Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
anlamak, hakkında, kuranı, soru

Kuranı Anlamak Hakkında Bi Kaç Soru

Eski 08-04-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kuranı Anlamak Hakkında Bi Kaç Soru




Merhabalar arkadaşlar ;

Ben kuranı okumada ve anlamada bazı yanlışlıklar yaptığımızı düşünüyorum toplum olarak

1kuran hatim etmekBenim şahsi fikrim kuran hatim edilmek için indirilmemiştironu okuyup anlamak ve hayatımıza onunla yön vermek vermek için indirilmiştirkuru kuru hatim okumanın ne manası var? Haşa ALLAH buna ihtiyacı yokki bunu istemiyorki bizdenhatim duasınıda anlamıyorumsiz ne dersiniz?

2esmaül hüsna bunada mana veremiyorum arkadaşlar kuranda ALLAH demiyorki isimlerimi ezberleyinneden ezberliyorsunuz anlamıyorumonu ezberleyeceğimize kurandaki gibi yaşamaya çalışsak daha doğru olmazmı?

siz bu konularda neler dersiniz?

Alıntı Yaparak Cevapla

Kuranı Anlamak Hakkında Bi Kaç Soru

Eski 08-04-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kuranı Anlamak Hakkında Bi Kaç Soru




sinsi-34´isimli üyeden Alıntı

Merhabalar arkadaşlar ;

Ben kuranı okumada ve anlamada bazı yanlışlıklar yaptığımızı düşünüyorum toplum olarak

1kuran hatim etmekBenim şahsi fikrim kuran hatim edilmek için indirilmemiştironu okuyup anlamak ve hayatımıza onunla yön vermek vermek için indirilmiştirkuru kuru hatim okumanın ne manası var? Haşa ALLAH buna ihtiyacı yokki bunu istemiyorki bizdenhatim duasınıda anlamıyorumsiz ne dersiniz?

2esmaül hüsna bunada mana veremiyorum arkadaşlar kuranda ALLAH demiyorki isimlerimi ezberleyinneden ezberliyorsunuz anlamıyorumonu ezberleyeceğimize kurandaki gibi yaşamaya çalışsak daha doğru olmazmı?

siz bu konularda neler dersiniz?



Esselamu aleykum,


Kardeşcağız senin kafana takılan bu sorular zaman zaman bir çok müslümanın aklına takılmış hatta bu sorulara kafi cevaplar bulamayınca daha fazlaları sıralanmış sonunda önce dini,sonra,dini değerleri,kuranı,peygamberi hatta ALLAH TEALA yı sorgular olmuşlardır,seninde bunlardan olmamanı dileyerek bir kaç satır yazalım


Birinci sorunun cevabı çok açıktır kuranı kerimde ALLAH TEALA mealen ''Bu kuran kerim bir kitaptır,onu ancak temiz olan kullarım dokunur ve okurlar'' diye buyurur,yüce mevla müslümanları temiz kafir kullarını ise pis olarak nitelendirdiğine göre bizlerde okumakla şereflenmiş olduk,kuranın Arapça okunması hususu da yine ayeti kerimelerde bellidir,Mevla Teala mealen ''Biz Kuranı kolay anlaşılır bir dil olan arapça indirdik'' diye buyurur

Senin sorunun asıl cevabı ise sünnette saklıdır,çünkü ALLAH TEALA nın bütün emir ve yasaklarını yerine getiren kişi zaten her gün kuranı kerimin ihtivasını uyguladığından dolayı sanki hatim ediyormuşcasına bir hal alır

Peki HzPeygamber sav Hadisi şeriflerden ne buyurur ;

Kur’ân’dan bir harf okuyanın ve öğretenin sevâbı;

Abdullah b Mes’ûd (ra)’den rivâyete göre, Rasûlullah (sav) şöyle buyurdu: “Kur’ân’dan bir harf okursa kendisine bir sevap yazılacaktır ve her sevap on katıyla karşılık bulacaktır Elif lam mîm bir harftir demiyorum Fakat elif bir harf lam bir harf mim de bir harftir(Tirmizî rivâyet etmiştir sünen 2910-)

Arapça bir okuyuş şeklinden başka okumanın hata olacağı kavli ile ilgili ayet ve hadis;


El-İsra 106 Biz onu, Kur'an olarak, insanlara dura dura okuyasın diye (âyet âyet, sûre sûre) ayırdık; ve onu peyderpey indirdik


