilir? Reenkarnasyonu savunanlar; ruhun kemal bulmak için, bu dünyadaki macerasına başka bedenlerle devam ettiğini iddia ederler ![]() ![]() ![]() Ayet-i kerimede geçen ve kıyamete kadar onların kalacakları yer olarak bildirilen “Berzah” ise, ölen ruhların kıyamete kadar bekledikleri âlemin ismidir ![]() ![]() ![]() Netice olarak diyebiliriz ki:Müminun suresi 99 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() DELİL 2 De ki: Size vekil kılınmış olan ölüm meleği canınızı alacak, sonra döndürülüp Rabbinize götürüleceksiniz ![]() ![]() Mezkûr ayet-i kerime de tenasühü reddetmektedir ![]() Soru:Günahkârlar, boyunlarını öne eğmiş olarak ![]() Cevap:Dünyaya bir daha gönderilmek ve salih ameller işleyebilmek ![]() Soru:Salih amel işleyecekleri hususunda neyi delil gösterirler? Cevap:Artık hakkı gördüklerini ve hakikati işittiklerini delil gösterirler ve bundan sonra artık batıla dalmayacaklarını bildirirler ![]() Soru:Onlara ne cevap verilmiştir? Cevap:İstekleri reddedilmiş ve “Eğer biz dilemiş olsaydık her nefse hidayet verirdik!” denilerek, her nefsin hidayet bulmasının murad-ı İlahî olmadığı beyan buyrulmuştur ![]() Hani ölümden sonra ruh başka bedene giriyordu? Hâlbuki ayet-i kerimenin açık ifadesiyle onların bu istekleri reddedilmektedir ![]() Hem hani ruh başka bedene girerek kemal buluyordu? Hâlbuki “Eğer biz dilemiş olsaydık her nefse hidayet verirdik!” ayetinin açık beyanıyla, her nefsin hidayet bulması murad-ı İlahî değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zaten eğer ![]() ![]() ![]() Netice olarak diyebiliriz ki:Secde suresi 11, 12 ve 13 ![]() ![]() ![]() ![]() DELİL 3 Zalimler şöyle diyecekler: “Ey Rabbimiz! Bizi yakın bir zamana kadar ertele de senin davetine uyalım ve peygamberlere tabi olalım ![]() Bu ayet-i kerime de açık bir şekilde tenasühü reddetmekte ve tenasüh fikrinin batıllığını ortaya koymaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şimdi, ayet-i kerimenin onlara verdiği cevaba bakalım: “Onlara denilir ki: ‘Sizin için hiç bir zeval (ölüm) yoktur diye, daha önce yemin etmemiş miydiniz?’” İşte, bu ayet-i kerime âdeta onların yüzüne bir tokat vurmakta ve şöyle demektedir: “Hani siz ruhunuzun başka bedenlerle defalarca dünyaya geleceğine inanıyor ve buna yemin ediyordunuz, hani sizin için bir son yoktu! O hâlde niçin şimdi, ecelinizin ileriye tehir edilmesi için yalvarıyorsunuz? Hadi gitseniz ya dünyaya, niçin gidemiyorsunuz…” Demek, ruhlar öyle başıboş değiller ve diledikleri gibi bu dünyaya gelip gidemezler! Acaba, tenasühe inananların o andaki hâllerini ve yüzlerinin şeklini hayal edebiliyor musunuz? DELİL 4 Onlar, orada şöyle feryat ederler: “Ey Rabbimiz! Bizleri çıkar, yaptıklarımızdan başka, salih bir amel yapalım ![]() ![]() ![]() Bu ayet-i kerime de tenasüh fikrini açık bir şekilde reddetmektedir ![]() ![]() ![]() Soru:Onlar niçin dünyaya bir daha gelmek istiyorlar? Cevap:Salih amel işlemek, yani kemal bulmak için ![]() Soru:Peki, onlara izin veriliyor mu? Cevap:Hayır! Soru:İzin verilmeme gerekçesi olarak ne gösteriliyor? Cevap:Onların, düşünecek ve salih amel yapabilecek kadar bir ömre sahip oldukları ve ayrıca kendilerine uyarıcılar geldiği; ama onların buna rağmen salih amel işlememiş olmaları ![]() Demek ki, kemal bulmak için bir daha bu dünyaya gönderilme yoktur ![]() ![]() ![]() Ayet-i kerimenin bu kadar açık beyanına rağmen hâlâ nasıl olur da tenasüh kabul edilebilir? Biz, bu ayetlerden habersiz olanların tenasühe inanmasını bir derece anlayabiliyor ve cehaletlerine veriyoruz, tabi cehalet özür değildir! Lakin Kur’an’ı bildiğini iddia eden sözde profesörlerin bu görüşü savunmalarını anlayamıyoruz ![]() ![]() DELİL 5 Onlar, ilk ölümden başka orada bir ölüm tatmazlar ![]() Mezkûr ayeti kerime, insanın ölümü sadece bir kere tadacağını haber vermekte iken; tenasühçüler insanın defalarca ölümü tattığını ve