Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
camiiyyet, harikadır, kur’an’in, lafzındaki

Kur’An’İn Lafzındaki Câmiiyyet Harikadır

Eski 08-05-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kur’An’İn Lafzındaki Câmiiyyet Harikadır



Kur’an’ın lafzındaki câmiiyyet, yani kelimelerindeki kapsamlılık ve çok manaları içinde bulundurması ve ifade etmesi harikadır


Kur’an kelimeleri, öyle bir tarzda seçilmiştir ki, her bir sözün, hatta her bir kelimenin, hatta her bir harfin, hatta bazen bir harfin harekesiz okunmasının bile çok cihetleri ve yönleri vardır Bu özelliği ile her muhataba ayrı ayrı bir kapıdan hissesini verir Kur’an’ın bütün kelimeleri bu bahse şahittir ve misaldir


Bizler sadece şu ayetin dürbünüyle bu hakikate bakalım ve bazen Kur’an’ın bir kelimesinde, bir sayfalık mana olduğuna şahit olalım:

بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ أَنَّى يَكُونُ لَهُ وَلَدٌ وَلَمْ تَكُن

لَّهُ صَاحِبَةٌ وَخَلَقَ كُلَّ شَيْءٍ وهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ


“Gökleri ve yerleri yoktan yaratan O’dur Onun eşi olmadığı halde nasıl çocuğu olsun Her şeyi o yaratmıştır ve O her şeyi hakkıyla bilendir” (Enam: 101)


Şu kısacık ayet ile , Hrıstiyanların inancının batıllığını iki kere iki dört eder derecesinde ispat etmiştir İzahı şudur: Hrıstiyanlar, Hz İsa’nın (as) babasız doğduğunu delil göstererek ona bir ilahlık makamı vermiş ve ’ın oğlu olduğunu iddia et-mişlerdir , Hrıstiyanların “Hz İsa’nın babasız ve bir insan suyu olmaksızın vücuda geldiği” sözünü kabul etmiş ve şöyle buyurmuştur:


Siz İsa’ya “’ın oğludur” demekle” 2 manadan birini kastetmektesiniz:


1- Ya Onun, bir babanın suyu devreye girmeksizin, bizzat tarafından, hiçten yaratıldığını ve bu sebepten ’ın oğlu olduğunu kastetmektesiniz


2- Ya da yoktan icat edilmeyip, herkesçe bilinen yol üzere, babadan evlat meydana gelmesi şeklinde olduğunu murat etmektesiniz


1İhtimalin batıllığı şöyle izah edilir:

’ın Hz İsa’yı babasız yaratması onun oğlu olduğunu ispat etmez Çünkü bu âlemi de ilk önce yoktan icat etmiştir Eğer yoktan ve sebepsiz icat etmek, oğul edinmeyi gerektirseydi, yer ve göğün de ’ın oğlu olması gerekirdi İşte bu manayı ifade etmek için bu ayette “gökyüzünün ve yeryüzünün yoktan yaratılmasından” bahsetmiş, ancak içindekilerin yaratılmasından bahsetmemiştir Çünkü içindekiler, yoktan değil, daha önce yaratılmış maddelerin bir araya getirilmesiyle icat edildiğinden, onlardan bahis bu makam uygun düşmez


İşte ayette geçen “ yerin ve göğün yoktan yaratıcısıdır” sözündeki maksat: Hrıstiyanların “İsa bir baba olmaksızın yoktan yaratılmıştır o halde ilahtır” sözüne reddiyedir onların bu batıl sözlerine karşı, “Semanın ve yerin de yoktan yaratıldığını” ifade ederek, “Eğer hükmünüz doğru ise gökyüzü ve yeryüzünün de benim evladım olması gerekir” diyerek, görüşlerinin yanlış olduğunu beyan etmiştir


2 İhtimalin batıllığı ise şöyledir:


Bu ihtimal adet olan doğum işidir Doğum ise ancak eşi ve şehveti bulunan, kendinden “bir parça ayrılıp, eşinin karnında duran” kimseler için düşünülür Bütün bunların hakkında düşünülmesi ise imkânsızdır O halde madem ’ın eşi ve şehveti olamaz ve ondan bir parça kopup başkasının karnında duramaz, o halde bilinen yollan evlat edinmekte hakkında düşünülemez


İşte ayette geçen “Onun nasıl çocuğu olabilir, onun eşi yok ki” ifadesiyle murat olan mana budur bu ifadeyle de Hz İsa’nın evladı olduğu iddiasını reddeder


Hem bu yolla çocuk edinmek, bir defada yaratıp icat etmeğe gücü yetmeyenler hakkında düşünülebilir İşte ayette geçen “O her şeyi yaratmıştır” ifadesiyle kastedilen, ’ın kudretinin nihayetsizliği beyan ile Hrıstiyanların bu batıl sözlerini reddetmektir Hem bu çocuk ya ezeli olur ya da sonradan yaratılmış olur Ezeli olması düşünülemez Çünkü ezeli olmak sadece ’a aittir ve Onun sıfatıdır Geriye kalan ise sonradan yaratıldığıdır Eğer çocuk edinmekte bir kemal bilseydi, elbette iradesi ona taalluk eder ve onu çok evvel yaratırdı


Hz İsa’ya kadar beklemezdi Yok, eğer çocuk edinmekte bir kemal ve fayda görmediyse, zaten onu hiçbir zaman yaratmamış olması gerekir İşte ayette geçen “O, her şeyi hakkıyla bilendir” ifadesi bu manaya işarettir


İşte gördüğünüz gibi kısacık bir ayetle, Hrıstiyanların davasının batıllığı ne kadar güzel ispat edilmiş


Ayetin her bir kelimesinde farklı bir delil ve farklı bir cihet tercih edilmiş


Diğer ayetleri sen buna kıyas et ve dilersen bu bahsi eserlerinde yüzlerce misal ile ispat eden âlimlerin eserlerine müracaat et

Kaynak = ilmedavetcom

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.