Ve yine Yüce Allah'ın: "Biz onu bir Kur'ân olmak üzere (âyet âyet) ayırdık ki insanlara karşı onu dura dura (ağır ağır, tane tane) okuyasın (el-îsrâ: 1o6) kavli;ve mekruh olan okuyuşun, şiirin kesik kesik sür'atle okunması gibi Kur'ân'ın çabuk çabuk okunması olduğu "Fîha yufraku" (ed-Duhân: 4), "Yufassalu" demektir


İbn Abbâs: "Faraknâhu" (el-isra 106), "Fassalâhu" demektir, dedi (HakkDîni, VII, 5426-5428)



Yani türkçe okuma arapça okuma gibi değildir,türkçe okumada makam uydurulamaz bunun yanı sıra türkçenin gramerinde okuyuş tarzı aynen şiir okur gibi olacaktır,bu durumda okumak ise kati suretle red edilmiştirÇünkü kuran bazı okuma kaidelerine göre okunur bunlar,tertil,tedvil ve hadr dır

bunlar dışında kuran okunamaz,diyelim ki bu okuma çeşitlerini türkçeye bir şekilde uydurdun bu seferde tercüme sorunu yaşayacaksın,senin müşabih bir ayeti okuma şeklin başka ,başka birinin daha bir başka olacaktır,bu durumda da aynı bugün ki hıristiyan incilinin farklı farklı bir kaç tane olması gibi kuran çeşitliliği olacaktır,bu ise asla mümkün olmayacaktır




Kur'ân'ın Ezber Edilip Ezberden Okunması Ve Ezberde Tutma ile alakalı hadisi şerifler;

Ebû Musa'dan: Peygamber (S) şöyle buyurmuştur:
"Kur'ân'ı ezberde tutmaya ihtimam ediniz Nefsim elinde olan Al*lah'a yemîn ederim ki, Kur'ân'ın hafızadan çıkıp kaçması, bağlı de*velerin (ihtimâmsızlık yüzünden) boşanıp kaçmalarından daha şiddetlidir" (Buhari-sahih)



Bu hadisi şerif ve bir evvelki hadisler ise Kur'an-ı kerimin hem ezberi hemde hatmi konusunda bizlere yol göstermektedir


Son olarak kuranı yaşayalım okumaya ne gerek var yada arapça niye okuyoruz türkçe okuyalım gibi söylemler kuranı kerime saygı ve sevgiyi dolayısı ile ilgiyi keseceğinden dolayı geçmişten günümüze bütün islam alimleri meal bile yazılsa beraber arapçası ile beraber okunmasında fayda vardır der,bununla beraber Kur'anı kerimi dillere çeviren alimler temellerindeki arapça bilgisi ve anlayışlarına göre çeviri yaptıkları için ayeti kerimelerde birkaç manaya gelen kelimeler ihtiva ettikleri farklı manalarda yazılabiliyor,bunun sonucunda okuma şekilleri tamamen değişik oluyor,bunuda düşünürsek Arapça ve asıl dan okumak ve okuma kaidelerine göre okumak en güzelidir

Değerli kardeşim ALLAH TEALA bizlere alabildiğine zenginliklerinden nasip etmiştir,ilim istiyorsan kapılar ardına kadar açık kendi hayatında boşa geçirdiğin zamanlarını bir hesap etsen belkide 3-4 tane fakulte bitirirdin bu boşa giden zamanını arapça öğrenmeye harcasa idin şimdi hem güzel arapça konuşur hemde okuduğun kuranı ihtiva ettiği şekli ile anlar ayrıca kuran alimi olurdun,başka çıkış yolları aramaktansa bu dediğimi yapmanda sana fayda vardır,çünkü önünde hala boşa harcayacağın zamanların olabilir


İkinci soruna gelince;ALLAH-U TEALA yüce Kur'anında şöyle buyurur

(El-Araf 180) En güzel isimler (el-esmâü'l-hüsnâ) Allah'ındır O halde O'na o güzel isimlerle dua edin Onun isimleri hakkında eğri yola gidenleri bırakın Onlar yapmakta olduklarının cezasına çarptırılacaklardır


