Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
dair, deliller, gerçek, hak, hayatının, kabir, olduğuna

Kabir Hayatının Hak Ve Gerçek Olduğuna Dair Deliller

Eski 08-05-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kabir Hayatının Hak Ve Gerçek Olduğuna Dair Deliller





كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتاً فَأَحْيَاكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ

’ı nasıl inkâr edersiniz ki, ölü idiniz sizleri diriltti Sonra sizleri yine öldürecek, sonra yine diriltecek, sonra da döndürülüp ona götürüleceksiniz (Bakara/28)


Bu ayet-i kerime, kabir hayatının hak ve gerçek olduğuna delildir Şöyle ki: Ayetin başında geçen “ أَمْوَات ” tabiri “ölüler” demektir Bundan maksat ise: Kendisinde hayat olmayan ve babaların sulplerinde (belkemikleri arasında) olan menilerdir Demek bu ifade ile insanın ilk haline dikkat çekilmiş ve babalarının sulbündeki hali nazara verilmiştir İnsan, bu halinde ölüdür ve daha yaratılmamıştır


Ayetin devamında gelen “ölü idiniz sizleri diriltti” ifadesindeki ‘diriltmekten’ maksat ise: Anne rahmindeki o nutfelere ruh üfleyip, sonra diri olarak dünyaya çıkarmaktır Demek ayetin bu bölümü, dünya hayatına işaret etmektedir


Ayetin devamındaki “sonra sizleri yine öldürecek” ifadesiyle işaret edilen ise: Ecelleri geldiğinde insanları öldürmektir Bu öldürmek ile dünya hayatı sona erer

Ayetin devamında gelen “sonra sizi yine diriltecek” ifadesi ise: Kabir hayatına delildir Zira ayetin işaretiyle bu dirilme, ölümden hemen sonra ve kıyametten öncedir Bu da ancak kabir hayatıdır


Ayetin sonundaki “sonra da döndürülüp ona götürüleceksiniz” ifadesinden murad ise: İsrafil (as) tarafından Sur’a üfürüldüğünde, mahşere çıkmak üzere kabirlerden çıkıştır


Demek ayet-i celilede geçen ثُمَّ يُمِيتُكُمْ “Sonra sizi diriltecek” ifadesi, kabir hayatına işarettir ve delildir


Kabir hayatının hak ve gerçek olduğuna Mü’min suresi 45 ve 46 ayetler de delalet etmektedir Mezkûr ayetlerin meali şöyledir:


o mümini, onların kurdukları tuzakların kötülüklerinden korudu Firavun’un adamlarını ise, o kötü azap kuşattı Onlar, sabah akşam ateşe arz olunurlar Kıyamet kopacağı gün de: “Firavun hanedanını azabın en şiddetlisine tıkın!” (denilecektir) (40/ 45-46)


Bu ayet-i celilede, Firavun ve avenesinin göreceği kabir azabından ve berzah hayatından bahsedilmektedir “Onlar, sabah akşam ateşe arz olunurlar” ifadesiyle işaret olunan hayat, berzah hayatıdır ve kabir azabıdır Bu ifadeyi, hesaptan sonraki cehennem azabına hamletmek doğru değildir Zira ayetin devamındaki “Kıyamet kopacağı gün de: ‘Firavun hanedanını azabın en şiddetlisine tıkın!’ (denilecektir)” ifadesi, önceki azabın, kıyametten önce olduğunu ispat eder Kıyamet günü uğrayacakları şiddetli azap ise bu azaptan sonradır


Demek “Onlar, sabah akşam ateşe arz olunurlar” ifadesiyle işaret edilen azap, ölüm ile kıyamet ortasındaki bir azaptır ki, bu da kabir azabı ve berzah hayatıdır


Kabir hayatı hakkındaki bir başka ayet de Mümtehine suresi 13 ayettir Ayetin meali şöyledir: “Ey iman edenler! ’ın gazabına uğrayanları ve kabir ehli kâfirlerin ümit kesmeleri gibi ahiretten ümit kesenleri dost edinmeyin


Ayet-i kerimede geçen “Kabir ehli kâfirlerin ümit kesmeleri gibi…” ifadesi, kabir hayatına delildir Zira bu ayet-i kerime, kabir ehli kâfirlerin ’ın rahmet ve affından ümitsiz olduklarını bildirmektedir Bu hal de ancak ve ancak onların kabirde hayat sahibi olmaları ile mümkündür İbn-i Mesud, İmam Mücahid, İkrime, İbni Zeyd, İmam Mukatil, Kelbi ve Mansur hazretleri bu görüşte olup, mezkûr ayeti kabir hayatına delil yapmışlardır Onlar özetle derler ki: “Kabir ehli kâfirlerin ümitlerini kesmeleri, ancak ve ancak onların kabirde hayatdar ve diri olmaları ile mümkündür Zira ümit kesmek, hayat sahibi olanın işidir Bu sebeple ‘Kabir ehli kâfirlerin ümit kesmeleri gibi…’ ifadesi, kabir hayatına bir delildir


Kabir hayatı ile ilgili bir başka ayet de Tevbe suresi 101 ayettir Ayetin meali şöyledir: “Biz onları iki kere azaba uğratacağız Daha sonra da büyük bir azaba sevk edilirler


