Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Kültür - San'at & Eğitim > Ülke & Şehirler > Gezelim, Görelim

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
eiffel, eyfel, fransa, kulesi, paris, tour

Eyfel Kulesi ( La Tour Eiffel ) - Paris / Fransa

Eski 08-04-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Eyfel Kulesi ( La Tour Eiffel ) - Paris / Fransa





Eyfel Kulesi (La Tour Eiffel)





Eyfel Kulesi ( Fransızca : La tour Eiffel [la tuʀ ɛˈfɛl])


Tüm dünyada, Parisin sembolü haline gelen kule, demirden tapılmıştır İsmini, inşa ettiren firma olan Gustave Eiffel'den alır En büyük turizm cazibelerinden biri olan Eyfel Kulesi, yılda 6 milyon turist çeker 2002 yılında toplam ziyaretçi sayısı 200 milyona ulaşmıştır






Temel veriler
  • Önemi : Sembol
  • Yapımı : 1887 - 1889
  • Mimar : Stephen Sauvestre
  • Tasarımcı : Gustave Eiffel
  • Yapı tarzı : Yüksek endüstri
  • Coğrafi konum : 48° 51′ 29" N, 2° 17′ 40" O
Teknik veriler
  • Yükseklik : 300,51 m (324,8 m antenle birlikte)
  • Genişlik : 124,9 m
  • Derinlik : 124,9 m
  • Katlar : 3 Manzara katı
  • İnşaat malzemesi : Demir
  • Ağırlık : Çelik konstrüksiyon: 7300 Ton
  • Toplam ağırlık : 10100 Ton civarı
  • Basamak : 1665 (Resmi siteye göre)

Eyfel Kulesi 1887 ile 1889 yılları arasında Gustave Eiffel'in firması tarafından, Fransız Devrimi'nin 100 yıl kutlamaları çerçevesinde düzenlenen Paris fuarının giriş kapısı olarak inşa edilmiştir Aslında kulenin mimarı Gustave Eiffel değil, İsviçreli Maurice Koechlin 'in siparişi üzerine tasarlayan Stephen Sauvestre'dir Meslektaşı Emile Nouguier ile beraber ilk tasarımları yapmıştır






Kulenin, 7739401 Frank 31 Sent tutan inşaat masrafları, Gustave Eiffel'in tahminlerinin 1 milyon frank üstündedir 1889 yılındaki açılış tarihden önceki 5 ayda 1,9 milyon kişi ziyaret edince, yıl sonuna kadar toplam masrafın 3/4'ü çıkartılmıştır Böylelikle Eyfel Kulesi, daha başından, kazanç sağlayan bir şirket görünümüne bürünmüştü






3000 işçi 26 ay boyunca 18038 adet demir parçayı 2,5 milyon perçinle bir araya getirdi Hiç ölüm vakası yaşanmamış olması, o günün şartlarında şaşırtıcı bir durumdur
Ancak kule, onu bir utanç lekesi olarak gören Paris halkının tepkisini de çekmiştir Bazı sanatçılar devasa bir sokak lambasına benzetirken, bir fabrika bacası gibi Paris'in görsel itibarını zedeleyeceğini ileri sürmüşlerdir Böylelikle devrin sanatçı ve edebiyatçı çevresinde bir kampanya başlatılmış, bu kampanya süresince ünlü sanatçıların imzaladığı bildiriler dağıtılmıştır





Bugün ise Eyfel Kulesi, Dünya'nın en güzel mimari yapılarından biri olarak kabul edilir




Parisliler onu Demir Bayan olarak adlandırırlar




Tepeden bakış



İlk başlarda Eiffel, Kule'ye sadece 20 yıl için müsaade almıştı Dolayısıyla, 1909 yılında kulenin sökülmesi gerekiyordu Ancak kule, iletişim için çok uygun yüksekliğe ulaştığından ve yeni yüzyılda Atlantik ötesi haberleşmeye imkân tanıdığından, kalmasına izin verildi





































mon amour




Alıntı Yaparak Cevapla

Eyfel Kulesi ( La Tour Eiffel ) - Paris / Fransa

Eski 08-04-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Eyfel Kulesi ( La Tour Eiffel ) - Paris / Fransa





Teknik Özellikler





Taşıyıcı konstrüksiyon



Eyfel Kulesi 300 m yüksekliktedir Zirvesindeki televizyon vericileri 27 m daha yükseklik kazandırır Günümüzde yaygın olarak kullanılan çelik yerine demirden inşa edilmiş, özel teknikler sayesinde günümüze kadar sağlam olarak gelmiştir