her defasında başka bir beden ile bu dünyaya geldiğini söylemektedirler ![]() Ayrıca şunu da merak ediyoruz, acaba tenasühü savunanlar bu ayeti hiç görmüyorlar mı? Gerçi daha evvel söylemiştik, onlar tenasühü, inandıklarından dolayı savunmuyorlar; onların derdi başka, onların derdi, sadece bu ümmetin imanını çalmaktır ![]() “Onlar, ilk ölümden başka orada bir ölüm tatmazlar ![]() ![]() DELİL 6 … Onlar ki gayba iman ederler… (Bakara 3) Bu ayetin beyanıyla, bu dünya imtihan için yaratılmıştır ve imtihanın sırrı da gabya iman esası üzerine cereyan etmektedir ![]() ![]() Başka bir ifadeyle, Cenab-ı Hak bu dünyayı, kim iman edecek ve kim iman etmeyecek sırrının açığa çıkması için yaratmış olup kullarından gayba iman etmelerini istemiştir ![]() Hâlbuki bedenden çıkan bir ruh için gayb kalmamakta ve o ruh bütün iman hakikatlerini bizzat müşahade etmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kur’an-ı Kerim’de ölüm ve dirilişle ilgili birçok ayet-i kerime vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bizler bu kapıyı kapatmadan önce, tenasühü reddeden diğer Kur’an ayetlerinin bir kısmını vereceğiz ![]() ![]() Nisa 18, En’am 93, Secde 11, Münafikun 10-11, Mü’min 45-46, Mümtehine 13, Nisa 97 ve mükâfatın ve cezanın ölümden hemen sonra olduğunu beyan buyuran diğer bütün ayetler tenasühü reddetmektedir ![]() PEYGAMBERİMİZ (S ![]() ![]() ![]() “Peygamber size ne verdiyse onu alın! Size neyi yasakladıysa ondan sakının ve ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() O hâlde bizler de Müslümanlar olarak, meselemiz olan tenasühü Peygamber Efendimiz’e götürmeli ve “alın!” diyorsa almalı; “almayın!” diyorsa da almamalıyız ![]() O halde şimdi biz tenasühü savunanlara soruyoruz: Bu konuda Peygamberimiz’den bir hadis veya küçücük bir söz nakledebiliyor musunuz? Hayır, nakledemezler! Doğuyu, batıyı, kuzeyi ve güneyi arasalar, Peygamber Efendimiz’in bütün sözlerini teker teker araştırsalar tenasühe ait tek bir hadis bulamazlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Acaba hiç mümkün müdür ki tenasüh caiz ve vaki olacak da, Peygamberimiz (s ![]() ![]() ![]() Şurası da çok ilginçtir ki, din namına konuşanlar, konuştukları hususta Peygamber Efendimiz’in ne dediğini hiç umursamamakta ve sadece kendi vehimlerine göre konuşmaktadırlar ![]() Sözün özü olarak deriz ki:Tenasüh İslam’ın ve Kur’an’ın malı değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İSLAM ÂLİMLERİ REENKARNASYON HAKKINDA NE DİYOR? İ ![]() ![]() ![]() ![]() Eğer Kur’an’da tenasüh olsaydı veya hadisler tenasühten haber verseydi, elbette bu zatların dürbün gibi gözünden kaçmayacaktı ![]() ![]() Mesela, İmam-ı Rabbani Hazretleri şöyle der:Kalpleri hasta ve bilgileri az olan bazı kimseler, hatta kendilerini âlim olarak tanıtan bazı dinsizler tenasühe inanıyor ![]() ![]() ![]() ![]() Yine Âlim İbni Hazm şöyle der: Tenasühe inananların kâfir oldukları hususunda icma vardır ![]() Berika ve Hadika isimli kitaplarda ve İslam’ın diğer bütün kaynaklarında, tenasühe inananların kâfir oldukları beyan buyrulmuştur ![]() ![]() Acaba onların bu ittifakına ve sözlerine karşı, bu zamanın takva ve amel fakiri olan birkaç cahilin sözünün ne kıymeti olabilir? Ve onların sözünü nasıl hükümden düşürebilir? AKIL VE MANTIK REENKARNASYON HAKKINDA NE DİYOR? Şimdi maddeler hâlinde, akıl ve mantığın tenasühü reddettiğini ortaya koyalım: 1-Eğer tenasühü yaşayan, bin kişiden bir kişi bile olsa, dünya nüfusuna kıyasla tenasühün ne kadar sıklıkla görüleceği aşikârdır ![]() ![]() ![]() 2-Tenasühe inanan kişiye soruyoruz: Öldükten sonra dirilme, beden ve ruh ile olacaktır ![]() ![]() 3-Eğer “En son beden” diye cevap verilirse, o hâlde biz de deriz ki: Mesela on beden değiştirmiş olan ve ilk dokuz bedeninde zalim, son bedeninde ise salih olan bir ruh, salih olarak cennete girse; acaba ilk dokuz bedeninde zulmettiği