Ayeti kerimede HAK TEALA isimlerimle bana dua edin diye buyuruyor,demekki böyle olması en makbulu,ayrıca bu bir emirdir,ALLAH TEALA emrediyor sen ne gerek var ezberlemeye ezberleyenler niye ezberliyor ben bunu anlamıyorum diyorsun,sence soruna cevap olmuşmudur,bu ayeti kerimeden sonra delil olsun diye başka ayet yada hadis yazmayı edepsizlik olarak görüyorum


Sorularına yeterli cevap olduğunu düşünmekteyim

Alıntı Yaparak Cevapla

Kuranı Anlamak Hakkında Bi Kaç Soru

Eski 08-04-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kuranı Anlamak Hakkında Bi Kaç Soru




Değerli Erzurumli kardeşim öncelikle Allah Razı olsun senden Beni ve beim gibileri aydınlattığın içinBen kuranı arapça okuyan ve bundan büyük zevk alan bir insanımArapça tabiki okunacak buna karşı değilimBen okuduğumuzu daha sonra mealine bakarak anlamaktan bahsediyorumBen öyle yapıyorumÖrneğin kurandan bi sure okudum daha sonra onun manasını okuyorum ve üzerinde titizlikle duruyorum eğer orda hayatımda uygulamam gereken bişi varsa yapmaya çalışıyorum

Ben gerçek islamı Haşa Allah(cc) sorgulamam ne haddime Aciz bir kuluyum sadece

Ben sadece islama emevilerden filan sonradan katılan bidadleri yapıp günah kazanmaktan korkuyorumAllah razı olsun Aydınlattınız aeo

Alıntı Yaparak Cevapla

Kuranı Anlamak Hakkında Bi Kaç Soru

Eski 08-04-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kuranı Anlamak Hakkında Bi Kaç Soru



kardeşim inşallah bilgileri hadisleri okur ve idrak edersiniz Peygamber efendimiz sallahü aleyhi ve sellem kuranı hatmettiyse ve sahabeler ve büyük zatlar benim hatim yapmam için bu yeterlidir onlar gibi yaşamak onlar gibi olmak isterim Kuranımızı okumak hatmetmek insanda tarif edilemez bir huzur kaynağıdır her harfin sevabı ayrı verilir efendimiz hatmettiği için sünnettir bu ahir zamanda bir sünnetti bile uygulamak yüz şehit sevabına ulaşmaya bedeldir bu da hadistir
Esmaül hüsna ile ilgili hadislerde vardır Erzurumli kardeşimiz yukarıda vermiş Rabbimin tüm isimlerini kalbimde taşımak isterim dilim hep onu ansın isterim her yerde her zaman o yüzden ezberlemek ve isimlerin tecellilerinin üzerime yansımasını isterim anlamlarını da öğrenmek Rabbiimin büyüklüğünü adaletini kusursuzluğunu anlamama vesile olmuştur beni birçok günahtan alıkoymuştur bir ibadet başka bir ibadeti yapmaya vesile olur kötülüklerden haramlardan korur nasıl anlatayım bilemiyorum çok farklı oluyor insan yaşamak lazım sizin dediklerinizde tabi doğru Kuranı emir ve yasakları uygulamak lazım elimizden geleni yapıyoruz bunda anlamasakta okumanın önemi büyük bunu anladım



Alıntı Yaparak Cevapla

Kuranı Anlamak Hakkında Bi Kaç Soru

Eski 08-04-2012   #5
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kuranı Anlamak Hakkında Bi Kaç Soru



(Kur'an okunmayan evin, hayrı azalır, şerri çoğalır, ev halkına darlık gelir) [Dare Kutni]

Kurân-ı kerîmi 40 günde hatim etmek, başından sonuna kadar okumak müstehaptır, sevâbı daha çoktur Üç günden önce hatim etmek câiz değildir, uygun olmaz

Resûlullah sallallahü aleyhi ve sellem senede bir kere hatim ederdi Çünkü Onun mübârek kalbinde yerleşmişti Namazda, bir rekatte Kurân-ı kerîmin hepsini hatim etmek, yalnız hazret-i Osman bin Affân, Temîm-i Dârî, Saîd bin Cübeyr ve İmâm-ı Azâm Ebû Hanîfe hazretlerine nasîb olmuştur İmâm-ı Azâm hazretleri, yalnız rûhu kabz olunduğu yerde yedi bin kere Kurân-ı kerîmi hatim etmiştir

