![]() |
Eyfel Kulesi ( La Tour Eiffel ) - Paris / Fransa |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Eyfel Kulesi ( La Tour Eiffel ) - Paris / Fransa![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eyfel Kulesi (La Tour Eiffel) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eyfel Kulesi ( Fransızca : La tour Eiffel [la tuʀ ɛˈfɛl]) Tüm dünyada, Parisin sembolü haline gelen kule, demirden tapılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Temel veriler
Eyfel Kulesi 1887 ile 1889 yılları arasında Gustave Eiffel'in firması tarafından, Fransız Devrimi'nin 100 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kulenin, 7 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() ![]() ![]() Ancak kule, onu bir utanç lekesi olarak gören Paris halkının tepkisini de çekmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() Bugün ise Eyfel Kulesi, Dünya'nın en güzel mimari yapılarından biri olarak kabul edilir ![]() ![]() Parisliler onu Demir Bayan olarak adlandırırlar ![]() ![]() Tepeden bakış İlk başlarda Eiffel, Kule'ye sadece 20 yıl için müsaade almıştı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() mon amour |
![]() |
![]() |
![]() |
Eyfel Kulesi ( La Tour Eiffel ) - Paris / Fransa |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Eyfel Kulesi ( La Tour Eiffel ) - Paris / Fransa![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Teknik Özellikler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Taşıyıcı konstrüksiyon Eyfel Kulesi 300 m yüksekliktedir ![]() ![]() ![]() ![]() İkinci katta bir lokanta vardır ![]() ![]() 7300 ton ağırlığındaki kule güneşle birlikte tepeden yaklaşık 18 santimetreye kadar genleşmektedir ve rüzgarlı havalarda 6-7 cm kadar yana yatmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eyfel Kulesi'nin birinci katı 57 metre, ikinci katı 115 metre ve en tepedeki katı ise 276 metre yüksekliğindedir ![]() ![]() ![]() ![]() Birinci ve ikinci katlara merdivenle de ulaşılabilirken, üçüncü kata sadece asansörle çıkılmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() Asansörle üçüncü kata gelindiğinde ise gözlem yapılan alana ulaşabilmek için 15 basamaklık bir merdiveni çıkmak gerekmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 200 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayrıca güvenlik maksadıyla toplam 50 km güvenlik halatı, 20 ![]() ![]() Boyama maliyeti yaklaşık 3 milyon avro tutar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kulede intihar olayları da yaşanmaktadır ![]() ![]() ![]() 22 Temmuz 2003 tarihinde, kısa devre sonucu, kulenin zirvesinde, hemen en üst ziyaretçi platformunun üstünde yangın çıkmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kamuya açık platformlar 57 m, 115 m ve 276 m yükseklikte bulunur ![]() Ziyaretçiler, üç asansörle kuzey, batı ve doğu kanatlarından ilk iki platforma ulaşır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kulenin açılışından sonra, ilk platforma kadar 50 yolcu taşıyan iki hidrolik asansör kullanıma girmişti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eyfel kulesinin kurulmasından sonra, Londra'da da benzer bir yapı kurmak için bir proje başlatıldı ![]() ![]() ![]() Japonlar tarafından benzer bir kule de 1958 yılında Tokyo'da inşaa edilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kulenin tasarımı Paris'deki Eiffel Kulesi baz alınarak yapılmıştır Kaynak: Vikipedi ve derlemedir ![]() |
![]() |
![]() |
|