mazlumların haklarının ondan alınmaması bir zulüm değil midir? Hâlbuki ![]() ![]() 4-Veya tam tersi olarak, bir ruh ilk dokuz bedeninde salih ve son beninde zalim olsa, eğer son bedene göre hesaba çekilerek cehenneme atılsa; ilk dokuz bedende yaptığı ibadet zayi mi olacak? Hâlbuki ![]() ![]() ![]() Demek, haşrin hem beden ve hem ruh ile olması, tenasühü imkânsız kılmaktadır ![]() 5-Malumdur ki, eşyanın zatî özellikleri ve vasıfları, mahiyetinden ayrılmaz; hiçbir nevin zatî hasseleri kendinden kopup başka bir neve geçmez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 6-Eğer tenasüh ile ruhlar olgunlaşıyor ve kemale ermeyen her ruh bu seyahat ile kemale ulaşıyorsa, cehennem kimler için hazırlandı ve orada kimler azap görecek? Tenasühe inanmak, cehennemi inkâr etmek ile neticelenmez mi? 7-Tenasühçülerin dediği gibi, eğer ruhumuz şimdiki bedenden önce, başka bedenlerle bu dünyaya gelmiş olsaydı, o bedenlerdeyken bütün yaptıklarımızı şu anda bilmemiz gerekirdi ![]() ![]() ![]() 8- Tenasüh inancına göre evrendeki ruhlar belli sayıdadır ![]() ![]() ![]() 9- Tenasüh iddiası, peygamberlerin gönderilmeleri ve semavi kitapların indirilmeleri hakikati ile de bağdaşamaz ![]() ![]() ![]() ![]() 10- Kur’an ve diğer semavi kitapların günahların tevbe ile affedileceğine dair olan beyanları, affedilebilmek için ruhların böyle ızdıraplı ve uzun seyahatlerini fuzuli ve manasız göstermektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 11- Peygamberlere uyan kimseler arasında, ilk hayatları itibariyle çok kötü kimseler de bulunuyordu ![]() ![]() ![]() Tenasühün saçmalığına dair daha birçok delilleri ortaya koyabiliriz ![]() SORULAR VE CEVAPLARI 1- “Kâfirler diyecekler ki: Ey Rabbimiz! Sen bizi iki defa öldürdün ve iki defa dirilttin ![]() ![]() Asla yoktur! Zira eğer tenasühten bahsetseydi, “iki defa öldürülme ve iki defa diriltilmeden” değil; “onlarca defa öldürülüp onlarca defa diriltilmeden” bahsedilirdi ![]() ![]() ![]() ![]() Ayette geçen “iki defa öldürülme” hakkında Abdullah b ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu ayet şu ayete benzer: “ ![]() ![]() ![]() ![]() Bu ayetteki: ·“Ölüler idiniz ![]() ·“O sizi diriltti ![]() ·“Sonra öldürülmek” ifadesiyle dünyadaki ölümümüz murad edilmiş, ·“Sonra diriltilmek” ifadesiyle kabirde diriltilmek kastedilmiş, ·“Sonra ona döndürülürsünüz ![]() ![]() Sözün özü: Ayetin tenasüh ile uzaktan yakından bir ilgisi yoktur ![]() ![]() 2- Bazı evliya kıssalarında veli zatların ruhlarının insan şekline büründüğü anlatılmaktadır ![]() Cevap:Asla benzemiyor! Evet, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3- Bazı yeni doğan çocuklar eski hayatlarından bahsediyorlar ![]() Cevap:Hadis-i şerifler ile sabittir ki, cinler insanın içine girebilir ve insanın his ve hareket sinirlerine tesir ederek, hareket ve ses hâsıl ederler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Demek mesele, cinlerin insanın vücuduna girerek his ve hareket sinirlerine tesir etmesi ve bu tesirin neticesiyle de hareket ve sesin meydana gelmesidir ![]() 4-Bazen insan bir olayı daha önce yaşadığını hissediyor ![]() Buna “Dejavü” denilmektedir ![]() ![]() Bu, beynin yorgunluk veya başka sebeplerden dolayı bir görüntü veya ses gibi herhangi bir girdiyi, giriş anı sırasında algılayamamasından kaynaklanabilir ![]() ![]() Ayrıca, beynin sağ lobu ile sol lobunun milisaniyeden daha küçük bir zaman farkı ile çalışmasından da kaynaklanabilir ![]() ![]() ![]() Dejavünün zıttına “Jamevü” denilir ki, bu durumda insanlar tanıdığı bir çevrede yabancılık çekebilirler ![]() Bütün bunlar beynin fonksiyonlarıyla alakadar olup asla tenasüh ile bir ilgisi yoktur ![]() “Tenasüh saçmalığı” isimli eserimiz burada tamamlandı ![]() ![]() Cenab-ı Hak Ümmet-i Muhammed’i onların şerrinden muhafaza etsin ve razı olacağı imana bizleri vasıl eylesin! Âmin! |
![]() |
![]() |
|