|
|
Konu Araçları |
indirilmemiştir, kur’an, olarak, seferde |
Kur’Ân Neden Bütün Olarak Ve Bir Seferde İndirilmemiştir? |
08-05-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Kur’Ân Neden Bütün Olarak Ve Bir Seferde İndirilmemiştir?Kur’ân niçin bir anda değil de bölüm bölüm ve merhale merhale inmiştir? ona bir defada topluca indirilmeli değil miydi?" dedi(ler) Onunla senin kalbini kuvvetlendirmek için böyle (azar azar indirmişiz)dir ve onu (sana) ağır ağır okuduk" (Furkan 32) “Hem onu bir Kur'ân olarak (ayet ayet) kısımlara ayırdık ki insanlara onu (iyice anlayabilmeleri için) dura dura okuyasın! Çünkü onu (hadiselere göre size bir ders olmak üzere) azar azar indirdik” (İsra 106) Ayetler olaylara ve insanların menfaat ihtiyaç ve durumlarına göre merhale merhale indirilmiştir Mesela; İçki hakkında inen ilk ayet: “Hurma ağaçlarının meyvelerinden ve üzümlerden de (istifade ediyorsunuz); ondan hem sarhoş edici bir içki hem de güzel bir rızık elde ediyorsunuz Şüphe yok ki bunda (aynı şeyde güzel ve çirkin birer yol bulunmasında) akıl erdiren bir kavim için kat’i bir delil vardır” (Nahl 67) Bu ayetten önce Müslümanlara henüz içki haram kılınmadığından içki içiyorlardı Bu ayetten sonra Hz Ömer (ra) ve Muaz ibni Cebel (ra) Hz Muhammed’e (asm) gelerek şöyle dediler: “Ya Resulallah (asm) içki ve kumar hakkında bize kanaat ver zira onlar aklı giderici ve malı zayi ediciler” Bunun üzerine Bakara Suresi'nin 219 ayeti indi: “Sana şarap ve kumardan soruyorlar Deki: "Onlarda büyük bir günah ve insanlar için birtakım faydalar vardır Fakat günahları faydalarından daha büyüktür" … 219) Bu ayet inince bazı Müslümanlar içki ve kumar bize haram edilmedi üstelik insanlara faydaları da vardır diyerek içkiye devam ettiler Bir kısmı ise büyük günah olduğunu öğrenince içkiyi terk ettiler İçki hakkında inen üçüncü ayet: “Ey iman edenler! Siz sarhoş iken ne söylemekte olduğunuzu bilinceye kadar cünüp iken de yolcu olan(larınız) müstesna namaza yaklaşmayın! Şüphesiz ki Gafur (çok bağışlayandır)” (Nisa 43) İçki içip sarhoş olan insanların bazılarının namazda imam olup Kurân’ı yanlış okumaları üzerine inen bu ayet içkinin yalnız namaz vakitlerine ait olarak haram kılındığını bildiren ilk ayettir Bu ayetten sonra insanlar namaz vakitlerinin dışında içki içmeye başlamışlardı Fakat daha sonra sarhoş olan bir kısım insanların birbirlerinin canlarını yakacak şekilde kavga etmeleri üzerine Hz Ömer (ra) şöyle dua etti: "Ya Rabbi şarap hakkında görüşünü bize açıkça anlat" Bunun üzerine dördüncü ve son olarak içki şu ayetlerle haram kılınmıştır: “Ey iman edenler! Şarap kumar dikili taşlar (putlar) ve fal okları ancak şeytanın işinden birer pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz” “Şeytan içki ve kumarda aranıza (o yolla) ancak düşmanlık ve kin düşürmek ve sizi 90- 91) İşte kullarının şarap içmeye alışkınlıklarını onunla ticaret bakımından büyük kâr elde ettiklerini ve bir anda yasaklarsa onlara ağır geleceğini bildiğinden içkiyi bu şekilde dört merhale ile haram kılmıştır Ayrıca; Ayetlerin insanlara sağlam bir şekilde aktarılabilmeleri Hz Muhammed’in (asm) hafızasına sağlam bir şekilde yerleşmesiyle mümkün olabilirdi Bunun en iyi yolu ise bölüm bölüm indirilmesiydi Kaynak: Kütüb-i Sitte alıntı |
|