Eshâb-ı kirâmdan birçokları yedi günde hatim ederlerdi Âbidler (ibâdete düşkün olanlar) haftada bir kere hatim okumalıdır Ramazân-ı şerîf ayında hatim okumak mühim sünnettir Peygamber efendimiz, suâl edenlerin, hâline ve işine uygun bir zamanda hatim etmesini buyururdu

Hatim sonunda yapılan duâ kabul olur Bu bakımdan Müslümanlar hatim duâsında bulunmaya çalışırlar Hatim bitince, yeniden hatme başlamak niyeti ile Fâtiha okunur Hadîs-i şerîfte, “İnsanların en iyisi, hatmi bitirince yeniden başlayandır” buyruldu Kurân-ı kerîmin hatim edildiği yere rahmet yağar, yâni çok sevâp kazanılır Kurân-ı kerîmin hatim duâsı okunurken toplanmak, müstehâb olup çok sevaptır Hadîs-i şerîfte, “Kurân-ı kerîmi hatim edenin duâsı kabul olunur” buyruldu Abdullah bin Abbâs hazretleri hatim okuyan kimsenin yanında bir adamını bulundururdu Hatim biteceği zamânı işitince, kendi de hâzır olurdu Enes bin Mâlik hazretleri hatim ettiği zaman,
çoluk-çocuğunu toplayıp duâ yapardı Hadîs-i şerîflerde buyruldu ki:
Kurân-ı kerîmi hatim eden kimseye 60000 melek hayır duâ eder

Hatim duâsı yapılan yerde bulunan, ganîmet dağılırken bulunan kimse gibidir Hatime başlanan yerde bulunan, cihad eden (Allah için harp eden) kimse gibidir İkisinde de bulunan, iki sevâba da kavuşur ve şeytânı zelîl eder
Kurân-ı kerîmi okuyunca, Allahü teâlânın rızâsını ve Cenneti isteyiniz Dünyâlık istemeyiniz Bir zaman gelir ki, hâfızlar Kurân-ı kerîmi, insanlara yaklaşmak için vâsıta yaparlar

“Ey İnsanlar! Size Rabbinizden bir öğüt, gönüllerinizdekine bir şifa, müminler için bir hidayet ve rahmet gelmiştir” (Yunus Sûresi, 57Âyet)

Kur’an Okumanın Fazileti

“Ümmetimin ibadetinin en faziletlisi, Kur’ân okumaktır” (Suyûtî, Câmiu’s-Sağîr,, I, 51)

“Evlerinizi namaz kılmakla ve Kur’an okumakla nurlandırınız” (Suyûtî, Camiu’s-Sağîr, II, 188)

“Bir kimsenin Allah’ın kitabından bir harf okuması bir hasenedir Hasene de on misli sevap (mükâfat)la karşılanır Ben size, ‘Elif-Lam-Mim’ bir harftir demiyorum Belki “Elif” (başlı başına) bir harf, “Lam” da bir harf, “Mim” de bir harftir” (Tirmizî, Fedâilü’l-Kur’an, 16)

“Kur’an okuyunuz, zira Kur’an, kendisini okuyanlara kıyamet gününde şefaatçi olarak gelir” (Müslim, Müsafirun, 252)

Peygamberimiz (asm) ve Hatim

“Hz Peygamber (asm), Ramazan gecelerinde Kur’an’ı Cibril’e arz ederdi” (Buharî, Bed’ü’l-Vahy)

“Cibril her sene Peygamberle (asm) karşılıklı olarak Kur’an’ı birbirlerine arz ederler, son senesinde ise bu arz işi iki defa vâki olmuştur” (Müslim, Fedâilü’s-Sahabe, 99)

Peygamber Efendimiz (SAV) Kur’an’ı Ramazan ayında (Cebrail AS) karşılıklı olarak baştan sona okumuşlardır Bu yüzden Kur’an’ın bu ayda sıkça okunması müstehap kabul edilmiştir

Müslümanlar da o zamandan beri Ramazan ayında genellikle camilerde ve bazı evlerde Kur’an okutup dinlemek suretiyle hatim indirmeyi âdet hâline getirmişlerdir İşte camilerde, özellikle Ramazan aylarında, hafızlar tarafından okunup, cemaat tarafından dinlenme ve takip edilme şeklinde güzel bir anane olarak yerleşen mukabele, bu aziz hatıradan kalma güzel ve anlamlı bir gelenektir