İkinci katta bir lokanta vardır Kulede avrıca radyo, televizyon istasyonu ile meteoroloji araştırmaları yapan bir merkez bulunur
7300 ton ağırlığındaki kule güneşle birlikte tepeden yaklaşık 18 santimetreye kadar genleşmektedir ve rüzgarlı havalarda 6-7 cm kadar yana yatmaktadır










Eyfel Kulesi'nin birinci katı 57 metre, ikinci katı 115 metre ve en tepedeki katı ise 276 metre yüksekliğindedir Kulenin doğu, batı ve kuzey kanatlarındaki asansörlerle birinci ve ikinci katlara çıkılabilir Tepedeki kata ulaşmak için ikinci kattan bir diğer asansöre binmek gerekmektedir




Birinci ve ikinci katlara merdivenle de ulaşılabilirken, üçüncü kata sadece asansörle çıkılmaktadır Bir kere birinci ya da ikinci kata çıktıktan sonra, asansör bileti ya da merdiven bileti hangisini almış olursanız olun merdivenler iniş çıkış için serbesttir Bilet gişesine kadarki 9 basamağın ardından, kulenin birinci katına 328 basamak, ikinci katına 340 basamak ve asansör alanına ulaşmak için 18 basamak bulunmaktadır





Asansörle üçüncü kata gelindiğinde ise gözlem yapılan alana ulaşabilmek için 15 basamaklık bir merdiveni çıkmak gerekmektedir Merdiven boşluklarının açık olması sayesinde ziyaretçiler, Paris manzarasıyla her an iç içedir







200000 metrekare alanda bulunan Eyfel Kulesi, paslanmasını önlemek amacıyla her yedi yılda bir boyanır 50-60 ton boyanın kullanıldığı bu çalışmada 25 boyacı görev yaparken, çalışma 15 ay sürer Bu işlem sırasında 1500 fırça, 5000 zımpara kağıdı ve 1500 iş tulumu tüketilir
Ayrıca güvenlik maksadıyla toplam 50 km güvenlik halatı, 20000 metrekare koruyucu ağ kullanılır
Boyama maliyeti yaklaşık 3 milyon avro tutar Zaman içinde kulenin rengi kırmızımsı kahveden, sarımsı kahveye, daha sonra kestane kahvesinden bugünkü bronz tonuna dönüşmüştür Kule 3 renk tonunda boyanır En açık renk zirvede kullanılırken, en koyusu zeminde kullanılır






Kulede intihar olayları da yaşanmaktadır Şu ana kadar 400 kişi bunu gerçekleştirmiştir Zamanla, intiharların önüne geçmek maksadıyla platformların çıkış noktalarına demir parmaklıklar yerleştirilmiştir

22 Temmuz 2003 tarihinde, kısa devre sonucu, kulenin zirvesinde, hemen en üst ziyaretçi platformunun üstünde yangın çıkmıştır Yangın bir saat gibi bir sürede kimse yaralanmadan söndürülmüştür







Kamuya açık platformlar 57 m, 115 m ve 276 m yükseklikte bulunur
Ziyaretçiler, üç asansörle kuzey, batı ve doğu kanatlarından ilk iki platforma ulaşır İlk ve ikinci katlarda lokantalar mevcuttur Ayrıca ilk katta, Eyfel Kulesinin tarihinin anlatıldığı bir sergi bulunur En üst platforma ulaşmak isteyen bir ziyaretçi, ikinci katta aktarma yapar ve başka bir asansöre geçer En üst platform hem çatılı hem de üstü açık bir alana sahiptir




Kulenin açılışından sonra, ilk platforma kadar 50 yolcu taşıyan iki hidrolik asansör kullanıma girmişti Bunlar için gerekli hidrolik presler 16 sütuna monte edilmişti Kuzey kanadından başka bir asansörle ikinci kata ulaşılıyordu 2 Dünya savaşı sırasında, işletim sistemindeki hasarlar sebebiyle bunlar devre dışı kalmıştı






Eyfel kulesinin kurulmasından sonra, Londra'da da benzer bir yapı kurmak için bir proje başlatıldı Watkins Tower adı verilen bu yapının inşasına 1891 yılında başlanmış olmasına rağmen çalışma başarılı olamamış ve 1907 yılında yıkılmıştır





Japonlar tarafından benzer bir kule de 1958 yılında Tokyo'da inşaa edilmiştir Tokyo Kulesi Japonya'nın Tokyo şehrinde, Minato-ku'daki Shiba Parkındadır 333 metre yüksekliği ile dünyanın en yüksek kendinden destekli çelik kulesi ve Japonya'nın en uzun insan ürünü yapısıdır 4000 ton ağırlığındadır




Kulenin tasarımı Paris'deki Eiffel Kulesi baz alınarak yapılmıştır



Kaynak: Vikipedi ve derlemedir



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.