Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
dirhem, ederim, etmeyi, faiz, kere, otuz, tercih, yiyecegime, zina

Bile Bile Bir Dirhem Faiz Yiyecegime Otuz Üç Kere Zina Etmeyi Tercih Ederim

Eski 08-04-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Bile Bile Bir Dirhem Faiz Yiyecegime Otuz Üç Kere Zina Etmeyi Tercih Ederim




FAİZİN YASAK OLUŞU

Allahu Teâlâ kitabında faiz ehli haricinde, başkaları ile harp etme izni vermemiştir Allahu Teâlâ şöyle buyurur:

“Ey iman edenler! Allah’tan korkun Eğer gerçekten inanıyorsanız mevcut faiz alacaklarınızı terk edin Şâyet (faiz hakkında söylenenleri) yapmazsanız Allah ve Resûlü tarafından (faizcilere karşı) açılan savaştan haberiniz olsun" (Bakara:278-279)

“Şâyet tevbe ederseniz ana sermayeniz sizindir, böylece ne zulüm etmiş ne de zulme uğramış olursunuz” (Bakara:279)



Faizi yasaklayan âyetler çoktur Bu konudaki hadislerden bazilarinin Buhari ve Ebû Dâvud söyle rivayet etmislerdir
"Peygamber'imiz (SAS) vucûda dögme isleyenler ile isletenleri, faiz yiyenler ile yedirenleri lânetlemis, köpek alip satarak ve zina yolu ile kazanç saglamayı yasaklamıs ve resim yapanları lânetlemistir"
“Allah’ın Resûlü (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) fâizi yiyene de, yedirene de yazana da, şâhitlerine de lânet etmiştir” ve şöyle eklemiştir: “Onların hepsi eşittir

Bu hadisten şu anlaşılıyor: Fâizi yazmak, teslim almak, teslim etmek, bankaya yatırmak ve bekçiliğini yapmak kesinlikle haramdır


Peygamber'imiz (SAS) buyuruyor ki:
«— Su "dört kimseyi cennete koymamak, onlara oranın nimetlerinden tattırmamak Allah (CC)'ın kesin sözüdür: 1) Devamli içki içenler 2) Faizciler 3) Gayri mesru sekilde yetim mali yiyenler 4) Ana - babaya âsi olanlar»

«— Faiz yetmis üç cesittir, en hafifi insânın anası ile zina etmesi gibidir»

«— Faiz, yetmis küsür çesittir şirk de onun gibidir»

«— Fâiz yolu île kazanılan bir dirhem, insanin Islâm'ı kabul ettikten sonra otuz üç kere zina etmesinden daha agır bir günahtır»


Abdullah Ibni Ömer der ki; «Faiz yetmis iki dereceli bir günahtir, en hafifi muslüman olduktan sonra insanin anası ile zina etmesi gibi bir günahtır Faiz yolu ile kazanilan bir dirhem, otuz küsur zinadan daha agır bir günahtir Ulu Allah (CC) Kıyamet Günü iyi kötü herkesin mezardan dogrulmasına izin veriyor, fakat faizciye vermiyor Cünküo ancak seytan tarafından çarpılmıs biri gibi mezardan dogrulacaktır


Kâ'b Ibni Ahbar der ki; «Bile bile bir dirhem faiz yiyecegime otuz üç kere zina etmeyi tercih ederim» — Bile bile yenen bir dirhem faiz otuz alti kere zinadan daha agirdir»


Peygamber'imiz (SAS) buyuruyor ki:
«— Kim bir hakkı örtmek için batıl bir yolla bir zâlimi desteklerse Allah (CC)'ın ve Rasûlü'nün himmetinden uzak kalır Kim faiz yolu ile elde edilmis bir dirhem yerse o, otuz üç kere zina etmis gibidir Kimin eti haram ile beslenirse ona cehennem daha yarasır»

«— Faiz yetmis dereceli bir günahtır En hafifi insanın anası ile zina etmesi gibidir»

Ibni Abbas buyurur ki; «Peygamber'imiz : olgunlasmamıs meyveyi satın almayı yasaklayarak buyurdu ki: — Bîr yerde zina ve faizcilik yaygin hale gelirse oranin halki Allah (CC)'in azabini hakketmis olur»


«— Aralarında faiz yaygın hale gelen kavim, mutlaka kıtlıkla cezalandırılır Aralarında rüsveti yayginlastiran kavim de korku ile cezalandırır»

Peygamber'imiz (SAS) buyuruyor ki:

"Mi'râc'a çıkarıldıgım geçe yedinci kat göge varınca yukarıya baktıgım zaman yıldırımlar, simsekler ve fırtınalar gördüm, o orada karınlara bir ev kadar ve içlerinde dısardan seçilebilen yılanlar bulunan bir gurupla karsılastım Cebrail (AS)'e «Bunlar kimdir?» diye sordum, bana: «Bunlar faiz yiyicilerdir» diye çevap verdi"


Isfehanî'ye göre Peygamber'imiz (SAS) buyurur ki:

«— Göge yükseltildigim zaman, birinci kat gökte bir guruba rastladım, karınlari kocaman odalar gibi sismisti Firavun hanedanının geçis yolu üzerinde yıgılmıslardı, her gün sabah aksam atesin basına dikilerek

«Rabbimiz, Kıyamet Günü hiç bir zaman olmasın» diye duâ ediyorlardı «Yâ Cebrail (AS), bunlar kimdir?» diye sordum Cebrail (AS) bana «Bunlar, ümmetin arasinda faiz yiyenlerdir Bunlar mezarlarından, ancak seytan çarpmıs gibi dogrulurlar» diye cevap verdi