Enes b Mâlik’ten rivayet edilmiştir: Hz Peygamber (asm): “Âmellerin en hayırlısı, Kur’an okumaya başlamak ve hatmetmektir” buyurmuşlardır (Kurtubî, Tezkâr, 127)

Sahabeler ve Hatim

Abdullah b Amr şöyle anlatıyor:
Peygamber (sav) bana:
-Kur’an’ı bir ayda hatmet, dedi Ben,
-Kendimde bundan daha fazlasına güç buluyorum, dedim
- O hâlde on günde hatmet, dedi
- Kendimde bundan da daha fazlasına güç buluyorum, karşılığını verdim
Bunun üzerine şöyle dedi:
- Yedi günde hatmet, daha az bir müddette hatmetme (Müslim, Savm, 35)

Alıntı Yaparak Cevapla

Kuranı Anlamak Hakkında Bi Kaç Soru

Eski 08-04-2012   #6
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kuranı Anlamak Hakkında Bi Kaç Soru




sinsi-34´isimli üyeden Alıntı

Merhabalar arkadaşlar ;

Ben kuranı okumada ve anlamada bazı yanlışlıklar yaptığımızı düşünüyorum toplum olarak

1kuran hatim etmekBenim şahsi fikrim kuran hatim edilmek için indirilmemiştironu okuyup anlamak ve hayatımıza onunla yön vermek vermek için indirilmiştirkuru kuru hatim okumanın ne manası var? Haşa ALLAH buna ihtiyacı yokki bunu istemiyorki bizdenhatim duasınıda anlamıyorumsiz ne dersiniz?

2esmaül hüsna bunada mana veremiyorum arkadaşlar kuranda ALLAH demiyorki isimlerimi ezberleyinneden ezberliyorsunuz anlamıyorumonu ezberleyeceğimize kurandaki gibi yaşamaya çalışsak daha doğru olmazmı?

siz bu konularda neler dersiniz?




sinsi-34´isimli üyeden Alıntı

Değerli Erzurumli kardeşim öncelikle Allah Razı olsun senden Beni ve beim gibileri aydınlattığın içinBen kuranı arapça okuyan ve bundan büyük zevk alan bir insanımArapça tabiki okunacak buna karşı değilimBen okuduğumuzu daha sonra mealine bakarak anlamaktan bahsediyorumBen öyle yapıyorumÖrneğin kurandan bi sure okudum daha sonra onun manasını okuyorum ve üzerinde titizlikle duruyorum eğer orda hayatımda uygulamam gereken bişi varsa yapmaya çalışıyorum

Ben gerçek islamı Haşa Allah(cc) sorgulamam ne haddime Aciz bir kuluyum sadece

Ben sadece islama emevilerden filan sonradan katılan bidadleri yapıp günah kazanmaktan korkuyorumAllah razı olsun Aydınlattınız aeo




Değerli kardeşim sorularını okuyupta cevap yazdım ,başkada birşeyden dolayı değil

Evet türkçesini de okumanda fayda var,ama türkçesi zaten fıkıh kitaplarında,risalelerde yazılmış durumda,bizler nasıl amel edeceğimizi onlardan öğreniyoruz,çünkü onları yazanlarda kuran ve hadis alimleridir,senin benim kuranın türkçesini okuyupta amel etmek hususunda aklımızca fikir üretmemiz şu durumda yanlış olur,çünkü kuranı kerimi ve hadisi şerifleri anlamak büyük bir ilim gerektirir,sonra cahillik eder kafamıza göre hükümler çıkarır,kaş yapayım derken göz çıkarırız,ALLAH-U TEALA bu gibi durumlardan bizleri sakındırsın

Alıntı Yaparak Cevapla

Kuranı Anlamak Hakkında Bi Kaç Soru

Eski 08-04-2012   #7
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kuranı Anlamak Hakkında Bi Kaç Soru




sinsi-34´isimli üyeden Alıntı

Merhabalar arkadaşlar ;

Ben kuranı okumada ve anlamada bazı yanlışlıklar yaptığımızı düşünüyorum toplum olarak

1kuran hatim etmekBenim şahsi fikrim kuran hatim edilmek için indirilmemiştironu okuyup anlamak ve hayatımıza onunla yön vermek vermek için indirilmiştirkuru kuru hatim okumanın ne manası var? Haşa ALLAH buna ihtiyacı yokki bunu istemiyorki bizdenhatim duasınıda anlamıyorumsiz ne dersiniz?