Mezkûr ayet-i kerimedeki “İki kere azaba uğratacağız Daha sonra da büyük bir azaba sevk edilirler” ifadesiyle üç azaptan bahsedilmektedir Ayet-i kerimede geçen üç azaptan birincisi dünya azabı, ikincisi ise kabir azabıdır İkinci azap olan kabir azabından sonra da, daha büyük bir azap vardır ki, bu da üçüncü azap olan cehennem azabıdır İmam Azam hazretleri ve Kadı Beyzavi de, ayette geçen “iki kere azaba uğratacağız” ifadesiyle, dünya azabı ve kabir azabının kastedildiğini söylemektedir


Kabir hayatı hakkında bir başka ayet de Nuh suresi 25 ayettir Ayetin meali şudur: “(Nuh’un kavmi) Günahlarından dolayı boğuldular ve ardından da ateşe sokuldular

Bu ayet-i kerimede geçen “feudhilû” (sokuldular) kelimesindeki “f” harfi, Arapça’da “fe-i takibiyedir” Yani olayın hemen olduğunu ve hiç ara verilmediğini ifade eder Demek Hazreti Nuh’un kavmi boğulduktan hemen sonra ateşe sokulmuştur Bu da ancak kabir hayatı dediğimiz Berzah elemindeki azap olabilir Zira şu anda cehennem mevcud olmakla birlikte içi boştur Cehennem, kıyametin kopması ve hesabın tamamlanmasıyla sakinlerine kavuşacaktır O halde Hz Nuh’un kavminin sokulduğu ateş, cehennem ateşi olamaz Zira ifade ettiğimiz gibi cehennem şu anda boş olup sakinlerini beklemektedir O halde bu azap kabir hayatı denilen Berzah âlemindeki azaptır


Eğer kabir hayatı inkâr edilirse, Hazreti Nuh’un kavminin boğulduktan hemen sonra sokuldukları ateş ne ile izah edilebilir? Cehennem diyemeyiz, çünkü cehenneme giriş hesaplar görüldükten sonra olacaktır Acaba kabir azabından başka hangi azap vardır ki, Hz Nuh’un kavmi denizde boğulduktan hemen sonra o ateşe girmiş olsunlar?


Kabir hayatı hakkında bir başka ayet-i kerime de Al-i İmran suresi 169 ayettir Ayetin meali şudur: “ yolunda öldürülenleri sakın ölüler sanma! Bilakis onlar diridirler ve Rab’leri katında rızıklanmaktadırlar


Bu ayet-i kerimede, yolunda ölenlerin ölü olmadığı ve ’ın katında rızıklandırıldığı haberi verilmektedir Hatta İ Şafi hazretleri bu ayeti delil getirerek şehidin yıkanmayacağı ve üzerine cenaze namazı kılınmayacağı hükmünü vermiş ve şöyle demiştir: “Şehide cenaze namazı kılınmaz Zira cenaze namazı ölünün üzerine kılınır Hâlbuki mezkûr ayetin ifadesiyle şehid ölü değildir ve Rabbi katında rızıklanmaktadır


Demek şehid ölü değildir ve -u Teâlâ onlara “ölü” dememizi yasaklamıştır Ayrıca şehid ’ın katında rızıklanmaktadır İşte şehidin ölü olmaması ve hal-i hazırda rızıklanması ispat eder ki, kabir hayatı ve Berzah âlemi haktır Zira şehidin ölü olmamasını ve hal-i hazırda rızıklanmasını ancak Berzah hayatı ile izah edebiliriz


Kabir hayatı ile ilgili daha birçok ayet-i kerime vardır Delil olarak daha fazla ayet-i kerimeye ihtiyacı olanlar, Taha suresi 124 ayetin, Tekasür suresi 4 ayetin, İbrahim suresi 27 ayetin ve Vakıa suresi 89 ayetin tefsirine bakabilirler Sadece ayetlerin mealine baktığında bu ayetlerin kabir hayatına olan şehadetini anlayamayanlar, tefsir kitaplarına müracaat ettiklerinde bu ayetlerin kabir hayatına olan delaletlerini öğreneceklerdir


Ayrıca kabir hayatı ile ilgili mevcut hadisler de büyük bir yekün teşkil etmektedir ve hususi bir kitabı oluşturabilirler Dileyenler hadis kitaplarının ilgili bölümlerine bakarak Peygamber Efendimizin bu konudaki hadislerini de inceleyebilirler


Dilerseniz, kabir hayatı ile ilgili ayetleri incelediğimiz bu tefsir dersimizi şöyle bir dua ile tamamlayalım: “Ya Rab! Bizleri kabir azabından koru Kabrin karanlığından sana sığınıyoruz, kabrimizi bizim için Kuran’ın nuruyla aydınlat Kabrin darlığından yine sana sığınıyoruz, Kuran’ın hürmetine kabrimizi genişlet Kabrin sual melekleri olan Nekir ve Münker’in heybetinden de yine sana sığınıyoruz, Onları bize, Kuran’ın hürmetine iki munis dost eyle Kabrin yalnızlığından da sana sığınıyoruz ya Rab! Salih amellerimizi bize dost ve arkadaş yap Ve yaptığımız şu tefsir dersinin hürmetine, kabrimizi bir cennet bahçesi eyle ve cehennem çukuru olmaktan muhafaza et Âmin…

Kaynak = ilmedavetcom

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.