«— Afvedilmeyen günahlardan sakininiz Bunlardan biri hile ve hiyanettir Hile ve hiyanet yolu ile mal kazanan kimse Kıyamet Günü onu sırtında tasır Digeri de faizdir, sonra faiz yiyen kimse Kıyamet Günü çarpılmıs bir deli olarak mahsere gelir» (Peygamber'imiz sözlerine devam ederek) «Faiz yiyenler mutlaka seytanın çarptıgı kimseler gibi mezarlarından dogrulurlar» mealindeki âyeti okudu» (Bakara 275)


«Faiz yiyenler Kıyamet Günü Mahsere ayaklarını sürüye sürüye birer çarpik olarak gelirler» diye buyurduktan sonra «Onlar mutlaka seytanın çarptıgı kimseler gibi mezarlarından dogrulurlar» mealindeki âyeti okudu

Peygamber'imiz (SAS) buyuruyor ki:
«— Kıyamete yakin zina, faiz ve içki salgın hale gelir»

«— Faizciligi meslek haline getirenler, sonunda mutlaka kıtlıkla karsılasırlar»

«— Faiz, ne kadar cogalsa da, sonunda azalmaya mahkûmdur»

«— Öyle bir gün gelecek ki, hic kimse müstesna olmamak üzere herkes faiz yiyecektir, hic faiz yemeyene bile tozu bulasacaktir»

«— Faiz, ne kadar çogalsa da, sonunda azalmaya mahkûmdur»

«— Nefsimi kudret elinde tutan Allah (CC) adına yemin ederek söylüyorum ki, ümmetimden bazı kimseler aksam şen - şakrak ve eglenceden sonra yatacak, fakat sabaha maymun ve domuz kılıgına girmis olarok çıkacaklardır Sebebi, haramları helâl saymaları, çalgıcı kadın edinmeleri, içki içmeleri, faiz yemeleri ve ipekli giymeleridir»


«— Bu ümmetin bir kısmı yiyip içip gülerek eglenerek yatar Fakat sabaha maymun veya domuz sekline girmis olarak çıkar Yine onlardan bir kısmının başına yerin dibine batma ve tas yagmuru gibi âfetler gelir Sabahleyin halk, «Falangiller yerin dibine batti, geceleyin falan gillerin evleri yıkıldı» diye konusurlar Yahud da Lût kavminin bir kisim kebileleri iie onlarin evlerine oldugu gibi üzerlerine gökten tas yagar Sebebi, içki içmeleri, çalgıcı kadın edinmeleri, faiz yemeleri, akrabalara yakinlik göstermemeleridir»


Bankaya para yatıran bir kişinin fâiz istemesi câiz değildir, şâyet kendisi istemediği halde bu fâiz hesabına yatırılmış ise bir yolunu bulup bu faizden kurtulmalıdır Fâiz malının herhangi bir kişiye veya bir hayır kurumuna verilmesi câiz değildir, şâyet fâiz bir kişiye veya kuruma bu paranın fâiz parası olduğu haber verilmeden gizlice verilmiş ise bu para sadaka yerine kesinlikle geçmez Çünkü Allahu Teâlâ temiz ve iyidir, temiz ve iyi olandan başkasını kabul etmezfaiz haramdır haram para ile sadaka veren,cami yaptıran hayırlı şeyler yaptıran kimse kirlenmiş elbiseyi idrar ile yıkayan adama benzerki daha çok pislenir Bir insanın, faizden herhangi bir şekilde faydalanması câiz değildir Bir insan fâiz ile malını yiyemez, içemez, giyemez, bir binek veya bir ev satın alamaz, çocukları için harcayamaz, kendisinden bir zulmü def etmekte kullanamaz Fâiz malından Allah’tan korkularak bir şekilde kurtulunmalıdır

Faiz çok büyük günahtır Ancak faizden bahseden çok kimse, faizin ne olduğunu bilmiyor Sadece faizin bir iki çeşidini biliyor Halbuki faiz çeşidi çoktur Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Faiz yetmiş üç çeşittir) [Hakim] -(Faiz, genel olarak veresiyede olur) [Müslim]

(Bir zaman gelecek, insanlar, helalı haramı düşünmeyecek, sadece paranın gelmesini düşüneceklerdir)

Ödünçte bile faizin olduğunu çok kimse bilmez Mesela iki ay sonra vermek üzere bir milyon lira ödünç almak faiz olur Hamza Efendinin Bey ve Şir’a risalesinin şerhinde, (Ödünç verirken zaman tayin etmek faiz olur) buyuruluyor

Komşudan ödünç 1 kilo tuz alsak, verirken, iki kilo veya yarım kilo versek faiz olur Yani biraz az veya biraz çok olmamalıdır

Bir kimse, on bin lira ödünç verse, alan da, sen de benim evimde kirasız otur dese, yani ev kirasız para faizsiz dense, faiz olur Paranın faizi ile evde oturuyor Bir hadis-i şerifte,

(Fayda getiren ödünç faizdir) buyuruluyor


İki kişinin ortak bir ineği olsa, sütünü bir gün biri, bir gün öteki alsa faiz olur Her günkü sütü eşit bölüşmek gerekir Bunun gibi iki kişinin kirada bir evi olsa, kirasını bir ay biri, bir ay öteki alsa caiz olmaz Her ay alınan parayı, ikiye taksim etmek gerekir


Bir teneke sütün içine konan bir bardak idrar sütün tamamını necis eder Faizle ödünç verilen paranın, faizini, ana parasından ayırmak mümkün olmaz Sütte olduğu gibi tamamı kirlenmiştir

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.