2esmaül hüsna bunada mana veremiyorum arkadaşlar kuranda ALLAH demiyorki isimlerimi ezberleyinneden ezberliyorsunuz anlamıyorumonu ezberleyeceğimize kurandaki gibi yaşamaya çalışsak daha doğru olmazmı?

siz bu konularda neler dersiniz?



Selamun Aleyküm,


Muhterem kardeşim, Kur'an elbette ki öncelikle müslümanlara bir anayasa olarak, kendisi ile amel edilmesi, hayata geçirilmesi ve yaşam tarzı oluşturulabilmesi için gönderilmiştir

Ancak bu hatim edilmeyecek, hıfzedilmeyecek ya da arapça olarak sahife sahife okunmayacak anlamına gelmez

Kur'an meal olarak ne kadar mükemmel bir tercüme ile yazılırsa yazılsın asla Allah iradesini mutlak manada yansıtamaz Orijinal halinin mutlaka muhafaza edilmesi gereklidir Bu ise hatmetmekle, hıfzetmekle ve arapça metnini tekrar tekrar okuyup o haline aşina olmakla mümkündür

Evet mealini tefsirini tekrar tekrar okuyalım anlayalım ve onunla hükmedelim ama işin ibadet ve hatim kısmını orijinal haliyle yapmayı da ihmal etmeyelim


Esma-ül Hüsna'ya gelince bunu ezberlemek ya da ezberlemesen de sık sık okumak da Allah'ın kudretrini, adaletini ve tüm özelliklerini iyice benimsemeyi ve O'nunla aşina olmayı beraberinde getirir İmanın kuvvetlenmesi için, aşkın sürekli diri kalabilmesi için bu tür uygulamaların çok büyük faydası vardır


Kur'an ahkamını uygulamak veya ibadet tarzında Kur'an ya da Esma okumak, bunların her ikisi de birbirini tamamlayıcı unsurlardır, ne birinden ne de diğerinden geri durmamız söz konusu olamaz


Allah'a emanet olun

Alıntı Yaparak Cevapla

Kuranı Anlamak Hakkında Bi Kaç Soru

Eski 08-04-2012   #8
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kuranı Anlamak Hakkında Bi Kaç Soru




selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatuhu


bu işin esası kimse kızmasın bir insan yaratacağım onu tazim edinle ilgili kelamullah insanın ve onun içinde yaşadığı alemin firhisti açıklaması ve hayatın kullanımkılavuzu gibi durunca bu husuların ezbere bilinmesi anlam taşır anlatılan destan insanın desanıdır ve bir kişi insana dair bir şey soruyorsa bir hafız ezbere cevap verir işte o saygıya layık olandır der kuran hayattır ve onu bilen hayatı da onun için yaratılan insanı da bilirve sorunlarına, efendimiz(SAS) gibi o demişse tiryak cevaplar olan kuran-ı hakim ALLAH(cc) ün insanı yaratırken ettirmediği şehadeti nefsinin yaradılışını açığa vererek ve bunu kullanmaksızın merhamet ile okumasının anahtarı olur


bu bakımdan ezberlenen şey insanın destanı hayatı ve amel şeklidir tekrarı ise hayatın ta kendisidir bu açılardan kelamullah hayattır ve HAY(cc) ün gün ve gün yaratmasının delilidir


esmaül hüsna bir methiye değildir yani söyle söyle dur değil inkişaf ettirmek için vardır kördür sağırdır anlayışsızdır der sonraSEMİ(cc) BASAR(cc) ve ALİM(cc) zikre başlanır ve gözü ve kulağı ve anlayışı açılan insan yanlış yapanın engelleyicis yardımcısı velisi olur baba olur abi olur kardeş olur eş olur işçi olur işveren olur adam olur insan olur o ki herkes ondan bir fayda görür tilavetin özü meleklerin tesbihi olan SUBHANALLAH'ın açıklamasıdır ALLAH(cc) bir kul ile anılınca ondaki olmayan haller insanı nazara verir ve tilavet etmek dediğimiz hal uyanmak ve gaflette olmamayı içerir bu açıdan bir kamil mürşide ihtiyaç vardır ki esma-i ilahi en başta kelamullah ile anlam kazanacak ve o iki anlayış peygamberi(SAS) bir duruşla insanların gönlünde nevş ve nema bulacaktır


ALLAH(cc) bizlerden razı olsun

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.